سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق


افسران - حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق


یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اَللّٰهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدٰامَکُمْ

#حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق

حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان ...

خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان حضرت روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

افسران - خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سپاه روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

خواص مرکبات – ۱۰ خاصیت مرکبات برای سلامتی

پرتقال، لیموشیرین، گریپ‌فروت، لیموترش و نارنگی جزو معروف‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ها محسوب می‌شوند. ویتامین C موجود در مرکبات در هر فصلی از سال و به خصوص زمستان برای بدن لازم و ضروری است. اما باید بدانید که خواص و فواید مرکبات تنها به داشتن ویتامین C محدود نمی‌شود.

مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، بتاکاروتن و فیبرهای حلال هستند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است. در این مطلب شما را با خواص دیگر مرکبات آشنا می‌کنیم که شما را تشویق می‌کند از این نعمت‌های الهی بیشتر استفاده کنید.

بررسی جامع خواص مرکبات برای سلامتی

تاثیر مصرف مرکبات بر سلامت چشم

آب مروارید، یک اختلال در چشم که معمولا با افزایش سن خود را نشان می دهد، معمولا نتیجه تخریب رادیکال های آزاد است. آنتی اکسیدان موجود در مرکبات، تخریب شبکیه چشم که به وسیله رادیکال های آزاد به وجود آمده را خنثی می کند. مصرف بالای ویتامین E و C اگر با هم مورد استفاده قرار گیرد از آب مروارید جلوگیری می کند.

بررسی جامع خواص مرکبات - 10 خاصیت مرکبات برای سلامتی

بررسی جامع خواص مرکبات – ۱۰ خاصیت مرکبات برای سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن

بدون شک پرتقال یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مرکباتی می‌باشد که نامش همیشه تداعی کننده ویتامین C است. باید بدانید که پرتقال حاوی ۷۰ میلی گرم ویتامین C می‌باشد که این مقدار ۹۰ درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تأمین می‌کند.

علاوه بر این باید بگوییم که نارنگی، لیموترش و گریپ‌فروت نیز حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C می‌باشد که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود. ویتامین C همچنین به عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و نقش موثر و غیر قابل انکاری در پیشگیری از بیمارهای زمستانی دارد.

توصیه می‌کنیم که روزتان را با مرکبات شروع کنید. خوردن مرکبات به همراه صبحانه بهتر از مصرف آن‌ها بعد از شام است. پس روز پرتقالی داشته باشید و غذاهایتان را با لیموترش فراوان میل کنید.

خواص مرکبات بر حفظ شادابی و سلامت پوست و پیشگیری از پیری پوست

مرکبات یک غذای کامل برای داشتن پوستی سالم است. بیشتر مطالعات خواص شفابخش پرتقال را که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و شامل فلاوانن(ماده ای متبلور و بی رنگ)،آنتوسایانین،پلیفنولز و ویتامین است را تایید می کنند. پرتقال از احتمال خرایی رادیکال های آزاد که توسط آنتی اکسیدان ها(به خصوص ویتامین C که از قویترین آنتی اکسیدانهاست) جلوگیری می کند.

این ساختار شیمیایی سلولهای شما را دگرگون می کند. زمانی که رادیکالهای آزاد سلولها را تخریب کردند به ویژه در پوست،نشانه های پیری ظاهر می شوند.تزریق ویتامین C و کرم،یک درمان طییعی پوست است که توصیه می شود،آنها به جنگ رادیکالهای آزاد رفته و به برگرداندن آن به حالت اولیه کمک می کند و مصرف ویتامین C باعث داشتن پوستی جوان، شاداب و نرم می شود.

محافظت از قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

پرتقال حاوی انواع مختلفی از ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئیدها است که از بروز بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌ کند. نتایج پژوهش‌ ها نشان می ‌دهد که مصرف روزانه‌ آب پرتقال باعث کاهش اکسایش چربی خون می ‌شود. به عقیده‌ محققان مواد غذایی سرشار از ویتامین C باعث کاهش خطر بیماری ‌های قلبی عروقی می ‌شود.

پوست مرکبات شامل ترکیباتی مانند فلاون ها (PMF)،ماده ای که باعث تعادل در قند خون و کاهش کلسترول و سم زدایی کلیه می شود،می باشد.مطالعات نشان می دهد که فلاونهایی موجود در رنگ دانه های پرتقال و نارنگی قادر است کلسترول بد را بدون تغییر در میزان کلسترول خود کاهش دهد.درحقیقت پوست پرتقال،بهتر از داروهای موجود در بازار و بدون هیچ عوارض جانبی کلسترول خون را کاهش می دهد.

