سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

۷ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد...

اگر چین و چروک‌های زودرس به شما حمله کرده اند، بدانید که بدن شما در تولید کلاژن دچار اختلال شده است.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که به طور کلی مسئول چندین عملکرد از جمله ترمیم بافت‌ها و رشد استخوان‌ها و غضروف‌ها در بدن انسان است.

کلاژن پوست، وظیفه زیبایی پوست، احیای مجدد آن، نمایش آن با ظاهری جوان و تأخیر در ایجاد چین و چروک را دارد.

متأسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، چین و چروک ایجاد می‌شود، پوست کدر می‌شود، لکه‌های تیره ایجاد می‌شود و پوست به روشی آزار دهنده افت می‌کند.

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

روش‌های طبیعی افزایش کلاژن در پوست

برای جلوگیری از بروز علائم اولیه چین و چروک روی پوست، حتما غذا‌های زیر را بخورید که به طور طبیعی تولید پروتئین کلاژن را افزایش می‌دهد:

۱- گشنیز

گشنیز حاوی ویتامین C است که در جوان سازی پوست با کلاژن بسیار مهم است؛ زیرا یک آنتی اکسیدان است که علائم چین و چروک و پیری در زنان را کُند می‌کند.

این ماده همچنین حاوی اسید لینولنیک است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال‌های آزاد در جریان خون مقابله می‌کند، بنابراین باعث سلامت پوست می‌شود.

۲- آووکادو

آووکادو در سفت شدن پوست و مرطوب سازی عمیق آن بسیار مفید است، زیرا سرشار از اسید‌های چرب مفید برای سیستم ایمنی بدن است.

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

۳- سبزیجات

خوردن سبزیجات باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. افزودن سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ به رژیم غذایی شما هر روز باعث افزایش سطح کلاژن می‌شود؛ زیرا آن‌ها حاوی یک آنتی اکسیدان به نام لوتئین هستند که برای تولید کلاژن در بدن فعال هستند.

۴- بذر کتان

دانه‌های کتان منبع اصلی چربی‌های سالم امگا ۳ هستند؛ زیرا سلول‌های پوست توسط لایه‌ای از چربی‌های ساخته شده از این چربی‌ها و سایر چربی‌ها احاطه شده اند. بنابراین، هرچه میزان مصرف امگا ۳ بیشتر شود، این لایه قویتر می‌شود؛ چراکه افزایش این چربی‌ها در سلول‌های پوست از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. از این رو، توصیه می‌کنیم برای افزایش تولید کلاژن، هر روز یک قاشق غذاخوری دانه کتان بخورید.

۵- لوبیا

لوبیا حاوی اسید هیالورونیک است که به جذب مایعات و حفظ قابلیت ارتجاعی بافت و ظاهر پوست کمک می‌کند. روزانه حداقل دو قاشق غذاخوری لوبیا بخورید. 

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

۶- سیر

شاید برخی اصلا سیر را دوست نداشته باشند اما سیر برای تقویت کلاژن پوست بهترین ماده غذایی است. سیر سرشار از گوگرد و برخی اسید‌های طبیعی است که آسیب‌های پوستی را درمان و پروتئین کلاژن موجود در پوست را تقویت می‌کند. سیر را به سالاد روزانه خود اضافه کنید و از فواید شگفت انگیز آن در سلامتی بهره‌مند شوید.

۷- محصولات سویا

شیر سویا و پنیر سویا محصولاتی هستند که حاوی ترکیبی از جینسینگ (ژنیستئین) هستند که به جلوگیری از آسیب آنزیم‌ها به سطح پوست در طول زمان کمک می‌کند. این بدان دلیل است که جینسینگ نقش موثری را در محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش ایفا می‌کند.


تلید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها..

 رهبر معظم انقلاب:

من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها». ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایتهای لازم را انجام بدهیم و مانعها را از سر راه تولید برداریم. امیدواریم ان‌شاءاللّه به لطف الهی این شعار تحقّق لازم را پیدا کند.


پوستتان را مثل اینه شفاف کنید...

هویج

منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که باعث سلامت پوست و ناخن می‌شود. هویج سرشار از بتاکاروتن است، که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. ویتامین A از سیستم ایمنی پوست حمایت می‌کند، باعث سرعت بخشیدن به بهبودی پوست شده و از پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. ضمنا هویج غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با چین و چروک، تغییر رنگ و بهبود جای زخم کمک می‌کند.

