سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

پیشگیری از ابتلا به کرونا با یک سبزی پرخاصیت..

یک متخصص طب سنتی درخصوص تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به کرونا با یک سبزی پرخاصیت توضیحاتی را ارائه کرد.

پیشگیری از ابتلا به کرونا با یک سبزی پرخاصیت

محمدرضا حاجی حیدری  متخصص طب سنتی ایرانی : در خصوص خواص گیاه اسفناج، اظهار کرد:  اسفناج از جمله گیاهانی است که در فصل پاییز برداشت می‌شود و سرشار از خواص بی نظیر است و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود.

او گفت: مزاج اسفناج در طب سنتی معتدل و رو به سرد بوده که به همین دلیل لازم است تا افرادی که مزاج سردی دارند در مصرف این گیاه حد اعتدال را رعایت کنند. برای کمتر شدن سردی اسفناج  بهتر است افراد آن را با زنجبیل، گردو، فلفل و دیگر مصلحاتش مصرف کنند.

حاجی حیدری افزود: اسفناج حاوی مقدار بسیار زیادی آهن است و می‌توان از آن برای برطرف کردن کم خونی استفاده کرد، اما نکته حائز اهمیت این است که مقدار زیادی از آهن موجود در اسفناج جذب بدن نمی‌شود و نمی‌توان مصرف آن را بطور کامل جایگزین دارو‌های درمان کم‌خونی کرد.

این متخصص طب سنتی ایرانی بیان کرد: در طب سنتی از اسفناج به عنوان یک ملین یاد می‌شود و فیبر زیاد موجود در آن به پاک سازی روده کمک می‌کند.

اسفناج

او افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن در کنار رعایت دیگر موارد بهداشتی می‌تواند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند. اسفناج به دلیل این که سرشار از ویتامین ث است می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین ویتامین A در اسفناج در تقویت بینایی موثر است.

حاجی حیدری در پایان گفت: افرادی که سنگ کلیه دارند در مصرف اسفناج محتاط باشند، زیرا در کنار تمام خواصی که برای این گیاه گفته شد می‌تواند منجر به سنگ سازی بیشتر کلیه شود.


سردار حاجی زاده: انتقام از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی حتمی و قطعی است..

ر

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: انتقام از اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حتمی و قطعی است.


عصر امروز(دوشنبه)،  جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق همراه با سرلشکر شهاب جاهد علی زنگنه فرمانده نیروی هوایی، سرلشکر معن زید ابراهیم السعدی فرمانده پدافند هوایی و سرلشکر سمیر  زکی حسین فرمانده هوانیروز ارتش این کشور با حضور در پارک ملی فن آوری نیروی هوافضای سپاه با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده دیدار و از نمایشگاه دائمی دستاوردها و توانمندی های راهبردی این نیرو نیز بازدید کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این دیدار با  ابراز خرسندی از حضور هیئت عالیرتبه عراقی در ایران و بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های نیروی هوافضای سپاه گفت: این دستاوردها که در حوزه‌های پهپادی،موشکی، پدافندی، پروازی ،راداری و فضایی حاصل شده است  محصول تلاش های جوانان و نخبگان کشور بوده و بصورت کاملا بومی رقم خورده است .

وی با اشاره به اهمیت  توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی،  آموزشی و تبادل تجارب بین دو کشور ،لزوم توجه به  راهبردها و نقشه‌های پلید دشمنان امت اسلامی  به ویژه رژیم تروریستی آمریکا برای منطقه از جمله کشور عراق را مهم ارزیابی کرد و افزود:  آمریکا همواره در پی چاه‌های نفت و تجزیه عراق و تفرقه بین ملت و مسئولین این کشور است.

سردار حاجی زاده  همکاری های آموزشی ، عملیاتی و مستشاری سپاه با ارتش عراق طی دوران مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری در این کشور را تعیین کننده و سرنوشت‌ساز توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ، دوست دوران سخت ملت عراق بوده و همواره به یکپارچگی و قدرتمندتر شدن این کشور می اندیشد.

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین انتقام از اقدام امریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  را حتمی و قطعی دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران و عراق هیچگاه  فراموش نمی‌کنند که امریکای تروریست حاج قاسم سلیمانی را که مهمان شما و در خانه شما بود، شهید کردند و نباید فراموش کنیم که قهرمان ملی عراق ابومهدی المهندس را آمریکا شهید کرد.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق نیز با قدردانی از یاری بخشی ایران به مبارزه ارتش و ملت عراق با تروریسم داعش گفت: عراق هیچگاه حمایت های برادرانه جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با داعش را فراموش نخواهد کرد و امیدواریم با توسعه همکاری‌ها و مناسبات فی مابین توانمندی های نیروهای مسلح عراق برای مقابله با دشمنان استقلال،امنیت و آرامش این کشور تقویت شود.

ترس دشمنان؛ گسترش اسلامِ ناب در بین کشور‌های جهان است...



دشمن ستیزی از منظر امام خامنه‌ای ترس دشمنان؛ گسترش اسلامِ ناب در بین کشور‌های جهان است
از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از علل اصلی دشمنی اجانب، گسترش اسلامِ ناب در بین کشور‌های جهان است؛ چرا که آن‌ها پی برده بودند که اگر اسلام و احکام اسلامی در میان مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به دیگر کشور‌ها برسد، منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بارزترین رخداد‌های قرن بیستم به شمار می‌رود؛ انقلابی که در ابعاد گوناگون، منشاء پیامد‌های بنیانی و شگرفی در سطح جهان شد و علاوه بر آن که به انسان‌ها کرامت، به مسلمانان شوکت و به مومنان عزّت و عظمت بخشید، در ایران بر منافع بیگانگان خط بطلان کشید.

 
بدونِ شک، ویژگی ضد استعماری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سد و عزم دشمنان را در از بین بردن اهداف ضد استعماری نظام اسلامی دوچندان کرد.  
 
در این میان، نقش رهبری در شناخت دشمن و شگردهایش از عوامل اصلی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود؛ امروز نیز تبیین دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت آگاهی مردم و نسل جوان و خنثی‌سازی توطئه‌های جدید دشمنان و به ویژه مقامات کاخ سفید بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.
 
برای تصمیم‌گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن، باید ابتدا او راشناخت، به اهدافش پی برد و روش‌های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت؛ همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد؛ اگر شناسایی دشمن خوب انجام نگیرد آثار منفی آن در مراحل تصمیم‌گیری و برخورد، خود را نشان می‌دهد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تایید دشمن‌شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر، می‌فرمایند: «ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش‌های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده‌تر می‌کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند.»
 
ایشان همچنین با تاکید بر هوشیاری همه‌جانبه در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، می‌فرمایند: «وقتی انسان می‌بیند دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، دستگاه تبلیغاتی مزدور آمریکا، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس، دستگاه تبلیغاتی دولت غاصب صهیونیست، برای فلان لایحه در مجلس یقه می‌درانند، جنگ روانی می‌کنند، به خاطر فلان زندانی، به خاطر فلان مسوول، دلسوزی دایه مهربان‌تر از مادر را نشان می‌دهند، انسان حق دارد به شک بیفتد… دشمن، امروز امیدوار است، شاید بتواند از ساده‌اندیشی استفاده کند، جای پای خود را در دستگاه‌های سیاسی کشور و دستگاه‌های فرهنگی کشور باز کند؛ امروز، روز حساسی است. این روزگار، روزگار حساسی است».
 
