سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

رهبرانقلاب در جمع مردم مناظق زلزله‌زده:

2640083.jfif

رهبر انقلاب در جمع مردم استان کرمانشان بیان داشتند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. دوست داشتم در وقت بهتری در جمع مردم شما حاضر می شدیم.

به گزارش مشرق، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مردم زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شد.ایشان برای بازدید از مناطق زلزله زده و دلجویی از زلزله زدگان و آسیب دیدگان صبح امروز به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند.


اعزام تیپ 65 نوهد برای کمک به ناجا جهت برقراری امنیت

اعزام تیپ 65 برای کمک به ناجا جهت برقراری امنیت/ زلزله هیچ تغییری در حضور نیروهای ارتش نداشت

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایراندرباره کمک‌های جدید   ارتش به مناطق زلزله‌ زده  اظهار کرد: شب گذشته دو فروند هواپیمای ترابری C130 نیروی هوایی از کیش و مهرآباد کمک‌های مردمی که توسط هلال‌ احمر جمع‌آوری شده بود و همچنین کمک‌ های نیروی هوایی را به مناطق زلزله‌زده منتقل کردند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: صبح روز قبل نیز نیروهای تیپ 65 نوهد ارتش برای برقراری امنیت و کمک به نیروی انتظامی به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند تا امنیتی بیش از قبل برقرار شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات جدیدی بود که در کنار فعالیت‌های گذشته چون پخش اقلام مورد نیاز مردم و جمع‌آوری موادی که احتمال پخش بیماری را داشتند، توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: از صبح امروز نیز امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش برای بازدید از روند امدادرسانی همه یگان‌ها به خصوص ارتش در منطقه زلزله‌زده  حضور دارند و علاوه بر این نیز فرماندهان نیروی زمینی، پدافند، دریایی و هوایی نیز از ابتدا در مناطق حضور داشتند.


موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع/سرکوب تهوع با گیاهان داروییبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان :تهوع، حالتی ناراحت کننده است که اغلب نیز به دنبال آن استفراغ پیش می‌آید. حالت تهوع بسیار آزاردهنده است و در صورت ادامه یافتن می‌تواند خطرناک نیز باشد. مسمومیت غذایی یا اختلالات گوارشی از جمله عواملی هستند که ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ بشوند. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در رفع حالت تهوع و استفراغ دارند.


ریشه زنجبیل


برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ یک تکه ریشه زنجبیل را در دهانتان بگذارید و آن را بجوید. می‌توانید برای رفع تندی زنجبیل همراه با آن یک قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید.

 موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع/سرکوب تهوع با گیاهان دارویی 

برگ نعناع


برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ، یک فنجان چای نعناع بنوشید. برای این منظور باید مقداری برگ نعنای خشک را داخل آب جوش بریزید و پس از یک ساعت آن را بنوشید. همچنین می‌توانید برگ سبز نعناع را نیز بجوید.

 

موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع/سرکوب تهوع با گیاهان دارویی

سرکه سیب


یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و با این محلول دهان خود را بشویید. این کار از ادامه حالت تهوع جلوگیری و مزه دهان شما را عوض می‌کند.

 

موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع/سرکوب تهوع با گیاهان دارویی

دارچین


یک تکه چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش بیندازید و پس از ۱۰ دقیقه آن را درآورید. چای دارچین را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل روزانه سه بار مصرف کنید.

موثرترین گیاهان دارویی برای مقابله با تهوع/سرکوب تهوع با گیاهان دارویی

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور فرانسه در ابوظبی


مکرون

رئیس جمهور فرانسه خواستار ایستادگی قاطع در برابر برنامه موشک بالستیک جمهوری اسلامی ایران شده است.

 به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: من خواستار ایستادگی قاطع و محکم در برابر ایران در خصوص برنامه موشک بالستیک و نفوذ تهران در خاورمیانه هستم.

