سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

5 استباه در مورد انتخاب پسورد

هیچکس دوست ندارد برای هر ۶۰ تا اکانتش ۶۰ تا پسورد ۶۰ حرفی مختلف حفظ کند و به همین دلیل افراد عموما از یک پسورد استفاده می‌کنند. اما همین کار ممکن است به آسانی شما را در خطر بیندازد.

به گزارش دلاوران ایران زمین باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیچکس دوست ندارد برای هر ۶۰ تا اکانتش ۶۰ تا پسورد ۶۰ حرفی مختلف حفظ کند و به همین دلیل افراد عموما برای تمام اکانت‌هایشان از یک پسورد استفاده می‌کنند. اما همین کار ممکن است به آسانی شما را در خطر بیندازد. وقتی برای ایمیل، حساب بانکی، اکانت‌های شبکه‌ها اجتماعی و غیره پسوردهای مختلف انتخاب نمی‌کنید، کسی که یک کدام از اینها را هک کند به آسانی می‌تواند به تمام آنها دسترسی پیدا کند. در ادامه 5 اشتباهی که افراد اصولا در انتخاب پسورد مرتکب می‌شوند آورده شده؛ پس در ادامه با دیجی رو همراه باشید و سعی کنید جزو این افراد نباشید!

پسورد شما رایج است

مثلا پسورد شما چیزهایی مثل 123456یا QWERTY است! کسی که بخواهد پسورد شما را هک کند به راحتی اول با یک سری نرم افزار این پسورهای معمول و رایج را تست می‌کند و اگر لازم بود تغییرات کوچکی در آنها اعمال می‌کند.

حال این سوال پیش می‌آید که چه پسوردی از امنیت لازم برخوردار است؟ جواب سوال یک پسورد ۱۵ حرفی با اعداد و حروف و نمادهای تصادفی است که بعضی حروف هم بزرگ نوشته شده‌اند. درواقع باید یک چیز تصادفی انتخاب کنید که راحت هم بتوانید حفظش کنید. مثلا addictedtomyphone را در نظر بگیرید و یک حرف یا عدد دلخواه هم به آن اضافه کنید.

پسورد شما قابل حدس زدن است

مثلا در پسورد خود از اسم اعضای خانواده، دوستان، اسم خودتان، تاریخ تولد یا حتی اسم حیوان خانگی‌تان استفاده کرده‌اید. اما باید بدانید که اگر کسی بخواهد شما را هک کند به آسانی می‌تواند این اسامی را پیداکند و وارد اکانت شما شود.

پسوردتان را جایی یادداشت کرده‌اید

مثلا برای اکانت‌های مختلفتان پسوردهای مختلف گذاشته‌اید و همه را یک جا یادداشت کرده‌اید که یادتان نرود و دم دست گذاشته‌اید و یا حتی بدتر، آنها را برای خودتان ایمیل کرده‌اید! بهتر است که اگر پسوردهایتان یادتان می‌رود آنها را روی کاغذ نوشته و جایی در خانه‌تان مخفی کنید، زیرا هکرها معمولا وارد خانه‌تان نمی‌شوند.

پسوردهایتان را مدام عوض می‌کنید

تحقیقات نشان داده‌اند که کسانیکه مدام پسوردهایشان را تغییر می‎دهند معمولا از پسوردهای آسان‌تری استفاده می‌کنند. واقعا لازم نیست که یک پسورد را دائما تغییر بدهید مگر اینکه حس کنید اکانت شما به خطر افتاده است.

مراقب سوال‌های امنیتی نیستید

شاید شما پیچیده‌ترین پسورد دنیا را داشته باشید اما اگر جواب‌هایتان به سوال‌های امنیتی( مثلا سوالاتی که در هنگام ساخت اکانت یاهو  پرسیده می‌شود) اسم مادرتان یا دوست دبیرستان‌تان باشد، یک هکر به راحتی می‌تواند این اطلاعات را بدست بیاورد. پاسخ به این سوال‌ها نیازمند کمی خلاقیت است یا مثلا می‌توانید یک اسم الکی بنویسید و برای اینکه آن اسم یادتان نرود می‌توانید آن را در همان برگه‌ی پسرودهایتان یادداشت کرده و مخفی کنید.

