سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود!

پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست در گزارشی به معرفی پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود، پرداخت.

پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود! 

ادامه مطلب ...

مفسر آمریکایی: آمریکا یکی از محرکان جنگ یمن


مفسر آمریکایی: آمریکا یکی از محرکان جنگ یمن است

  «جیکاب مازیک»، یک مفسر سیاسی آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: «ممکن است ایالات متحده یکی از طرف های اصلی جنگ یمن نباشد، اما یکی از محرکان این جنگ است.»

وی در ادامه افزود علت آن است که یکی از سه کالای بزرگی که کشور من، آمریکا، صادر می کند سلاح است. همه ما می دانیم که آمریکا و عربستان سعودی روابط نزدیکی با هم دارند. صادقانه بگویم، آمریکا غیرنظامیان را در افغانستان و پاکستان با پهپاد هدف حمله قرار می دهد و سال هاست که این کار را انجام می دهد. همه اینها فنونی است که بر اثر مرور زمان آزمایش شده اند و به منظور از بین بردن جمعیت یک کشور اجرا می شوند. عربستان سعودی سعی دارد مقاومت مردم بومی [یمن] را در هم بکوبد و برای انجام چنین کاری به نظر می رسد که جان غیرنظامیان برایش اهمیت ندارد.

سیر و الودگی هوا

محققان در تحقیقات خود ثابت کردند که سیر خواص فوق العادهای در درمان سرماخوردگی، کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا و پیشگیری از روند پیری دارد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان سیر گیاهی از تیره‌ آلیوم (پیاز) محسوب میشود و از راسته مارچوبه‌سانان از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان و سرده والک است.

این گیاه مفید و مغذی،  علفی و دائمی است که ساقه آن گاهی تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز رشد می کند، قسمت زیر زمینی سیر متورم و مرکب از ۵ تا ۱۲ تکه است که در غشاهای نازک و ظریفی به رنگ خاکستری مایل به سفید محبوس هستند.

برگ‌های سیر باریک و نواری شکل بوده و به رنگ سبز تیره و گل های آن کوچک و صورتی رنگ است که به شکل یک چتر در انتهای ساقه رشد می کنند،  سیر گیاهی غنی از انواع ویتامین ها و موادمغذی چون فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B2 ، B1 و B3 است.

این گیاه با پیاز، موسیر، و تره‌فرنگی شباهت های بسیاری دارد، سیر در بسیاری از مناطق دنیا رشد می‌کند و به دلیل بوی مطبوع و  قوی و طعم منحصر به فرد به  عنوان یک چاشنی در آشپزی استفاده می شود و محبوبیت زیادی دارد، با وجود این‌، از قدیم کاربرد اصلی این گیاه در مصارف دارویی و خواص آن بوده است، بر اساس شواهد و اسناد تاریخی مصری‌ها، بابلی‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و چینی‌ها  از سیر به عنوان یک دارو استفاده می کردند.

به هر قطعه‌کوچک سیر، حبه گفته می‌شود. در هر بوته‌ به طور تقریبی حدود ۱۰ تا ۲۰ حبه وجود دارد. بر اساس یافته های محققان، خواص سیر برای سلامت بدن به منظور وجود ترکیبات گوگردی است که با خردشدن، له یا جویدن سیر به‌وجود می‌آیند، سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که بوی سیر نیز به دلیل وجود این ماده است؛ آلیسین در دستگاه گوارش جذب و وارد بدن می‌شود  و تاثیرات مثبت بسیاری بر سلامت بدن می گذارد.

سیر بسیار مفید، مغذی و کم کالری است و با مصرف ان ۴۲ کالری، ۸/۱ گرم پروتئین و ۹ گرم کربوهیدرات وارد بدن می شود، این گیاه مفید سرشار از ویتامین C ،  B6 و منگنز بوده و مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

سرماخوردگی را با سیر از پای درآورید

بر اساس مطالعه‌ای که محققان در طول ۱۲ هفته‌ بر روی جامعه آماری بزرگی انجام دادند دریافتند که مصرف روزانه‌ سیر به‌ عنوان یک مکمل خوراکی، در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است و کسانی که از این ماده غذایی استفاده کرده بودند  ۶۳‌درصد در کنترل سرماخوردگی موفق بودند، همچنین مدت زمانی که علائم سرماخوردگی به‌طور متوسط در بدن طول می کشد در تحقیقات  ۵ روز در نظر گرفته شده بود که نشان داده شد مبتلایان به سرماخوردگی که از سیر استفاده کرده بودند، مدت زمان بروز  علائم به ۱.۵ روز  تقلیل یافته بود و کاهشی ۷۰‌درصدی به دنبال داشت.

سیر، قرص فشار طبیعی

امروزه بیماری‌های قلبی‌وعروقی به خصوص حمله و سکته قلبی به عنوان نخستین علت مرگ و میر در دنیا و ایران شناخته می شوند و در واقع بزرگ‌ترین قاتل‌های دنیا هستند، فشارخون بالا یکی از علل بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی و قلبی است،  محققان در مطالعات خود دریافتند که سیر به‌عنوان یک مکمل خوراکی می تواند در درمان فشارخون بالا بسیار موثر باشد.

 با سیر به جنگ آلزایمر بروید

رادیکال‌های آزاد در تسریع روند پیری و بروز برخی بیماری‌ها چون آلزایمر نقش دارند، سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، بر اساس تحقیقات دانشمندان، دوز بالای سیر به‌عنوان مکمل غذایی، موجب افزایش آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود افزون بر این در افراد مبتلا به فشارخون بالا نیز با مصرف سیر، استرس اکسیداتیو (غلبه‌ رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی) کاهش چشمگیری دارد.

سیر بخورید، عمر طولانی داشته باشید

شاید امکان اثبات تاثیر خواص سیر بر روی افزایش طول عمرممکن نباشد اما به دلیل اینکه این ماده غذایی مفید در کاهش عوامل خطر چون فشارخون و کندی روند پیری تاثیر دارد،  پس می تواند در افزایش طول عمر بشر نقش داشته‌ باشد افزون بر این  سیر مانند یک آنتی بیوتیک قوی در مبارزه با بیماری‌های عفونی عمل می کند.

مضرات آلودگی هوا را با سیر از خود دور کنید

بر اساس مطالعات، ترکیبات گوگردی که در سیر وجود دارند در دوزهای بالا می توانند اعضای بدن را از آسیب های ناشی از فلزات سنگین سمی محافظت کنند؛ در واقع این ترکیبات سیر در سم زدایی بدن از فلزات سنگین بسیار تاثیرگذار هستند، مطالعه ای بر روی کارکنان کارخانه‌ باتری ماشین (این افراد در معرض سرب بالا قرار دارند) در طول ۴ هفته‌ انجام شد، در این مطالعه به کارکنان به طور روزانه سیر داده شد و محققان دریافتند که سیر سرب خون را تا ۱۹‌درصد کاهش می‌دهد افزون بر این بسیاری علائم  از ناشی از آلودگی هوا مانند سردرد و فشارخون که در اثر مسمومیت با سرب اتفاق می افتد، با مصرف سیر از بین می رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نگاه مخصوص و کار را متوجه مبحثی تحت عنوان تمدن دریایی کرده ایم اضافه کرد: دریا مجالی برای پیشرفت و اکتساب منزلت منطقه ای و جهانی است
امیر دریادار خانزادی تاکید کرد: تا وقتی که روی خشکی مستقر هستیم و نگاه به دریاها، تحت حاکمیت کشور هست، اتفاق پیچیده ای برای ما نمی افتد لکن آن چیزی که که تحت عنوان تمدن دریایی قصد داریم از آن سخن بزنیم پا را فراتر از این می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: اینکه می گوییم وصل شدن به دریا مراجعی را در پی دارد در واقعیت افزایش مرز امکان و تولید یکی از مبحث هایی هست که همه ۸۰ درصد جمعیت کره زمین در پی آن می شوند
امیر دریا دارخانزدای به ارزش مرزهای دریایی اشاره و افزود: علی رغم پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی، ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از مسیر دریا انجام می شود
وی افزود: این حجم مرز دریایی، مجال ترانزیتی و موقعیت گذرگاهی جمهوری اسلامی ایران را به نحو خیره کننده برای کشورهای قاره آسیای میانه و منطقه برقرار می کند و اینجا هست که حضور معناداری لازم هست دارا باشیم .

**ایران کشوری دریایی است 
**
ایران کشوری دریایی است فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: برخلاف گمان که همه تفکر می کنند ما یک کشور ساحلی هستیم، عملا جمهوری اسلامی ایران یک کشور دریایی هست و در طول تاریخ ما غفلت کردیم که از حجم های این کشور دریایی بهره مند شویم
امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: اگر قصد داریم از منفعت های دریا بهره مند شویم، یک راه جدی آن بهره مندی از قدرت دریایی هست و در واقعیت داشتن ابهت هست و همان چیزی که همه ما کوشش می کنیم قسمت هایی از پازل ابهت دریایی را به قسمت خود شکل دهیم . 
وی تاکید کرد: اگر قصد داریم در پی ابهت باشیم و قدرت دریایی را دنبال کنیم و قسمت خود را به اشتراک بگذاریم، لازم هست حضور مفهوم دارمان را تشریح و اثبات کنیم
وی اهتمام کرد: آن چیزی که که قرار هست قدرت دریایی را شکل دهد تمدن دریایی هست که در طول تاریخ ایران با هر ابعاد و اندازه ای یک تمدن دریایی بوده هست و لازم هست این درگاه رابطه ای در ارتباط با جهان خارج باشد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر ما در دریا حضور معناداری نداشته بیاشیم، بقیه حضور می یابند و منفعت های آن را بهره مند می شوند و منفعت هایی را که ما قرار هست از آن بهره مند شویم آنان استفاده می نمایند.

نوزدهمین سمینار ملی صنعت ها دریایی روز سه شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سفیر هلند در ایران و جمعی از مدیران در جزیره کیش گشایش یافت . 
علاوه بر این نمایشگاه بین المللی صنعت ها دریایی و دریانوردی سه شنبه شب در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش گشایش می یابد.

چرا رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵ سال نابود می‌شود؟

گسترش افراط گرایی ارتدکس در ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه رژیم صهیونیستی سرنوشت مشابه افراط گرایی‌های دیگر را برای آن در پی دارد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان،خبری که در روزهای اخیر در بیشتر رسانه از های جهان به خصوص  در کشورهای اسلامی  به آن پرداخته شد، مربوط به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس است، این خبر بدین معناست که رژِیم صهیونیستی با  انتقال سفارت در تلاش است  بیت المقدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند. اما آیا اسرائیلی باقی خواهد ماند تا پایتختی نیز برای آن در نظر گرفته شود؟اگر با یک نگاه جامعه شناسانه اسرائیل را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم  تحولاتی که در جامعه آن  رخ می دهد نشانگر  یک آینده مطلوب برای این رژیم نیست زیرا عمیق شدن شکاف های موجود و نفوذ و گسترش افکار افراطی در ساختار سیاسی و اجتماعی این رژیم آن را روز به روز به اضمحلال نزدیکتر می کند،و این امر دقیقا یاد آور سرنوشت رژیم آپارتاید و سایر افراطی گرایی ها در سطح جهان است.

  حضور یهودیان با ملیت های مختلف و فرهنگ های عموما متفاوت و گاها متعارض از همان ابتدا به عنوان یکی از معضلات جامعه صهیونیستی محسوب می شد. سکنه رژیم صهیونیستی از یک صد و چهار کشور به سرزمین موعود هجرت نموده و تعارض های فرهنگی میان یهودیان را از همان ابتدای تاسیس اسرائیل می توان مشاهده نمود آن جا که یهودیان ثروتمند و عموما غرب گرا ( اشکنازی) با تصرف مناصب کلیدی و عمده قدرت و ثروت جامعه، یهودیان شرق گرا ( سفاردین ها) را به حاشیه راندند، تبعیضی که هم چنان و با گذشت دهه ها از اشغال سرزمین های فلسطینی  پایدار مانده  و به موضوعی لاینحل تبدیل شده است.

 

چرا رژیم صهیونیستی بعد از بیست و پنج سال نابود می شود؟

در این میان  تسلط طبقه ای از سکنولارها بر عموم مناصب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی نکته قابل تاملی است. طبقه ای عموما مرفه، تحصیل کرده و با اصالتی غرب تبار که عنصر یهودیت را بر خلاف یهودیان مذهبی اعم از سنتی ها و ارتدوکس ها ( که آن را هم نژاد و هم مذهب می پندارند ) صرفا عنصری نژادی پنداشته و با ورود باورهای آئین یهود  شدیدا مخالفند.یهودیان سکولار در طول دهه های سپری شده فارغ از انشعاب های گسترده حزبی ( که امری مرسوم در اسرائیل می باشد ) به دو جریان چپ و راست تقسیم می شوند. دو جریانی که نمود کنونی آن را می توان در دو حزب راست لیکود و چپ کارگر مشاهده نمود.