گر هدف محمد بن سلمان از بازداشت‌ها مبارزه با فساد است اول باید از خود و پدرش شروع کند


نیویورک تایمز: اگر هدف محمد بن سلمان از بازداشت‌ها مبارزه با فساد است اول باید از خود و پدرش شروع کند  نیویورک تایمز نوشت عربستان سعودی کشوری است که در آن خانواده (سلطنتی) و «حکومت» یکی هستند. در گزارش نیویورک تایمز آمده است: خویشاوندان نزدیک پادشاه سلمان نه تنها بر عربستان سعودی حکمرانی می کنند، بلکه با آن (عربستان سعودی) تجارت هم می کنند. یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری سعودی که توسط یکی از پسران پادشاه تأسیس شده و اکنون به دست پسر دیگرش اداره می شود دارای سهام قابل توجهی در یک شرکت بزرگ ترکیبی است، شرکتی که با دولت سعودی تجارت گسترده ای دارد، از جمله شراکت در حوزه کشتی سازی با یک پیمانکار دفاعی فرانسوی. یک شرکت کوچکتر که توسط یکی دیگر از پسران پادشاه تأسیس شده در حوزه های بهداشتی، مخابرات، آموزش و سایر حوزه های دولتی سرمایه گذاری کرده است.

دریادار سیاری در برنامه نگاه یک: نظام سلطه جرات حمله به ایران را ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا زمانی که توان بازدارندگی داشته باشیم در امنیت هستیم و نظام سلطه جرات حمله به ما را ندارد.

 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا زمانی که توان بازدارندگی داشته باشیم در امنیت هستیم و نظام سلطه جرات حمله به ما را ندارد.
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک طی سخنانی با اشاره به نقش نیروی دریایی در راستای گسترش دیپلماسی دریایی گفت: ما در آب‌های بین‌المللی با کشورهای دوست گسترش دیپلماسی دریایی را دنبال می‌کنیم و حضور نیروی دریایی به توسعه ارتباط با سایر کشورها کمک شایانی می‌کند.
وی افزود: ما در این موضوع به دنبال انتقال حرف حق انقلاب خودمان هستیم، همچنین گسترش دیپلماسی دریایی به موضوع مقابله با ایران هراسی نیز کمک می‌کند.
دریادار سیاری با بیان این که دیپلماسی دریایی زیرمجموعه دیپلماسی دفاعی قرار می‌گیرد، گفت: اگر به نیروی دریایی صرفاً با یک نگاه نظامی نگاه کنیم، این نیرو فقط باید در زمان جنگ فعال باشد اما امروز نیروی دریایی وظیفه دارد علاوه بر حفظ آمادگی خود در مقابل تهدیدات از این توانمندی در ابعاد دیگر نیز استفاده کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: زمانی می‌شود از منابع دریا استفاده کرد که امنیت برقرار باشد، امروزه نیازمندی جوامع به منابع دریایی بیشتر شده، لذا همین موضوع امکان درگیری کشورها برای استفاده از منافع بیشتر را افزایش داده و می‌تواند به گسترش ناامنی کمک کند لذا نیروهای دریایی باید بتوانند امنیت آب‌های جهان را تامین کنند.
دریادار سیاری تصریح کرد: در همین راستا هر کشوری باید دارای یک نیروی دریایی که قادر به حفظ مرزهای آبی و حضور در آب‌های بین‌المللی باشد داشته باشد تا بتواند از منافع خود در دریا حفاظت کند.
وی با اشاره به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و دریای عمان خاطر نشان کرد: این منطقه با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه می‌تواند امنیت کامل داشته باشد، اما حضور دیگران موجبات ناامنی در این منطقه را فراهم می‌کند و باید به آنها بگوییم پا را از گلیم خود فراتر نگذارند. حضور نیروهای بیگانه فقط در جایی توجیه دارد که امکان به خطر افتادن تجارت جهانی وجود دارد. البته حضور آمریکایی‌ها در منطقه پرآشوب خلیج عدن و تلاش آنها برای حفظ ناامنی در این منطقه برای توجیه حضور مداوم آنها در خلیج عدن و اشراف به خلیج باب‌المندب است.
دریادار سیاری در پایان با بیان این که توان دفاعی کشور غیرقابل مذاکره است، گفت: ابزار دفاعی ما تنها برای دفاع از خودمان است و ما قصد تهاجم به هیچ کس را نداریم و تا زمانی که توان بازدارندگی بالایی داشته باشیم در امنیت هستیم و نظام سلطه جرات حمله به ما را ندارد.