منبع: دی جی رو

مغز جوان

نتیجه جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، مغز افرادی که روزانه جدول حل می‌کنند، نسبت به همسن و سالان خود حداقل 10 سال جوان‌تر است.

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از باشگاه  خبرنگاران جوان؛ نتیجه جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب و روزانه جدول حل می‌کنند، در میانسالی و سالخوردگی از‌ آسیب مغزی کمتری رنج می‌برند و به طبع زندگی بهتری خواهند داشت.

کارشناسان دانشگاه اکستر انگلیس، داده‌های بیش از 17 هزار فرد سالم 50 سال و بالاتر را به طور آنلاین جمع آوری کردند؛ تیم تحقیق از شرکت کنندگان در مورد حل جدول کلمات و تعداد دفعات آن سوال کرده بودند تا از این تست‌های شناختی برای ارزیابی جنبه‌های اصلی عملکرد مغز استفاده کنند.

محققان با بررسی داده‌ها دریافتند، هر چقدر شرکت کنندگان به طور منظم‌تر جدول حل کرده بودند، بهتر مهارت‌های ارزیابی توجه، استدلال و حافظه را انجام می‌دادند؛ ضمن اینکه مغز این افراد حداقل 10 سال از همسن و سالان خود جوان‌تر بود.

پروفسور کیت ونس از دانشگاه اکستر گفت: «ما ارتباط مستقیمی بین تکرار استفاده از کلمه جدول و سرعت و دقت عملکرد شناختی مغز پیدا کردیم که به بررسی برخی از جنبه‌های عملکرد مغز از جمله توجه، استدلال و حافظه مربوط می‌شود».

دانشمندان امیدوارند که با این پژوهش‌ها عوامل فرسایشی مغز را شناسایی کنند تا به مردم برای حفظ مغز سالم در دوران پیری کمک کنند.

دکتر داگ براون، از انجمن آلزایمر، می‌گوید: «ما می‌دانیم که حفظ ذهن فعال نه تنها مانع قوی در برابر کاهش مهارت‌های مغزی است، بلکه آن را تقویت و به جوان‌تر ماندن مغز کمک شایانی می‌کند».

محققان بهترین و مؤثرترین راه برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل را فعال بودن جسمی، اجتناب از سیگار کشیدن و رژیم غذایی متعادل و درگیر کردن مغز با حل کردن جدول اعلام می‌کنند و توصیه می‌کنند، رعایت این موارد برای هر فردی در هر سنّی ضروری است.

منبع:فارس

ف.کل ارتش از پسابندر بازدید نمود

سرلشکر صالحی

فرمانده کل ارتش حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کردند و از نزدیک آمادگی رزمی و پشتیبانی یگان‌های مستقر در منطقه سوم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید میدانی از تمامی قسمت‌های زیرمجموعه منطقه سوم نبوت نیروی دریایی اعم از تجهیزات نظامی تیپ تفنگداران حمزه سیدالشهداء(ع)، پایگاه دریایی پسابندر و سایت راداری شهید انشایی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت ساخت و ساز اماکن نظامی و تأسیساتی این منطقه شامل اسکله یگان‌های شناور هجومی، موج شکن، آب شیرین کن و منازل سازمانی این منطقه قرار گرفت.


وی در ادامه این بازدید، تلاش بی وقفه و شبانه روزی، همت و خدمت صادقانه کارکنان منطقه سوم نبوت نیروی دریایی راهبردی ارتش در سواحل مکران را نشانه ولایتمداری، ایمان بالا و تعهد آنان دانست.


