سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

صورتی صاف مثل آینه با 6 گام/ شکلات تلخ؛ جوان‌کننده فوری پوست

در این مطلب بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست مثل خوردن شکلات تلخ و آب فراوان معرفی می‌شود.
به گزارش سرزمین من ایران ب نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : یکی از دلمشغولی های افراد بالاخص بانوان این است که چگونه در فصل سرما و آغاز زمستان می‌توانند از پوست خود محافظت کنند.

هوای خشک لایه نازک روغنی روی پوست را از بین می برد و باعث ترک و خارش پوست می‌شود. ترکهای ریز روی پوست می تواند باعث ایجاد عفونت‌های ریز روی پوست و ورود غبار به لایه های درونی پوست، ایجاد آکنه و اگزما و حساسیتهای پوستی شود. در چنین مواردی همانطور که قدیمی ها گفته اند، پیشگیری بهتر از درمان است.

این شش راهکار روش‌هایی است که شما را در مقابل بروز چنین مشکلاتی بیمه می‌کنند:

1. وقتی هوای بیرون سرد می‌شود، حمام‌های طولانی مدت با آب داغ را فراموش کنید و دوش‌های کوتاه مدت با درجه آب نسبتا ولرم بگیرید.

همچنین از صابونهای مخصوص پوستهای خشک و حساس استفاده کنید. هنگام استفاده از حوله برای خشک کردن بدن مراقب باشید به بدن آسیبی وارد نشود و این کار را به آرامی انجام دهید.

هنگامی که هنوز بدنتان کمی مرطوب است، پوست را به طور کامل با کرم ماساژ دهید. برای بهتر جذب شدن کرم مرطوب کننده پوست قسمتهایی از بدنتان را که دچار خشکی مفرط پوست است، به مدت 10 دقیقه بعد از کرم زدن در نایلونی بپوشانید. بهترین زمان برای استعمال کرم درست بعد از حمام کردن است.

2. اگر پوست بدنتان حساس است، به جای لباسهای کتان، از پارچه هایی استفاده کنید که هوا را به سهولت از خود عبور دهند.

لازم به ذکر است؛ لباس‌هایی از جنس نایلون و پلی استر می‌تواند بر حساسیت پوست شما بیافزاید. در صورت استفاده از وسایل رطوبت‌رسان در خانه، رطوبت خانه را در سطح 20 تا 40 درصد نگه دارید.

3. برای جلوگیری از بروز عفونت‌های پوستی می‌توانید از این چند روش ساده مثل شستشوی مداوم دستها و صورت، خواب مناسب و به اندازه و تمرینات ساده نرمشی در خانه استفاده کنید. این اقدامات پوست شما را در مقابل بروز عفونت‌های قارچی مقاوم تر می کنند.

4. زمستان به معنی روزهای کوتاه تر و زمان کمتر برای رسیدگی به امور مختلف است. از این رو بهتر است برای زمان خود برنامه ریزی کنید چرا که استرس برای رسیدگی به امور مختلف خستگی ذهنی و فیزیکی را به همراه دارد.

5. در فصل پاییز و زمستان از میزان قدرت اشعه های خورشید کاسته می‌شود که برای پوست اتفاق چندان جالبی محسوب نمی‌شود.

نور خورشید به منظور جذب ویتامین D برای پوست بسیار حیاتی است؛ اما 2 مشکل در این زمینه وجود دارد؛ مشکل اول اینکه در زمستان افراد به طور معمول لباس‌های بیشتری می پوشند و بیشتر در خانه به سر می‌برند. مشکل دوم قدرت اشعه های ماورای بنفش خورشید است که در این فصول به تدریج کمتر می‌شود.

به کسانی که سابقه خشکی و ترک خوردگی شدید پوست در فصل زمستان دارند به طوری که با روشهای معمولی مشکلشان برطرف نمی‌شود، توصیه می‌شود به متخصصان پوست مراجعه کنند.

6. شکلات تلخ بخورید و میزان بیشتری آب مصرف کنید. آب اساساً پوست را شاداب می‌کند و در فصل سرما یکی از مهمترین عناصر محافظت از پوست به شمار می‌رود.

منابع: dr franklipman ،Money crashers ،Medical daily new

سخن چینی چیست؟/ تاثیرات آن چقدر است؟

مطابق آیات و روایات فراوان یکی از گناهان بزرگ که برخی انسان ها به آن مبتلا هستند، سخن چینی است که باید به فکر درمان آن بود.
به گزارش سرزمین من ایران ب نقل از باشگاه خبر نگاران جوان :سخن چینی به این معناست که فردی سخن کسی را برای دیگری نقل کند. مثلا بگوید فلانی در مورد تو چنین و چنان می گفت.