فرماندار رودبار:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات امنیت کشور هستند



مهندس غضنفری فرماندار رودبار با حضور در مرکز تفنگداران دریایی منجیل در جمع اساتید و دانشجویان دافوس آجا نیروهای نظامی کشورمان را عامل اصلی امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی دانست.

 
 مهندس غضنفری فرماندار رودبار با حضور در مرکز تفنگداران دریایی منجیل در جمع اساتید و دانشجویان دافوس آجا نیروهای نظامی کشورمان را عامل اصلی امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی دانست.
وی پس از تبیین ویژگی های منحصر به فرد شهرستان رودبار و منجیل این شهرستان را به دلیل وجود یگان های ارتش و سپاه و سد منجیل و نیروگاه های بادی و حرارتی و معبد ورکدی به تستان و وجود 75درصدمنابع استان در این شهر دارای زمینه های مستعد جهت رشد و پیشرفت توصیف کرد.
غضنفری در ادامه ضمن اشاره به تهدیدات مختلف  طبیعی و تپوگرافی و تهدیدات اجتماعی، به تهدیدات امنیتی موجود در این منطقه اشاره کرد و گفت: وجود اقوام مختلف کرد، لر، گیلک، ترک ،کرمانج و ... موجب شده است که بدخواهان نظام در صدد ایجاد تفرقه میان این اقوام و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برآیند که با عنایت پروردگار و برنامه ریزی و همکاری مسئولین نه تنها موفق به این کار نشدند بلکه ما در زمان انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور حداکثری مردم این شهرستان در انتخابات بودیم.
وی گفت:امروز دشمنان ما تلاش می کنند که بین مسئولین و مردم تفرقه ایجاد نمایند و یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا که متحدان اروپاییش نیز با آن مخالفت کردند از این قبیل است. اتهام تروریست بودن سپاه و پاسخ کوبنده رهبر انقلاب و ریاست جمهور کشورمان یک زمینه مناسب ایجاد کرد که نه تنها تفرقه شکل نگیرد بلکه وحدت در جامعه بیش از پیش چشمگیر شود و این از الطاف خفیه الهی است.
غضنفری افزود:دشمنان به دنبال آن بودند که ایران هراسی را در جهان رواج دهد اما اکنون مشاهده می کنند که ایران به عنوان یک کشور صلح طلب شناخته شده و ما بر اساس آموزه های دینی از سلاح ها و توان دفاعی خود صرفا جهت دفع تجاوز دشمنان استفاده میکنیم

در این مطلب 15 ترفند طلایی برای چربی سوزی سریع را مشاهده خواهید کرد.

15 ترفند طلایی برای چربی‌سوزی سریعبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان آیا می‌خواهید سریع‌تر چربی‌ها را از عضلاتتان جدا کنید؟ پس این کار‌ها را انجام دهید تا به چربی‌سوزتان سرعت داده شود:

یوگا تمرین کنید

یوگا برای مبارزه با استرس که عامل شناخته شده‌ای برای تجمع چربی شکم و کندی سوخت و ساز است، عالی است. پس با تمرین یوگا، با استرس مبارزه کنید.

برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه ریزی کنید

به خودتان اجازه ندهید که وعده‌ها را آسان بگیرید. به طور جدی به دنبال وعده‌های غذایی متعادل و سالم باشید و پیش‌تر آن‌ها را آماده کنید. اگر برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه‌ریزی کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید به آن بچسبید.

بیشتر آب بنوشید

رژیم آب یکی از رژیم‌های شناخته شده است، اما نیازی به پیروی از رژیم آب ندارید فقط از نوشابه، الکل و نوشیدنی‌های ورزشی دوری کنید و بچسبید به نوشیدن همان آب سنتی خودمان.

به سرعت بدوید

چربی‌سوزی با دویدن یکی از بهترین راهکار‌های کاهش وزن است. به سرعت تمام دویدن، بدن را مجبور می‌کند تا در طول و پس از ورزش بیشتر انرژی بسوزاند. همچنین علاوه بر سیستم قلبی عروقی، برای عضلاتتان هم مفید است. این تمرین، سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و سریع‌تر از آهسته دویدن چربی‌سوزی خواهد کرد.