در بیانات دیگری ایشان می‌فرمایند: بعضی‌ها می‌گویند ما توهم می‌کنیم که علیه ما توطئه است و دشمنی وجود دارد. خیلی خوب، حالا کسانی که دلشان می‌خواهد چشم خودشان را روی هم بگذارند و بگویند (ان‌شااللّه گربه است)، امّا واقعیت که عوض نمی‌شود، وجود دشمن با به خواب رفتن من و شما که از بین نمی‌رود؛ با ندانستن ما، یا خود را به ندانستن زدن، دشمن، از دشمنی خود دست برنمی‌دارد، افرادی مایلند اثبات کنند نخیر، ملت ایران هیچ دشمنی ندارد، کنار خانه خودتان بنشینید و به کار خودتان سرگرم باشید، خاطرتان هم جمع باشد که همه جا امن است و امان، نه! این حرف‌ها واقعیت ندارد.
 
با توجه به دیدگاه‌های امام خامنه‌ای، می‌توان در یک تقسیم‌بندی کلی، دشمنان نظام اسلامی را به دو قسم، دشمنان داخلی و دشمنان خارجی تقسیم کرد که ازمهمترین علل دشمنی استعمارگران از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.
 
گسترش اسلام در دنیا و به خطر افتادن منافع استعمارگران
 
از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از علل اصلی دشمنی اجانب، گسترش اسلامِ ناب در بین کشور‌های جهان است؛ چرا که آن‌ها پی برده بودند که اگر اسلام و احکام اسلامی در میان مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به دیگر کشور‌ها برسد، منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد؛ لذا از روز اول بنای مقابله و مخالفت با اسلام و نظام اسلامی را گذاردند و «همه آن‌ها از اسلام ناراحتند و رنج می‌برند و همه آن دولت‌ها و قدرت‌هایی که عظمت اسلام را به زیان خودشان می‌بینند، امروز در مقابل اسلام، صف‌آرایی کردند».
 
نفی سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی دشمنان
 
پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام و مردم، دستاورد‌های فراوانی به همراه داشته که از جمله آن‌ها نفی سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی بیگانگان بود است؛ بنابراین مهم‌ترین دستاورد داخلی انقلاب اسلامی، «قطع دست بیگانگان و چپاولگران و سلطه‌گران نامشروع از ایران و ملت و منابع وثروت‌های آن» بوده است.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن برای اعاده حیثیت و نیز منافع از دست رفته خود، از بین بردن نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار داد.
 
از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بعضی از راهکار‌هایی که دشمنان در جهت براندازی نظام در دستورکار قرار داده‌اند، عبارتند از:
 
تضعیف و تخریب باور‌های دینی
 
حفظ هویت فرهنگی و دینی نشانه‌ای از شخصیت و استقلال ملت‌ها و تضعیف آن نشانه وابستگی ملت‌ها است. اعتقاد به حفظ (هویّت دینی) و دفاع از آن تا پای جان، نظام نوپای جمهوری اسلامی را برپا و آن را در برابر تهاجمات گوناگون دشمن، مقاوم و پایدار کرد. اگر دشمن بتواند این اعتقاد را از ذهن مردم بزداید، مقاومت‌ها و ایثار‌ها و فداکاری‌ها هم به دنبال آن از بین خواهند رفت و کشور دوباره در سلطه اجانب قرار خواهد گرفت.
 
امام خامنه‌ای در این‌باره می‌فرمایند: «آن‌ها حاضر نیستند ببینند در مقابل چشمشان پرچم دین و دمکراسی روی یک علم برافراشته شود. سعی آن‌ها این است که بین مردم‌سالاری و دین فاصله ایجاد کنند.» و بر این اساس «تلاش دشمن این است که مردم را از نظام اسلامی دلسرد و پایه‌های ایمان و عقیده وعمل دینی را در مردم سست کند.»
 
تضعیف ارکان نظام اسلامی
 
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از نهاد‌های خودجوش انقلابی، فعالیت‌های خود را شروع کرده و با الهام از رهنمود‌های رهبری نظام به کار خود ادامه دادند. از جمله اهداف دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی، تضعیف و تخریب این ارکان نظام است که نقش مهمّی در تداوم پیروزی انقلاب ایفا می‌کردند. ازمهم‌ترین اهداف دشمن در این زمینه تضعیف اصل ولایت فقیه بوده است. اصل ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود؛ اصلی که نظام اسلامی را یک نظام دینی قرار داده و سببِ امتیاز آن از نظام‌های موجود دنیا شده است؛ به همین دلیل این رکن مورد هجوم دشمن قرار گرفته که گاه توسط عوامل داخلی دست به انجام آن‌ها می‌زند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند: «استکبار جهانی این بار تصور کرد که می‌تواند روش مؤثرتری را برای مبارزه با انقلاب اسلامی تجربه کند و بر همین اساس پس از مطالعه زیاد به این نتیجه رسید که باید رهبری انقلاب را هدف قرار دهد، زیرا می‌داند که با وجود یک رهبر مقتدر در ایران اسلامی، همه توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد.»
 
ایشان در ادامه می‌فرمایند: «رهبری یعنی آن نقطه‌ای که مشکلات لاعلاج دولت به دست او حل می‌شود، نفس او حقیقت را برای مردم روشن و توطئه دشمن را بر ملا می‌کند، تبلیغات دروغ و ترفند‌های گوناگون دشمن را افشا می‌کند و به مردم امید می‌دهد. در برابر توطئه سیاسی بین‌المللی می‌ایستد و تمامیت انقلاب را در مقابل توطئه‌گران قرار می‌دهد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، رهبری در برابر اختلاف‌افکنی‌های دشمن، مایه الفت و مانع تفرقه می‌شود و دست‌ها را در دست هم می‌گذارد.»
 
تضعیف روحانیت
 
بی‌تردید حضور روحانیتِ آگاه و متعهد، در خیل عظیم نیرو‌های مردمی، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد. پیش‌قراولانی که در راه اعتلای کلمه‌اللّه و احیای اسلام ناب محمدی (ص) از هیچ کوششی دریغ نکرده و هم، چون مراد و مقتدای خود، جان بر کف پذیرای هر گونه خطر شدند. به همین دلیل هم آماج حملات دشمنان و وابستگان آن‌ها قرار گرفتند.
 
 از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «دشمنان اسلام از مقابله با نظامی که منافع نامشروع استکبار را در منطقه برهم زده است، دست نخواهند کشید و با آن آشتی نخواهند کرد. تجربه‌های شکست خورده آنان سبب شده است که روش‌های خود را در مقابله با ملت ایران پیچیده‌تر کنند و امروز به این نتیجه رسیده‌اند که برای زدن و کوبیدن انقلاب، باید به سراغ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و یا یک فرد معمم بروند، تا بلکه از طریق آن‌ها به هدف خود برسند، اما توطئه‌گران از بیداری حوزه و دانشگاه و هوشیاری بزرگان این کشور غافل بودند.»
 
القای ناکارآمدی دین
 
القای ناکارآمدی دین، از سوژه‌های مهمی بود که در جهت از بین بردن هویت دینی نظام اسلامی توسط بیگانگان در دستور کار قرار گرفت. طرح شبهاتی در خصوص محدودیّت قلمرو احکام دینی و نفی جاودانگی احکام اسلامی، نمونه‌ای از این حرکت دشمن در جهت القای ناکارآمدی دین محسوب می‌شود.
 
«استکبار در سی سال اخیر همه امکانات سیاسی اقتصادی و نظامی خود را برای نابود کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته است، اما به این نتیجه رسیده که حمایت بی‌دریغ ملت و اتکای نظام اسلامی به ایمان عمیق مردم، از بین بردن جمهوری اسلامی را ناممکن کرده است و به همین علت با همه توان، خنثی کردن وجهه ضداستکباری و کاهش محتوای دینی و روح انقلابی نظام را دنبال می‌کند که این واقعیت هوشیاری کامل ملت و مسئولان را می‌طلبد».
 