صالحی این حضور مقتدرانه و تأثیرگذار را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: همه ما تمام توان و کوشش خود را به کار خواهیم بست که انشاءالله بتوانیم منویات معظم له مبنی بر لزوم توسعه سواحل مکران که به تعبیر ایشان یک گنج است را اجرایی کنیم.


فرمانده کل ارتش زحمات و خدمات نیروی دریایی راهبردی ارتش در این خصوص را بسیار چشمگیر و ستودنی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: کارکنان این نیروی راهبردی در مسیر اطاعت از ولایت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و فرماندهی معظم کل قوا با شناخت کاملی که از این مجموعه دارند، این نیرو را به عنوان طلایه دار و علمدار توسعه سواحل مکران معرفی فرموده اند و بدون تردید در این راه توفیق خواهند داشت.

فرمانده کل ارتش در ادامه حضور در سواحل مکران از منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی راهبردی ارتش (جاسک) بازدید می‌کند.

تکذیب ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریکایی


آرم ارتش

در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریکایی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا نموده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می کند.

بر اساس ادعای نیروی دریایی آمریکا، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.

بیل ارین، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حرکت به موازات ترکیب ناوگروه آمریکایی، نورافکن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشکن «کول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه کرده است. کمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی CH-53E که در حال اسکورت سه ناو مذکور بود، نور لیزر تابانده است که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب می کند.

پیکر شهید مدافع حرم سید مهدی جودی‌ثانی تشییع شد

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از ایسنا، پیکر شهید مدافع حرم سید مهدی جودی ثانی که در نبرد حق علیه باطل به شهادت رسید امروز پس از نماز جمعه مشهد تشییع شد.

ستوان سوم سید مهدی جودی ثانی پیش از این در تیپ ۳۷۷ نیروی زمینی ارتش در قوچان و در رسته توپخانه خدمت می‌کرد که در 12 تیر 1362 متولد و در صبح روز سه شنبه، ۲۰ تیر امسال در شهر حلب سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به فیض شهادت نائل شد.

 بر پیکر شهید جودی که هشتمین شهید مدافع حرم ارتش است آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نماز خواند.

تعرف مکالمات تلفن همراه در ایران

اپراتورهای تلفن همراه با ارائه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، هزینه‌های متفاوتی را برای برقراری هر دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند که از ۲۹۹ ریال تا ۹۳۷ ریال را شامل می‌شود.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از ایسنا، برقراری تماس با استفاده از اپراتورهای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری آنها، تعرفه‌های متفاوتی دارد و طبق آخرین تغییر تعرفه‌ها، از ۲۹۹ ریال تا ۹۳۷ ریال را در بر می‌گیرد.

تلفن همراه

تعرفه مکالمه در  همراه اول

هزینه هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به  همراه اول و تلفن ثابت، ۵۷۰ ریال است و برقرای تماس با سیم‌کارت‌های ایرانسل و رایتل، ۶۲۵ ریال هزینه دارد. البته معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه است، یعنی هر ثانیه تماس همراه اول دائمی به همراه اول و تلفن ثابت برابر ۹.۵ ریال و به سایر اپراتورها، ۱۰.۴۱ ریال خواهد بود.

همچنین تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به ازای هر دقیقه مکالمه با همراه اول و تلفن ثابت ۶۷۰ ریال است و برقراری تماس با سیم‌کارت‌های ایرانسل و رایتل ۹۳۷ ریال هزینه دارد.

تعرفه مکالمه در  ایرانسل

در اپراتور دوم یا ایرانسل دائمی هر دقیقه تماس درون‌شبکه (تماس با سیم‌کارت‌های ایرانسل) و برون‌شبکه‌ای (تماس با اپراتورهای همراه اول، رایتل و تلفن ثابت) دارای تعرفه یکسان ۳۳۳ ریال است که هر ثانیه آن هزینه‌ای برابر ۵.۵۵ ریال خواهد داشت.