بیشتر بخوابید

کمبود خواب به ناچار باعث افزایش وزن می‌شود؛ چرا که بدن شما، گرسنگی را با خواب‌آلودگی اشتباه می‌گیرد. با ۸ ساعت خواب کامل در شب، جلوی هوس‌کردن‌هایتان، افزایش اشتها و انتخاب غذا‌های بدون ارزش غذایی را خواهید گرفت.

ورزش کنید

آیا می‌خواهید بدون انجام تمرینات سخت و طاقت‌فرسا وزن کم کنید؟ پس ورزش کنید و برای بدنتان بیشتر وقت بگذارید. ورزش‌ها معمولا تاثیر بیشتری از تمرینات کاردیو دارند و بیشتر هم چربی‌سوزی می‌کنند.

از تمرین موضعی بپرهیزید

قرار نیست که فقط چربی شکم، بازو یا پاهایتان را آب کنید. بر چربی‌سوزی کلی بدنتان و تمرین با وزنه تمرکز کنید. بدین ترتیب خیلی سریع‌تر چربی‌سوزی خواهید کرد.

با وزنه‌های سنگین‌تر تمرین کنید

چه می‌شود اگر کمی هم عضله بیاورید؟ با وزنه‌های سنگین‌تر در ست‌های ۱۲ و ۱۵ تایی تمرین کنید تا رشد عضلاتتان را شاهد باشید. عضلاتتان که رشد کند، چربی سوزی خیلی ساده‌تر خواهد شد.

برنامه را تغییر دهید

اجازه ندهید که بدنتان به یک تمرین خاص عادت کند. چیز‌ها را تغییر دهید! مثلا تعداد تکرار ست‌ها، وزن وزنه‌ها و گروه عضلاتی که تمرینشان می‌دهید را تغییر دهید. هر چهار تا شش هفته، زمان تغییر فرا می‌رسد.

پیشرفت‌تان را زیر نظر داشته باشید

آیا می‌خواهید راست قامت و باریک‌اندام باشید؟ زیر نظر داشتن پیشرفت‌تان کمک خواهد کرد تا ببینید تا چد به هدف‌تان نزدیک شده‌اید. کمک خواهد کرد تا عادات بد قدیمی را ترک کنید و عادات جدید خوب را ادامه دهید.

یکی از دوستان‌تان را همراه کنید

بهترین راه برای این که در تمرین‌تان جدی شوید، این است که کس دیگری را هم هل دهید تا آن را انجام دهد. چه با هم تمرین کنید و چه به هم یاد بدهید، خواهید دید که تمرین گروهی خیلی در چربی‌سوزی سریع‌تر موثر است.

بیشتر راه بروید

آیا واقعا همه جا باید ماشین ببرید؟ اگر می‌توانید تا مقصد راه بروید، پس معطل چه هستید؟ اگر نه، دوچرخه‌سواری که می‌توانید بکنید؟ فقط زمانی از اتومبیل‌تان استفاده کنید که جدا نیاز باشد.

وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید

فقط مواد مغذی سالم و مورد نیاز را به بدن‌تان برسانید. مقدار مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات را متعادل کنید و هر یک کالری را حساب کنید. یک بدن خوش‌اندام بیشتر از این که در باشگاه ساخته شود، در آشپزخانه ساخته می‌شود! پس وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید تا بدانید دقیقا چه می‌خورید.

به وقتش غذا بخورید

خوردن غذا قبل از تمرین، به شما کمک خواهد کرد تا در طول تمرین انرژی بیشتری داشته باشید و صرف یک وعده غذایی پس از ورزش هم به شما اطمینان خواهد داد که مواد مورد نیاز بدن برای ترمیم عضلات و ریکاوری تامین خواهد شد. در زمینه عضله‌سازی این دو وعده غذایی اهمیت زیادی دارند، همچنین باعث چربی‌سوزی سریع‌تر هم خواهند شد.