ایمان و باور‌های دینی مسلمانان همواره مهم‌ترین نقش در پیروزی مسلمانان و حفظ روحیه ایستادگی و مقاومت ملت‌های مورد ستم بوده است؛ باید اذعان کرد پیروزی انقلاب اسلامی نوید حضور دوباره دین و نظام مبتنی بر احکام دینی را بشارت داد.
 
تاریخ گواه خوبی بر این ادعا است که استکبار جهانی و وابستگانش نسبت به انقلاب‌ها و نهضت‌هایی که مبتنی بر مکتب بوده‌اند سخت دشمنی کرده، حیات این انقلاب‌ها را مساوی با زوال و نابودی خود می‌دانند؛ «آنچه که بدخواهان و دشمنان این ملت درپی آن هستند، سلب این انگیزه و ایمان از مردم است».

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد....


ارتش جمهوری اسلامی ایران، آزادسازی سوسنگرد را تحقق وعده الهی در اتحاد، یکدلی و پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

همزمان با ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و در آن، آزادسازی سوسنگرد را تحقق وعده الهی در اتحاد، یکدلی و پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

متن بیانیه بدین شرح است:

حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از جلوه‌های یاری خداوند باریتعالی از رزمندگان اسلام بود که پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود» و با هدایت و راهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و همدلی و مشارکت غیورمردان نیرو‌های مسلح و مردم و نقش بی بدیل لشکر ۹۲ زرهی خوزستان در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ رقم خورد.

آزادسازی سوسنگرد بعنوان یکی از نقاط کلیدی و حساس منطقه خوزستان در آن مقطع از جنگ تحمیلی، کلید پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود و مانع از تحقق هدف شوم دشمن در دستیابی به اهواز و در نهایت اشغال خوزستان شد.

این پیروزی بزرگ که از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس به حساب می¬آید به دست نیامد مگر با همراهی و همدلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مومن که با اتحاد آنها، حماسه¬ای بی بدیل در لبیک به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به وجود آمد.

در حماسه شکست حصر سوسنگرد نقش ارزنده رزمندگان غیور لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده دلاور آن، زنده یاد امیر سرتیپ دوم قاسمی¬نو، زنده یاد امیر سرتیپ دوم امرالله شهبازی و زنده یاد امیر سرتیپ جعفر لهراسبی و همچنین خلبانان غیور نیروی هوایی، هوانیروز، پدافند هوایی و توپخانه و زرهی ارتش هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

در پایان این روز و رخداد برجسته را به ملت فهیم، شریف و مقاوم ایران سربلند اسلامی تبریک گفته، مقام شامخ امام راحل، شهیدان هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌سازان این عملیات غرورآفرین را گرامی می‌داریم و عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و رهبری و فرماندهی امام خامنه‌ای عزیز از خداوند منان خواستاریم.

اولین چیزی که می‌بینید شخصیت شما را مشخص می‌کند..

تست‌های روانشناسی بر اساس تصاویر، می‌توانند به شما کمک کنند که شخصیت خود را بهتر بشناسید.

اولین چیزی که می‌بینید شخصیت شما را مشخص می‌کند

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان .امروزه، تست‌های روانشناسی مبتنی بر تصاویر دارای خطای دید، بسیار محبوب هستند و کاربران فضای مجازی هم آن‌ها را خیلی دوست دارند که علاوه بر آن ها، روانشناسان نیز از این تست‌ها برای شناخت بیشتر با شخصیت بیماران خود، استفاده می‌کنند.

به تصاویری که در ادامه می‌بینید، توجه کنید و بگویید در این تصاویر چه چیزی را مشاهده می‌کنید تا شخصیت خود را بهتر بشناسید.

این تست را انجام دهید، اما آن را چندان جدی نگیرید. چرا که این تصاویر به شما یک تصویر کامل روانشناختی از شخصیتتان ارائه نمی دهند  و صرفا برخی از اطلاعات مربوط به شخصیتتان را به شما ارائه می‌دهند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

شیر یا پرنده

تست روانشناسی

شیر

به احتمال زیاد، همیشه در حال ریشه‌یابی امور هستید و از مواجهه با شدیدترین ترس خود هراسی ندارید و آدم بسیار شجاعی هستید.

پرنده عجیب و غریب

شاید گاهی اوقات، کمی رفتار سبک داشته باشید و در برخی از شرایط حتی مسئولیت کار‌های خود را نپذیرید و در عین حال، دارای شخصیتی خلاق هستید و تمایل دارید جهان را به جای بهتری تبدیل کنید.

اردک یا خرگوش

تست روانشناسی

اردک

احتمال دارد که زندگی شما از انگیزه‌های احساسی تشکیل شده باشد و اغلب، شما، دچار خلق و خوی تند شوید و تمایل به تصمیم‌گیری ناگهانی داشته باشید.

خرگوش

دوست دارید همه عواقب اعمالتان را در نظر بگیرید و منطق معمولاً مقام اول زندگی شما را به خود اختصاص می‌دهد، اگرچه این لزوماً به این معنی نیست که شما فردی سرد و بی‌احساس هستید.

تمساح یا پرنده

تست روانشناسی

تمساح

به احتمال زیاد، اگرچه شما سعی می کنید وضعیت را کنترل کنید و مسئولیت همه امور را بر عهده بگیرید، اما با این حال، یک ظالم بی‌رحم نیستید، بلکه یک مدیر، رئیس و رهبر دقیق هستید.

پرنده

شاید بد نباشد که از راه‌های پر فراز و نشیب و طاقت‌فرسای این زندگی به ستارگان هدایت شوید، اما این بدان معنا نیست که شما نظر خود را نداشته باشید و در بین راه تسلیم دیگران ‎شوید.

 سعی می‌کنید در اغلب مواقع مصالحه کنید و به همین دلیل، بسیار صریح و خوش برخورد هستید.

اگر تصویری را از راست به چپ تجزیه و تحلیل کرده‌اید یا اگر بلافاصله متوجه ابهام آن شده‌اید، احتمالاً تصمیم‌های اصیل‌تری را دوست دارید که این نمی‌تواند بدین معنی باشد که شما نمی‌توانید از تفکر منطقی استفاده کنید؛ شما فقط می‌خواهید رویکردی خلاقانه را هنگام تلاش برای حل یک مشکل اعمال کنید.

فرمانده خوش نام...


امیرسرتیپ احمد دادبین، ابرمردی که در خنثی‌سازی کودتای نقاب نقش اساسی داشت، کسی که ارتفاعات کردستان به نقش‌اش در حفظ تمامیت ارضی ایران  در برابر تجزیه طلبان شهادت می دهد، کسی که بزرگترین رزمایش تاریخ نیروی زمینی ایران را برگزار کرد


امیر نصیرزاده: قدرت و توانمندی نیروی هوایی ارتش موجب اعتماد مردم است..

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: آمادگی نهاجا با هوشیاری و قدرت رزمی بالا موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم است.


مراسم دانش آموختگی خلبانان تاکتیکی اف ۵ و میگ ۲۹ دوره شهید دوم خلبان محمدرضا رحمانی با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد نیرو در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

امیر نصیرزاده در این مراسم ضمن تمجید از عملکرد تیم اعزامی پایگاه شهید فکوری تبریز به نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، این حضور موفق را نتیجه آموزش درست و توان رزمی بالا دانست و گفت: پایگاه‌های نیروی هوایی در این رزمایش عملکرد موفقی داشتند و این رزمایش از بُعد تاکتیکی، پشتیبانی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده، یک رزمایش موفق و مؤثر در ارتقا توان رزمی نیرو بود.

