سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

تکاوران و کماندوها؛

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگارخبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان های تکاوری و دومین دوره تک تیرانداز (اسنایپر) با حضور امیر علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح روز چهارشنبه 26 اسفندماه در مرکز آموزش تکاور و واکنش سریع شهید شعبان نزاجا برگزار شد و اولین گردان‌های تکاور واکنش سریع نزاجا رسما فارغ التحصیل شدند.
در این مراسم نمایش‌های میدانی توسط هنر آموزان دوره واکنش سریع و تک تیرانداز اجرا شد و در ادامه عملیات تازش موتوری و تیراندازی توسط تک تیراندازان یگان واکنش سریع نزاجا برگزار شد. در اولین دوره تکاوران واکنش سریع، حدود 160نفر و حدود 35 نفر نیز در دوره تک تیراندازی حضور داشتند که طی مدت 2 ماه آموزش‌های تخصصی مربوطه را گذراندند.

طبقه بندی تکاوران جمهوری اسلامی ایران

نقش تکاوران در جنگ‌ها
در دوران جنگ تحمیلی تمام تلاش رزمندگان اسلام در پیکار با متجاوزین عراقی بسیار قابل ستایش بوده و هست. در این میان نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج داوطلبین مردمی از همه برجسته‌تر هستند. این موضوع بدیهی است که برابر ساختار سازمانی هر یک از واحدهای این یگان‌های نظامی مأموریت‌های خاص محوله انجام می‌شده است.

 
ادامه مطلب ...

مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴ انتخاب شد:

 
«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛
این جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شد.
به گزارش اترک نیوز، «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شد. دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.
این سومین سال متوالی است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به عنوان مهمترین جمله بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود. از نگاه مخاطبان در سال ۹۳ جمله‌ی «ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌هاست»  و سال ۹۲ نیز جمله «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» مهمترین جملات سال بودند.
 
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32622/123.png

 در نظرسنجی‌ای که از هفدهم تا بیست‌و‌پنجم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. بررسی مجموع حدود ۲۰ هزار نظر و پیامک دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و چهار هستند:

سومین جمله: یکی از پرتکرار موضوعاتی که در بین نظرات مخاطبان مشاهده می‌شد موضوع «نفوذ» بود که اکثرا به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اشاره داشت: «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند.» ۹۴/۶/۱۸
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32518/6-2.jpg
 
دومین جمله منتخب مخاطبان، هشدار رهبر انقلاب به تکرار ادبیات دشمن در داخل توسط عده‌ای و القای تقسیم‌بندی تندرو-میانه‌رو در داخل کشور بود: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.» ۹۴/۱۲/۵
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32518/12.jpg

و اما مهمترین جمله سال ۹۴ از نظر مردم:
رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند» ۹۴/۶/۱۸
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32518/6.jpg

ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت عرض می نمایم:

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/12/14/635296097230161344.jpg

بر عالمیان رحمت رحمان زهراست
در هر دو جهان سرور نسوان زهراست
نوری که دهد شاخه ی طوبی از اوست
کوثر که خدا گفته ، به قرآن زهراست


برگزاری مراسم دانش آموختگی دانشگاه دافوس :


 

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش:

آب ما با امریکا در یک جوب نمی رود. ما مواضع ناحق امریکا را قبول نداریم و امریکا هم از مواضع حق ما تمکین نمی کند.

در این مراسم که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) برگزار شد، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیرحسین ولی وند فرمانده دافوس سخنرانی کردند.
در این دوره 270 دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد و 43 نفر نیز در مقطع دکترای در شش گروه آموزشی با گرایش های زمینی ، هوایی ، دریایی ، پدافند هوایی ، پشتیبانی خدمات رزمی و جنگال و سایبری فارغ التحصیل شدند.
این مراسم با حضور فرماندهان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ، خانواده معظم شهدا و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار شد.
در این مراسم امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صرف وقت در کلاس درس، بحث و تحقیق نه تنها گذر عمر محسوب نمی شود ، بلکه دورانی برای تکامل و جوان تر شدن و رشد کردن است .
وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که آموزش برای نیروهای مسلح یک فریضه است و دوران آموزش و کلاس درس و تحقیق دارای برکات مضاعف است .
امیر موسوی در بخشی از سخنان خود به دشمنی ها و کینه توزی های امریکا و سردمداران استکبار اشاره کرد و گفت : این دشمنی ها به این خاطر است که ایران کشوری دین خواه ، آرمانگرا و مستقل است .
وی افزود: نظام سلطه به سرمداراری امریکا و رژیم صهیونیستی و با خدمه های بی خردی که جاهلیت را دوباره به میدان آورده اند به دنبال مطامع ناحق و زورگویی های خود هستند و نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران مستقل باشد اما ما از آرمان های خود دست برنخواهیم داشت .
جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به دانش آموختگان این دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانش آموختگان این دانشگاه کسانی هستند که در عرصه رقابت و میدان جهاد به خوبی از علم و دانش خود استفاده می کنند و ماموریت های خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام می رسانند .
وی افزود : شما دانش آموختگان شجاع و مومن هستید که جایگاه ویژه ای برای دنبال کردن آرمان ها ، حفظ اقتدار و پیشرفت و سربلندی کشور دارید و این جایگاه ، نعمت بزرگی است که خداوند به شما سپرده است.