از جا برخیزید

فقط بدین دلیل که جلوی تلویزیون نشستن لذتبخش است، دلیل نمی‌شود انتخاب صحیحی باشد. هر چه زمان بیشتری را به بیکاری سپری کنید، بدنتان کندتر خواهد شد. پس فعالیت‌تان را افزایش دهید تا بیشتر چربی بسوزانید.

اگر این کار‌ها را انجام دهید، خواهید دید که چربی‌هایتان پا به فرار می‌گذارند.»

اعتراف جالب مجری صدای آمریکا درباره حاج قاسم سلیمانی + فیلم

مجری صدای آمریکا در اظهاراتی به محبوبیت سردار سلیمانی اعتراف کرد و او را رستم دستان خواند.

قاسم سلیمانی رستم دستان است، قاسم سلیمانی قهرمان ملی است + فیلمبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان

مجری صدای آمریکا به قهرمان ملی بودن سردار سلیمانی اعتراف کرد. او  سردار سلیمانی را قهرمان ملی خواند و صراحتا اعتراف کرد حاج قاسم سلیمانی برای موافقان و مخالفان نظام یک قهرمان ملی است و بخش قابل توجهی از جوانان چه در داخل و چه در خارج ارادت ویژه‌ای به او دارند و قاسم سلیمانی برایشان رستم دستان است.

این مجری در ادامه صحبت‌هایش اذعان کرد حتی آن دسته از اصلاح طلبانی که شعارشان " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران " است نیز به این حقیقت معترفند و سردار سلیمانی برایشان جایگاه ویژه‌ای دارد و این حقیقتی انکارناپذیر است.

حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام) برگزار شد.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد شهیدان مجاهد را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقّد قرار دادند.

در این مراسم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در سخنانی، مهم‌ترین وظیفه و مسئولیّت نیروهای مسلّح را تأمین امنیّت کشور خواندند و با تأکید بر اینکه پیشرفت در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیّت است، گفتند: امنیّت بستری برای رشد همه‌ی عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمانهای بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش میشوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله‌ی کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.

ایشان بنیان اقتصادی کشور را به‌دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تأکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دورانهای مختلف در زمینه‌ی فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تا وقتی اقتصاد کشور از نفت فاصله نگیرد، بنیان صحیح و امنی به‌وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کردند: بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمّیّت امنیّت در همه‌ی بخشها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه‌ی مردم بویژه جوانان را به دانستن قدر امنیّتِ موجود و عزّت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده، توصیه کردند و گفتند: روزگاری، ایرانِ عزیز با گذشته‌ی تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی‌پایان، زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر میشد امّا اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.

ایشان با اشاره به ناراحتی و عصبانیّت قدرتهای استکباری از اقتدار منطقه‌ای ایران، افزودند: دشمنان نظام اسلامی عناصر اقتدار ملّی کشور را عامل مزاحم خود میدانند و با آنها مقابله میکنند و بر همین اساس با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملّتها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زیرا این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، مخالفت قدرتهای استکباری با توان دفاعی کشور را نیز در همین چارچوب ارزیابی و تأکید کردند: راه مقابله با این مخالفتها این است که برخلاف خواسته‌ی آنها، بر عناصر اقتدار ملّی، تکیه و ایستادگی کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام میکنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و درخصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملّی را تأمین یا پشتیبانی میکند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوّت به پیش خواهیم برد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان گفتند: این کشور متعلّق به شما است و باید همان‌گونه که جوانانِ دیروز به وظیفه‌ی خود عمل کردند، شما نیز در سایه‌ی اسلام و در چارچوب آرمانهای انقلاب اسلامی، کشور را به اوج عزّت برسانید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تشکّر از فرماندهان و اساتید دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام)، این دانشگاه را فیضیّه‌ی ارتش خواندند و یاد و خاطره‌ی شهدای ارتش بویژه شهدای دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام) را گرامی داشتند.

در این مراسم، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، گفت: متعهّد میشویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به پایان رسد.
امیر فولادی فرمانده دانشگاه امام علی (علیه‌السّلام) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتید و روحانی نمونه‌ی دانشگاه‌های افسری ارتش و همچنین همسر شهید رستمی از شهدای ارتش، هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجویان نیز، مفتخر به دریافت درجه و سردوشی از دست فرمانده کل قوا شدند.
اجرای سرود و رزمایش میدانی، بخش دیگری از مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه امام علی (علیه‌السّلام) بود.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیّات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

1+12 راز خواب آور برای کسانی که راحت نمی خوابند

بد نیست بدانید نور، یکی از عواملی است که می‌تواند با ایجاد اختلال در ترشح هورمون خواب، باعث کاهش ترشح هورمون خواب شود و در صورتی که نور اتاق خواب در طول شب بیش از اندازه باشد، ممکن است حتی باعث عدم ترشح این هورمون بشود و به این ترتیب اجازه داشتن خوابی راحت را در طول شب به شما ندهد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان

آیا وقتی اراده می کنید که بخوابید به راحتی به خواب می روید یا ساعت ها در رخت خواب غلت می زنید تا بالاخره خسته شوید و بخوابید؟چرا بعضی از افراد به راحتی می خوابند و برخی دیگر یا خیلی کم خواب هستند یا اصلا از خواب خود راضی نیستند.شما جزو کدام دسته اید.



ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع اختلالات خواب آشنا کنیم و چند پیشنهاد طلایی به کسانی بدهیم که حسرت یک خواب راحت را دارند.

اختلالات خواب

باید گفت تاکنون بیش از ۸۰ نوع اختلال خواب شناخته شده است که این تعداد در ۴ گروه کلی دسته بندی می شوند:

 بدخوابی

در این گروه اختلالات بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز، زمان خواب و بیداری غیر عادی، و یا بررسی اثر الکل و یا بعضی داروهای موثر در بی خوابی،جای می گیرند.
 
شبه خواب

در این طبقه بندی بعضی از رفتارهای غیر طبیعی در حین خواب – البته بدون خواب آلودگی یا بی خوابی گسترده- جای می گیرد. مثل راه رفتن در خواب یا ترس و وحشت در شب.

اختلالات روانپزشکی خواب

در این طبقه شرایطی که باعث برهم زدن خواب می شود مثل اضطراب، افسردگی، بیماری پارکینسون، جنون  و یا بیماری ریفلاکس معده روده قرار دارند.

مشکلاتی که قابل دسته بندی نیست

مشکلات خواب که به طور واضح قابل دسته بندی نیست و یا به عبارتی متخصصان درمورد علل و ریشه آنها اتفاق نظر ندارندمثل اختلالات خواب در حاملگی و یا تعریق بی دلیل و بسیار زیاد در حین خواب.

بهداشت اتاق خواب و استفاده از نور چراغ خواب

آیا می توان ازچراغ خواب هنگام خوابیدن استفاده کرد یا اینکه  پرده‌های نازک برای ورود نور کوچه و خیابان به داخل اتاق خواب هنگام شب  باعث برهم خوردن نظم و آرامش خواب می شود یا خیر؟

بد نیست بدانید نور، یکی از عواملی است که می‌تواند با ایجاد اختلال در ترشح هورمون خواب، باعث کاهش ترشح هورمون خواب شود و در صورتی که نور اتاق خواب در طول شب بیش از اندازه باشد، ممکن است حتی باعث عدم ترشح این هورمون بشود و به این ترتیب اجازه داشتن خوابی راحت را در طول شب به شما ندهد.

 البته همین نور می‌تواند در برخی از اختلال‌های خواب، جنبه درمانی داشته باشد. مثلا می‌توان با نورهای مناسب، زمان خواب افرادی که دیر از خواب بیدار می‌شوند را اصلاح کرد.باید گفت اگر فردی مشکل بی‌خوابی نداشته باشد، می‌تواند با روشنایی اندک چراغ‌های خواب یا نور خارج از محیط اتاق خواب هم به راحتی بخوابد.

البته برای داشتن یک خواب خوب به خصوص آنهایی که در خوابیدن مشکل دارند (چه داشتن مشکل در شروع خواب و چه داشتن مشکل بیداری‌های مکرر حین خواب) و صبح‌ها هنگام بیدار شدن از کیفیت خواب خود راضی نیستند، باید به نکته‌های مربوط به بهداشت خواب توجه بیشتری کرد. یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که باید در بهداشت خواب در نظر گرفته شود، مربوط به محیط اتاق خواب است.