برآورد وضعیت فرهنگی و جامعه شناختی حاکم بر اسرائیل گواه تغییراتی تدریجی در راس هرم حاکم بر این رژیم و بافت جمعیتی آن می باشد، رخدادی که از هم اکنون زنگ خطر را برای الیت حاکم بر رژیم صهیونیستی  پس از هفت دهه سکان داری مطلق به صدا در آورده است.  رخدادی که تحقق آن ضمن تغییر معادلات درونی اسرائیل تبعات و پیامدهایی را برای تمامی خاورمیانه در بر خواهد داشت. بافت جمعیتی اسرائیل در حال فروپاشی است و  ما شاهد افزایش ارتدوکس ها، اعراب و یهودیان مذهبی و کاهش شمار یهودیان سکولار هستیم.آمارهای  اخیر نشان می دهد هسته سکولار جامعه اسرائیل در حال کوچک شدن است و این در حالی است که شمار جمعیت گروههای دیگر در حال افزایش است،به طوریکه ارتدوکس های افراطی به موقعیت کلیدی در ائتلافها  دست یافته اند.اختلاف دیدگاه میان جریان های چپ و راست در اسرائیل موجب شده  عملا جناح چپ به حاشیه رانده  شود و جناح راست  ناگزیر جهت ماندگاری در سکان قدرت به سوی جریان های تند مذهبی متمایل شود.بنا بر آن چه در تحولات درونی اسرائیل در حال گذران است حضور مذهبی های تندرو هم چون حزب شاس عملا به منزله امتیازی جهت پیشبرد اهداف آنان در سطح جامعه است.

 

 چرا رژیم صهیونیستی بعد از بیست و پنج سال نابود می شود؟

 

نکته حائز اهمیت دیگر  آن  است که که جناح سکولار حاکم بر اسرائیل هم زمان  خطر گسترده جمعیتی  نیز را پیش روی خود حس می نمایند،  خطری که  از سوی یهودیان مذهبی و ارتدوکس قابل تصور است. یهودیان مذهبی، سنتی و به خصوص یهودیان ارتدوکس که تفاسیری بسیاری متصلب و سخت از آیین یهود ارائه می دهند خود را متعهد به داشتن فرزندانی زیاد می دانند، تا آن جا که شماری از این یهودیان بین 6 تا 10 فرزند دارند.گسترش  زاد و ولد از سوی یهودیان ارتدکس   از هم اکنون زنگ خطر را برای آینده رهبری رژیم صهیونیستی  به صدا درآورده است تا جاییکه با مهاجرت معکوس و خروج بیش از پیش عناصر سکولار و عمدتا ثروتمند اسرائیل، دست تندروهای مذهبی  برای پیشبرد امورشان بیش از پیش باز خواهد شد.

همچنین فارغ از اهداف شهرک سازی ها که منجر به چند پاره شدن سرزمین های فلسطینی و عدم تحقق ایده داشتن کشوری مستقل برای فلسطینی ها شده ، این امر در راستای تغییر بافت جمعیتی منطقه صورت می گیرد. تغییری که در پی مقابله با زاد و ولد اعراب صورت پذیرفته و می خواهد موازنه جمعیتی را بر هم زند،و  نزدیکی مفرط شهرک ها به مناطق سکونت فلسطینی ها موجب ضد و خورد گاه و بیگاه میان طرفین شده است، تا جاییکه   اسکان ارتدوکس ها و مذهبیون افراطی منجر به تشدید فشارها بر فلسطینی ها می شود.

 

 چرا رژیم صهیونیستی بعد از بیست و پنج سال نابود می شود؟

 

با توجه به شواهد جامعه اسرائیل رفته رفته به جامعه ای نژاد پرست تبدیل می شود چراکه یهودیان ارتدکس با عقاید سفت و سختی که در امور مذهبی و نژادی دارند تاریخ آفریقای جنوبی را تکرار می کنند. نفوذ و جایگاه مستحکم یهودیان مذهبی را می توان در وزن احزاب وابسته به آن ها در انتخابات  مشاهده نمود که به مرور و طی سال های اخیر افزایش یافته است.ارتدوکس های مذهبی از همان بدو اشغال سرزمین های فلسطینی دولت صهیونیستی را به مثابه دستگاهی برای اجرای احکام شریعت یهود می ‌خواستند و بر ماهیت دینی دولت اصرار می‌ ورزیدند، تا جاییکه در شرایط کنونی فقط خاخام های ارتدکس حق تمییز بین یهودی و غیر یهود را دارند.