 

ادامه مطلب ...

پانزده اسفند < روز درخت کاری:




رسول خدا(ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.

تانک‌های پیشرفته و مجهز نیروی زمینی آجا :

بهره‌مندی از تانک‌های پیشرفته و مجهز می‌تواند در ارتقای یگان‌های نیروی زمینی موثر باشد.

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از خبرنگان جوان ، بهره‌مندی از تانک‌های پیشرفته و مجهز می‌تواند در ارتقای یگان‌های نیروی زمینی موثر باشد. تانک اصلی میدان نبرد، ام 60 پاتن به همراه تانک ام 48 پاتن جزو خودروهای زرهی سنگین ارتش ایران در عمده سالهای پیش از انقلاب بود. این تانک که از ام 48 الگوبرداری شده بود، جزو تانک های مهم بخشی از دوران جنگ سرد در کشورهای هم سو با غرب بود.
 
صمصام مدل بومی و بهسازی شده تانک پیشرفته ام ۶۰ است که زمانی یکی از تجهیزات زرهی اصلی نیروهای زمینی کشورمان محسوب می‌شد.
 
این تانک از 1960 تا 1987 تولید شده و در کشورهایی چون آمریکا، ایران، مصر، ترکیه، بحرین، اردن، لبنان، عربستان سعودی، اسپانیا، پرتقال، تایوان، یمن عمان و چندین کشور دیگر وارد خدمت شد. در ایران نیز حداقل 150دستگاه .از نمونه آ1 این تانک بکار گرفته شده است. این تانک به عنوان یکی از تانک های اصلی میدان نبرد در تمامی عملیات‌های مهم به کار گرفته شده و نقش مفیدی در پشتیبانی از واحدهای عمل کننده داشت.
 
تانک صمصام ایران؛ 
ادامه مطلب ...

قصه"همسایه طبقه بالا "مدیرمسئول روزنامه ایران را به دادسرا کشاند:

ََ

به گزارش سر زمین من ایران  ساعت 23 روز اول اسفند منتشر شد: جلسه‌ شورای معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به‌ریاست عباس جعفری دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد. جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از احضار مدیرمسئول روزنامه ایران به دادسرای فرهنگ و رسانه و برخورد دادستانی با تبلیغات توأم با توهین به مسئولان نظام خبر داد. این اقدام درپی اعتراضات به مطلب موهون روزنامه ایران با عنوان «همسایه طبقه بالا» صورت گرفته است.

روزنامه ارگان دولت اعتدال، چهارشنبه گذشته در آستانه انتخابات، داستانکی سمبولیک را منتشر کرد که توهین به رهبر معظم انقلاب، فضاسازی علیه نظام و دفاع و تطهیر سران فتنه از فحوای آن برداشت می‌شد. 