وی افزود: ما به عنوان سربازان ملّت، این پیام را به مردم عزیزمان دادیم که با آمادگی، هوشیاری و قدرت رزمی بالا، توانایی تأمین امنیت آسمان کشور را داریم که این پیام قطعاً موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم شریف خواهد بود و همچنین دشمنان ما هم در ارزیابی‌های خود از این رزمایش خواهند فهمید که رزمندگان ما قدرت و توانمندی لازم برای پاسخ مناسب به تهدیدات آن‌ها را دارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن اشاره به تاکتیک‌های نوین استفاده شده در این رزمایش، افزود: تاکتیک‌های جنگی در دنیا در حال تغییر هستند و ما در این رزمایش در کنار هواپیما‌های با سرنشین در ابعاد مختلف رزمی، مراقبت، شناسایی و جنگال از پهپاد‌ها نیز استفاده کردیم.

امیر نصیرزاده با اشاره به ضرورت تربیت افسران و فرماندهان شایسته، تصریح کرد: باید افسران و فرماندهانی تربیت کنیم که مبتکر، فرمانبردار و دشمن شناس باشند و تاکنون بسیاری از مشکلات ما با بهره‌مندی از نیرو‌های خلاق، مبتکر و با دانش برطرف شده است و برای نمونه طرح ریزی و اجرای رزمایش اخیر به جوانان سپرده شده بود و به بهترین شکل ممکن اجرا شد و نکته دیگر این است که فرمانبردار بودن یک افسر «بله قربان» گفتن محض نیست بلکه فرمانبرداری به معنای تبعیت از سیاست‌ها و برنامه ریزی برای پیاده سازی آن است و باید توأم با اندیشه و طرح برای اجرای برنامه‌ها جهت نیل به اهداف باشد.

وی در خصوص ابعاد دشمن شناسی در فرماندهان و افسران، تصریح کرد: آمریکا در رأس دشمنان نظام اسلامی ما قرار دارد و در این راستا فشار‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مردم ما وارد کرده است و در حال حاضر یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد یأس و نا امیدی از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی است که مقابله مؤثر با این تهدید نیازمند آگاهی و شناخت دشمن است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با بیان اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انحطاط فرهنگی و قانونی این کشور بیش از پیش نمایان شد، خاطرنشان کرد: برخلاف چهره شیک و جوان پسندی که آمریکا از فرهنگ خود در رسانه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد، در چند ماه اخیر شاهد انحطاط فرهنگی و قانونی در سطح سران این کشور بوده‌ایم و نامزد‌های انتخابات همدیگر را به فساد و دزدی متهم کردند، فروشگاه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا غارت شد و ویترین مغازه‌ها در جریان انتخابات حفاظ کشی شد و این چهره واقعی آمریکا است؛ در حالی که تلاش می‌کند خود را فرهنگ برتر و غالب معرفی کند و امروز هر بلایی که آمریکا به بهانه دموکراسی و حقوق بشر بر سر کشور‌های دیگر آورده بود و کشت و کشتار‌هایی که به بهانه‌های مختلف در دنیا به راه انداخته بود، گریبان خودش را گرفته است.

امیر نصیرزاده در پایان ضمن تاکید بر مسیر مقاومت و ایستادگی از مردم شریف تبریز و نماینده، ولی فقیه در استان و همچنین مسئولان و نهاد‌های استان به ویژه مرکز صدا و سیمای استان به دلیل حمایت‌های آنان از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید دوم خلبان محمد رضا رحمانی و اساتید و خلبانان فارغ التحصیل و عوامل فنی با اهدا لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

گردان شناسایی سِری نیروی هوایی ارتش؛ غیرمسلح، تنها و شجاع

خلبانان شناسایی نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی‌های ایران داشتند.

 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خلبانان آن در دفاع مقدس نقش مهمی در دوران جنگ تحمیلی علیه کشورمان داشتند، به نحوی که اگر نیروی هوایی ارتش در جنگ حضور نداشت شاید جنگ سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد. نیروی هوایی ارتش در آن دوران با استفاده از جنگنده‌های پیشرفته اف ۵، اف ۴ و اف ۱۴ برترین نیروی هوایی منطقه به شمار می‌رفت و از توان تهاجمی بسیار بالایی برخوردار بود.  

گزارش خلبان شهید

اگر بخواهیم نقش نیروی هوایی ارتش را در دوران دفاع مقدس بیان کنیم باید بگوییم که اگر خلبانان نیروی هوایی و پشتیبانی‌های آنان نبود شاید بسیاری از عملیات‌های دریایی و زمینی مانند عملیات مروارید و والفجر ۸ نیز به پیروزی نمی‌رسید. این نیرو از پایان دفاع مقدس تا کنون هم در عرصه‌های خودکفایی، ساخت و تولید تجهیزات جدید و به روز هم از نیرو‌های پیشگام در نیرو‌های مسلح به شمار می‌رود.

نیروی هوایی ارتش از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی و بعد‌ها در طول دفاع مقدس علاوه بر عملیات‌های مهمی، چون حمله به الولید یا اچ ۳، حمله به اوسیراک، کمان ۹۹، بمباران شهر کوت و بسیاری دیگر از عملیات‌ها نقش مهمی در نابودی توان نظامی ارتش بعثی داشت. این نیرو در این راه البته شهدای بسیاری را هم به انقلاب و کشورمان تقدیم کرده است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به شهید بابایی، شهید دوران، شهید اقبالی دوگاهه، شهید خلعتبری و بسیاری دیگر اشاره کرد.

گزارش خلبان شهید

ساختار نیروی هوایی ارتش چگونه است؟

نیرو‌های هوایی در جهان معمولا از چند بخش تشکیل می‌شوند که این بخش‌ها عبارتند از شکاری، شناسایی، ترابری و سایر بخش‌های اداری. به نظر می‌رسد نیروی هوایی ارتش کشورمان نیز چنین ساختاری داشته باشد. یکی از یگان‌هایی که در کنار یگان‌های شکاری نقش مهمی در جنگ دارد، یگان هواپیما‌های شناسایی است. هواپیما‌های شناسایی ایران که عمدتا از نوع آر اف ۴ بودند برای شناسایی مواضع دشمن بعثی وارد عمل شدند. شعار گردان شناسایی که روی آرم آن نیز نوشته شده «غیرمسلح، تنها و شجاع» است. روی این هواپیما‌ها هیچ سلاحی نصب نمی‌شود و حق درگیری هم ندارند و بهترین سلاح این نوع هواپیماها، فرار آن‌هاست.

گزارش خلبان شهید

پرواز شناسایی با سایر ماموریت‌ها دارای یک تفاوت اساسی است. زمانی یک پرواز شناسایی به ‌طور کامل انجام می‌شود که هواپیما سالم پرواز کند، عکس‌برداری را انجام داده و سالم باز گردد، در ادامه عکس‌ها چاپ شوند و اگر عکس‌ها قابل تفسیر بودند آنگاه ماموریت کامل خواهد بود. از این نظر خلبانان شناسایی که برای این گردان انتخاب می‌شدند، دو ویژگی مهم داشتند؛ نخست اینکه از نظر فنی بسیار ماهر و شجاع بودند و دوم دانش بالای این خلبانان بود. به بیان متخصصان این حوزه، ۷۰ درصد کار مربوط به طراحی پرواز و تنها ۳۰ درصد مربوط به خود پرواز است. از قبل باید مسیر، ارتفاع و اهداف مشخص شود و در هنگام پرواز با طراحی انجام شده و مهارت خلبان، می‌توان یک پرواز موفق را انجام داد.

گزارش خلبان شهید

چند وقت پیش بود که تصاویری که گردان‌های شناسایی نیروی هوایی ارتش از مواضع دشمن بعثی انداخته بودند منتشر شد و در این تصاویر مواضع مهم دشمن به خوبی مشخص شده بود. سرهنگ خلبان محمود ضرابی یکی از خلبانان گردان ۶۱ تاکتیکی شکاری پایگاه ششم شکاری بوشهر روایتی از نخستین حمله به پایگاه دریایی ام القصر روایت می‌کند که این گونه است: از مرکز فرماندهی تهران ماموریتی را به ما دادند که در یک کیف سامسونت لاک و مهر شده که با دستبند به دست قاصد بسته شده بود و کلید این دستبند در پایگاه شکاری بوشهر نزد ما بود.» عکس‌های هوایی مواضع دقیق ارتش بعث در بندر ام القصر را مشخص کرده بود که باید توسط جنگنده‌های پایگاه بوشهر منهدم می‌شد.  

گردان های شناسایی نیروی هوایی ارتش شهدای بسیاری را هم تقدیم نظام و انقلاب کرده که شهید فریدون ذوالفقاری و شهید غلامرضا خسروپور و شهید علیرضا دریانیان بودند. البته در میان خلبانان شناسایی نیروی هوایی ارتش هستند خلبانانی مانند امیر سرتیپ دوم خلبان فرج الله فرسیابی که هنوز زنده هستند.

گزارش خلبان شهید

نخستین خلبانان گردان ۱۱ شناسایی نیروی هوایی ارتش چه کسانی بودند؟

امیر سرلشکر خلبان شهید غلامرضا خسروپور یکی از خلبانان شهید گردان شناسایی نیروی هوایی ارتش است که دوم شهریورماه سال ۱۳۲۸ در شهر سبزوار در خراسان رضوی چشم به جهان گشود. دوران زندگی خود و دوران ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش گذراند و توانست با موفقیت دیپلم متوسطه را اخذ کند. غلامرضا به علت علاقه بسیار زیاد به خلبانی در آزمون دانشکده افسری هم پذیرفته شد.  

گزارش خلبان شهید

پس از پایان تحصیلات وارد دانشکده افسری شد و دوره‌های مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای طی دوره‌های تکمیلی و تخصصی پرواز به آمریکا اعزام شد. با آغاز دفاع مقدس شهید خسروپور همچون سایر همرزمانش برای حفاظت از کشورش پرواز‌های بسیاری را انجام داد و در تمام ماموریت‌های خود به صورت موفق حاضر می‌شد. امیر سرلشکر خلبان شهید غلامرضا خسروپور سرانجام در ۱۴ مهرماه سال ۱۳۵۹ هنگامی که برای انجام پرواز شناسایی به کرکوک رفته بود، در درگیری مستقیم با دشمن مورد هدف یک فروند موشک قرار گرفت و به همراه همرزمش شهید علیرضا دریانیان به شهادت رسید و هیچ گاه پیکرش به وطن بازنگشت.

گزارش خلبان شهید

شهید خسروپور در آخرین مکالمه خود چه گفت؟

آخرین مکالمه شهید خسروپور با شهید دریانیان به این شرح است:

سروان خسروپور: جناب سروان ماموریت فردا ۹۰ درصد kill و تنها ۱۰ درصد احتمال برگشت ماست!

گزارش خلبان شهید

امیر سرلشکر خلبان شهید علیرضا دریانیان

سروان دریانیان: بخواب تا فردا خدا بزرگه!

شهید دریانیان تنها دو هفته از ازدواجش می‌گذشت و شهید خسروپور مجرد بود.

تست شخصیتی که بزرگترین مشکل شما را برملا می‌کند

مشکلات و راز‌های ما در عمیق‌ترین لایه‌های شخصیتی ما پنهان می‌شوند که گاهی اوقات تست‌های شخصیت‌شناسی به این لایه‌های عمیق دست می‌یابند.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگاران جوان  برخی از ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که اگر شخصیتی درونگرا داشته باشیم، به طور طبیعی این مشکلات و برخی دیگر از راز‌های زندگی خود را در عمیق‌ترین لایه‌های شخصیت خود مخفی می‌کنیم و اگر کسی برونگرا باشد، احتمال دارد بنا به دلایلی این مشکلات را پنهان کند و از آن‌ها به کسی خبر ندهد.

حال وقت آن رسیده است که مشکل اصلی و بزرگی که در لایه عمیق ضمیر ناخودآگاهتان قرار دارد، کشف کنید و بهترین راه کشف این مشکل بزرگ، تست شخصیت‌شناسی است که برای شما آماده شده است.

در تصویر زیر، اولین حیوانی که به چشم شما می‌آید، می‌تواند بزرگترین مشکلتان را در زندگی برای شما رو کند.

تست شخصیتی که بزرگترین مشکل شما را برملا می‌کند

ببر

اگر اولین حیوانی که توجه شما را در تصویر به خودش جلب کرد یک ببر است، بزرگترین مشکلتان خستگی است. شما فردی پر انرژی هستید که نظم همه‌چیز برایش اهمیت ویژه‌ای دارد و با اطمینان می‌توان گفت که شما نقش رهبر یک گروه را دارید که مراقب همه هستید و در مقابل دشمنان خود تا آخرین نفس ایستادگی می‌کنید.

مشکل اینجا است که شما بیش از حد از خودتان توقع دارید و اگر به هدفی که می‌خواهید، نرسید از دنیا خسته می‌شوید و در مورد خستگی‌تان، اتفاقات پیرامون خود را مقصر می‌دانید، ولی این شما هستید که مراقب خودتان نیستید و باید بدانید که اگر رهبر گروهی, حال خوشی نداشته باشد، کل گروه حالش بد خواهد شد.

پس بهترین راه حل برای شما این است: برای مراقبت بهتر از دیگران، ابتدا باید از خودتان مراقبت کنید و زمانی را به خود اختصاص دهید، با آنچه برای شما خوب است ارتباط برقرار کنید، خودتان را به خاطر نه گفتن سرزنش نکنید و مهم‌تر مراقب سلامتی خود باشید و در این صورت خواهید دید که اتفاقات زندگی شما چگونه در اطرافتان در جریان خواهد بود.

فلامینگو

مشکل بزرگ ما این است که روبه‌روشدن با مسائل مختلف برای شما بسیار سخت است، اما همه چیز در اطراف شما به روال طبیعی خود ادامه خواهد حتی اگر پذیرش آن برایتان سخت باشد و در این میان، شما باید اعمال خود را کنترل کنید. به همین دلیل دوست ندارید از وقایع اطراف خود باخبر نشوید، چون خودتان را در منطقه امن خود حبس کرده‌اید، اما باید خودتان را به حرکت وادارید، چون جهان از حرکت نمی‌ایستد.

اکنون زمان آن رسیده که با ترس خود روبه‌رو شوید با وجود اینکه نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد و مطمئن نیستید که همه چیز درست پیش خواهد رفت یا خیر؟ اما حقیقت این است که اتفاقات طبیعی جهان روند خود را طی خواهند کرد و اگر خود را پنهان نکنید، زیبایی جهان را درک خواهید کرد.

یوزپلنگ

اگر یوزپلنگ توجه شما را در این عکس جذب کرد مشخص می‌شود که شما فردی هستید که سرعت زندگیتان بالا است و از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید یک دقیقه بیکار باشید و مدام دوست دارید خودتان را سرگرم کاری کنید. به همین دلیل، همیشه چالش‌های جدیدی برای خود ایجاد می‌کنید و هرروز به دنبال پیشرفت هستید.

البته این مسئله بسیار خوب است چراکه به لطف شخصیت خودتان به جایگاه کنونی رسیده‌اید، اما در مقابل، احساس می‌کنید که اتفاقات ناگواری در مقابل چشمان شما می‌افتد و باید به این نکته توجه داشته باشید که کار‌های شما چقدر در زندگیتان تأثیر دارند و چقدر با انجام دادن آن‌ها خوشحال می‌شوید پس جواب صادقانه شما به این سؤال می‌تواند راهی را جلوی پای شما قرار دهد تا کاری را در زندگی انجام دهید که بیشتر برایتان حائز اهمیت است و زحمت و فشار کمتری برای شما خواهد داشت.

باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که شما یک بار زندگی می‌کنید و خوشحالی شما به میزان کاری که انجام می‌دهید، بستگی ندارد.

پروانه

اگر در تصویر یکی از پروانه‌ها توجه شما را جلب کرد، باید بدانید که شما دارای یک روح آزاد هستید که برای پرواز کردن نیاز به فضا دارید، اما گاهی اوقات این فضا را پیدا نمی‌کنید و همچنین، به دلیل ذات حساس شما، هر آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد به شما آسیب می‌رساند.

شما همین حالا احساس ناامیدی می‌کنید و اعتقاد دارید که هیچ چیز ارزشمندی وجود ندارد، مردم تغییر نمی‌کنند، دنیا هیچ ارزشی ندارد و هیچ راه نجاتی وجود ندارد به همین دلیل است که احساس نسبت به انجام دادن کاری بی‌میل هستید.

در وجود خودتان به دنبال راهی باشید تا تغییری در احساساتتان ایجاد کنید و احساس خرسندی در این دنیا داشته باشید، زیرا امیدی که به دنبال آن هستید، در کاری می‌یابید که لبخند روی چهره شما ایجاد کند.


کاربران به مناسبت سالگرد شهادت پدر موشکی ایران نوشتند: راه شهید تهرانی مقدم تا فتح قدس ادامه دارد

در آستانه نهمین سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم، کاربران در صفحات توئیتری خود، یاد این دانشمند برجسته را زنده کردند.

فردا ۲۱ آبان‌ماه، نهمین سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم سردار شهید سپاه اسلام است، دانشمند شهیدی که بخش عظیمی از افتخارات موشکی جمهوری اسلامی به نام او زنده است. شهید تهرانی مقدم توانست در دوران فرماندهی خود با همکاری سایر دوستان پاسدارش تحول عظیمی در صنعت موشکی ایجاد کند.

به همین مناسبت جمعی از کاربران هشتگ‌های #شهید_طهرانی_مقدم، #طهرانی_مقدم و #پدر_موشکی_ایران را در شبکه‌های اجتماعی داغ کرده و یاد او را زنده کردند

گفتنی است؛ شهید تهرانی مقدم پس از مجاهدت‌های فراوان سرانجام در تاریخ ۲۱ آبان سال ۹۰ و در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمؤمنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهیدش پیوست.

در ادامه تعدادی از پست‌های کاربران را در آستانه سالروز شهادت پدر موشکی ایران مشاهده می‌کنید.

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدمسپاه


پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

پست کاربران در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم

انتهای پیام/

8 مورد از بهترین و بدترین شیرها برای سلامتی قلب..

در بازار شیرهای مختلفی وجود دارند که امکان انتخاب را برای شما بیشتر می‌کنند. اما این شیرهای جدیدی که در بازار عرضه می‌شوند، چه تاثیری روی سلامتی قلب دارند؟

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان ؛ شیر گاو که یک شیر قدیمی است، حاوی ویتامین‌های A، C، D و کلسیم است که برای سلامتی قلب مفید هستند. اما چربی اشباع‌شده و کلسترول موجود در شیر کامل و حتی شیر دو درصد باعث خنثی‌سازی مزایای سلامتی این نوع از شیر می‌شوند.
 
اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید، اگر به بعضی از پروتئین‌های خاص موجود در شیر گاو آلرژی دارید، اگر گیاه‌خوار هستید و اگر صرفا شیر دیگری به‌جز شیر گاو را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از شیرهای جایگزینی استفاده کنید که ارزش‌ها و مزایای غذایی مشابهی فراهم می‌آورند. دکتر دبورا کریویتسکی متخصص تغذیه در بیمارستان عمومی ماساچوست در ایالت بوستون، می‌گوید: «مردم شیر گاو را علاوه بر مزایای سلامتی آن به دلیل مزه و مطبوع بودن آن انتخاب می‌کنند.» به نظر دکتر کریویتسکی هر شیر دارای مزایا و معایب مختلفی است.
 
شیر گاو ارگانیکهر فنجان شیر گاو کامل (250 گرم) حاوی 146 کالری، 5 گرم چربی اشباع‌شده و 24 میلی‌گرم کلسترول است. دکتر کریویتسکی می‌گوید: «شیر گاو کامل منبع عظیمی از پروتئین و مواد مغذی و حاوی 9 ویتامین و مواد معدنی ضروری است و یک‌سوم کلسیم موردنیاز روزانه فرد را فراهم می‌آورد.» در دسامبر سال 2013 در مجله PLOS ONE مقاله‌ای به چاپ رسید که بر اساس آن شیر گاو ارگانیک در مقایسه با شیر معمولی دارای اسیدهای چرب امگا3 با خاصیت ضدالتهابی بیشتری است.
 
اسیدهای چرب امگا 3از این نظر اهمیت دارند که برای سلامتی قلب مفید هستند. اما زمانی که بحث سلامتی قلب مطرح می‌شود، این را باید گفت که لبنیات پرچرب باعث بروز مشکلاتی برای قلب می‌شوند. دکتر جان دی متخصص قلب و رئیس بخش خدمات ضربان قلب در شهر سالت لیک ایالت یوتای آمریکا، نیز بر این اعتقاد است که لبنیات پرچرب باعث بروز مشکلاتی برای قلب می‌شوند. به عقیده انجمن قلب آمریکا چربی اشباع‌شده موجود در رژیم غذایی سطح کلسترول بد (LDL) را بالا می‌برد و همین بالا رفتن سطح کلسترول LDL باعث بیماری قلبی و سکته مغزی می‌شود.
 
 اگر فردی هستید که به خوردن شیر علاقه دارد، بهتر است به توصیه پزشکان گوش دهید و شیرهای کم‌چرب و بدون چربی بخورید. یک‌کاسه شیر کم‌چرب حاوی 83 کالری و 5 میلی‌گرم کلسترول است و چربی اشباع‌شده ندارد. علاوه بر این، شیر گاو حاوی پتاسیم است که می‌تواند از فشارخون بالا جلوگیری کند.

شیر گاو خامبعضی از افراد از شیر گاو خام استفاده می‌کنند که معروف به شیر غیرپاستوریزه است. این شیر مانند شیرهای لبنی عادی حاوی همان مقدار کالری، چربی اشباع‌شده و کلسترول است، اما بعضی‌ها بر این اعتقاد هستند که شیر گاو خام حاوی مواد مغذی بیشتری است.
 
 باوجوداین، به عقیده انجمن طب اطفال آمریکا، زنان باردار و کودکان باید از خوردن شیر خام خودداری کنند و از محصولات لبنی به‌دست‌آمده از شیر خام مانند پنیر استفاده کنند. فرایند پاستوریزه سازی باعث کشته شدن باکتری‌های خطرناکی همچون سالمونلا، لیستریا و ای کولای می‌شود. درنتیجه، ازآنجایی‌که شیر خام پاستوریزه نیست امکان وجود چنین باکتری‌های مضری در آن زیاد است. بنا بر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا احتمال وجود باکتری‌های بیماری‌زا در شیر غیرپاستوریزه 150 برابر بیشتر از احتمال وجود این باکتری‌ها در محصولات لبنی پاستوریزه است.