 سخن چینی مخصوص سخن گفتن نیست، بلکه به غیر سخن هم تعلق می گیرد مانند نوشتن، اشاره و غیره را هم شامل می شود و هر چیزی که صاحبش به افشاء و گفتن آن رضایت نداشته باشد، سخن چینی نامیده می شود.
بحار الأنوارج۷۲  ص۲۶۹

 خداوند درسوره مبارکه قلم آیات 11 تا 13 می فرماید:

【هَمَّازٍ مَّشَّاء بِنَمِیمٍ  مَّنَّاعٍ لِّلْخَیرْ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ  عُتُل بَعْدَ ذَالِکَ زَنِیم】

آن که سخت عیبجو و بدگو و گام بردارنده به سخن چینی است و بسیار بخیل و بازدارنده از خیر، تجاوزگر و گناه پیشه است  و پس از آن (همه صفات زشت)، خشن و سنگدل و بی اصل و ریشه است.

 نقل شده که مردی غلامی داشت و وقتی خواست او را بفروشد، به مشتری گفت: این عیبی به جز نمّامی ندارد. مشتری گفت: مانعی ندارد. وقتی غلام را به منزل برد، پس از چند روز غلام سخن چین به زن آن مرد گفت: شوهرت تو را دوست ندارد و قصد بد و اذیّت برای تو دارد ولی من راهی بلدم که می توانی علاقه او را به خودت جلب کنی. وقتی که شوهرت خوابید، چند تار مو از پشت گردن او با تیغ بردار.زن قبول کرد.

غلام سخن چین نزد ارباب رفت و به او گفت همسرت با مرد دیگری رفیق شده و قصد جان تو را دارد. اگر باور نداری شب هنگام خودت را به خواب بزن و از زیر چشم مواظب او باش. مرد خود را به خواب زد و زن را در حالی که تیغ به دست مشغول کندن مو از گردن او بود، دید و زن را گرفت و کشت. فامیل زن تحریک شدند و به نزاع برخاستند و طایفه مرد هم به کمک او آمدند و سخن چینی این غلام باعث کشته شدن خیلی ها شد.

یکی از سر شبکه های اصلی منافقین برای اغتشاش در تشیع جانب هاشمی در اصفهان به دام افتاد

یکی از سر شبکه های اصلی منافقین در اصفهان به دام افتاد

 ورود با هدف اغتشاش در تشییع آیت الله هاشمی

یکی از سرشبکه های اصلی منافقین که روز گذشته با هدف ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت الله هاشمی وارد کشور شده بود در اصفهان دستگیر شد.

از این فرد ویدیو های زیادی که برای ارسال به شبکه ماهواره ای وابسته به گروه تروریستی منافقین آماده شده بود به دست آمده است.

این سرشبکه منافقین در اطراف سی و سه پل اصفهان دستگیر شد و قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی دستگاه های امنیتی کشور قرار داشت.

رابطه مستقیم کفش و ریزش مو/ اگر بیماری قلبی دارید کفشتان را عوض کنید :


قلب مهمترین عضو در بدن است و آسیب دیدن این عضو باعث مرگ می شود که با راهکارهایی می توان گردش خون در بدن را تقویت کرد.
رابطه مستقیم کفش و ریزش مو/ اگر بیماری قلبی دارید کفشتان را عوض کنیدبه گزارش خبرنگار ب گزارش سرزمین من ایران ب نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با افزایش سن عضلات قلب ضعیف می شود که باعث مشکل در گردش خون است، برهم خوردن توازن حرکت خون در اندام های بدن و مشکل در اکسیژن رسانی به بافت های بدن باعث می شود تا فعالیت اندام دچار مشکل شود و مشکلاتی مانند لخته خون یا سکته قلبی و مغزی ایجاد کند، برای جلوگیری از بروز این مشکل کارشناسان توصیه می کنند افراد به صورت روزانه ورزش را در زندگی خود بگنجانند. 

مشاهده کبودی یا ورم بر روی بدن، نشان دهنده اشکال در گردش خون در آن نقطه از بدن است که برای رفع این مشکل می توان محل ورم را با روغن رزماری یا روغن زیتون ماساژ داد تا گردش خون بهتر انجام شود، انجام ورزش های کششی به ویژه ورزش شنا نیز می تواند باعث بهبود و رفع گرفتگی عروق خونی شود.