چغندر

مصرف منظم آب چغندر تازه باعث می‌شود تا پوست شما از درون بدرخشد. این محصول دارای خاصیت تصفیه‌کنندگی خون و دفع‌کننده سموم است که می‌تواند منجر به درخشندگی پوست شود. همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کند، که به نوبه خود می‌تواند پیری را به تأخیر بیندازد و پوست شما را جوان و درخشان کند.

کلم بروکلی

سرشار از ویتامین‌های A و C است که برای سلامت پوست ضروری هستند. ویتامین A نقشی اساسی در رشد کلیه بافت‌های بدن از جمله پوست و مو دارد. ویتامین C به حفظ تولید کلاژن کمک می‌کند.

پرتقال و گریپ فروت

مرکبات به ویژه پرتقال و گریپ فروت

غنی از اسیدسیتریک هستند و خوردن پرتقال می‌تواند به لایه‌برداری از پوست و همچنین خشک شدن آکنه کمک کند و در نتیجه پوستی سالم و درخشان داشته باشید. گریپ‌فروت هم سرشار از لیکوپن است، ماده شیمیایی که به صاف نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه UV کمک می‌کند. این مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند که به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

انار

حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند به آبرسانی پوست شما کمک کند و در نتیجه پوستی صاف، درخشان و یک دست داشته باشد. انار همچنین سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.

بادام

یک ابر غذای فوق‌العاده است که به راحتی می‌توان آن را به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. بادام نرم‌کننده‌ای طبیعی و سرشار از عناصری است که پوست را آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. بادام، ناخن‌ها، پوست و حتی مو‌های شما را سالم نگه می‌دارد. این ماده‌ غذایی ، غنی از ویتامین‌هایی است که می‌تواند به مبارزه با علائم اولیه پیری و مرطوب‌سازی پوست کمک کند. ضمنا بادام سرشار از ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر اشعه‌ مضر UV خورشید کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را تغذیه و آن را لطیف می‌کند. این نوشیدنی محبوب دارای خواص ضدالتهابی است که پوست را از درون بهبود می‌بخشد.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌های A و E و اسید‌های چرب است که به آن خاصیت نرم‌کنندگی می‌دهند. این مواد مغذی به آبرسانی پوست کمک کرده و انعطاف‌پذیری آن را حفظ می‌کنند. روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از تغییر رنگ و آسیب‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

خوراکی سالم

سبزیجات برگ‌دار مثل اسفناج

سبزیجات برگ سبز یک انبار تغذیه از ویتامین‌های A و C و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که انواع عفونت‌های پوستی را دفع می‌کنند. اسفناج دارای آهن و اسیدفولیک است و می‌تواند به شما در مبارزه با کم‌خونی و رنگ‌پریدگی پوست کمک کند.

شکلات تیره

این ماده حاوی فلاونول است که حتی در زمستان هم به درخشش پوست کمک می‌کند. شکلات تلخ به طور طبیعی از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

نارگیل

نارگیل نه تنها روغنش برای پوست مفید است بلکه خوردن میوه آن نیز برای داشتن پوستی سالم در زمستان بسیار سودمند است. این ماده‌ غذایی دارای چربی‌های سالم و خواص ضدباکتریایی است که پوست را مرطوب نگه داشته و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

جو دوسر

جو دوسر غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌هاست. فیبر احساس سیری را برای ما فراهم می‌کند. در نتیجه ما می‌توانیم خود را از همه غذا‌های ناخواسته و شیرین که دلیل اصلی خشکی پوست و سایر عوارض است، دور نگه داریم.

ویتامین ب 3

ویتامین B۳ چیست؟

ویتامین B۳ "نیاسین" نیز نامیده می‌شود و یکی از ۸ نوع ویتامین B است؛ این ویتامین به تبدیل غذا به انرژی کمک کرده و در آب نیز حل می‌شود؛ به این معنی که بدن آن را به مرور زمان ذخیره نمی‌کند؛ بنابراین باید حتما در رژیم غذایی ما وجود داشته باشد.

این ویتامین حاوی دو مؤلفه اصلی به نام‌های نیاسینامید و نیکوتینامید است که نحوه عملکرد آن برای پوست یا قلب را توضیح می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که این دو مؤلفه می‌تواند پسوریازیس را درمان کرده، از پوست در برابر علائم پیری محافظت کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

علاوه بر این دو ترکیب، این نوع از ویتامین همچنین حاوی اسید نیکوتینیک است که باعث کاهش کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی می‌شود. اگر می‌خواهید مقادیر بیشتری از این ویتامین را در رژمیب غذایی خود داشته باشید، می‌توانید از مکمل خوراکی آن استفاده کنید.