شیرسویاافرادی که نمی‌توانند لاکتوز موجود در شیر لبنی را تحمل کنند، می‌توانند به‌جای یک فنجان شیر گاو یک فنجان شیرسویا بخورند. هر لیوان شیرسویا حاوی 80 کالری و تنها 4گرم چربی است. ازآنجایی‌که منبع شیرسویا یک گیاه است، شیرسویا حاوی کلسترول نیست و تنها حاوی مقدار ناچیزی از چربی اشباع‌شده است. علاوه بر این، هر فنجان شیرسویا حاوی7 گرم پروتئین است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است.
 
جذب روزانه 25 گرم پروتئین از طریق سویا یا شیرسویا خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. به عقیده موسسه ملی بهداشت آمریکا ‌(NIH)، سویا و شیر آن برای سلامتی قلب مفید هستند، چون حاوی چربی اشباع‌نشده با چند پیوند مضاعف، مواد معدنی، ویتامین‌ها، فیبر و سطوح کمی از چربی اشباع‌شده هستند. باوجوداین، دکتر کریویتسکی می‌گوید که قبل از خریدن شیرسویا باید به برچسب مواد تشکیل‌دهنده آن نگاه کنید. به نظر او شیرسویا نباید حاوی شکر افزوده باشد، بلکه باید از کلسیم غنی‌شده باشد.

شیر بادامدکتر دی می‌گوید: «بادام برای سلامتی قلب مفید است و خوردن شیر بادام را به بیماران خود پیشنهاد می‌دهم.» هر پرس شیر بادام شیرین نشده حاوی30و 40 کالری است و هیچ کلسترول و چربی اشباع‌شده‌ای ندارد. شیرهای بادام غنی‌شده به‌مانند شیر گاو کم‌چرب حاوی میزان یکسانی از ویتامین D هستند، اما میزان کلسیم این شیرهای بادام تا 50 درصد بیشتر است.
 
بنا بر نتایج تحقیق محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند شیر بادام حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز است که باعث کاهش کلسترول بد، کاهش التهاب و بهبود شناخت (عملکرد مغز) می‌شوند.
اما به نظر دکتر دی، برای اینکه قلب سالمی داشته باشیم بهتر است شیر بادام شیرین نشده مصرف کنیم. او می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل شیرهای جایگزین این است که بیشتر آنها شیرین شده هستند و این قند افزوده به هر شکلی برای قلب و سلامتی قلب مضر است.»

شیر کنفشیر کنف یکی از جدیدترین شیرهای ارائه‌شده در بازار امروزی است. این شیر را از دانه‌های گیاه کنف (گیاه شاهدانه) می‌گیرند، اما این شیر حاوی THC(ماده روان‌گردان موجود در ماری‌جوانا) نیست و این گیاه نوع دیگری از گیاه شاهدانه است. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید و به سویا آلرژی دارید این شیر جایگزین خوبی است. یک‌کاسه شیر کنف حاوی 80 کالری، 5/0 گرم چربی اشباع‌شده و بدون کلسترول است. طعم و غلظت این شیر شبیه شیر بادام است.
 
 شیر کنف سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، به‌خصوص اسید آلفا لینولنیک است که برای سلامتی قلب مفید است. به عقیده مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این شیر منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است که برای سلامتی قلب مفید هستند. برای مثال، جذب منیزیم کافی به نرمال نگه‌داشتن ضربان قلب کمک می‌کند، درحالی‌که جذب ناکافی منیزیم منجر به ضربان‌های قلب نامنظم مانند فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود.

شیر نارگیلیک لیوان (250 گرمی) شیر نارگیل حاوی 45 کالری است و از آن به‌عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی برای شیرین کردن قهوه، بلغور جو دو سر و غلات صبحانه‌ای می‌توان استفاده کرد. اگرچه یک‌کاسه شیر نارگیل شیرین نشده حاوی4 گرم چربی اشباع‌شده است، اما این شیر بیشتر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط درست‌شده است که برای سلامت قلب مفید هستند. دکتر دی می‌گوید: «بعضی از مردم نارگیل زیادی می‌خورند و هرگز دچار مشکلات قلبی نمی‌شوند.» اما در مورد تاثیر مثبت و چشمگیر نارگیل و شیر نارگیل روی سلامتی قلب به تحقیقات بیشتری نیاز است.

شیر برنجاگرچه یک فنجان شیر برنج به‌مانند شیر کم‌چرب حاوی همان مقدار کالری (90) و بدون چربی اشباع‌شده و کلسترول است، اما شیر برنج به‌طور طبیعی سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند که بهترین گزینه برای سلامتی قلب نیستند. در نوامبر سال2014در مجله PLOS ONE تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن میان رژیم‌های سرشار از کربوهیدرات‌ها و خطر ابتلا به دیابت و خطر بیماری قلبی پیوندی وجود دارد. شیر برنج پروتئین کمی نیز دارد.
 
بنابراین اگر شیر برنج می‌نوشید، سعی کنید که با خوردن دیگر مواد غذایی پروتئین کافی جذب بدن خود کنید. دکتر بوتوزا می‌گوید: «پروتئین با رژیم غذایی سلامت قلبی در ارتباط است و اگر پروتئین کافی جذب بدن خود نمی‌کنید، به این دلیل است که کربوهیدرات‌های زیادی جذب بدن خود می‌کنید و این کربوهیدرات‌های اضافی تبدیل به کلسترول می‌شوند.»
شیر بزاگر در هضم کردن لاکتوز دچار مشکل هستید و اگر خواهان شیری هستید که ارزش‌های غذایی شیر گاو کم‌چرب را دارد، شیر بز گزینه خوبی است. باوجوداین، شیر بز سرشار از کالری (هر فنجان 168 کالری)، چربی اشباع‌شده (5/6 گرم) و 27 میلی‌گرم کلسترول است. محدود کردن چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی به کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری عروقی کرونری کمک می‌کند. علت این است که سطوح بالای کلسترول در خون موجب تجمع پلاک در شریان‌ها (تصلب شریان‌ها) می‌شود و این تصلب شریان‌ها وضعیتی است که خطر سکته مغزی و سکته قلبی را افزایش می‌دهد.
 
 دکتر بوزوتا می‌گوید، یافتن شیر بز کم‌چرب بسیار سخت است و این نوع شیر در مقایسه با شیر گاو کم‌چرب ویتامین‌ها و مواد معدنی اساسی کمتری دارد. او می‌گوید: «در شیر بز اسیدفولیک و ویتامین‌های B کمتری وجود دارد.» دکتر بوزوتا خاطرنشان می‌کند: «اگر شیر بز را به‌صورت خام مصرف کنید، بیشتر در معرض بیماری ناشی از مواد غذایی خواهید بود، مگر آنکه بز را در حیاط خود بزرگ کنید و از نحوه تغذیه و سلامتی او اطمینان داشته باشید.»

شیر شترجدیدترین نوع شیری که به‌تازگی به بازار عرضه‌شده است، شیر شتر است. یک لیوان یا یک فنجان (250 گرمی) شیر شتر حاوی 107 کالری، 3 گرم چربی اشباع‌شده و 17 گرم کلسترول است. بنا بر نتایج تحقیقی که در مجله «بازبینی‌های جامع در علوم غذایی و سلامت غذایی» منتشر شده است، می‌توان گفت که شیر شتر در مقایسه با شیر گاو حاوی 10 برابر آهن بیشتر و 3 برابر ویتامین C بیشتر است.
 
