سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

خواص بی نظیر فندق برای سلامت بدن..

متخصصان می‌گویند مصرف فندق می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون و جلوگیری از ابتلا به سرطان شود.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان  به نقل از اِوری دی هلث، فندق یکی از آجیل‌های پرطرفدار و سرشار از خواص است. ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا از بزرگترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان فندق در جهان هستند.

براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، فندق یکی از مغذی‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود. با این حال، فندق دارای کالری بسیار بالایی است. ۲۸ گرم فندق معادل ۱۷۶ کالری انرژی، ۱۷ گرم چربی، ۴.۲ گرم پروتئین، ۴.۷ گرم کربوهیدارت، ۲.۷ گرم فیبر، ویتامین E، تیامین، منیزیم، مس، و منگنز است.

همچنین اسید‌های چرب امگا ۶ و ۹ به وفور در فندق وجود دارد. آنتی اکسیدان‌های مختلفی در این ماده غذایی دیده می‌شود که می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه کرده و مانع از آسیب سلول‌های بدن در روند اکسیداسیون شود.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد مصرف فندق می‌تواند باعث تقویت سلامت قلب شود. مطالعات متعدد ارتباط میان کاهش کلسترول بد خون و مصرف فندق را تایید کرده است. فندق می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و در عین حال، افزایش کلسترول خوب خون شود.

فندق

دانشمندان در مطالعات خود مشاهده کردند خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور مستمر از فندق در رژیم غذایی خود بهره می‌گیرند کاهش می‌یابد. منگنز و ویتامین E باعث محافظت از سلول‌ها و جلوگیری از آسیب به آن‌ها می‌شوند.

از سوی دیگر، پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف فندق می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن شود. همچنین محققان مشاهده کردند مصرف ۶۰ گرم فندق برای ۱۲ هفته در افراد چاق و افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند، منجر به کاهش التهابات بدن شده است.

از دیگر خواص مصرف فندق می‌توان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد. متخصصان تغذیه تاکید دارند به دلیل خواص بی شمار فندق بهتر است به جای مصرف تنقلات شیرین و شور که برای بدن مضر است، فندق و سایر آجیل‌ها را جایگزین آن کنید.

زیر فشار حداکثری قرار بود ما را زخمی کنند؛حالا ما قوی تر هستیم‌.

این رزمایش برگ برنده ایران در مناسبات و تحول  آینده در منطقه است.هم حامل پیام دیپلماتیک است و هم نظامی اولی را دموکرات ها خوب می فهمند؛ دومی را اسرائیل.



تیم امداد و نجات و واکنش سریع هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران..

تیم امداد و نجات و واکنش سریع هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی موفق به فتح قله کهار شد.


 ۱۳ نفر از کوهنوردان زبده و حرفه ای ارتش در قالب یک تیم واکنش سریع و امداد نجات به سرپرستی سرهنگ نادر رمضانخانی، رئیس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دمای هوای منفی ۲۷ درجه و در یک شرایط سخت جوی و کاملا دشوار به قله ۴۰۵۰ متری کهار صعود کردند.


رئیس هیات کوهنوردی ارتش هدف از انجام این صعود زمستانه را در درجه اول گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت : کوهنوردان منتخب و دوره دیده ارتش جمهوری اسلامی ایران بایستی در تمامی فصول سال آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند تا در شرایط خاص  بتوانند به درستی و کوتاه ترین زمان ممکن عملیات امداد نجات را آغاز کنند و بهترین نتیجه را کسب کنند.

دمنوش‌های آرامبخش در روز‌های کرونایی..

یک رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: در روز‌های کرونایی می‌توان با استفاده از چند دمنوش خانگی ساده استرس و اضطراب را مدیریت کرد.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: در شرایط فعلی با استرس و تنش بسیار زیادی رو به رو هستیم که می‌تواند بدن را در شرایط نامناسب قرار دهد. با شیوع ویروس کرونا تحریک‌های اعصاب و روان و میزان استرس بدن بیشتر شده است. در واقع استرس و اضطراب از عواملی هستند که می‌توانند قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند.