شادی بخش و انرژی زا

بیشتر افراد ویتامین C را به پرتقال نسبت می دهند در حالیکه آنها حاوی فولات هستند که نقشی را در ایجاد سروتونین ایفا می کند. سروتونین همان ماده شیمیایی است که ایجاد کننده شادی در مغز است. مطالعات نشان می دهد که رایحه مرکبات،مانند لیموترش،لیمو،گریپ فروت و پرتقال می تواند حالات شما را رو به بهبودی برده و انرژی شما را دو چندان کند.

بررسی جامع خواص مرکبات - 10 خاصیت مرکبات برای سلامتی

بررسی جامع خواص مرکبات – ۱۰ خاصیت مرکبات برای سلامتی

زمانی که احساس بی‌حوصلگی و بی‌حالی می‌کنید یک عدد پرتقال خوشمزه نوش جان کنید. خواهید دید که چقدر خوش اخلاق و سرحال خواهید شد.

پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که گریپ‌فروت علاوه بر بتاکاروتن حاوی مواد دیگری نیز هستند که می‌توانند از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند. گریپ‌فروت‌های صورتی و قرمز سرشار از لیکوپن هستند. به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

در مورد پرتقال باید بگوییم که این میوه‌ی پُرطرفدار سرشار از بیوفلاوونوئیدهایی مثل «روتین» و «هسپریدین» هستند. این دو رنگدانه‌ی گیاهی از ابتلا و همچنین رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می‌کنند. در واقع تمام مرکبات مثل نارنگی پاکستانی سرشار از بتاکریپتوگزانتین‌ها هستند. این بتاکاروتن از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری به عمل می‌آورد.

در تحقیقی که نتایج آن در مجله بیومدیکال و بیوتکنولوژی در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید، دانشمندان ژاپنی اعلام کردند که ترکیبات آنتی اکسیدانی پرتقال به پیشگیری از ابتلا به برخی از انواع سرطان ‌ها مانند سرطان دهان، سرطان مری، سرطان معده و سرطان کولون و حنجره کمک زیادی می‌ کند. ویتامین C موجود در این میوه علاوه بر پیشگیری از ابتلا به این بیماری باعث می‌ شود که قدرت درمانی برخی از این سرطان ‌ها بیشتر شود.

تنظیم سطح کلسترول خون و کاهش خطر سکته مغزی

مرکبات حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای فیبر پکتین هستند. این فیبرهای حلال غذایی میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کنند.

مطالعاتی که نتایج آن در سال ۲۰۱۲ در مجله قلب آمریکا به چاپ رسید، نشان داده خطر ابتلا به سکته مغزی در زنانی که پرتقال، گریپ فروت و سایر میوه های خانواده مرکبات را در رژیم غذایی خود به طور مرتب مصرف می کنند، ۱۹ درصد کمتر از سایرین دچار سکته مغزی می شوند.

مصرف مرکبات به هضم غذا کمک می کند

در غذاهای چینی، پوست پرتقال به عنوان یک همراه (چاشنی) گوشت قرمز به کار می رود. دلیل این کار این است که بر طبق طی چینی، پوست پرتقال به هضم غذاهای سنگین و چرب کمک می کند. یک توصیه برای هضم بهتر این است که هر روز را با آب لیمو آغاز کنید.

بررسی جامع خواص مرکبات - 10 خاصیت مرکبات برای سلامتی

بررسی جامع خواص مرکبات – ۱۰ خاصیت مرکبات برای سلامتی

آب یک لیموی فشرده را بگیرید و مصرف کنید. آّبلیمو کمی اسید دار است که آبی که در روده شما می ماند را تصفیه می کند. یکی از فواید اصلی آب لیمو که برای سلامت بسیار مفید است کاهش وزن است.پس آب لیمو را هرگز فراموش نکنید.

افزایش جذب کلسیم و بهبود سلامت استخوان ها

کلسیم و ویتامین D برای داشتن استخوانهایی سالم ضروری است.کلسیم برای ساختن و نگهداشتن استخوان لازم است ولی ویتامین D موردنیاز است زیرا بدن بدون کلسیم نمی تواند آن را جذی کند. اگرچه شیر گاو در گذشته به عنوان اولین غذای مورد نیاز برای داشتن استخوانهای قوی بود اما مطالعات نشان می دهد که بدن قادر به جذب هر دوی کلسیم و ویتامین D از طریق آب پرتقال به آسانی شیر است.