این داستان که در قالب داستانکی سمبولیک پیام خود را به مخاطب القا می‌کند به قلم «لیلی مشرقی» و در صفحه 3 روزنامه ایران با عنوان «همسایه طبقه بالا» منتشر شد و مانند هر داستان سمبولیک دیگری در ظاهر مشغول روایت خاطرات کودک- راوی است که به همراه خانواده و همسایه طبقه بالایی در خانه‌ای مشتمل بر طبقه همکف و زیرزمین زندگی می‌کنند. 
همه چیز این خانه و خاطراتش عادی است تا اینکه همسایه طبقه بالا -که پیرمردی مرموز و عجیب است- دچار توهم می‌شود و خود را صاحب این خانه فرض می‌کند.
همسایه طبقه بالا جلوی سروصدای بچه‌ها را می‌گیرد و سه تا از پرنده‌ها را از حیاط گرفته و در قفسی که روکش سیاه دارد، زندانی می‌کند و حالا که زمان روایت داستان است از آن حادثه – یعنی اسارت سه پرنده- 5 سال است که می‌گذرد. 
ظاهر این داستان روایتی برش گونه از خاطرات یک کودک-راوی است اما اگر نمادها و سمبل‌های موجود در داستان را رمزگشایی کنیم، متوجه می‌شویم که اینگونه نیست و در ورای این رمزها که درک آنها هم چندان مشکل نیست، روایت دیگری خفته است که انتشار آن در آستانه انتخابات در روزنامه کثیرالانتشاری که ارگان دولت اعتدال است، بسیار عجیب می‌نماید! 
در ابتدای داستان می‌خوانیم: «همسایه طبقه بالا، آدم عجیبی بود. خیلی کم او را می‌دیدیم.. انگار از پشت پنجره داشت ما را نگاه می‌کرد... خانه ما،‌ زیرزمین بود، او بالای سر ما زندگی می‌کرد. سر و صدای زیادی از او نمی‌شنیدیم، گاهی فقط صدای عصایش را می‌شنیدیم که بر زمین می‌زد... که ما کمتر سر و صدا کنیم». 
نویسنده کدهای مشخصی ارائه می‌دهد: «همسایه طبقه بالایی که کمتر دیده می شود و مدام بر اهالی زیرزمین نظارت دارد» یعنی رهبر یک جامعه که بر اهالی آن نظارت دارد. «بچه ها سروصدا می‌کنند و همسایه طبقه بالا با کوبیدن عصا به آنها می‌فهماند که ساکت شوند» بچه‌ها، مردمان آن کشور هستند که اعتراض می‌کنند و رهبر آن جامعه آنها را سرکوب می‌کند. اما این رهبر کیست و این خانه کدام جامعه را نشان می‌دهد؟ 
در ادامه داستان می‌خوانیم: «... همسایه طبقه بالا فکر می‌کرد ما مستأجر او هستیم، اما پدر می‌گفت همسایه بالایی فقط توهم دارد؛ مادر هم حرف‌های پدر را تأیید می‌کرد و می‌گفت که این خانه را با هم ساختند اما موقع ثبت سند گویا همسایه طبقه بالا امضاها را انجام داده بود و حالا خودش را مالک تمام خانه می‌دانست، ما بچه‌ها زیاد چیزی درباره سند و مدارک نمی‌دانستیم». 
«موقع ثبت سند» آیا این کنایه ارجاعی به وقوع انقلاب و انتقال رهبری دارد؟ به ویژه آنکه در ادامه می‌گوید: «...ما بچه‌ها زیاد چیزی درباره سند و مدارک نمی‌دانستیم...» اشاره به نسل سوم انقلاب دارد که وقایع انقلاب را درک نکرده‌اند و با توجه به تز «انقلاب، مبارزه با دیکتاتور بود نه مبارزه با دیکتاتوری» اشاره می‌کند که نوع جدیدی از دیکتاتوری در کشور حاکم شده است.
اما نویسنده در ادامه داستانک خود به فتنه 88 و حصر سران آن اشاره کرده و می‌گوید: «یک روز همسایه طبقه بالا آمد توی حیاط و سه تا از پرنده‌های حیاط را گرفت و انداخت توی قفس و خیلی سریع رفت طبقه بالا... مادر هم می‌گفت، یک بار که رفته بود بالا تا به همسایه بالایی سر بزند، دیده بود که روی قفس را با پارچه تیره‌ای پوشانده است و گاهی به آن‌ها غذا می‌دهد... همسایه بالایی انگار نه انگار که آن‌ها پرنده هستند، حتی دستمال تیره را از روی قفس برنمی‌داشت. اوایل فکر می‌کردیم خودش خسته می‌شود و آن‌ها را بیرون می‌آورد اما خبری نشد که نشد. حالا پنج سال از آن ماجرا گذشته است...». 
همه چیز در این قسمت از داستان کاملا روشن شد. 25 بهمن ماه سال 1389 و گذشت 5 سال از حصر سران فتنه! 
البته نظریه دیگری نیز وجود دارد که با حذف 5 سال حبس پرنده‌های در قفس به ما می‌گوید که این داستان صرف یک خیال ورزی اتفاقی است که نویسنده آن غرضی از طرح خود نداشته است و نباید داستان را به شیوه سمبولیک تاویل و تفسیر کرد با این حال به نظر می‌رسد که نظریه اول که معتقد است داستان را باید سمبولیک تفسیر کرد، قوت بیشتری دارد. 
خردورزی و قانون گرایی دولت کجاست؟ 
متاسفانه توهین و حمله به رهبری و نظام توسط طیفی از جریان اصلاح طلب رویدادی جدید و بدیعی نیست اما اینکه این بار بانی برخوردهایی از این دست، روزنامه دولت تدبیروامیدی باشد که رئیس جمهور آن با حمایت‌های بی دریغ رهبری تایید صلاحیت شد و توانست با پیروزی در انتخابات و پروسه طولانی برجام دولت خود را به سومین سال پیاپی بکشاند، عجیب و بدیع می‌نماید. 
نکته دیگر آن است که مشوش کردن فضای کشور در آستانه دو انتخابات مهم مجلس‌های خبرگان رهبری و شورای اسلامی چگونه با مشی اعتدالی، قانون گرایی و خردورزی دولت تدبیر و امید همسانی دارد؟ 
در حالی که انتشار مطالبی از این دست در تریبون رسمی دولت که البته اولین نوع آن هم نیست کاملا در برابر شعارها و سخنان دولتمردان مبنی بر پرهیز از افراط گرایی و برخوردهای جناحی قرار دارد.