سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند‌، گفت: با به هم زدن ‌ مرزها ‌‌‌100 سال دیگر ‌درگیری ‌به منطقه تحمیل می‌شود
به گزارش روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا یک ‌ارتباط‌‌ بسیار  نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.
وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه پیدا کند و تصور کنیم که می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود که امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 100 ‌سال گذشته ‌تحت تأثیر تقسیمات جغرافیایی بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانیان قرار داشته است، تصریح کرد: ‌تمام جنگ‌هایی که در این 100 ساله ‌اتفاق افتاده به نوعی ریشه در همین تقسیمات جغرافیایی دارد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حوادث ‌50 ‌سال اخیر در منطقه، اشغال ‌افغانستان توسط ‌شوروی‌ها، حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران، اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکایی‌ها و ... خاطرنشان کرد: ‌همه اینها به نوعی ریشه در همین تقسیمات ‌و تنگناهای جغرافیایی داشت که در تقسیمات جغرافیایی ایجاد شده بود و این تقسیمات در موضوع دفاع، امنیت و راهبردی مهم است.

وی با بیان اینکه امروز دو طرح بسیار مهم ‌جغرافیایی ‌توسط آمریکایی‌ها در منطقه در حال اجرا‌ست، اضافه کرد: ‌این دو طرح ‌در ادامه همان تقسیمات است و همان آثار را خواهد داشت لذا برای کشورهای منطقه باید بسیار مهم باشد که بدانند نسبت به ‌منافع زودگذری که آمریکایی‌ها ‌وعده ‌می‌دهند قانع نشو‌ند.

وزیر دفاع با اشاره به ویژگی‌ها و امتیازات خاص جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: اینکه دشمنان بخواهند کشورمان را در فرسایش ژئوپلوتیک قرار ‌دهند و مسیرهای مهم انتقال انرژی را به طور مصنوعی و با هزینه‌های خیلی زیاد و با دور زدن ایران از گوشه و کنار عبور دهند حتما موجب امنیت در منطقه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 100 سال ‌درگیر مشکلات‌ تقسیمات جغرافیایی استعماری قرار داشته است، ادامه داد: در حال حاضر دشمنان به دنبال ادامه همین مسیر‌‌ند که به طور قطع اشتباه بوده و ‌به نتیجه نخواهد رسید و موجب امنیت در منطقه نخواهد شد.
‌امیر سرتیپ حاتمی طرح دوم دشمنان را ‌به هم زدن مرزهای جغرافیایی اعلام کرد و گفت: نظم ‌ سایکسپیکو یک نظم منبعث از ذهنیت غربی، فرصت‌طلبانه، منفعت‌محور و ‌استعماری بود که بر منطقه تحمیل شد و نظم مدنظر آمریکایی‌ها که برای منطقه نسخه شده است رسم‌الخط ناشیانه، عقب‌افتاده، قلدرمآبانه و تک‌قطبی با برتری‌جویی آمریکایی‌هاست و واقعیت آن ست که رنج و آلام مردم منطقه محصول این تفکرات و ارزیابی‌‌های اشتباه و خودخوا‌هانه آنان است.‌
‌وی با بیان اینکه ‌هزینه‌ها پرداخت شده و خون‌ها ریخته شده و جنگ‌ها اتفاق افتاده تا ‌مرزهای کنونی شکل گرفته است، اظهار داشت: به هم زدن مجدد این مرزها ‌‌یعنی دوباره 100 سال دیگر ‌درگیری به منطقه تحمیل ‌شود.