همچنین تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای در سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور دوم، ۶۶۹ ریال است. البته اگر مشترک صورتحساب خود را بر اساس ثانیه تنظیم کرده باشد، هر ثانیه مکالمه درون‌شبکه‌ای ۱۱.۱۵ ریال خواهد بود. تعرفه برقراری تماس از سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل به سایر اپراتورهای همراه اول و رایتل، ۹۲۹ ریال به ازای هر دقیق (معادل ثانیه‌ای ۱۵.۴۸ ریال) و به تلفن ثابت، ۷۹۹ ریال به ازای هر دقیقه (معادل ثانیه‌ای ۱۳.۳۱ ریال)  است.

تعرفه مکالمه در رایتل

تعرفه برقراری تماس برای مکالمات درون‌شبکه و برون‌شبکه‌ سیم‌کارت‌های دائمی در اپراتور سوم یا رایتل یکسان است. سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور ۲۹۹ ریال برای هر دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند.

همچنین تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل به ازای هر دقیقه مکالمه با رایتل ۶۲۰ ریال است و تماس با سایر اپراتورها و تلفن ثابت ۸۵۲ ریال هزینه دارد.

انتصاب ریاست عقیدتی سیاسی ارتش

امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب کردند.

به گزارش گروه دلاوران ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی

نظر به تعهّد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیه‌ی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است.

از تلاش‌های ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد محمدعلی آل‌هاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی می‌کنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت جمعه و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

11 تیر 1396

مشکلات جدی و آسیب‌های مهم در تلفن همراه


یکی از مشکلات جدی و آسیب‌های مهم این روزها که بیشتر افراد جامعه در ارتباطات کلامی و اجتماعی با آن مواجه هستند، مربوط به تلفن همراه و نقش آن در یک گفت‌وگوی رودرروی دوطرفه و در اصطلاح چهره به چهره است.


به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از  تسنیم، یکی از مشکلات جدی و آسیب‌های مهم این روزها که بیشتر افراد جامعه در ارتباطات کلامی و اجتماعی با آن مواجه هستند، مربوط به تلفن همراه و نقش آن در یک گفت‌وگوی رودرروی دوطرفه و در اصطلاح چهره به چهره است. بی‌شک برای شما هم تا امروز این موضوع پیش آمده است که در یک گفت‌وگوی دوطرفه زمانی که در حال صحبت هستید، شخص مقابل سرگرم بررسی تماس‌ها، پیام‌ها یا اکانت‌های خود در تلفن همراه بوده و در اصطلاح سرش در تلفن همراهش است و اینگونه وانمود می‌کند که با وجود اینکه نگاهش به صفحه تلفن است اما گوشش با صحبت شماست!
 در اینگونه موارد مطمئن باشید هر چقدر که طرف مقابل تاکید کند حواسش با شماست باز هم نیم بیشتری از برخی حواس اصلی‌ او مانند بینایی و تمرکز اصلی‌اش متوجه صفحه تلفن است! این رفتار طرف مقابل در زمانی که شما صحبت می‌کنید نوعی بی‌توجهی، بی‌احترامی و حتی بی‌ادبی است. حتی اگر شخص مقابل آنقدر باهوش باشد که بتواند در یک زمان هم به صحبت شما و هم به پیام‌های تلفن همراهش توجه کند باز هم اصل رفتار از نگاه بسیاری از کارشناسان رفتارشناس اجتماعی نوعی بی‌احترامی نسبت به طرف مقابل به حساب می‌آید. پس در این شرایط بهتر است تعارف را کنار بگذارید و با بیان یک جمله ساده به صحبت خود پایان دهید و به طرف مقابل بفهمانید که این کارش بی‌احترامی به صحبت و شخصیت اجتماعی شماست. این جمله این است: «دوست عزیز! ظاهرا شما کارهای مهمی دارید، من وقت شما را نمی‌گیرم، در زمانی دیگر با شما صحبت می‌کنم».
 تجربه نشان داده است در بسیاری از موارد بیان این جمله می‌تواند به صورت غیرمستقیم ناراحتی شما را از رفتار طرف مقابل نشان دهد. یادتان نرود در اینگونه موارد تعارف نداشته باشید حتی اگر در مقابل شما نزدیک‌ترین دوست شما قرار داشته باشد. این واکنش هم به نفع شما و هم به سود طرف مقابل است.