اگر بر روی پای خود نشانه هایی از گردش خون ضعیف را مشاهده می کنید یا تارهای موی بدن در آن ناحیه ریخته است، همگی زنگ خطری ترسناک است که باید در اولین زمان کفش خود را تعویض کنید. براساس تحقیقات کفشی که پای فرد را می زند یا پاشنه دار می توانند باعث مشکل در رسیدن اکسیژن و خون به پاها و بروز لخته خونی و عفونت شوند.

کارشناسان به این دسته از افراد پوشیدن کفش های طبی، آزاد و نرم را توصیه می کنند تا فشار کمتری به پاها وارد شود، همچنین ماساژ کف پا هم در آرام سازی اعصاب کف پا و خونرسانی بهتر به بافت بدن بسیار موثر است.

گردش خون ضعیف می تواند فشار شدیدی به اعصاب قلب وارد کند و با ایجاد فشار مضاعف بر قلب باعث ایجاد انواع بیماری های مرگبار شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد به انجام کارهایی مانند مدیتیشن، رفتن به کلاس یوگا، گوش دادن به موسیقی های آرامبخش، کشیدن نقاشی و انجام تکنیک های تنفس عمیق بپردازند تا قلب آنها آرام و از افزایش ضربان قلب کاسته شود.

رژیم غذایی سالم نیز یکی دیگر از موارد بسیار مفید برای حفظ سلامت قلب و بهبود گردش خون است، کارشناسان توصیه می کنند افراد از غذاهای کم چرب استفاده کنند و در عوض خوراکی های حاوی مواد مغذی برای قلب از جمله میوه و سبزیجات، لبنیات، دانه های آجیل و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون مصرف کنند.

برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی تحرک و انجام فعالیت های بدنی، پرهیز از استعمال دخانیات و نیز خودداری از مصرف بیش از حد کافئین می تواند بسیار مفید باشد.

امیر پوردستان: اجازه ندهیم فرهنگ دفاع مقدس تحریف شود :


جانشین فرمانده کل ارتش گفت:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها دچار یک شوک سیاسی و ژئوپلیتیکی شدند و تمام معادلاتشان بر هم خورد.
آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران دچار شک ژئوپلیتیک شد/ اجازه ندهیم فرهنگ دفاع مقدس تحریف شودبه گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سالروز عملیات کربلای پنج اظهار داشت: این عملیات از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار بوده و ثمرات و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی داشته است.

وی افزود: در این عملیات شهدای بزرگی همچون خرازی، کلهر، میثمی و دقایقی را تقدیم انقلاب کردیم که هر کدام استوانه‌هایی بودند.  ادامه مطلب ...

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی:

رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز میت را بر پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اقامه کردند.

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از  دفاع پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دانشگاه تهران، نماز میت را بر پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اقامه کردند.

 پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی  از دانشگاه تهران تا میدان راه آهن تشییع و سپس برای خاک سپاری به مرقد مطهر امام خمینی (ره)
منتقل شد.
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی

سه خصلت مومن

امام رضا " علیه السلام " می‌فرمایند:

مؤمن حقیقت ایمان را درک نمیکند مگر آنکه سه خصلت را دارا باشد
خصلتى از خداوند که کتمان اسرار افراد باشد
خصلتى از پیغمبر که مدارا کردن بامردم باشد
خصلتى از ولی خدا که صبر و شکیبائى درمقابل شداید و سختیها ست ...

«مستدرک الوسائل، ج 9، ص 37، ح 10138»

انتخاب

از این تصویر آموختم راهم را بر اساس ازدحام و استقبال دیگران انتخاب نکنم.
اگر تحلیل من با دیگران متفاوت بود از اینکه راهی متفاوت بروم نترسم!

شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل/ وعده "پدر کاپوچی" نزدیک است

صهیونیست‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و با اعمال نابخردانه خود، بیش از هر زمان دیگری، میخ تابوتشان را می‌کوبند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، فرازی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که به‌ عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شد.
شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل
 
ادامه مطلب ...

9دی روز تجلی قدرت حضرت حق/ مسئله تقلب در انتخابات برای ایجاد تردید بین مردم کلید زده شد


حجت‌الاسلام رئیسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز 9 دی در مصلی امام خمینی(ره) تهران سخنرانی کرد.
به گزارش گروه  باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز 9 دی در مصلی امام خمینی(ره) تهران با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی روز تجلی قدرت حضرت حق، عرض ارادت به امام حسین(ع)، امتداد عاشورا و عاشورائیان و پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود.

بیماری خاموش و خزنده که پیر و جوان نمی‌شناسد/ این عارضه 5 برابر ایدز هزینه روی دست دولت‌ها می‌گذارد

رییس انجمن فیزیوتراپی در مورد نوعی اختلال فیزیکی که در ایران به شدت مغفول مانده توضیح داد.
محمد علی محسنی رییس انجمن فیزیوتراپی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از شایع‌ترین اختلالت اسکلتی عضلانی مربوط به اختلال‌های ستون فقرات و کمردرد است که افراد با هر سنی و در هر قشری از جامعه ممکن است به آن مبتلا شوند.

وی ادامه داد: خانم ها به دلیل شرایط بیومکانیکی حاکم بر فیزیکشان و همچنین وجود پدیده هایی مثل حاملگی و نظایر آن در برابر کمر درد آسیب پذیرتر هستند.

به گفته وی، طی بررسی های انجام شده بر گروه های مختلف، 84.4 درصد جراحان، 20 درصد دانش آموزان، 62 درصد از پرستاران، 81 درصد خانم های حامله، بیش از 37 درصد از معلمان و قریب به 40 درصد از دندانپزشکان در کشورمان از کمردرد رنج می برند.

محسنی با بیان اینکه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم کمردرد کل جوامع را تهدید می کند، تصریح کرد: هیچ گروه سنی و شغلی از کمردرد مصون نبوده و متاسفانه سالانه هزینه های بسیار هنگفتی در درمان بیماری های ستون فقرات صرف می شود و مرخصی های استعلاجی بسیار زیادی توسط افراد شاغل مطالبه می شود. از این رو، لازم است ساز و کار جدیدی برای پیشگیری از اختلالات ستون فقرات در نظر گرفته شود. 

رییس انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت: بیماری های عضلانی و اسکلتی کشنده نیستند اما پنج برابر ایدز و سه برابر آلزایمر هزینه به دولت‌ها تحمیل می‌کند.

محسنی در ادامه توضیحاتش اضافه کرد: اختلالات اسکلتی عضلانی با 91 درصد هزینه های درمان سرطان و 82 درصد هزینه های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی برابری می کند.

وی تاکید کرد: از آنجا که بیماری های عضلانی و اسکلتی کشنده نیستند، متاسفانه بسیار کمتر از سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی در نظام سلامت کشور به آنها توجه می‌شود. این در حالی است که دنیا از 2 دهه گذشته به این مهم پی برده به طوری که گفته می‌شود تا 2 دهه آینده بیماری های غیر واگیر نظیر سکته، دیابت، بیماری های عضلانی اسکلتی، پدیده سالمندی، حوادث جاده ای و مواردی از این دست می توانند منابع سلامت یک کشور را تهدید کنند.

محسنی یاد آور شد: بهره مندی از دیدگاه درمان محور، پیشگیری از ایجاد معلولیت های ناشی از حوادث، پیشگیری از پدیده سالمندی برای کاهش هزینه‌های از این دست، آموزش در خانه های سالمندان و ارائه خدمات آموزشی به این اقشار جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر ما بخواهیم عوارض و هزینه های سلامت را کاهش دهیم باید در درجه اول بر مسئله پیشگیری متمرکز شویم.

در قضای 9 دی، عاشورا به کمک ملت امد


افسران - امام خامنه ای :حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.

حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ی مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ی مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ی قضائیه، دستگاه‌‌‌های گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور.

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388

نیویورک تایمز: ایران تعیین کرد که تخلیه حلب چگونه باشد ....

آزادی حلب و نشست 3 جانبه ایران و روسیه و ترکیه، بدون حضور آمریکا انجام گرفت و این به معنای آن است که اوباما اهرم قدرت قابل ملاحظه‌ای در بحران سوریه ندارد.



 
ادامه مطلب ...

تلفیق سامانه های موشکی و ارتباطی ارتش و سپاه در رزمایش مدافعان آسمان ....

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان، از برگزاری این رزمایش به صورت دوسویه خبر داد.
رزمایش مشترک و سراسری پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 7 آغاز شد (عکس از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران)

رزمایش کلاسیک مشترک وحدت 95 در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد .....

با حضور فرماندهان، استادان و دانشجویان دافوس آجا مراسم افتتاحیه رزمایش کلاسیک مشترک روی نقشه با عنوان وحدت 95 در محل سالن شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

رزمایش کلاسیک مشترک وحدت 95 در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد