سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

جواب اقدام کورکورانه تروریستی داعش

اقدام موشکی شب گذشته سپاه پاسداران در پاسخ به حملات تروریستی 17 خرداد ماه، چند پیام مهم برای گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین المللی‌شان داشت، که مهمترین آن اثبات اقتدار موشکی ایران و واکنش به تحریم‌های آمریکا بود.
پیام آتشین موشک باران مواضع داعش برای حامیان تروریست‌ها/ واکنش به تحریم‌های موشکی
به گزارش سرزمین من ایران به نقل از  دفاع پرس-؛ شب گذشته در حالی سپری شد که غرش موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی غافلگیرانه خواب را از چشمان دشمنان پراند و دشمن قسم خورده را که از اقدام کورکورانه تروریستی 17 خردادماه همچنان سرمست بود در ورای مرزها و مرکز لانه‌ استجاری‌اش مقهور کرد و به قعر جهنم فرستاد.


 
ادامه مطلب ...

جغرافیای حد و مرز

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه موشک‌باران محدود بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است، گفت: دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.
موشکباران محدود بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است/ دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست
امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» اظهار داشت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.
 
وی ادامه داد: این موشکباران محدود، هم رونمایی از بخشی از توان تهاجمی و بازدارندگی پشیمان کننده فرزندان ولایت است و هم پاسخی کوبنده و بیدارباش به آنانی است که با شیطنت و بلندپروازی‌های جاهلانه، قصد آتش افروزی دارند.
 
امیر پوردستان تاکید کرد: دنیا بداند، برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است؛ دفاعی که دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نبوده و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.
 

چگونه تروریست انتحاری را تشخیص دهیم؟

راه های تشخیص تروریست انتحاری را بدانید.

به گزارشسرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان ، در پی حادثه انفجار انتحاری و تیراندازی در تهران راه های  تشخیص تروریست انتحاری را به شما آموزش میدهیم.

چگونه تروریست انتحاری را تشخیص دهیم؟

میوه‌ ها چه تأثیری روی پوست ما دارند؟

هدف اصلی استفاده از میوه‌ها برای زیبایی و طراوت‌ بخشی به پوست، وجود اسیدهای میوه یا آلفا هیدروکسی‌ اسید و برخی آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در میوه‌ هاست.

میوه‌ ها چه تأثیری روی پوست ما دارند؟به گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان :، هدف اصلی استفاده از میوه‌ها برای زیبایی و طراوت‌ بخشی به پوست، وجود اسیدهای میوه یا آلفا هیدروکسی‌ اسید و برخی آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در میوه‌ هاست. این گروه از مواد اگر با غلظت کم مورد استفاده قرار بگیرند، سبب پاکسازی پوست می‌ شوند و با لایه‌ برداری سطحی سبب طراوت، شادابی پوست و حتی روشن‌ شدن رنگ پوست می‌ شوند. در این‌ مطلب از دکتر سلام چند نمونه ماسک میوه‌ ای معرفی می‌ کنیم که مناسب این فصل هستند و تهیه آنها راحت و ساده است.
 
 
ماسک هلو برای پوست‌ های حساس
 
– اگر پوست‌ تان خشک یا در مقابل سرما حساس است، ماسک هلو را امتحان کنید.
 
هلو: دو عدد
 
عسل: یک قاشق چای‌خوری
 
هلوها را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک‌ دست و به‌ صورت خمیر دربیاید. آرایش‌تان را کاملا پاک کنید و ماسک آماده‌ شده را روی صورت‌ تان بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت‌ تان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌ و‌ شو دهید.
 
ماسک ماست برای پاک‌ سازی و روشن‌ شدن پوست
 
– اگر احساس می‌ کنید پوست‌ تان تیره یا کدر شده است، سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به‌ صرفه است. با مقداری عسل، بلغور جوی‌ دو سر و ماست می‌ توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوست‌تان را روشن‌تر کنید.
 