خطر در کمین کاربران تلگرام

تروجان اندرویدی که با پروتکل تلگرام کنترل می‌شود، کاربران ایرانی را هدف قرار داده است.

تروجانی خطرناک در کمین تلگرام

محققان امنیتی از شرکت دکتر وب یک تروجان اندرویدی را شناسایی کرده‌اند که مهاجمان سایبری برای مدیریت آن از پروتکل تلگرام استفاده می‌کنند. این تروجان می‌تواند اطلاعات حساس قربانیان را به سرقت برده و کدهای دلخواه مهاجم را بر روی سامانه‌ی قربانی اجرا کند.

این تروجان Android.Spy.377.origin نام داشته و یک ابزار مدیریتی راه دور (RAT) است که در قالب برنامه‌های بی‌خطر توزیع می‌شود. این بدافزار کاربران ایرانی را هدف قرار داده است. این تروجان می‌تواند بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های قربانیان با عنوان برنامه‌هایی مانند «اینستا پلاس»، «پروفایل چکر» و «کلینر پرو» نصب شود.
این بدافزار پس از اجراشدن، به کاربر پیشنهاد می‌دهد تا محبوبیت مالک دستگاه را در بین سایر کاربران تلگرام بررسی کند. برای اجرای این کار، بدافزار از قربانی شناسه‌های خصوصی او را درخواست می‌کند. پس‌ازاینکه قربانی اطلاعات درخواستی را در اختیار مهاجمان قرار می‌دهد، بدافزار Android.Spy.377.origin تعداد بازدیدها از پروفایل کاربر را نمایش می‌دهد. کمی پس از اجرای این عملیات، بدافزار آیکون میان‌بر خود را از صفحه‌ی خانگی حذف می‌کند تا عملیات مخرب خود را مخفی کند.
این بدافزار یک جاسوس‌افزار کلاسیک است که می‌توانند دستورات موردنظر مهاجمان سایبری را اجرا کند. یکی از تفاوت‌هایی که این بدافزار با سایر تروجان‌های اندرویدی دارد، نحو‌ه‌ی کنترل آن توسط مهاجمان سایبری است. مهاجمان برای کنترل این بدافزار از پروتکل تبادل پیام در پیام‌رسان برخط تلگرام استفاده می‌کنند. این اولین تروجان اندرویدی است که از پروتکل تلگرام استفاده می‌کند.
این تروجان پس از حذف پرونده‌ی میان‌بر، اطلاعاتی را از فهرست مخاطبان، پیام‌های کوتاه دریافتی و ارسالی و داده‌های حساب‌های گوگل رونویسی می‌کند. در ادامه این داده‌ها را در دایرکتوری که خود بدافزار اجرا می‌شود، در داخل یک پرونده‌ی متنی ذخیره می‌کند. علاوه بر این‌ها، تروجان با استفاده از دوربین جلویی دستگاه، از چهره‌ی مالک دستگاه عکس می‌گیرد. درنهایت نیز این تصویر و پرونده‌ی اطلاعات را بر روی کارگزار دستور و کنترل بارگذاری می‌کند و یک سیگنال به بات تلگرام نیز ارسال می‌شود تا نشان دهد، دستگاه با موفقیت آلوده‌شده است.
پس از سرقت اطلاعات محرمانه، تروجان Android.Spy.377.origin مجدداً به بات تلگرام متصل شده و منتظر می‌ماند تا دستورات کنترلی را دریافت کند. این بدافزار می‌تواند دستورات زیر را از سمت کارگزار دستور و کنترل دریافت کند. زمانی که یکی از این دستورات انجام شد، گزارش آن به سمت بات تلگرام ارسال می‌شود. برای کاهش این نوع خطرات و جلوگیری از آلوده شدن دستگاه‌ها به این تروجان، به کاربران ایرانی اکیداً توصیه می‌کنیم تا برنامه‌های کاربردی را صرفاً از فروشگاه‌های معتبر مانند گوگل‌پلی بارگیری و نصب کنند.

 
منبع: خبرگزاری تسنیم

رصدتمامی تحرکات و تهدیدهای دشمنان

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی تحرکات دشمنان در منطقه توسط رزمندگان این نیرو رصد می‌شود.
نیروی زمینی ارتش تمامی تحرکات دشمنان را رصد می‌کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت: 29 فروردین یادگار پیام تاریخی و سرنوشت‌ساز معمار بزرگ انقلاب برای تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: پس از به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران معاندین و مخالفین انقلاب درصدد تضعیف پایه‌های انقلاب نوپای اسلامی ایران بودند که یکی از این مولفه‌ها انحلال ارتش بود و می‌خواستند با این حرکت اجازه رشد و بالندگی را از انقلاب بگیرند، اما حضرت امام خمینی (ره( با هوشیاری و بصیرت و حمایت همه جانبه خود از ارتش و تعیین روز 29 فروردین سال 588 به نام روز ارتش خط بطلانی بر افکار شوم معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشیدند.

 

ادامه مطلب ...

مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۶ اعلام شد

براساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری؛

مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۶ اعلام شد

دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۶ را حداقل ۷۰۰۰ تومان اعلام کرد.

فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. براساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه‌ی سه کیلو گندم، ۷۰۰۰ تومان است و پرداخت این مبلغ به‌عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هم‌وطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. اما در هر صورت پرداخت حداقل ۷۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت می‌کند.
 
مبلغ زکات فطره و کفاره برای سال ۱۳۹۶
۱حداقل فطریه برای هر نفر۷۰۰۰ تومان
۲کفاره یک روز قضای روزه عذر۲۰۰۰ تومان
۳کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر)۱۲۰۰۰۰ تومان

موعد پرداخت زکات فطره از غروب روز آخر ماه مبارک رمضان تا ظهر روز عید است و برای کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند،‌ بهتر است قبل از نماز عید این مبلغ را پرداخت و یا از مجموع اموالشان جدا کنند. اما با توجه به استفتای صورت‌گرفته از معظم‌له، واریز زکات فطره قبل از حلول ماه شوال، برای پرداخت‌های اینترنتی که وجوهات به صورت امانت دریافت می‌گردد، مانعی ندارد.

همچنین افرادی که خودشان فقیری را می‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند، می‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند. البته این افراد باید فقط طعام یا پول معادل آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست. همچنین کسانی که از سادات نیستند نمی‌توانند زکات‌شان را به سادات فقیر بپردازند. بنابراین شخصی که سید نیست، ولو همسر او سید باشد، نمی‌تواند زکاتش را به سید فقیر بدهد؛ چرا که ملاک فرد پرداخت‌کننده است. همچنین فرد دریافت‌کننده اگر آقایی سید و فقیر باشد، او نمی‌تواند زکات فطره‌ی افراد غیر سید را دریافت کند.

همچنین مبلغ کفاره‌ی یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۰۰۰ تومان و کفاره‌ی یک روز قضای روزه‌ی عمدی، مبلغ ۱۲۰۰۰۰ تومان است.

روز جهانی قدس، روز فریاد آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است


 

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ ای صادر و در آن ضمن گرامیداشت این روز، تاکید کرد: روز جهانی قدس روز فریاد آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز لبیک به فرمان امام خمینی (ره) بعنوان مبتکر این روز و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران می باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است:

 
ادامه مطلب ...