این محیط باید دمای مناسبی داشته باشد (یعنی نه سرد باشد و نه گرم)، سر و صدای زیادی در آن نباشد و شرایط نوری و روشنایی مناسبی هم در آن فراهم باشد. نور اتاق خواب در طول شب باید حداقل ممکن خود باشد. به همین خاطر اگر محله زندگی و مکان اتاق خوابتان به صورتی است که نور کوچه و خیابان باعث روشنی بیش از حد اتاق خوابتان در طول شب می‌شود، بنابراین بهتر است از پرده‌هایی با پارچه ضخیم‌تر یا آستری پرده برای تاریک کردن اتاق و ایجاد فضایی مناسب برای خوابیدن استفاده کنید.

خطرات بی خوابی

بی خوابی یا کم خوابی، افراد در خطر جدی حمله های قلبی و سکته، دیابت نوع دوم، سرطان و کوتاه شدن عمر قرار دارند.

13 راز خواب آور برای کسانی که راحت نمی خوابند

مسایل مختلفی در زندگی باعث کم یا بی خوابی می شوند. استرس های کاری، نگرانی های مالی و مشکلات داخل خانه همه می توانند ما را به شب زنده دارهای دایمی تبدیل کنند. در این مطلب روش هایی را برایتان نام برده ایم که کمک می کنند تا بتوانید شب ها زودتر بخوابید و خواب راحتی نیز داشته باشید. 

1. هر شب در ساعت مشخصی بخوابید و صبح در ساعت مشخصی بیدار شوید.

این نظم باید در همه روزهای هفته و حتی تعطیلات نیز برقرار باشد. با رعایت این برنامه خوابی منظم به طور واضح متوجه کم یا زیاد شدن میزان خواب خود در طول هفته خواهید شد.

2. پیوسته و بلاانقطاع بخوابید.

خواب های تکه تکه یا خوابیدن و بیدار شدن های مکرر در طول شب باعث خواب آلودگی در روز، پایین آمدن کارایی و یادگیری می شود و حتی در حافظه نیز تاثیر منفی دارد.

3.خیلی سریع کمبود خواب خود را جبران کنید.

روزهایی که شب پیش کم خوابیده اید یا خواب کاملی نداشته اید، حتما شب زودتر بخوابید تا کمبود خوابتان جبران شود. اگر شب دیر بخوابید، مطمئن باشید شب دوباره نمی توانید درست بخوابید و دیر خوابتان می برد.

البته برای جبران خواب می توان در طول روز چرت زد – البته نباید طولانی یا در ساعت های نزدیک عصر باشد زیرا این مساله باعث به هم زدن چرخه خواب شما می شود. برای جبران کمبود خواب خود، همه آخر هفته را در رختخواب به سر نبرید. این مثل این است که برای کم کردن وزن خود فقط روزهای جمعه ورزش کنید و رژیم بگیرید.  

4. پس از ساعت دو بعدازظهر کافئین مصرف نکنید.

کافئین دوره شش ساعته دارد. به این معنا که 6 ساعت پس از آخرین جرعه شما، اثر آن همچنان در بدن باقی می ماند. این مساله شما را وارد دور باطل می کند. یعنی صبح که با خستگی و کم خوابی از خواب بیدار شوید، برای سرحال شدن یک فنجان قهوه می نوشید. به طور خلاصه، عصر کافئین می نوشید، شب دیر می خوابید، صبح بد بیدار می شوید و برای جلوگیری از خواب آلودگی دوباره قهوه می نوشید. 

5. بین ساعت های 5 تا 7 بعدازظهر ورزش کنید.

سه ساعت پیش از خواب از ورزش های سنگین پرهیز کنید: ورزش باعث می شود دمای دورنی بدن 5 تا 6 ساعت افزایش بیاید. برای اینکه خواب راحتی داشته باشید باید دمای بدن شما پایین باشد.

6. اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.