فواید مصرف ویتامین B۳ چیست؟

علاوه بر فوایدی که در بالا ذکر شد، ویتامین B۳ به محافظت از پوست در برابر آفتاب و از بین بردن علائم پیری نیز شهرت دارد.

مطالعات نشان داده است که "ویتامین B۳" می‌تواند عملکرد شناختی شما را تقویت و حتی اگر نشانه‌هایی از بیماری آلزایمر وجود داشته باشد، ممکن است سلامت مغز شما را حفظ کند؛ اگرچه برای تعیین دقیقتر ارتباط بین این دو مورد به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بازدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده کل ارتش از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ..

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز از  قسمت‌های مختلف مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) بازدید کردند.

تعیین رنگ‌بندی جدید شهر‌ها در ٢۵ اسفند

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

رنگ بندی نهایی شهر‌ها ٢۵ اسفند اعلام می‌شود و هر هفته رنگ‌بندی‌های جدید اعلام خواهد شد.


در قانون منع تردد تاکنون بیش از پنج میلیون و ۴٠٠ هزار جریمه صورت گرفته است.


تاکنون ٢۵٠ هزار دوز واکسن از چین وارد کشور شده است و ۴٠٠ هزار دوز واکسن دیگر نیز هفته آینده از هند وارد خواهد شد.


از ٢٨ اسفند تا ١٠ فروردین یک میلیون و ١٠٠ هزار دوز دیگر واکسن کوواکس وارد کشور می‌شود.


واکسن داخلی پاستور نیز حوالی اردیبهشت آماده می‌شود و اگر نتایج واکسن برکت مثبت باشد واکسیناسیون از این طریق نیز آغاز می‌شود.

امیر سرتیپ صباحی فرد:صبر ایستادگی و خوداتکایی تنها راه پیروزی علیه توطئه های دشمن است..

امیر سرتیپ صباحی فرد:صبر ایستادگی و خوداتکایی تنها راه پیروزی علیه توطئه های دشمن است


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم پنجمین دوره دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص): 

پرورش افسران متخصص و متعهد از اهداف دانشگاه پدافند هوایی است و گام های استواری در این مسیر پیشرفت، برداشته ایم. 


دانشگاه پدافند هوایی در اولویت اول نیروی پدافند است و همه ی فرماندهان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه باید با همت شبانه روزی و برطرف کردن نقاط ضعف از هیچ کوششی برای پیشرفت اهداف در این دانشگاه مقدس دریغ نورزند.

آمادگی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت آسمان کشور...

سرتیپ نصیرزاده


به گزارش میثاق نیوز : فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه جنگنده‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس از مناطق حساس و اقتصادی کشورمان دفاع کرده اند گفت: خلبانان نیروی هوایی ارتش آماده هستند که راه شهدای این نیروی را ادامه دهند و از امنیت آسمان‌های کشور دفاع کنند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به شجاعت، فداکاری و ایثارگری شهید خلبان بیرجند بیک‌محمدی در سالهای دفاع مقدس اظهار کرد: شهید بیک‌محمدی از ابتدای جنگ تا انتهای آن، مقابل تجاوز دشمن بعثی مقاومت کرد و در خردادماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.
وی ادامه داد: بعد از گذشت قریب به ۳۰ سال، هنوز وجود این شهید با برکت است و در مراسم تشییع نیز شاهد حضور پررنگ پرسنل نیروی هوایی بودیم. خلبانان نیروی هوایی ارتش آماده هستند که راه شهدای این نیروی را ادامه دهند و از امنیت آسمان‌های کشور دفاع کنند.
امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه هنوز پیکر مطهر برخی از شهدای نیروی هوایی به کشور برنگشته است، تصریح کرد: شهدای دیگری از نیروی هوایی ارتش در مناطق عملیاتی وجود دارند که کشف و شناسایی نشده‌اند. شهید سرلشکر خلبان هاشم آل‌آقا و شهید سرلشکر خلبان محمد زارع نعمتی از جمله شهدای مفقود‌الأثر هستند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: مأموریت‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس از تنوع بالایی برخوردار بود که پشتیبانی از نیروهای سطحی، حفاظت از سکو‌های نفتی و جزایر جنوبی و اسکورت نفکتش را نیز به‌عهده داشت.
وی افزود: جنگنده‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس علاوه بر دفاع از مناطق حساس و اقتصادی کشورمان، مناطق نظامی و اقتصادی رژیم بعث را موردحمله قرار می‌دادند.
امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، بارها پالایشگاه‌ها و تجهیزات نفتی دشمن بعثی زیر آتش بمب‌افکن‌های ما قرارگرفته بود و پایگاه‌های نظامی متعددی در عراق بمباران شد.