امتیاز دیگر آب پرتقال این است که سرشار از ویتامین C است.آب پرتقال یک آنتی اکسیدان عالی است که جذب کلسیم برای بدن را آسان می کند. به خاطر داشته باشید که اسید استیک آب مرکبات می تواند باعث ساییدن مینای دندان شود بنابراین دندانهایتان را یک ساعت بعد از نوشیدن آب میوه مسواک نزنید.

پیشگیری از افزایش وزن و چاقی

در سال ۲۰۱۱، مطالعات محققان بریتانیایی نشان داد که نوبیلتین، فلاونوئید موجود در نارنگی به جلوگیری از ابتلا به چاقی کمک می کند ضمن این که محافظی در برابر ابتلا به دیابت نوع ۲ است. پس اگر گر رژیم گرفته‌ اید و می‌ خواهید میزان کالری‌ های دریافتی‌ تان را بدون محروم کردن خود از مواد مغذی کاهش دهید، می ‌توانید به جای موز یا انگور، نارنگی یا پرتقال میل کنید.

 

رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی

چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-
نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.
 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.
 
این در حالی است که هجوم جنگنده‌ها در جریان منازعات در ورای مرزها هیچ‌وقت به مثابه تصرف کشور مورد تهاجم قرار گرفته محسوب نمی‌شود و تنها بخشی از اراده کشور مهاجم را در قالب تخریب و وارد کردن خسارات به کشور دیگر تحمیل می‌کند.
 
به هر میزان که نیروی زمینی قدرتمند باشد در واقع نشان از میزان قدرت ارتش آن کشور دارد، برای نمونه ارتش کشوری همچون عربستان، که از این حیث ضعیف است و از نیروی انسانی شجاع، تاکتیک پذیر و زبده برخوردار نیست، نمی‌تواند در عرصه منازعات بردی داشته باشد.
 
اگرچه کارشناسان نظامی نیروی زمینی را نیرویی انسان‌محور می‌دانند، اما از آنجا که در عصر کنونی سلاح‌ها و بمب‌های متنوعی برای تخریب گسترده نیروهای پیاده به‌وجود آمده است، این نیرو نیز برای دفاع و پیشروی نیازمند تجهیزات آفندی و پدافندی فنی، تخصصی و پیچیده است که می‌توان عنوان کرد نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین ارکان این نیرو را تشکیل می‌دهند.
 
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی متاثر از تهدیدات منطقه‌ای تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی
امروزه مهمترین شاخصه‌هایی که یک نیروی زمینی را در صدر توان رزمی قرار می‌دهد، عبارتست از سرعت و تحرک بالا، آرایش سریع، اتکا به نیروی متخصص، رصد لحظه به لحظه و تدبیر مقابله با تهدید، ارتقای ضریب اطلاعاتی و عدم غافلگیری، و از همه مهمتر وحدت در اجرای عملیات است که هر نیرویی به این مولفه‌ها مجهز باشد، در صحنه نبرد کارآیی لازم را برای نیل به اهداف سلسله مراتب خواهد داشت.  ادامه مطلب ...

شکست سعودی‌ها؛ از جنگ «نظامی» تا جنگ «نفتی»

یک روزنامه عرب زبان نوشت:‌ مجله اکونومیست دو ماه پس از مقاله «ویرانی مصر» و دو روز پس از مقاله‌اش علیه ایران و عربستان مبنی بر اقدام این دو کشور در به راه انداختن جنگ‌های نیابتی-مذهبی از زبان وزیر خارجه بریتانیا، اکنون از فروپاشی سیاست خارجی رژیم سعودی سخن می‌گوید؛ اما به راستی دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ و چرا الان؟
 
شکست سعودی‌ها؛ از جنگ «نظامی» تا جنگ «نفتی» به نقل از رأی الیوم، در هفته جاری حکومت عربستان سعودی دو ضربه سخت از بریتانیا دریافت کرد؛ حکومتی که عربستان آن را جایگزین «آمریکای ترامپ» به حساب آورده و تکیه شدیدی بر دوستی و حمایت آن دارد. ضربه دوم هم ضربه‌ای رسمی بود که در میدان رسانه به این حکومت وارد شد.