‌‌وزیر دفاع در تکمیل این بخش از سخنان خود به توطئه دشمنان در کردستان عراق اشاره کرد و متذکر شد: دشمنان در گام اول با فریب‌ ‌مسئولان در‌ کردستان عراق به دنبال تجز‌یه این منطقه ‌بودند که ‌با هوشیاری مردم ‌و با حمایت‌ همه‌جانبه ‌عراق، ایران و ترکیه این طرح ناکام ماند، اما آنها در خاورمیانه بزرگ و طرح خاورمیانه جدید همین کار را دنبال می‌کنند.
‌امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: ‌برخی‌کشورهای منطقه به تصور اینکه به آمریکایی‌ها نزدیک‌ترند فکر می‌کنند از تبعات به هم زدن مرزها ‌مصون خواهند ماند، اما دشمنان‌ برای نهادینه کردن استثمار ‌نیازمند کوچک کردن کشورهای منطقه هستند و این کار را در قالب این طرح‌ها دنبال می‌کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ‌توطئه‌ها و فشار ‌بی‌امان ‌دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ‌تاکیدکرد: ‌دشمنان ‌توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با محوریت قدرت موشکی هدف قرار دا‌ده‌‌اند‌ که در واقع زمینه‌سازی برای تغییر مرزهاست.
وی با بیان اینکه با بودن یک جمهوری اسلامی قدرتمند اقتصادی و دفاعی توطئه‌های دشمنان پیش نخواهد رفت و ‌تجزیه کشورها اتفاق نخواهد افتاد، افزود: دشمنان به بهانه‌های دیگری ‌‌می‌خواهند ‌بنیه ایران را تضعیف ‌‌و به مردم ‌فشار بیاورند و از ملت ایران انتقام انقلاب اسلامی را بگیرند.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمنان می‌گویند ‌شما نباید موشک داشته باشید چون ما نمی‌توانیم طرح‌هایمان را پیش ببریم، هشدار داد: ‌یقینا اگر این کار ‌پیش برود هم ملت ‌ و هم جمهوری اسلامی ایران آسیب خواهد دید و انتهای این کار حتما به ضرر خودمان وکشورهای منطقه خو‌اهد بود، ‌‌اما بحمدالله با درایت، مدیریت، انسجام و همراهی مردم با دولتمران و‌ قوای سه‌گانه ‌اجازه ‌‌نخواهیم داد ‌‌دشمنان ‌کارشان را پیش ببرند و ‌‌ملت سرافراز ایران ان‌شاءالله سربلندتر و عزیزتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ‌طرح جنایتکارانه دشمنان علیه ایران اینها نتیجه‌ای جز آب‌دیده‌تر شدن ملت ‌ما و تعمیق نفرت و کینه در قلب تک تک ایرانیان نسبت به آمریکایی‌ها نخواهد داشت‌.

واکنش احساسی پسربچه انگلیسی به مردود اعلام شدن گل ایران مقابل اسپانیا

یک کاربر انگلیسی فیلمی از واکنش احساسی پسرش به آفساید اعلام شدن گل تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا را در حساب توییتر خود منتشر کرد.

واکنش احساسی پسربچه انگلیسی به مردود اعلام شدن گل ایران مقابل اسپانیا+فیلمبه گزارش سرزمین من ایران به نقل، بازی تحسز خبرنگاران جوان :ین‌ ابرانگیز تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی دوم خود در جام جهانی 2018 روسیه واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

در این میان، یک کاربر انگلیسی پاکستانی‌الاصل مقیم لندن نیز فیلمی از واکنش احساسی پسرش به مردود اعلام شدن گل تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اسپانیا را در حساب توییتر خود منتشر کرده که بازتاب زیادی در این شبکه اجتماعی داشته است.

در این ویدئو، پسرک گریه‌کنان به مادرش که قصد دلداری او را دارد می‌گوید که گل ایران کاملا درست بوده و آفساید نبوده است. مادرش هم برای آرام کردن او می‌گوید که ممکن است تیم ایران در بازی سوم خود (مقابل پرتغال) پیروز شود و به مرحله بعد صعود کند. 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند

پیام مقام‌ معظم رهبری به کاروان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تاکید بر عملکرد عالی ملی‎پوشان در دیدار برابر اسپانیا ابلاغ شد.

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردندبه گزاش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان:رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند.

طی تماس دفتر مقام معظم رهبری با اردوی تیم ملی در روسیه و مدیر کاروان اعزامی، فدراسیون فوتبال، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کاروان و بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر اعلام می‌کند:

"بازی دیشب شما عالی بود؛ خدا قوت."