بهترین دما برای اتاق خواب 65 درجه فارنهایت است. گرمای اتاق خواب باعث کابوس دیدن می شود. اگر اتاق را خیلی سرد هم نگه دارید باز نمی توان راحت خوابید زیرا بیشتر توجه بدن به ثابت نگه داشتن دمای درونی خود است.

7. نور اتاق را کم کنید

نورهای روشن باعث بیدار و هوشیار نگه داشتن انسان می شوند. بنابراین، پیش از خوابیدن در معرض نورهای زیاد نباشید و تا حد امکان نور اتاق را کم کنید.

8. از وسایل الکترونیک استفاده نکنید.

منظور استفاده نکردن از کامپیوتر، تلویزیون، آی‌پد، آی‌پاد یا اسمارت‌فون در اتاق خواب است. این وسایل باعث بد خوابیدن شما می شوند و استرس هم ایجاد می کنند.

9. پیش از خواب مطالعه کنید.

30 دقیقه قبل از خواب سعی کنید کتاب های مورد علاقه خود را بخوانید. البته ترجیحا کتاب ها یا مقاله های مربوط به شغلتان را نخوانید.

10. استراحت کنید.

بدن شما به چیزی بین استرس های روزانه و خواب شبانه نیاز دارد. اسنک سبک، دوش آب گرم یا ورزش های سبک همچون یوگا می توانند به از بین رفتن استرس های روزانه کمک کنند. اگر در میانه شب از خواب بیدار شدید و دیگر نتوانستد دوباره بخوابید، از رختخواب بیرون بیایید.
کارهای آرامش بخش که نیازی هم به تمرکز ندارند، انجام دهید. با این روش 15 تا 20 دقیقه بعد دوباره خوابتان می گیرد و می توانید به تخت خود بازگردید.

11- در حین روز نخوابید

در عمل وقتی که شما در حین روز زیاد بخوابید، این عمل باعث می شود که خواب شب شما دچار اختلال شود. اما خیلی مهم است که شما توازن را بیابید اما اگر نتوانستید این توازن را پیدا کنید بهتر است که خوابیدن در روز را کنار بگذاید.


12-از کافئین و الکل دوری کنید.

نوشیدنی های کافئین دار و موادی مثل قهوه، سودا، چای و شکلات ذهن را بیش از آن چیزی که شما فکر می کنید تحریک می کنند. زمانی که شما فکر می کنید که الکل شما را می خواباند اثر مسکنی آن تا انتهای شب باقی نمی ماند. الکل عامل پریشانی است، با وجود اینکه شما را می خواباند، اما باعث می شود که در طول شب بارها از خواب بپرید.

زمانی که الکل هضم می شود، بدن شما می خواهد که از شر الکل خلاص شود و باعث می شود که بیداری های نیمه شب رخ دهد و برخی اوقات کابوس شبانه به سراغ شما بیاید. الکل بیش از حد وابستگی می آورد و خلاص شدن از وابستگی الکل می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نیکوتین نیز یک محرک است و نباید در نزدیک زمان خواب مورد استفاده قرار بگیرد اگر که شما در طول شب سابقه بیدار شدن را دارید با وجود اینکه سیگار کشیدن قبل از خواب احساس آرامش خاصی را به شما می دهد، باعث می شود محرکی وارد خون شما شود، و شاید این روش باعث شود که شما برای سلامت خودتان هم که شده ترک کنید.

13-آهنگ یا صدای یکنواخت مورد علاقه خود گوش دهید.

سعی کنید در هنگام خوابیدن یه یک آهنگ یا صدای یکنواخت مورد علاقه خود گوش دهید

مهم‌ترین درس زندگی امام علی(ع) در کلام رهبر معظم انقلاب

مهم‌ترین درس زندگی امام علی(ع) در کلام رهبر معظم انقلاب

 
مقام معظم رهبری / آقا / امام خامنه ای / رهبر معظم انقلاب

مهم‌ترین درس زندگی آن شخصیت بی‌نظیرِ تاریخ بشر، برای امروز دنیای اسلام و جامعه، بصیرت‌بخشی، روشن کردن فضا و عمق دادن به ایمان و اندیشۀ کسانی است که نیازمند بصیرت هستند.