او در ادامه افزود: لازم است که از هر نوع استرس و شرایط اضطراب دوری کرده و یا تکنیک‌های مدیریت استرس را در خود تقویت کنیم. تغدیه مناسب، تمرین‌های فکری و ورزش روزانه به کاهش میزان استرس بدن کمک می‌کنند. همچنین برخی ترکیبات گیاهی هستند که می‌توان با مصرف آن‌ها به حس آرامش رسید. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف دمنوش‌ها افراط نکنید، زیرا زیاده روی در مصرف آن‌ها بر روی کبد اثر منفی خواهد داشت.

مهم ترین دمنوش های آرامبخش

این رژیم شناس و متخصص تغذیه با اشاره به اینکه یکی از دمنوش‌های مهم و پرکاربرد چای زعفران است، گفت: زعفران یکی از گیاهان دارویی است که طبع گرم و خشک دارد و باعث احساس شادی در افراد می‌شود. همچنین در تقویت سیستم مغزی موثر بوده و برای درمان سرفه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد زعفران می‌تواند به عنوان یک سم کشنده عمل کند. همچنین زیاده روی در مصرف زعفران توسط خانم‌های باردار باعث سقط جنین می‌شود.

اولیایی مطرح کرد: از دیگر دمنوش‌های مهم برای درمان اضطراب و استرس می‌توان به چای بابونه اشاره کرد. بابونه یک گیاه معتدل و تقریبا به سمت گرم و خشک است. ایجاد حالت آرامش، التیام سیستم گوارش، اشتها آور، درمان یبوست، درمان سرگیجه، تقویت اعصاب و تنظیم میزان خواب از جمله خواص مهم این دمنوش محسوب می‌شوند.

او در ادامه افزود: دمنوش بادرنجبویه هم در کاهش استرس بسیار موثر است. در واقع این گیاه از نسخه‌های طب سنتی برای آرامش اعصاب و تقویت سیستم گوارشی محسوب می‌شود. این دمنوش می‌تواند به عنوان یک عامل ضد اضطراب قوی عمل کند. چای دارچین هم از جمله نوشیدنی‌های آرامبخش است. دارچین خاصیت دارای آنتی اکسیدانی داشته و در تنظیم قند خون نقش دارد. همچنین منوش دارچین خواص ضدمیکروبی و ضد التهابی دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: دمنوش گل گاوزبان یکی از بهترین دارو‌های گیاهی است که خواص آرامبخشی دارد. ترکیب این دمنوش با نبات و لیمو و مصرف آن قبل از خواب، باعث می‌شود هم خواب آرامی را تجربه کنید و هم روز بعد آرام و بدون استرس باشید. برای اثر بخش بودن این دمنوش باید چند شب به طور مداوم آن را استفاده کنید، اما حواستان باشد مصرف آن از حد تعادل خارج نشود.

اولیایی در ادامه افزود: بهارنارنج که دارای طبع گرم و خشک است از دیگر دمنوش‌های موثر در کاهش استرس محسوب می‌شود. این دمنوش می‌تواند بسیاری از سردرد‌های عصبی، اختلال‌های خواب و سوء هاضمه را درمان کند. برای طعم بهتر آن، می‌توانید مقداری نبات یا عسل به این دمنوش اضافه کنید. استفاده از گیاه شقایق هم گزینه خوبی است که برای ایجاد حس آرامش نقش مهمی دارد. همچنین عرق بیدمشک با کاهش استرس در درمان سردرد‌های عصبی و یبوست بسیار موثر است. دمنوش‌های دیگری از جمله اسطوخودوس و چای سبز در کاهش استرس نقش مهمی دارند.

او در پایان تصریح کرد: فراموش نکنید فقط دمنوش‌ها در کاهش و کنترل استرس و آرامش اعصاب موثر نیستند؛ بلکه ورزش‌های روزانه، تغذیه سالم و پرهیز از افکار منفی در کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم محسوب می‌شوند. 

نه کلیه سرما می‌خورد، نه آپاندیس می‌ترکد

تصور کنید یکی از اعضای داخل بدنتان مثل «آپاندیس» بترکد. حتی تصورش هم ترسناک است. حتما همه ما برای یک بار هم که شده اصطلاح «آپاندیسش ترکیده» را شنیده‌ایم؛ مشکلی که منجر به عمل جراحی می‌شود.

به گزاش سرزمین من به نقل از خبر نگاران جوان : فقط اصطلاح «ترکیدن آپاندیس» نیست که سال‌ها برای ما به اشتباه جا افتاده است بلکه اصطلاحات دیگری هم وجود دارند که ما آن‌ها را به صورت اشتباه عنوان می‌کنیم؛ مثل «سرماخوردن کلیه»، «عصب‌کِشی یا عصب‌کُشی دندان»، «کرم‌خوردن دندان»، «سردی»، «گرمی»، «خراب‌شدن دریچه قلب»، «باد فتق» و .... گاهی با همین اصطلاحات اشتباه و تشخیص خودسرانه، برای خودمان نسخه می‌پیچیم و خوددرمانی می‌کنیم در حالی‌که این اصطلاحات در تصور توده مردم به اشتباه ایجاد شده و به نظر می‌رسد پاک‌کردن آن هم کار ساده‌ای نیست.

گرچه بسیاری معتقدند این اصطلاحات اشتباه را از دهان پزشکان شنیده‌اند، اما در عین حال نظر برخی از پزشکان هم جالب توجه است و می‌گویند: «احتمالا پزشک خواسته بیمارو به صورت عامیانه متوجه مشکلی کنه که براش به وجود اومده.»

چیزی در بدن نمی‌ترکد

دکتر حمید احمدی - فوق تخصص جراحی پستان - معتقد است: «شاید اصطلاح «ترکیدن آپاندیس» را از دهان پزشکان هم شنیده باشید، اما این دلیل بر قابلیت انفجاری این عضو نیست.»

او درباره برخی ساده‌سازی‌ها در علم پزشکی مثل «باد فتق» یا «ترکیدن آپاندیس» می‌گوید: «برخی همکاران پزشک، برای اینکه یک رخداد پزشکی را ساده و قابل فهم‌تر کنند دست به واژه‌سازی می‌زنند؛ غافل از اینکه کلمه ابداعی‌شان ممکن است اشک جماعتی از پزشکان را دربیاورد. به شخصه مایلم بفهمم چه کسی به عنوان اولین نفر اصطلاح «ترکیدن آپاندیس» را ابداع کرد. در مرحله اول باید دید این ساده‌سازی‌ها چه ایرادی دارند. اگر ایرادی دارند از طرف چه کسانی به وجود آمده اند و در نهایت بر طرف‌کردن آن می‌تواند چه سودی داشته باشد.»

او ادامه می‌دهد: «برخی از اصطلاحات اشتباه پزشکی آنقدر مصطلح شده است که حتی وقتی برخی از این عبارت را در فضای مجازی جست‌وجو می‌کنیم هم با آن مواجه می‌شویم، زیرا پزشکی که در این زمینه محتواسازی می‌کند متوجه است که مردم آنچه که دم‌دستشان است جست‌وجوی اینترنتی است و به دنبال اصطلاحات تخصصی پزشکی نیستند. همه این موارد مثل یک چرخه با هم ارتباط دارند و شکستن آن بسیار دشوار است. باید پزشکی را که این محتویات را تولید می‌کند قانع کنیم که از کلمه درست استفاده کند. از طرفی ممکن است نظر پزشک این باشد که برای تفهیم بیمارش مجبور است برخی از اصطلاحات را ساده‌سازی کند.».

اما این اصطلاحات از کجا بوجود آمده‌اند؟ این پزشک به این پرسش پاسخ می‌دهد: «شاید پزشکی دیده نمی‌تواند آنچه که در ذهنش است به فارسی برای بیمار تعریف و آن را توجیه کند به همین دلیل طوری موضوع را توضیح داده که بیمارش را متوجه کند و به این ترتیب عبارت‌هایی مثل «ترکیدن آپاندیس» یا «باد فتق» به وجود آمده‌اند.»

او درباره اینکه چنین اشتباهاتی چگونه می‌توانند اصلاح شوند، هیچ ایده‌ای ندارد: «نمی‌دانم چنین اشتباهاتی چگونه می‌توانند اصلاح شوند یا چه کسی باید متولی این کار شود. بسیاری از افراد حرف‌شنوی ندارند که بتوان آن‌ها را مجاب کرد. تنها کار، صحبت‌کردن درباره این موضوع است تا افراد آگاهی بیشتری پیدا کنند و این موضوع کم‌کم حل شود. البته این اصطلاحات در همه جای دنیا استفاده می‌شود. اگر «ترکیدن آپاندیس» را به انگلیسی جست‌وجو کنیم متوجه می‌شویم که مشابه این اصطلاحات در آن زبان هم استفاده شده‌اند. این ساده‌سازی فقط مختص پزشکان ایرانی نیست و در همه جای دنیا بر اساس فرهنگ و دانشی که وجود دارد، شکل گرفته‌اند.

استفاده از اصطلاحات رایج مثل «ترکیدن آپاندیس» قدیمی است و درباره مسائل نوظهور و امروزی پزشکی چنین اصطلاحاتی نداریم. «آپاندیسیت» صد سال پیش وجود داشته و مردم هم استفاده می‌کردند، «باد فتق» هم همین طور، اما کسی برای سرطان اصطلاح جدیدی درست نکرده است.

برای مثال آپاندیس یک عضو توخالی است و جداره آن ترشحاتی دارد که در حالت عادی داخل روده بزرگ تخلیه می‌شود. اگر این مسیر به هر علتی بسته شود فشار داخل لوله آپاندیس بالا می‌رود. بالا رفتن فشار موجب می‌شود عروقی که به آپاندیس خون‌رسانی می‌کنند به علت فشار، بسته شوند و خون‌رسانی متوقف شود. به همین دلیل درد و علائم شروع می‌شوند و با پیشرفت این پروسه به قول معروف آپاندیس سیاه و سوراخی در بدن ایجاد می‌شود. این یک پروسه طولانی است و چیزی در بدن منفجر نمی‌شود.» 

ادامه مطلب ...

درمان حساسیت پوستی با 8 گیاه دارویی...

حساسیت های پوستی از جمله خارش و اگزما مهمترین مشکلاتی است که بیشتر در هنگاه کار با مواد شوینده در خانه تکانی ایجاد می شود اما تاثیر گیاهان دارویی در درمان آنها ثابت شده است.

درمان حساسیت پوستی با 8 گیاه داروییبه گزارش  سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان  حساسیت های پوستی و خارش های ناشی از اگزما یکی از مشکلاتی است که در اثر عوامل مختلف از جمله حساسیت به مواد غذایی مثل گوجه فرنگی،بادمجان، ویا ادویه جات ایجاد می شود البته با نزدیک شدن به ایام عید بسیاری از مردم به ویژه خانم ها به دلیل کار با مواد شوینده شیمیایی نیز دچار حساسیت های پوستی می شوند. تحقیقات زیادی ثابت کرده که گیاهان دارویی می توانند در درمان ناراحتی های پوستی نقش داشته باشند البته بسیاری از این درمان ها به راحتی و به صورت خانگی انجام می شوند در اینجا شما را با 8 گیاه دارویی که در درمان حساسیت های پوستی کاربرد دارند آشنا می کنیم:

نعناع:به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی پوست های دچار خارش را نرم می کند

ریحان:کوبید ریحان تازه و گذاشتن آن بر روی پوست برای رفع آکنه و لک های پوستی موثر است

رزماری: با خاصیت تقویت کنندگی جریان خون را در مویرگ ها بهتر می کند

آویشن: ضد باکتری قوی است و مالیدن آن روی اگزمای پوستی موثر است

حنا: ضد خارش و ضد اگزما است پس در طول روز چند مرتبه آن را روی زخم های پوستی بمالید

زردچوبه: یک قشق غذاخوری از آن را با آب حل کرده و به صورت خمیر بر روی زخم قرار دهید

گشنیز: با مقداری پودر نان خشک مخلوط کرده و بر روی قسمت های خشکی پوست بمالید

بنفشه 3 رنگ: کوبیده شده آن بافت های ملتهب را بهبود بخشیده و رگ های خونی را تقویت می کند.

حساسیت پوستی چیست؟

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین وظایف پوست اظهار کرد: به پوست کلیه سوم می گویند زیرا یک سوم مواد زائد بدن به صورت عرق و چرک از راه پوست دفع می شود.

وی بیان کرد: حساسیت پوستی به تظاهرات و عوامل درونی و بیرونی بدن گفته می‌شود که با علائمی مانند قرمزی پوست، خارش، پوسته پوسته شدن، ترک، التهاب وجوش همراه است که موجب بی قراری و حتی بی خوابی فرد می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: حساسیت ممکن است دهان، لب ها، سطح پوست، لای انگشتان، کف سر، ریشه مو و کشاله ران را درگیر کند.

عظمایی درباره عوامل درونی که سبب حساسیت پوستی می شوند،مطرح کرد: مصرف خوارکی های  بی کیفیت مانند غذاهای ساندویچی (سوسیس، کالباس و پیتزا)، زیاده روی در استفاده از ادویه جات تند مانند زنجبیل، دارچین و فلفل و مصرف تنقلات مصنوعی مانند چیپس و پفک از جمله عوامل درونی هستند که سبب ایجاد حساسیت پوستی می‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل درونی موثر در ایجاد حساسیت پوستی می توان به نوشیدن کم مایعات به ویژه آب، عوارض ناشی از داروهای شیمیایی، استعمال سیگار و مشروبات الکلی و زیاده روی در مصرف گردو و تخم مرغ اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مواد حساسیت‌زای موجود در هوای کلان شهرها از جمله عوامل بیرونی هستند که سبب ایجاد حساسیت‌های تنفسی می‌شوند.

عظمایی گفت: حساسیت های تماسی بر اثر پوشیدن برخی از لباس‌ها یا استفاده کردن از مواد شوینده و لوازم آرایشی ایجاد می شوند؛ همچنین استفاده از بدلیجات زینتی نیز در بروز حساسیت تاثیرگذار است.

وی افزود: نیش حشرات نیز می‌تواند موجب بروز حساسیت شود؛ افرادی که دچار گزیدگی حشرات شده‌اند باید محل گزش را با پیاز رنده شده ماساژ دهند اما افراد در صورت گزیدگی با زنبورهای وحشی، مار و عقرب باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

وی درباره حساسیت های شغلی اظهار کرد: حساسیت های شغلی در افرادی مشاهده می شود که با موادی مانند گچ، سیمان، انواع رنگ ها و چسب ها سر وکار دارند، از دیگر انواع حساسیت ها می توان به حساسیت های فصلی اشاره کرد که در فصول مختلف به شکل های گوناگون بروز پیدا می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: حساسیت های فصلی بیشتر به علت نوشیدن کم مایعات، مصرف برخی از میوه ها مانند خربزه و کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین های A ، E، Cو D رخ می‌دهند بنابراین مقدار رطوبت و چربی در سطح پوست کم و ترک ایجاد می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: حساسیت های فصلی بیشتر در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) مشاهده می شود.

بیماری های شایع پوستی

وی تصریح کرد: از جمله بیماری های شایع پوستی می توان به خارش، اگزما، لک صورت، جوش، کهیر، پسوریازیس، گال، میخچه، زگیل، سالک، تبخال، زرد زخم، زونا، سیانوز و ماه گرفتگی اشاره کرد.

راهکارهای درمانی حساسیت های پوستی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شناخت نوع حساسیت و مواد حساسیت‌زا نخستین اقدامی است که برای درمان حساسیت های پوستی باید انجام شود، مبتلایان به حساسیت های پوستی باید از مصرف مواد خوراکی حساسیت زا پرهیز کنند، همچنین پوشاندن دست با دستکش و استفاده از ماسک در محیط های کاری که دارای گرد گیاهان یا گرد و خاک زیادی هستند، ضروری است.

عظمایی افزود: برای رفع حساسیت باید بدن از سموم پاکسازی شود که این کار با توجه به طبع(مزاج) شخص انجام می شود، افراد برای پاکسازی بدن باید 30 گرم برگ سنا، 10 گرم گل سرخ، 5 گرم تخم کتان، 10 گرم تخم گشنیز، 10 گرم گل پنیرک و 5 گرم افسنتین را با هم ترکیب و این مخلوط را دَم کنند، این دمنوش باید روزانه سه بار قبل از هر وعده غذایی میل شود.

عظمایی بیان کرد: مصرف عرقیجات ترکیبی نیز سبب پاکسازی همزمان اندام‌های مهم بدن و تصفیه خون می‌شود برای این منظور باید عرق شاه‌تره، کاسنی، خار شتر، خارخاسک، گزنه، کرفس، کیالک، بومادران و گل ختمی را با هم ترکیب سپس در زمان مصرف در هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید.این محلول باید روزانه سه لیوان، 30 دقیقه قبل از غذا یا 2 ساعت پس از غذا میل شود.مصرف این مخلوط موجب شکستن سنگ کیسه صفرا نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: حجامت عام (حجامت قاعده کبد و ساق پاها) یکی از بهترین درمان‌های حساسیت پوستی است به ویژه زمانی که فرد دچار غلبه خون باشد.مصرف خاکشیر و تخم‌شربتی با سکنجبین یا عسل نیز در رفع حساسیت پوستی موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مصرف خرفه یا کاهو با سکنجبین نیز کمک شایانی به درمان حساسیت پوستی می‌کند.استحمام با مواد شوینده ضد حساسیت نیز در مبتلایان به حساسیت پوستی ضروری است.

عظمایی گفت: ؛ افرادی که دچار حساسیت پوستی هستند باید از ترکیب دَم‌کرده گل بنفشه، عناب، خارخاسک و تخم‌ترشک استفاده کنند همچنین ماساژ موضعی پوست با ترکیب سدر، بابونه، آرد جو و ماست نیز سبب بهبود این عارضه می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر مصرف خوراکی و موضعی کدو و خیار با ماست در رفع حساسیت پوستی بیان کرد: قرار دادن ضماد حنا، بابونه و گل‌راعی با گلاب بر روی پوست نیز به درمان حساسیت پوستی کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مبتلایان به حساسیت پوستی برای رفع مشکلشان باید آش آبغوره را 40 روز مصرف کنند؛ ماساژ موضعی پوست با محلول آب‌لیمو ترش تازه و سرکه نیز سبب درمان حساسیت پوستی می‌شود.

عظمایی اظهار کرد: ماساژ موضعی پوست با وازلین بدون اسانس به همراه پماد ویتامین AD نقش موثری در بهبود حساسیت پوستی دارد.افراد دچار حساسیت پوستی نیز باید پوست خود را با ترکیب روغن بادام شیرین، گل بنفشه، گل همیشه بهار، بابونه، گل‌راعی و گشنیز ماساژ دهند.

وی یادآور شد: مبتلایان به اگزما و حساسیت برای رفع مشکلشان باید 200 گرم روغن کنجد را با 10 گرم کتیرا، 10 گرم موم عسل و 2 گرم کافور با هم ترکیب کنند سپس این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهند و خوب هم بزنند؛ این ترکیب باید روزانه سه بار بر روی پوست ماساژ داده شود.

گزارش ۳ بعدی از ناوبندر فوق سنگین «مکران»


مکران به عنوان یک جزیره سیار با ۱۲۱ هزار تن وزن و ۲۲۸ متر طول بزرگترین شناور نظامی ایران است که با انواع امکانات و تسلیحات قادر است تا ۳ سال بدون پشتیبانی از ساحل در اقیانوس‌ها شناور باشد
این ناوبندر امروز به صورت رسمی طی مراسمی با حضور مسئولان لشکری به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.




بزرگترین شناور نظامی کشور ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست..

ناوبندر مکران بزرگترین شناور نظامی کشور با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش با بهره برداری عملیاتی در رزمایش دریایی اقتدار به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش پیوست.

پیام تندرستی...

برای کاهش اثرات زیان‌بار آلاینده‌های موجود در هوا، توصیه‌می‌کنم موارد زیر را بیشتر مصرف‌کنید:

 

۱.میوه‌های شیرین، مانند 

 سیب شیرین 

 پرتقال شیرین 

انار شیرین یا کمی مایل به ترشی


۲. در صورت تمایل به سالاد، استفاده از: 

کاهو یا جوانه غلات 

 هویج رنده‌شده

 روغن زیتون با کمی آب نارنج طبیعی یا رب انار


۳. سوپ‌های سبزیجات همراه با زرشک، هویج رنده‌شده، شلغم، و به 


۴. دم‌نوش‌های گوارا، مانند:


 دم‌نوش آویشن شیرازی یا مرزنگوش

به‌ویژه برای مبتلایان به سرفه‌های خلط‌دار، آسم مرطوب و برونشیت


 دم‌نوش گل گاوزبان همراه ریشۀ سنبل‌الطیب و بهارنارنج 

به‌ویژه برای افراد مضطرب یا افسرده

 با احتیاط در افراد مبتلا به پرفشاری خون


 دم‌نوش آویشن و عناب:

به‌ویژه در مبتلایان به غلظت‌خون


 دم‌نوش به یا سیب با کمی گل‌محمدی برای همه افراد


خواص شیره انگور...

شیره انگور دارای ویتامین‌های A,B,C و املاح آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است. بهترین زمان استفاده از شیره انگور در فصول سرد سال است.


 خواص شیره انگور:

۱. تقویت قوای عمومی بدن، به‌ویژه در دوره نقاهت

۲. حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری آن، درمان التهاب، ورم و کک‌ومک (خوراکی و موضعی)

۳. کمک به رشد و سلامتی کودکان و نوجوانان

۴. تولید خون صالح و درمان کم‌خونی، به‌ویژه اگر با شیربرنج یا سمنو خورده‌شود

۵. کمک به درمان یرقان، ضعف اعصاب، دردهای مفصلی، بیماری‌های طحال، اندوه و افسردگی، صرع، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط و...

۶. افزایش انرژی و حجم عضلات در ورزشکاران

۷. افزایش شیر مادران شیرده

۸. کاهش التهاب ناحیه گلو در سرماخوردگی‌ها به صورت غرغره

۹. پاکسازی روده و معده از فضولات و کاهش نفخ

۱۰. تقویت تخمدان‌ها و رحم در بانوان و رفع خونریزی در اوایل بارداری


 موارد احتیاط

1⃣ غلیظ و گرم‌شدن خون و عوارضی چون پرفشاری خون، جوش‌های پوستی و... در گرم‌مزاج‌ها درصورت زیاده‌روی

 

2⃣ چاقی در افراد کم‌تحرک به سبب کالری بالا

 

3⃣ افزایش قند خون در افراد دیابتی