مدافع تیم ملی جام جهانی را از دست داد!/ توفان در کازان/ خط و نشان غیرمستقیم کی روش برای اسپانیا

تصاویر نیم صفحه روزنامه‌های ورزشی بیست و نهم خردادماه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اختصاص دارد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  تصاویر نیم صفحه روزنامه‌های ورزشی بیست و نهم خردادماه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیهاختصاص دارد.

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

روزنامه‌های ورزشی ۲۹ خرداد

انتهای پیام/

داروهایتان را با این نوشیدنی ها نخورید

Image result for ‫نوشیدنی‬‎

قبل از اینکه برای بلع دارویتان سراغ هر نوع نوشیدنی بروید، مراقب باشید نوشیدنی های معمولی از آبمیوه ها گرفته تا نوشیدنی های کافئین داری مانند قهوه یا چای ممکن است اثربخشی داروهای خاصی را کاهش دهند و وضعیتی ایجاد کنند که تهدید کننده سلامت است

به گزارش  کافه نیوز : خطرناک ترین نوشیدنی هایی که ممکن است برای استفاده از برخی داروهای خاص انتخاب کنید، از این قرار است:

آب گریپ فروت: آب گریپ فروت بر روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی می گذارد. با توجه به اینکه اثر این آبمیوه، بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارو را مصرف کند و یا اینکه باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کند.

آب انار: در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن بسیاری از داروهای ضد فشار خون می شود.

شیر، شیرسویا و اسموتی هایی حاوی شیر: کلسیم با داروهای تیروئید تداخل ایجاد می کند. باید حداقل چهار ساعت از زمانی که داروی تیروئید خورده اید، صبر کنید و سپس می توانید نوشیدنی حاوی کلسیم (مثل شیر) بنوشید.

کافئین دارها و نوشیدنی های انرژی زا: مصرف کافئین همراه با داروهای محرک، می تواندتهدید جدی برای سلامتی محسوب شود. مثلاً اگر از داروی افدرین، آسم و آمفتامین استفاده شود و همزمان نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد خطرناک است.

نوشیدنی های ورزشی: پتاسیم موجود در نوشیدنی های ورزشی، در صورت مصرف همزمان نوشیدنی با بعضی از داروهای قلبی یا داروهای ضد فشار خون، می تواند خطرناک باشد.

چای سبز: چای سبز و نیز سایر خوراکی های حاوی ویتامین K مثل بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروهای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد، چون اثردهی آنها به شدت کاهش می یابد.

دوغ: دوغ هم اثراتی مشابه شیر دارد، بنابراین استفاده از آن هم توصیه نمی‏شود. این نوشیدنی نیز حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به آن، از جذب کلسیم جلوگیری می‏ کند.

 منبع: نصف جهان 

 

تیم ملی فوتبال ایران


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا، به ماتادورها هشدار داد.

به گزارش کافه نیوز ، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل مراکش به پیروزی یک بر صفر رسید و با توجه به تساوی اسپانیا مقابل پرتغال، شاگردان کی‌روش با 3 امتیاز در صدر گروه B قرار گفتند.

به نقل از از AS، کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گویی با افه اسپانیا درباره دیدار بعدی تیم ملی مقابل اسپانیا به صحبت پرداخت.

کی‌روش گفت: اسپانیا بهترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان را دارد اما این تنها عامل پیروزی در میدان نمی‌شود و شما باید بازی کنید. هیچ تیمی نمی‌تواند با استفاده از شهرتش برنده میدان باشد. ایران در بازی با اسپانیا تنها یک هدف دارد و آن هم این است که پس از اتمام بازی در تاریخ 20 ژوئن، بازیکنان اسپانیا با احترام برای ملی پوشان ایران، زمین را ترک کنند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به خبرنگار اسپانیایی که از کی‌روش پرسید آیا برنامه‌ای برای غلبه بر اسپانیا دارید،گفت: پیروزی مقابل مراکش توقعات را از ما بالا برده و مسئولیت ما را سنگین و بیشتر کرده است. نمی‌دانم می‌خواهیم چگونه بازی کنیم اما باید تلاش خودمان را انجام دهیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: غلبه بر مراکش برای ما مثل برد در فینال جام جهانی بود و دیدار با پرتغال یک پله بالاتر است و بازی با اسپانیا مثل رویارویی با تیم منتخب جهان در فینال‌ است.

وی عنوان کرد : آنها نه تنها بازیکنان فوق العاده‌ای دارند که بازیکنانی از برزیل مثل دیگو کاستا دارند که به ترکیب‌شان اضافه کرده‌اند.

اجازه هیچگونه تجاوزی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران نخواهیم داد


صباحی‌فرد گفت: به مردم عزیز ایران قول می‌دهیم که اجازه هیچگونه تجاوزی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران نخواهیم داد.

اجازه هیچگونه تجاوزی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران نخواهیم دادبه گزارش سرذمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:ای امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که امروز دوشنبه 21 خرداد ماه در حرم مطهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به همراه معاونان، فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی به حرم مطهر امام خمینی (ره) آمدیم تا به مقتدای خود حضرت امام خمینی (ره) بگوییم که سربازان شما در پدافند هوایی تا آخرین قطره خون از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

‌وی با بیان اینکه من بر اساس تدبیر فرمانده معظم کل قوا به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) منصوب شدم، گفت: بنا را بر این گذاشتم تا با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) کارم را آغاز کنم.

صباحی‌فرد بیان داشت: ما به مردم عزیز ایران قول می‌دهیم که با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم، اجازه هیچگونه تجاوزی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران نخواهیم داد.

یک متخصص تغذیه در واکنش به گرایش زیاد برخی افراد به مصرف دنبه حیوانی گفت:

یک متخصص تغذیه در واکنش به گرایش زیاد برخی افراد به مصرف دنبه حیوانی گفت: اگرچه استفاده محدود از «دنبه حیوانی» خالی از فایده نیست، اما مصرف بیش از حد آن موجب بروز مشکلات جدی برای سلامت افراد می شود.  ادامه مطلب ...

رهبر:مشکلات امروز و فردای کشور باید عالمانه حل شود،


تصویر راه‌حل منطقی ایران برای فلسطین رفراندوم از فلسطینیان واقعی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی، دانشگاه را از مراکز بسیار مهم «تربیت قوه عاقله کشور» خواندند و با تبیین سه ضرورت اساسی دانشگاهها یعنی «درگیر شدن با مسائل و چالشهای کشور»، «تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتیِ دانشجویان» و «تحول دائم و اصلاح مستمر در محیط های دانشگاهی» تأکید کردند: مسائل و مشکلات کشور باید عالمانه حل شود و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دانشگاهها و اساتید و دستان توانا و مستعد جوانان پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است. 

ادامه مطلب ...

7علامت جدی که هیچ مردی نباید آنها را دست‌کم بگیرد

 7علامت جدی که هیچ مردی نباید آنها را دست‌کم بگیرد


یکی از معیارهای مرد بودن تحمل داشتن مقابل درد و سختی‌‌هاست. اما مردان باید بدانند که برخی دردها را نباید تحمل کنند، زیرا آنها یک زنگ خطر جدی هستند. این زنگ‌خطرها را جدی بگیرید. 

ادامه مطلب ...

توافق خارج شدن ایران از سوریه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت با رهبران اروپایی برای خارج شدن ایران از سوریه به توافق رسیده است.

 
ادامه مطلب ...

کبدتان را پاکسازی کنید

در صورتی که کبدتان سمی شده باشد علائمی، چون خستگی، آکنه و دردعضلانی سراغتان می‌آید، اما با یک رژیم غذایی می‌توان همه این‌ها را برطرف کرد.

به گزارش کافه نیوز ؛ کبد یکی از اندام های حیاتی بدن است که نقش مهمی در سلامت بدن دارد و وظیفه آن سم زدایی است، اگر شما هم در زمره آن دسته از افرادی هستید که کمتر به غذاهای مصرفی خود توجه می کنید و حتی رژیم غذایی سالمی ندارید حتما باید به فکر سم زدایی کبد خود باشید. 
ادامه مطلب ...

دستگیری چند تیم تروریستی همراه‌ مهمات

وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: امروز علی‌رغم این‌که صهیونیست‌ها عربده‌هایی را سر می‌دهند، مطالعه رفتارشان نشان می‌دهد که به تعبیر رهبری این عربده‌ها از سر استیصال است.  ادامه مطلب ...

امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد؛ چه توافق هسته‌ای بشود، چه نشود

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی تاکید کردند که اسرائیل روز به روز نا امن‌تر خواهد شد.

رهبر انقلاب: امنیت اسرائیل تامین نخواهد شد؛ چه توافق هسته‌ای بشود، چه توافق هسته‌ای نشودبه گزارش سرزمین من ایران به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان  حمایت از محرومان و مستضعفان عالم که وظیفه شرعی و اسلامی ماست یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی است که در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده است.

امروز بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روزجهانی قدس نام گرفته است. روزی که در آن خواب از چشمان صهیونیست‌ها به آشفته شده و فریاد "مرگ بر اسرائیل" مردم جهان در سرتاسر جهان می‌پیچد.

سردمداران رژیم صهیونیستی و آمریکای مستکبر به هنگام مذاکرات هسته‌ای با ایران در این خیال به سر می‌بردند که چنانچه با ایران توافقنامه‌ای امضاء کنند، آن توافقنامه تضمین کننده‌ی امنیت رژیم صهیونیستی خواهد بود. اما حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه‌الله) طی سخنانی اقتدار آمیز به این نکته اشاره کردند که چه توافق هسته‌ای صورت بگیرد، چه توافق هسته‌ای صورت نگیرد امنیت رژیم صهیونیستی تامین نخواهد شد.

واکنش اروپا به آغاز غنی‌سازی اورانیوم در ایران

واکنش اروپا به آغاز غنی‌سازی اورانیوم در ایران

پس از انتشار خبر از سر گیری غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، در چارچوب برجام، اتحادیه اروپا می‌گوید که تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم برخلاف برجام نیست.

َ 
ادامه مطلب ...

چگونه در شب‌های قدر مسیر سرنوشت خود را تغییر دهیم؟

در شب قدر تقدیر یک ساله ما رقم می‌خورد و کارنامه گذشته و آینده ما در محضر مولا و سرورمان امام عصر ارواحنا فداه برده خواهد شد.

چگونه می‌توانیم در شب‌های قدر مسیر سرنوشت خود را تغییر دهیم؟به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگا ران جوان در دعایى که این روز‌ها می خوانیم، براى ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر میکند: یکى تفضیل و تعظیم روز‌ها و شب‌هاى این ماه است بر روز‌ها و شب هاى ماه‏هاى دیگر، یکى وجوب روزه در این ماه است، یکى نزول قرآن در این ماه است، و یکى هم وجود لیلهًْ القدر در این ماه است.

یعنى در این دعاى مأثور، لیلهًْ القدر را عِدل نزول قرآن در ارزش دادن به ماه رمضان مشاهده مى‏کنیم؛ بنابراین قدر لیله‌ًْالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کارى کرد که ان‏شاءالله قلم تقدیر الهى در شب‌هاى قدربراى کشورعزیز و آحاد ملت ما تقدیرى آن‏چنان‌که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند. (بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ آبان ۸۲)  

ادامه مطلب ...

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عصر امروز برگزار می‌شود


مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره)، عصر امروز با حضور قشرهای مختلف مردم و با سخنرانی رهبرانقلاب برگزار می‌شود.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عصر امروز برگزار می‌شودبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (دوشنبه، 14 خرداد) با حضور قشرهای مختلف مردم و مقامات لشکری و کشوری، همراه با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) به علت تقارن با ماه مبارک رمضان، این مراسم ساعت 17:30 ـ سه ساعت مانده به اذان مغرب ـ در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و پس از بیانات مقام معظم رهبری، یک ساعت مانده به اذان مغرب پایان خواهد یافت.

نامه رهبر کره شمالی به ترامپ سوژه رسانه‌ها شد+ عکس


فرستاده ویژه کره شمالی روز جمعه با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و نامه کیم جونگ اون را به او تحویل داد.

به گزارش سرزمین من ایران  به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، کیم یونگ چول، فرستاده ویژه کره شمالی، روز جمعه بادونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید دیدار کرد و نامه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به او تحویل داد.