 می‌توان گفت همان شکل و شیوه نژادپرستی در آفریقای جنوبی اکنون در پهنه جغرافیایی فلسطین اشغالی با شدت و حدت بیشتری دنبال می‌شود. فلسطینی‌ها مانند رنگین‌پوستان آفریقای جنوبی تحت قوانین ظالمانه و غیرانسانی شرم‌آوری که از سوی رژِیم صهیونیستی بر آنان اعمال می‌شود، زندگی می‌کنند با شیوع تفکر افراطی در اسرائیل فروپاشیی همانند سرنوشت آپارتاید برای آن قابل پیش بینی است.در سال 1948، یعنی همان سالی که دولت اسرائیل تأسیس شد، در آفریقای جنوبی قانون تبعیض نژادی تصویب شد،و در نهایت به مرگ این رژیم انجامید پس باید منتظر روزهای آینده بود. تاریخ همیشه  تکرار می شود. افراطی گرایی که در آفریقا به پایان رسید در فلسطین هم به پایان خود نزدیک است. بنابراین با گسترش و نفوذ ارتدکس ها در اسرائیل و پیشروی عقاید آنها آینده ای مبهم و نا خوشایند در انتظار آن خواهد بود و این تاییدی بر پیش بینی نابودی این رژیم در بیست و پنج سال آینده است.چراکه هر افراط گرایی محکوم به نابودی است مانند داعشی که شکل گرفت و به پایان رسید.

رهبربر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

112 امین شماره خط حزب‌الله به این سؤال پاسخ می‌دهد که رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان صدودوازدهمین شماره از نشریه خط حزب‌الله در هفته‌ی سوم از آذرماه ۱۳۹۶ منتشر شد.

سخن هفته‌ این شماره از نشریه با عنوان «راز وعده‌های صادق» به این سؤال پاسخ می‌دهد که رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

 گزاره‌ اول: تحلیل درست مبتنی بر اشراف کامل است

هنوز ساعاتی از

 صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع نیروی دریایی(مهرماه ۹۴) نگذشته بود که رفتار سعودی‌ها در ماجرای کشتار مظلومانه‌ی مناتغییر کرد. زیرا آن‌ها می‌دانستند تهدید به برخورد «سخت و خشن» که از سوی رهبر ایران صورت گرفته، یک تعارف نیست. در ماجرای اقدام تروریستی داعش در مجلس نیز وقتی سخن از انتقام و سیلی محکم از سوی رهبر ایران صورت ‌گرفت؛ همگان منتظر اقدامی خیره‌کننده از سوی ایران علیه داعش بودند. کنار چندین عملیات بزرگ و کوچک، شلیک ۶ موشک به مواضع تروریست‌ها در سوریه چنان سیلی بود که دوست به آن افتخار کرد و دشمن از آن مبهوت شد. سؤال آن است که چرا دشمن از تهدید رهبر انقلاب رفتارش را تغییر داده و می‌دهد؟ جواب آن یک چیز است: آن‌ها تجربه کرده‌اند که اگر از سوی رهبر انقلاب حرفی زده می‌شود؛ آن حرف حتما عملی می‌شود. آن تهدید، آن وعده، "وعده‌ی صادق" است. طبعا کسی هم می‌تواند وعده‌ی صادق و راست بدهد که جدا از خصلت‌های فردی و ایمان‌ به وعده‌های الهی، هم بر امکانات و توانایی‌های مجموعه‌ی تحت امرش اشراف داشته باشد و هم از توانمندی و وضعیت رقیبش اطلاع کافی.

گزاره دوم: تحلیل درست، مبتنی بر اطلاعات دقیق و کافی است

هنوز اندکی از مذاکرات هسته‌ای با آمریکا نگذشته که رهبر انقلاب در تحلیلی بیان کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند چراکه طرف مقابل، بدعهد است و اهل خدعه. دوسال بعد از آن، همگان، حتی همان تیم مذاکره‌کننده که ابتدا خوشبین بودند هم از بدعهدی‌های مکرر آمریکا خبر ‌دادند.

در آغاز بحران سوریه هم که بسیاری از افراد ناامید از عاقبت آن بودند، رهبر انقلاب، تحلیل دیگری داشت. سیدحسن نصرالله، تحلیل رهبر انقلاب درباره‌ی آن ماجرا را چنین روایت می‌کند: "همه به این نتیجه رسیده بودند که دولت سوریه بعد از دو یا سه ماه ساقط خواهد شد. اما آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند که باید تلاش کنیم تا اسد در این جنگ پیروز شود و پیروز خواهد شد. " و امروز سرانجام و عاقبت آن تحلیل را می‌بینیم. محور مقاومت پیروزی علیه داعش را جشن می‌گیرد.

راست گفته‌اند که تحلیل درست، "خبر آینده" است. یک تحلیل درست با "جمع‌آوری اطلاعات" و "پردازش دقیق" آن‌ها از آینده خبر می‌دهد. چنین امری محقق نمی‌شود مگر آنکه تحلیل‌گر، از اخبار درست و آگاهی کافی برخوردار باشد.

گزاره سوم: تحلیل درست، مبتنی بر گزارش‌های میدانی و عینی است

به دو گزاره‌ی فوق، باید این گزاره را هم اضافه کرد که برای رسیدن به تحلیل درست، باید در میدان بود و از نزدیک، مشکلات را لمس کرد. یک مسئول اجازه نمی‌دهد فاصله و رابطه‌اش با مردم کم بشود. رهبر انقلاب خود تأکید دارند که «معتقدم که برای یک مسؤول در دستگاه حکومتی - اعم از مسؤولیتی که بنده دارم یا مسؤولیتی که دیگر مسؤولان دارند - انقطاع از واقعیات و دوری از مردم، عامل انحطاط است... حضرت به مالک اشتر فرموده‌اند: قلّة علم بالأمور؛ به خاطر احتجاب و دوری از مردم، آگاهی انسان از همه چیز کم می‌شود. البته من به خانه‌های اشخاص هم می‌روم. یکی از کارهایی که بحمداللَّه من از اوایل ریاست جمهوری تا به‌حال انجام داده‌ام - البته گاهی بیشتر است، گاهی کمتر - این است که به منازل اشخاصی از آحاد و توده‌های مردم می‌روم، روی فرش‌شان می‌نشینم، با آنها حرف می‌زنم و زندگی‌شان را از نزدیک لمس می‌کنم. (۱۳۷۹/۱۲/۰۹) یکی از وزرای وقت اواخر دهه‌ی هفتاد در حوزه‌ی صنعت نیز تعریف می‌کرد که "در سالی که قیمت فولاد در جهان به تعبیر خود اهل فولاد به درّه‌ی مرگ افتاده بود و واردات نیز خیلی گسترش پیدا کرده بود، طوری ‌که شرکت‌های تولیدکننده ضرر می‌کردند، در همان ایام و در یکی از شب‌های احیاء، یکی از مسئولان دفتر رهبری با من تماس گرفت و گفت که آقا نگران هستند و گفتند بیا این‌جا. شب احیاء بود و این موضوع برای من خیلی عجیب بود، زیرا معمولاً آقا در شب احیاء برای خود برنامه‌های خاصی دارند و معمولاً به هر کاری نمی‌پردازند. من فکر می‌کردم در این شب دیگر ایشان حال و هوای این حرف‌ها را نباید داشته باشند. " اما کار مردم واجب بود.

همین درک از واقعیات و مشکلات زندگی مردم هم هست که بعد از پیگیری‌ها و جلسات موردی در طول این سال‌ها، موجب برگزاری رسمی چندین جلسه آسیب‌های اجتماعی از سوی رهبر انقلاب شده است و در آن مسئولان به‌صورت ویژه مورد خطاب قرار می‌گیرند و باید برنامه‌های عملیاتیشان را ارائه دهند. و همین اطلاع یافتن دقیق از زندگی و مشکلات مردم است که موجب می‌شود رهبر انقلاب در حوادثی چون زلزله‌ی بم و آذربایجان و کرمانشاه، شخصا حضور یابند و از نزدیک امورات را پیگیری کنند، یا به سران سه قوه، برای حل مشکلات برخی از مؤسسات مالی و اعتباری که مردم گرفتار آن هستند، ‌دستوراتی صادر می‌کنند. به سبب همین درک ملموس و واقع‌بینانه از زندگی و واقعیات جامعه است که ایشان توانایی تشخیص گزارش‌های درست از نادرست یا ناقص را دریافته‌اند: «بنده بتدریج آدم با تجربه‌ای شده‌ام در این مسائل گزارش‌گیری؛ گزارش‌ها صرفاً آن چیزی که در گزارش به بنده یا به مدیر ارشد ارائه می‌شود، نیست؛ حواشی‌ای دارد، گوشه‌کنارهایی دارد که گاهی محتوای گزارش را عوض می‌کند؛ اگر ما بخواهیم واقعیت‌ها را درست بفهمیم، بایستی برویم میدانی نگاه کنیم.»(۱۳۹۴/۰۸/۲۰)