ماست شیرین: دو تا سه قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر: دو قاشق غذاخوری
عسل: یک قاشق غذاخوری
 
– بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاک‌سازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضد باکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌ کند. داخل یک ظرف ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید، هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود؛ سپس آن را روی پوست صورت‌تان بمالید.
 
– توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهان‌تان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به‌ آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوست‌تان خنک شود، قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.
 
 
ماسک توت‌ فرنگی برای پوست‌ های چرب
 
– خیلی از خانم‌ها از چربی پوست و به‌ ویژه چربی پوست صورت‌شان شکایت دارند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی به پوست دلخواه‌تان برسید.
 
آب توت‌فرنگی: سه قاشق غذاخوری
سفیده تخم‌مرغ: یک عدد
شیر تازه: دو قاشق غذاخوری
جوش‌ شیرین: به ‌اندازه نوک انگشت
 
– توت‌فرنگی‌ها را له کنید تا از آن‌ها سه قاشق غذاخوری آب به‌دست بیاید. آب توت‌فرنگی را با سفیده تخم‌مرغ و شیر مخلوط کرده و به‌ اندازه نوک انگشت جوش‌ شیرین به آن اضافه کنید. ماسک را هم بزنید تا یک‌ دست شود. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس با آب ولرم آب بکشید. برای این که پوست‌تان خوش‌ آب‌ و رنگ و شفاف شود، به مدت ۱۰ روز از این ماسک استفاده کنید.
 
 
ماسک ضد چروک
 
کیوی: یک عدد
ماست: دو قاشق غذاخوری
عسل: یک قاشق غذاخوری
 
– با همین سه ماده می‌توان یک ماسک ضدچروک خوب درست کرد. دلیل استفاده از کیوی این است که این میوه دو برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است. باید بدانید که ویتامین C با افزایش کلاژن پوست، استحکام آن را حفظ و باعث تقویت آن می‌شود. به همین دلیل پیدایش چین‌ و چروک به تأخیر می‌افتد. علاوه‌ بر این ویتامین C، پوست را در مقابل سرما و آسیب‌های خارجی مقاوم می‌کند. یک کاسه تمیز بردارید. کیوی را پوست‌ کنده و کاملا له کنید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید.
 
– این دو ماده، ضدعفونی‌ کننده و مرطوب‌ کننده فوق‌ العاده‌ای محسوب می‌شوند. مواد را هم بزنید تا کاملا یک‌ دست شود. سپس ماسک را روی پوست صورت‌تان بگذارید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تهیه این ماسک از آن استفاده کنید؛ زیرا در این صورت ویتامین آن اکسید نمی‌شود. اجازه دهید ماست به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌ و‌ شو دهید.
 
 
ماسک خیار برای پوست‌های خشک
 
– گوشت خیار برای پوست‌ های خشک معجزه‌ آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوست‌ شان صورت خود را با ورقه‌ های نازک خیار می‌ پوشاندند. نصف یک خیار را پوست‌ کنده، رنده کنید و به‌ صورت پوره دربیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به‌ صورت کرم یک‌ دست دربیاید.
 
– کرم را (به‌استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید. صورت‌تان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوست‌تان نرم و روشن خواهد شد. دست‌ به‌ کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید.
 
 
منبع: مجله زندگی ایده آل

پایان عملیات تروریستی مجلس و حرم امام ( ره )

در حاشیه حمله مسلحانه به مجلس شورای اسلامی

یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی رخ داد، خبر داد.

 دقایقی پیش(ساعت ۱۵:۰۰) نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند.

مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایقی پیش (ساعت۱۵:۰۰) نیز همچنان ادامه داشت.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از ایسنا، صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند. 

ادامه مطلب ...

سال روز در گذشت امام (ره)

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/hhf252.jpg

یارب قـوام راه خمیــنـی مـدام بــاد / جـاویـد رهــبـر ره و خــط قـیام باد

هجرامام؛ جان ودل از مومنین شکسـت / بـرجـان آن شکسته دلان صد سلام باد

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد

احتمال افسردگی پس از انجام کدام جراحی ها بالاتر است؟

احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که جراحی های زیر را انجام می دهند بیشتر است و در این موارد پزشکان در صورت تشخیص علائم و نشانه های افسردگی در بیماران خود، آنها را به مراکز روان درمانی ارجاع می دهند.

احتمال افسردگی پس از انجام کدام جراحی ها بالاتر است؟به گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:، هیچ کس نمی تواند یک شبه بر افسردگی چیره شود و راه حل سریعی برای افسردگی وجود ندارد. با این حال می توان برای جلوگیری از وقوع مشکلات جدی تر قدم های کوچکی برداشت. دوستان و نزدیکان بیمارا نیز می توانند نقش پر رنگی را در روند بهبود وی بازی کنند.
 
احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که جراحی های زیر را انجام می دهند بیشتر است و در این موارد پزشکان در صورت تشخیص علائم و نشانه های افسردگی در بیماران خود، آنها را به مراکز روان درمانی ارجاع می دهند.
 
 
رایج ترین جراحی ها که منجر به افسردگی می گردند:
 
عمل جراحی قلب
 
جراحی بای پس معده
 
جراحی مغز
 
سرطان
 
جراحی پلاستیک
 
جراحی برداشتن پستان
 
چگونه پس از عمل جراحی با افسردگی مقابله کنیم؟
 
هیچ کس نمی تواند یک شبه بر افسردگی چیره شود و راه حل سریعی برای افسردگی وجود ندارد. با این حال می توان برای جلوگیری از وقوع مشکلات جدی تر قدم های کوچکی برداشت. دوستان و نزدیکان بیمارا نیز می توانند نقش پر رنگی را در روند بهبود وی بازی کنند.
    ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ پوردستان در همایش الگوی مطلوب فرماندهی: یکی از ابزارهای فرماندهی مطلوب، تقویت بُعد معنوی است

جانشین فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: تقویت بُعد دین مداری و معنویت، موجب فرماندهی مطلوب و یکی از ابزارهای مهم آن است.
 
 جانشین فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: تقویت بُعد دین مداری و معنویت، موجب فرماندهی مطلوب و یکی از ابزارهای مهم آن است.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دومین همایش الگوی مطلوب فرماندهی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی1404 که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: ماه رمضان بهترین ماه برای فراهم آوردن زمینه خداجویی، خدا باوری و تعمیق این حس در نهاد هر شخصی است.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:« ارتش ما امروز یک ارتش متدین است» افزود: تدین باید هم در ظاهر یک فرد نظامی ظهور و بروز داشته باشد و هم در باطن.
وی در ادامه به بیان ویژگی های اخلاقی یک فرمانده نظامی خوب اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از جلوه های معنویت، ارتباط سالم و درست اخلاقی بین فرماندهان و زیر دستان است که باید انجام پذیرد. یک فرمانده باید اخلاق داشته باشد و اخلاق معنوی را در بین رده های پایین تر گسترش دهد.
امیر سرتیپ پوردستان با الگو دانستن نامه امام علی(ع) به مالک اشتر برای فرماندهان، یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی یک فرمانده نظامی را رأفت قلب دانست و گفت: سفارش امام علی(ع) به مالک اشتر این بود که ای مالک به فکر زیر دستان خود باش و برای آسایش آنها تلاش کن.
 وی در پایان ویژگی های دیگر  یک فرمانده نظامی را بیان خوب و مستدل و منطقی عنوان کرد و افزود: یک فرمانده باید خوب صحبت کند با منطق، دلیل و برهان حرف بزند و در برخورد با افراد کرامت انسانی را رعایت کند

به جای قهوه سیب بخورید/ استفاده از یک ماده طبیعی به جای پلاسمای خون/ با تخم شربتی لاغر شوید


به گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
** آیا می‌دانستید میوه‌های له و گندیده چندین برابر میوه‌های سالم و نارس خاصیت فیبری دارند و حجم مایعات آن‌ها نیز بیشتر است؟