نخستین ضربه در میدان سیاست بود که «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا به سعودی‌ها وارد کرد. او نه تنها ایران و عربستان را به راه اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه متهم بلکه اعلام کرد که پادشاهی سعودی به دنبال گسترش تفکر وهابیت در جهان است! با وجود چنین اظهارات تندی، وی طی سفر به ریاض حاضر به عذرخواهی نشد!.

ضربه دوم را مجله قدیمی اکونومیست، که در بین جوامع غربی معتبر است، به رژیم سعودی زد. این مجله طی مقاله‌ای تحلیلی که در شماره اخیرش در جمعه گذشته به چاپ رسید، بیان کرد که حکومت سعودی با شکست‌هایی در تمام جبهه‌ها اعم از یمن، سوریه، لبنان،‌ عراق و همینطور «اوپک» مواجه شده است.
 
ادامه مطلب ...

سالروز ازدواج پیامبر مهربانی و بانوی آینه و آفتاب

افسران - سالروز ازدواج پیامبر مهربانی و بانوی آینه و آفتاب..

خلقت آسمان ها نشانه است..
اختلاف رنگ ها و زبان هاتان نشانه است..
خوابیدنتان در شب و معاشتان در روز نشانه است..
باران نشانه است..
و اینکه از خودتان برایتان #زوج قرار دادیم #نشانه است..
#سکون نشانه است..
اینکه زوجیت میانتان #مودت و #رحمت می آورد،نشانه است...
#دوتا-شدن نشانه است..
وقتی قدم های دو نفر تا بهشت #یکی شود و همراه و #همسر شدن،نشانه است..
سالروز ازدواج حضرت خدیجه و حضرت محمد صلی الله علیه و اله مبارک..

تخم کدو حلوا

کدوتنبل؛ قرص طبیعی چربی ‌سوز و فشار خون

روغن دانه های دارای تخم کدو تنبل سرشار از فیتو استروژن است که افزایش دهنده لیپوپروتئین با چگالی بالا یا همان HDL  و «کلسترول خوب» بوده و در کاهش فشار خون موثر است.

دیابت را با تخم های کدوتنبل درمان کنید

تخم های کدو تنبل می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و ماده غذایی بسیار مناسبی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود.

معجزه کدوتنبل در کاهش وزن

این دانه ها سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. از این گذشته، دانه‌های کدوتنبل با داشتن فسفر که سوخت و ساز کربوهیدرات ها و چربی ها را در بدن افزایش می‌دهد، غذای مناسبی برای کاهش وزن به حساب می‌آید.

به جای داروی آرتروز از تخم کدوتنبل استفاده کنید

دانه های کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان ضد التهاب بوده و از ایندومتاسین (نوعی داروی غیر استروئیدی) که جهت کاهش التهاب ورم مفاصل استفاده می شود، موثر است.

پوکی استخوان را به سادگی درمان کنید

افراد مسن اغلب دچار کمبود مواد معدنی شده و میزان تراکم استخوان در آنان کاهش می‌یابد. دانه کدو تنبل به طور طبیعی سرشار از روی و فسفر بوده که برای استحکام استخوان‌ها حیاتی است.

با تخم کدو تنبل خوش‌خلق شوید

تخم های کدو تنبل در بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی مفید است. این دانه ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می کنند این فرآیند باعث شده واکنش های هورمونی در مغز ایجاد و در نتیجه نوعی نشاط و احساس خوب در فرد به وجود آید.

با کدو تنبل از شر گرگرفتگی های ناشی از یائسگی خلاص شوید

دانه کدو با تعدیل هورمون ها در کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، سردرد، تعریق شبانه و نوسانات خلقی موثر هستند.

پروستات را درمان کنید

دانه کدو تنبل به دلیل وفور آنتی اکسیدان ها در آن در درمان پروستات موثر است.

سرطان را به زانو دربیاورید

تحقیقات نشان داده است که عصاره دانه کدو تنبل مانع از رشد سلول های سرطانی پروستات، روده بزرگ و پستان می شود.

موشک های ایرانی

فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

  ادامه مطلب ...

نمونه بومی موشک اسکاد

بعد از جنگ، ایران به آزمایش موشک هایی با سوخت مایع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B که به وسیله مهندسی معکوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسکاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد که دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر  ادامه مطلب ...

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

شهیدان موشکی قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دادند/ ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زد
 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
 آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم! شکر زیادی خورده است.
  بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری روی قایق‌ها چه کار کردند؟
  تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.
 در سال‌های گذشته ایران در حلب برای سوریه صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد که در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
  ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم.