سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

جو دوسر فواید بسیاری دارد که به رشد و سلامت کودک به ویژه در دوره بلوغ، کمک می‌کند...

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: جو دوسر یکی از وعده‌های غذایی سالم است که برای سلامتی کودک شما مفید است، زیرا منبع مهمی از کربوهیدرات است و حاوی درصد بالایی فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و علاوه بر اثربخشی در کاهش کلسترول، سرشار از مواد مغذی است.

جو دو سر حاوی ۷ ویتامین از جمله آهن و کلسیم و همچنین حاوی دو برابر پروتئین موجود در غلات کامل یا ذرت کامل است، علاوه بر این جو دوسر احساس سیری شما را تأمین می‌کند.

 برجسته‌ترین مزایای جو دوسر برای کودکان، به شرح زیر است:

۱. عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

خوردن جو دوسر هنگام انجام کار‌هایی که به تمرکز و حافظه نیاز دارند، می‌تواند عملکرد مغز را ۲۰ درصد بهبود بخشد؛ زیرا منبع انرژی برای مغز برای مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر منابع انرژی از غذاست.

۲. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

فواید خوردن جو دوسر که برای دوره رشد کودک نیز مهم است، حفظ و بهبود سیستم ایمنی بدن کودک است؛ زیرا جو دو سر حاوی محتوای بتا گلوکان است که می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن کودکان را از حملات میکروارگانیسم افزایش دهد.

۳. به رشد استخوان کمک می‌کند

جو دوسر حاوی درصد بالایی از مواد معدنی مختلف بوده که مهمترین آن‌ها کلسیم است که ماده معدنی بسیار مهمی برای رشد استخوان در کودکان است.

۴- به رشد دندان کمک می‌کند

فواید عناصر معدنی مانند کلسیم حاصل از جو دوسر نیز برای کمک به روند رشد دندان در کودکان بسیار عالی است، به گونه‌ای که اوج رشد دندان به طور کلی در دوره بلوغ است.

۵. غنی از آنتی اکسیدان

جو دو سر حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند که می‌توانند به سلول‌های بدن حمله کرده و منجر به بیماری‌های مختلفی مانند سرطان شوند.

تامین امنیت آسمان و زمین با هتریک راداری سامانه پدافندی مرصاد ...

سامانه موشکی مرصاد نخستین محصول بومی ایران در حوزه پدافند موشکی است.

‌به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان : جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن در سال‌های اخیر به ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون توانسته‌اند دستاوردهای مهمی در حوزه تجهیزات و ارتقای توان رزمی به دست بیاورند.

خودکفایی و ایجاد قدرت درون زا با طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی بومی در سال‌های اخیر به قدری سرعت یافته که حیرت بسیاری از ناظران بین المللی را به همراه داشته و باعث شده توان نظامی کشورمان هر سال بیش از سال‌های گذشته رشد کند. همه این دستاوردها موید این مطلب است که فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح کشورمان به خوبی اهمیت خودکفایی و حفظ اسرار تجهیزات نظامی را متوجه شده‌اند. پدافند هوایی و تجهیزات مورد استفاده در آن یکی از این حوزه‌های مهم در نیروهای مسلح کشورمان است که در خط مقدم دفاع از کشور قراردارد.

سامانه مرصاد 

ادامه مطلب ...

افزایش ابتلا به کرونا با سویه لامبدا/ گونه جدید هنوز به ایران نرسیده است...

عضو اتاق فکر واکسن گفت: واریانت جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از قدرت سرایت و انتقال بیماری بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی برخوردار است.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان :ویروس کرونا برعکس ویروس‌های مرس و سارس هر چقدر تغییر پیدا کرده و جهش می‌یابد قدرت آن  بیشتر از واریانت‌های قبلی خود می‌شود.

او ادامه داد: واریانت لامبدا در آمریکای جنوبی شناسایی شده و مطالعه بر روی این جهش جدید ویروس کرونا در حال انجام است. طبق تحقیقات واریانت جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از قدرت سرایت و انتقال بیماری بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی برخوردار بوده و احتمالا شدت بیماری اش هم بیشتر از نوع‌های قبلی کروناست.

محرز بیان کرد: خوشبختانه واریانت جدید لامبدا در  کشور ما شیوع پیدا نکرده است.

او تاکید کرد: واریانت جدید لامبدا جوانان را بیشتر از نوع‌های قبلی درگیر می‌کند. اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باعث می‌شود تا ابتلای یکی از اعضا، همه افراد خانواده را درگیر کند.

این استاد دانشگاه گفت: تا قبل از انجام واکسیناسیون در هنگام خروج از منزل و حضور در مراکز شلوغ باید از ماسک استفاده کنید. به هیچ‌وجه شستن دست‌ها با آب و صابون را فراموش نکنید. مردم باید از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.


غائله کردستان با حضور مردم غیور کرد به پیروزی رسید...

امیر سرتیپ حیدری؛

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در  دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان تیپ ۳۶۴ متحرک هجومی مهاباد:

غائله کردستان در همان روزهای اول انقلاب با حضور پررنگ مردم غیرتمند و غیور کرد در کنار نیروهای مسلح به پیروزی رسید. 

غائله کردستان به اتمام نمی رسید مگر اینکه خود مردم کرد پادرمیانی کردند و نهضتی علیه ضد انقلاب راه انداختند و ضد انقلاب را از کردستان بیرون کردند و این در تاریخ ثبت شد.

مردم مبارز کرد مردمی دوست‌داشتنی، مسلمانان، متعهد به اسلام و قرآن و مخصوصاً به وطنشان هستند، که تصدیق این تعهد در اشعار کُردی قابل مشاهده است که رگه هایی از وطن پرستی و وطن دوستی و دادن جان و سر و پا برای احیا پاسداشت و نگهداشت وجود دارد.

عید قربان: قربانی کردن تعلقات دنیوی برای متصل شدن به نهایت حق وحقیقت....

امیر المومنین فرمودند :شنیدم  رسول خدا روز عید قربان خطبه می خواند ومی فرمود:

امروز روز ثج و عج است .ثج خون قربانی هاست که می ریزید .پس نیت هرکس صادق باشد اولین قطره خون قربانی او کفاره همه گناهان اوست.

عج دعاست .پس به درگاه  خداوند دعا کنید قسم به آن که جان محمد (ص) در دست ائست از اینجا هیچ کس بر نمی گردد مگر آمرزیده شود جز کسی که گناهان کبیره انجام داده وبر آن اصرار ورزد ودر دل خود تصمیم بر ترک آن ندارد.

آمریکا بخشی از تحریم‌‌‌‌‎های تجاری ایران را لغو کرد...

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های مسدود شده خود در ژاپن و کره‌‌‌‌‎جنوبی، بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرده است

 این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر  امور خارجه آمریکا امضا شده است، انتقال وجوه ایران در حساب های محدود به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره را مجاز می داند

 این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است بلینکن لغو تحریم ها را امضا کرد تا به ژاپن و کره ۹۰ روز دیگر فرصت دهد تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

امیر سرلشکر موسوی: اتفاقات افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی برای ایران ندارد‌....

 فرمانده کل ارتش:

نیرو‌های مسلح کشورمان در بهترین حالت آمادگی قرار دارند و سال‌ها خود را برای بالاترین تهدید آماده کرده و اتفاقات اخیر در کشور افغانستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما ندارد.

بیش از ۹۰ درصد مرز‌ها با انواع سامانه‌های الکترونیکی، حسگرها، دوربین‌ها و پهپاد‌ها رصد می‌شوند و بر روی اطلاعات دریافتی تحلیل و تصمیم گیری می شود.


هورمون‌های جنسی زنانه...

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان:  ‌هورمون‌های جنسی زنانه در رشد، تولید مثل و سلامت عمومی نقش حیاتی دارند. سطح این هورمون‌ها در طول زمان تغییر می‌کند و بیشتر این تغییر‌ها هنگام بلوغ، بارداری و یائسگی اتفاق می‌افتد. البته عواملی، چون تغذیه، استرس، افسردگی، محل زندگی، شرایط اقتصادی، ویژگی‌های ژنتیکی، ورزش نکردن و نداشتن تحرک کافی، کار سخت، ابتلا به برخی بیماری‌ها و مصرف دارو به راحتی می‌توانند باعث اختلال در تنظیم این هورمون‌ها شوند؛ بنابراین بهتر است با استفاده از رژیم غذایی مناسب و بهره‌گیری از مواد غذایی سالم، عوارض ناشی از به هم‌ریختگی هورمون‌ها را کاهش دهیم.

انجیر
این میوه علاوه بر نظم دادن به فرایند‌های هورمونی، بی نظمی‌های موجود در رحم و سیکل ماهانه را تنظیم می‌کند. پس توصیه می‌شود در دوران یائسگی این میوه بیشتر مصرف شود. ضمن این‌که برگ‌های انجیر دارای میزان بالای هورمون‌های زنانه است و مصرف جوشانده این برگ‌ها در بهبودی تخمدان‌های پلی کیستیک بسیار مؤثر است.

 

ادامه مطلب ...

باحضور ارتش،امنیت در مرزهای شرقی ایران و دوغارون برقرار است..

در حالی که شهرهای افغانستان بین ارتش این کشور و نیروهای طالبان دست به دست می شود و دو گمرک مرزی افغانستان با ایران به دست طالبان افتاده است، به همت نیروهای مرزبانی و ارتش امنیت در مرزهای شرقی کشورمان برقرار است.


ثبت‌نام واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۳۵..

سایت ثبت‌نام واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن باز شد.

برای ثبت‌نام به این آدرس مراجعه کنید: salamat.gov.ir

ثبت‌نام کنندگان باید حتما منتظر پیامک نوبت بمانند و مراجعه بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری فرمایند./ 

هشداری مهم درباره نحوه نگهداری تخم مرغ در یخچال...

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از  خبرنگاران جوان :به نقل از اخبار الیوم، محمد حلمی مشاور تغذیه درمانی، توصیه کرده است که باید در حفظ تخم مرغ دقت داشته باشیم.

او افزود: درجه حرارت مناسب برای نگهداری تخم مرغ ۴ درجه سانتیگراد است که هنگام نگهداری آن‌ها یخچال، این درجه حرارت به هیچ وجه در دسترس نیست، زیرا دما بسیار بالاتر از ۴ است که محیطی مناسب برای رشد و تولید مثل باکتری‌ها روی تخم مرغ هاست؛ به گونه‌ای که این باکتری‌ها از طریق منافذ به پوسته خارجی تخم مرغ نفوذ کرده و وارد آن می‌شوند.

حلمی توضیح داد: بعضی از افراد اغلب پس از خوردن تخم مرغ از علائمی مانند قولنج، اسهال و گاهی اوقات درجه حرارت بالا رنج می‌برند و سپس به دنبال دلایل دیگر هستند، در حالی که دلیل آن آلودگی باکتریایی تخم مرغ به دلیل نگهداری نامناسب است. اگر ما برخی از نکات ساده و سالم را در نگهداری و پخت و پز رعایت کنیم، می‌توان از این همه آسیب جلوگیری کرد.

این مشاور تغذیه توصیه کرد: تخم مرغ بلافاصله پس از خرید و بدون شستن باید در یکی از قفسه‌های فوقانی یخچال در یک جعبه کارتن، یا یک جعبه پلاستیکی مهر و موم شده نگهداری شود و قبل از استفاده، به طور مستقیم با آب و سرکه شسته شود.

او گفت: تخم‌ها حداقل نیم ساعت پس از خارج شدن از یخچال باید باقی بمانند تا به دمای اتاق برسند تا مخصوصاً اگر قصد داریم آن را بجوشانیم، از ترک خوردن پوسته خارجی در هنگام جوش جلوگیری شود.

حضور امیر در استان سیستان وبلوچستان....

 حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان سیستان و بلوچستان و دیدار با مسئولین استانی برای خدمت رسانی و امدادرسانی به بیماران کرونایی و آب رسانی به مناطق محروم استان

ماسک همچنان تنها پناه ماست..

پ

متخصصان عفونی و ریه:

 واکسن‌زدن منافاتی با زدن ماسک ندارد.

 هر جایی که فاصله افراد کمتر از ۲ متر باشد حتما باید از ۲ ماسک استفاده شود.

 با شیوع جهش‌های جدید کرونا بهتر است، همیشه از ۲ ماسک استفاده شود.