** آیا می‌دانستید مطالعات جدید نشان داده است که ورزش سنگ نوردی نقش قابل ملاحظه‌ای در کاهش افسردگی دارد؟


آیا می دانستید ///زارع 

** آیا می‌دانستید هر سال بیش از هفت میلیون نفر در جهان بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند؟

 ** آیا می‌دانستید آنتی اکسیدان موجود در چای باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود؟

** آیا می‌دانستید نوشیدن یک فنجان قهوه در روز ریسک ابتلا به شایع‌ترین نوع سرطان کبد را کاهش می‌دهد؟

آیا می دانستید ///زارع
 
**آیا می‌دانستید عدم دریافت ویتامین B۱۲ به میزان کافی ممکن است باعث سفید شدن زودرس مو و رشد ناگهانی تارهای سفید می‌شود؟
 *
* آیا می‌دانستید تجمع چربی در مغز استخوان باعث ضعیف شدن و پوکی استخوان‌ها می‌شود؟
 
** آیا می‌دانستید تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و استفاده از آن در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است؟

آیا می دانستید ///زارع 

** آیا می‌دانستید که خوردن یک سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود؟
 
** آیا می‌دانستید مایع موجود در نارگیل نارس را می‌توان بجای پلاسمای خون استفاده کرد؟

 
 آیا می دانستید ///زارع

اعزام ناوگروه چهل‎وهفتم نیروی دریایی ارتش به اقیانوس هند

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از مهر:معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.
 
امیر دریادار پیمان جعفری تهرانی معاون هماهنگ‌ کننده نیروی دریایی ارتش در رابطه با  ماموریت‌ ناوگروه‌های چهل و ششم و چهل و هفتم نداجا، اظهار داشت: ماموریت‌ این ناوگروه‌ها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و اقیانوس هند است.
 
وی ادامه داد: ناوگروه چهل و ششم که مدتی پیش اعزام شده است، هم اکنون در نیمه ماموریت است و تا چند روز آینده به ایران باز می‌گردد. 
 
امیر جعفری تهرانی خاطرنشان کرد: ناوگروه چهل و هفتم نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ان شاالله در نیمه خرداد ماه سال جاری به ماموریت اعزام خواهد شد.

توصیه به روزه داران ماه مبارک رمضان

شیوه تغذیه ماه رمضان به طور کلی با دیگر ماه‌ها تفاوت چندانی ندارد و فقط برخی نکات ریز و مهم است که روزه داران باید در هنگام افطار و سحر به آن توجه کنند.


به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در روزهای گرم و طولانی روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان افراد بهتر است در وعده افطاری‌شان از غذاهای گرم و شیرین استفاده کنند و هرگز از غذاهای سرد برای باز کردن روزه استفاده نکنند.
برای جلوگیری از تشنگی در زمان روزه داری افراد باید در بین فاصله زمانی بین افطار تا سحر به میزان کافی آب بنوشند و این کار فقط در زمان سحر آن هم به میزان فراوان نمی‌تواند مانعی برای رفع تشنگی در طول روز شود .
بهتر است برای  وعده‌ افطار از مصرف غذاهای چرب مثل خورشت و آش پرهیز شود و به جای آن مصرف سوپ‌های حاوی سبزیجات و فرنی را جایگزین غذاهای چرب کنند.
توصیه های تغذیه ای در ماه رمضان +اینفوگرافی

ماه مبارک رمضان



رمضان امسال نیز خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره  بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان…»

“ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.”

و در ادامه آیه می فرماید:

«فمن شهد منکم الشهر فلیصمه…» “پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.”

وبلاگ دلاوران ایران زمین  به جهت برنامه ریزی هموطنان گرامی تاریخ دقیق رمضان 96 را به صورت شمسی و میلادی اعلام میدارد:

شروع یا روز اول ماه مبارک رمضان سال 1438 قمری در ایران برابر با روز شنبه 6 خرداد 1396 خورشیدی و مصادف با 27 می 2017 میلادی میباشد.

پایان یا روز آخر ماه مبارک رمضان سال 1438 قمری در ایران برابر با روز یکشنبه 4 تیر 1396 خورشیدی و مصادف با 25 ژوئن 2017 میلادی میباشد.