 علاوه بر این، تحقیقات کوچکی انجام‌گرفته‌اند که بر اساس آنها شیر شتر برای افراد دیابتی مفیدتر است، چون حاوی انسولین است. در ژانویه سال2015در «مجله درون‌ریز شناسی و متابولیسم» تحقیقی به چاپ رسید که بنا بر نتایج آن نوشیدن شیر شتر در مقایسه با نوشیدن شیر گاو با افزایش سطوح انسولین در بیماران مبتلابه دیابت نوع ? مرتبط است. دکتر کریویتسکی می‌گوید: «شیر شتر از آن نوع شیرهایی است که باید بااحتیاط آن را مصرف کرد و شیر شتر را باید پاستوریزه کرد.» به‌طورکلی، مراقب نوشیدن شیر شتر باشید، چون احتمال می‌رود که شیر شتر یکی از منابع حیوانی ویروس کرونا ایجادکننده بیماری مرس در خاورمیانه باشد. باوجوداین، پیدا کردن این نوع از شیر سخت است و شیر شتر بسیار گران است.

سرلشکر سلامی: امنیت پایدار خط قرمز ماست/ با هرگونه تهدید مرزی برخورد قاطع می‌کنیم


فرمانده کل سپاه در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز در استان اردبیل بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره باغ از بروز هرگونه تهدید علیه مرزهای ایران تاکید کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،عصر امروز (پنجشنبه ۱۵ آبان ماه) در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز  و سدمیل مغان در استان اردبیل، اظهار داشت: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هرگونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد پذیرفته شدنی نیست.

وی ضمن رصد آخرین تحرکات منطقه قره داغ، دستورات لازم برای تامین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد و افزود: تقویت تمهیدات دفاعی – امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی،مراقبت هوشمندانه  و حضور هوشیارانه  یگان‌های مستقردر مناطق مرزی مجاور محل درگیری‌های اخیر مورد تاکید است.

سردار سلامی با سپاس و قدردانی از مجاهدت ها و آمادگی های رزمندگان اسلام و  مرزداران غیور و غیرتمند برای دفاع از مرز‌ها در این منطقه حساس ، تغییرناپذیری مرزهای بین المللی را امری مهم توصیف و با تاکید بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره باغ از بروز هرگونه تهدید علیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در عین حال تمهیدات و  پیش بینی های لازم برای برخورد قاطع و به موقع با هر نوع تهدید و یا تعرض مرزی علیه ایران اندیشیده شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت عظیم الشان ایران سختی‌ها را تحمل کردند؛ آنها خواهان عزت‌اند، افزود: امروز به‌برکت نشکستن باورهایمان، مردم توانسته‌اند محکم و استوار در مقابل تهدیدها و توطئه های  دشمنان بایستند و اراده خود را بر آنان تحمیل کنند.

سرلشکر سلامی تصریح‌کرد: سپاه و بسیج خادم ملت ایران از جمله مردمان فهیم ،مومن و انقلابی دشت زیبا و حاصلخیز مغان است و برای رونق بیشتر این منطقه ، آماده هر نوع  کمک و نقش پذیری هستند.

وی  همچنین ضمن بازید از سد میل مغان، با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که در منطقه حضور داشتند نیز گفت‌وگو کرد.

در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ یوم الله ۱۳ آبان یادآور خشم انقلابی ملت ایران از استکبار جهانی است..


ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای سالروز تسخیر لانه جاسوسی را گرامی‌ داشت.


ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله سیزدهم آبان ـ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ـ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یوم الله سیزدهم آبان ماه یادآور خشم ملت ایران از رفتار ددمنشانه حامی رژیم پهلوی بود که در رفتار استکبار ستیزانه دانشجویان پیرو خط امام (ره) متبلور شد.

تورق تاریخ دشمنی‌های آمریکا با ملت بزرگ ایران اسلامی در سال‌های متمادی، به ویژه پس از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که رفتار‌های خبیثانه و شیطان صفتانه آمریکا همواره در صدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی بوده که در مقابل، این رفتار پلید وشوم با بصیرت مثال زدنی ملت مقاوم ایران و رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با شکست روبرو شده است.

اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و برملا شدن چهره خبیث آمریکا و دشمنی‌های مکررشیطان پلید و رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی ایران، راهبرد نظام اسلامی برای مقاومت در برابر استکبار و استعمار در سرتاسر عالم به پیروزی رسیده است و اکنون آثار افول قدرت شیطانی آمریکا به وضوح نمایان گشته است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته ضمن گرامیداشت این روز برزگ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دانش آموز و روز استکبار ستیزی که در تقویم کشورمان به عنوان یوم الله نامگذاری شده است اعلام می‌دارد که در مقابل هرگونه تهدید و زورگویی بر علیه ملت بزرگ ایران و نظام مقدس اسلامی تا سرحد نثار جان ایستادگی خواهد کرد و اجازه هیچگونه تعرضی را به دشمن نخواهد داد.

امیر سرتیپ واحدی خبر داد؛ حضور خلبانان و کارکنان فنی جوان در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت...

 


جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش حضور خلبانان و کارکنان فنی جوان در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت را یکی از افتخارات نهاجا عنوان کرد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه برگزاری نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت که در منطقه عمومی اصفهان در حال برگزاری است با بیان اینکه این رزمایش حسب برنامه ریزی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) و متناسب با دکترین نظامی نیرو‌های مسلح که مبتنی بر دفاع است، طرح ریزی شده، اظهار کرد: در این رزمایش می‌خواهیم نشان دهیم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حریم کشور عزیزمان سرپا و آماده است و این را به تمام جهان اعلام کنیم که متناسب با دکترین دفاعی نیرو‌های مسلح، هیچ چشم‌داشتی به خاک کشوری نداریم؛ در عین حال نیز اعلام می‌کنیم در مقابل هرگونه تعارض و حمله، با اقتدار کامل می‌ایستیم.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خدا در این رزمایش جوانان نیروی هوایی ارتش و کارکنان پروازی و فنی نشان دادند که با تمام وجود آماده دفاع از سرزمینشان هستند و سربازی ولایت خود را ثابت کرده‌اند؛ ما اعلام می‌کنیم که سربازان ولایتی هستیم که هر روزشان باید با تلاش و کوشش مضاعف، بهتر از قبل باشد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش حضور خلبانان و کارکنان فنی جوان در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت را یکی از افتخارات نهاجا عنوان کرد و گفت: بزرگترین نقطه عطف ما در این رزمایش عمل به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در زمینه لزوم میدان دادن به جوانان است؛ در این رزمایش در حوزه‌های پروازی و فنی از جوانان استفاده کردیم. نقطه عطف دوم استفاده از تجهیزات و مهمات بومی ساخته شده توسط دانشمندان توانمند کشورمان است؛ گرچه امروز تحریم‌های تسلیحاتی را پشت سر گذاشتیم، اما همانطور که در جریان هستید، اولین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه نیروی‌های مسلح به ویژه نیروی هوایی صورت گرفت؛ در چنین شرایطی امروز تجهیزات مورد استفاده در نهاجا به دست عزیزان و نخبگان ما در وزارت دفاع، نیروی هوایی و دانشگاه‌های کشور ساخته شده و باعث افتخار و غرور هر ایرانی است.

امیر سرتیپ خلبان واحدی با اشاره به پیام‌های نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت برای کشور‌های دوست و غیر دوست، تصریح کرد: پیام ما به کشور‌های دوست، دوستی، مهربانی، رفاقت و یاری است. عدم وابستگی به کشور‌های جهان نیز از دیگر پیام‌های بزرگ این رزمایش است.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات سناریو‌های نظامی اجرا شده در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت پرداخت و گفت: تا کنون و بر اساس طرح ریزی انجام شده رزمایش، گسترش جنگنده‌ها و پرنده‌های مورد نیاز از تعدادی پایگاه‌های هوایی انجام شده و رزمایش با اقتدار کامل آغاز شده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان با تاکید بر اینکه در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت نهاجا تنها از گوشه‌ای از توان این نیرو استفاده می‌شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که توانستیم تا امروز به اهداف از پیش تعیین شده، دست یابیم.