ترامپ پس از دریافت نامه کیم جونگ اون، از محتوای نامه تعریف کرد اما بعدا اعلام کرد هنوز نامه را نخوانده است!

ترامپ نامه کیم جونگ اون را نخوانده «خوب» توصیف کرد+ عکس

او در جمع خبرنگاران گفت: در آن جلسه، نامه ای از طرف کیم جونگ او به دستم رسید که نامه خوبی بود. با این حال، زمانی که خبرنگاران نسبت به توضیح محتوای نامه اصرار کردند ترامپ توضیح داد که در واقع هنوز نامه را نخوانده است. او گفت: هنوز به آن نگاه نیانداخته‌ام.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، این نامه به دقت از سوی سرویس مخفی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و پس از آنکه بی‌خطر بودن آن تایید شد در اختیار فرستاده کره شمالی قرار گرفت تا به ترامپ تحویل داده شود.

انتشار تصویر نامه رهبر کره شمالی به ترامپ به واسطه بزرگی این نامه، واکنش رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند کیم جونگ اون با ارسال نامه بزرگ قصد داشته موضوع دست‌های کوچک ترامپ را -که موضوعی جنجالی در آمریکاست- بار دیگر سوژه قرار دهد.

با وجود این علت ارسال نامه‌ای در این مقیاس هنوز مشخص نیست.

دیدار ترامپ و نماینده کره شمالی روز گذشته در آستانه برگزاری نشست تاریخی بین سران کره شمالی و آمریکا  در 12 ژوئن رخ داد.

ترامپ پیش از این با ارسال نامه‌ای به کیم جونگ اون و متهم کردن او به رفتارهای خصومت آمیز در منطقه، از لغو این دیدار خبر داد. اما کمتر از 24 ساعت بعد با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود گفت این دیدار احتمالا در تاریخ تعیین‌شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

خداوند چه زمان‌هایی نگاه ویژه‌تری برای استجابت دعا به بندگانش دارد؟


حضرت محمد(ص): «مَن سَرَّهُ أن یستَجیبَ الله لَهُ عِندَ الشَّدائِدِ وَالکَربِ فَلیکثِرِ الدُّعاءَ فِى الرَّخاءِ. هر کس دوست دارد خداوند هنگام سختى‌ها و گرفتارى‌ها دعاى او را اجابت کند، در هنگام آسایش، دعا بسیار کند.

دعا، بلاگردان قـضا و مسیر امـن تـمنابه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگارا،ن جوان گاهی طوری به نماز می‌ایستیم که انگار خداوند به این نشست و برخاست‌های عجله‌ای و حواس پرت ما احتیاجی دارد! از همان لحظه که نجوای اذان به گوشمان می‌رسد گاهی انگار که فقط می‌رویم تا رفع تکلیف کرده باشیم و اصلا انگار نه انگار که در حال صحبت با خالق خود هستیم. نمازهایمان را به سرعت می‌خوانیم، چرا که معتقدیم باید برویم و به کار و زندگیمان برسیم، اما کمتر حواسمان هست کلید تمام قفل‌های بی‌کلید کار و زندگیمان دست خدایی ست که گاهی برای حتی چند ثانیه صحبت با او وقت نداریم.

بر اساس یک حدیث قدسی، هنگامی که بنده نمازش را به اتمام می‌رساند؛ خداوند منتظر است تا بنده با او صحبت کند و هرآنچه می‌خواهد را از او طلب کند و در اصلاح دعا بخواند؛ اما انسان غافل به سرعت نمازش را به اتمام می‌رساند و به دویدن‌های بیهوده به دنبال دنیا باز می‌گردد تا مبادا از صف غافلان از خدا و طالبان دنیای فانی عقب بماند. 

ادامه مطلب ...

سهامدار تلگرام اسرائیلی شد

Abramovich Chukotka.jpg

ومن آبراموویچ، میلیاردر روس و صاحب باشگاه فوتبال چلسی، روز دوشنبه با هواپیمای شخصی وارد اسرائیل شد و تابعیت اسرائیلی‌اش را گرفت.

 
ادامه مطلب ...