پایان پیام/

۷ روشی که پوستتان را صاف و زیبا می‌کند..

شست و شوی صورت با یک پاک کننده ملایم

متخصصین پوست توصیه می‌کنند که برای داشتن پوستی زیبا هر روز صبح صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید تا چربی‌های تجمع یافته طی شب حذف شوند.

 آنتی‌اکسیدان‌ها از پوستتان محافظت می‌کنند

بهتر است برای به تأخیر انداختن یا جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از آلاینده‌های محیطی و همچنین اشعه ماورا بنفش از آنتی‌اکسیدان استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان‌های رایج در محصولات مراقبت از پوست شامل ویتامین C و E، اسید فرولیک و گیاهان دارویی مانند چای سبز است.

هرگز ضد آفتاب را فراموش نکنید

روزتان را با یک ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ شروع کنید. می‌توانید چند دقیقه پس از استفاده از کرم ضد آفتاب، آرایش خود را به صورت معمول انجام دهید.


مراقبت از دستها را فراموش نکنید

فراموش نکنید که آنتی اکسیدان و ضد آفتاب را روی گردن، ناحیه بالای قفسه سینه و پشت دست‌هایتان هم استفاده کنید. مردم غالباً محافظت از این قسمت‌ها را فراموش می‌کنند، اما آن‌ها هم به اندازه صورت در معرض عناصر مضر هستند.

جوش‌ها را دستکاری نکنید

دستکاری جوش التهاب یا تورم آن را بیشتر می‌کند. می‌توانید برای کاهش التهاب، روی آن یخ بگذارید یا از دارو برای خشک کردن جوش استفاده کنید. اما اصلا جوش و آکنه‌های متورم و بزرگ را دستکاری نکنید.

صبحانه رنگارنگ بخورید

یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات رنگارنگ، به ویژه انواع توت و سبزیجات برگ‌دار، همان چیزی است که به پوست شما یک درخشش زیبا می‌دهد. می‌توانید انواع توت را به غلات صبحانه یا ماست اضافه کنید یا آن‌ها را به تنهایی بخورید.

 آب کافی بنوشید

هنگامی که کمبود آب دارید، پوست خشک و کدر به نظر می‌رسد و چهره‌تان را خسته نشان می‌دهد. پوست رطوبت را دوست دارد، بنابراین نوشیدن آب برای جلوگیری از خشکی مهم است. قبل از نوشیدن قهوه یا چای صبحانه‌تان، یک لیوان آب بنوشید و فراموش نکنید که در طی روز هم به طور مرتب آب مصرف کنید.

دستورالعمل‌های طبیعی برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف دهان..

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان  به نقل از الیوم السابع، احساسات و ابراز آن، در شکل چین و چروک که بیشتر با افزایش سن ظاهر شده و باعث ناراحتی و اضطراب زنان می‌شود، تأثیرات خود را بر روی صورت ما می‌گذارد؛ این موضوع باعث می‌شود تا خانم‌ها از همه روش‌های ممکن برای از بین بردن این چین و چروک‌ها از جمله دستورالعمل‌های طبیعی به ویژه برای چروک اطراف دهان استفاده کنند که در این گزارش با این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

روغن نارگیل
فواید روغن نارگیل برای پوست بسیار است و از آنجا که به مرطوب سازی پوست کمک می‌کند، برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف دهان مفید خواهد بود. ماساژ دادن اطراف دهان با کمی روغن نارگیل و ماندن آن بر روی پوست در طول شب، روش ایده آلی برای از بین بردن چین و چروک‌هاست.

آبلیمو
آبلیمو فواید بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید  آبلیمو را بر محل چروک بمالید و برای مدتی صبر کنید، سپس اطراف دهان را با آب بشوئید تا چین و چروک اطراف دهان خود را برطرف کنید.

لیمو

برخی از ادویه‌ها
با مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری ادویه پودر شده با ۳ قاشق غذاخوری عسل و قرار دادن آن بر روی پوست صورت به مدت ۲۰ دقیقه یا حتی یک شب، می‌توانید برخی ادویه‌ها مانند دارچین و زردچوبه را به برنامه ضد پیری خود اضافه کنید و از چین و چروک اطراف دهانتان خلاص شوید.

سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ به سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند، به این ترتیب که تخم مرغ را مستقیماً بر روی پوست اطراف دهان و چشم بمالید و پس از مدت ۳۰ دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید؛ این دستور العمل را می‌توان تکرار کرد تا به نتایج مطلوب رسید.