البته سال‌ها پیش از این نیز، در پاسخ به سؤال دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که از چه طریق و چگونه در جریان امور و مسائل جامعه قرار می‌گیرید و آیا همه‌چیز را به شما می‌گویند؟ اینگونه پاسخ می‌دهند که: «من از طُرق رسمی و غیر رسمی سعی می‌کنم با واقعیات در تماس باشم. گزارش‌هایی که به من داده می‌شود، بسیار متنوّع است. هم گزارش‌های دستگاه‌های مختلف اطّلاعاتی است -چه اطّلاعات مربوط به وزارت اطّلاعات، چه آنچه که مربوط به اطّلاعات نیروهای مسلّح است، چه آنچه که مربوط به بعضی از دستگاه‌های خبر رسانىِ دستگاه‌های دولتی است- هم بخشی از دفتر ما کارش اطّلاع‌رسانی است؛ مثل دفتر ارتباط مردمی و دفتر بازرسی، که اینها از طریق نامه و تلفن مرتباً با مردم در تماسند. با اشخاص و تیپ‌های مختلف اجتماعی هم ملاقات‌های فراوانی دارم و نامه هم زیاد دریافت می‌کنم. به‌هرحال گوش من، گوش فعّالی است اما در عین حال مدّعی نیستم که همه‌چیز را میدانم. ممکن هم نیست که همه چیز را بدانم؛ البته ممکن است چیزهایی را بدانم و چیزهایی را هم ندانم. البته به شما عرض کنم، اطّلاع از مردم، یک بخش از اطّلاع است؛ بخش دیگرش اطّلاع از دشمن است.»(۱۳۷۹/۱۲/۰۹)

با این سه گزاره، یعنی اشراف کامل بر محیط پیرامونی، داشتن اطلاعات دقیق و کافی، و دیدن واقعیات جامعه از نزدیک و میدانی است که می‌توان به "تحلیل درست و جامع" از رخدادها و حوادث رسید. راز وعده‌های صادق رهبر انقلاب نیز در این سه گزاره نهفته است.

غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

سبک زندگی سالم چیزی است که این روز‌ها با مقاله‌ها و اطلاع‌رسانی‌های زیاد ترویج می‌شود.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان سبک زندگی سالم چیزی است که این روز‌ها با مقاله‌ها و اطلاع‌رسانی‌های زیاد ترویج می‌شود. انواع و اقسام فرمولها، عددها، مکمل‌های غذایی و مواردی از این دست تلاش می‌کنند تا به هر نحو ممکن بخشی از سبد غذایی پیچیده اینروزهای ما را سالم‌تر کنند. این در حالی است که نگاهی به زندگی‌ پدربزر‌گ‌ها و مادربزرگ‌هایمان می تواند سرمشقی خوبی برای داشتن سبد غذایی سالم باشد. در ادامه مطلب نگاهی می‌کنیم به چند ماده غذایی که از گذشته‌های دور مورد توجه پدربزرگها و مادربزرگها بوده و امروز هم به راحتی در دسترس قرار دارند.

1-پنیر محلی

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

 

اگر به دنبال پروتئین هستید پنیر محلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ۱ قطعه از پنیر محلی کم‌چرب حاوی ۲۸ گرم پروتئین است چیزی حدود ۵ برابر ماست یونانی. ( حواستان باشد که این پنیر به عنوان پنیر روزانه استفاده می‌شود و پروبیوتیک‌ها را به خاطر وجود آن از برنامه‌ی غذاییتان حذف نکنید).

2-موز

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

احتمالا موز جز میوه‌های معمولی برای شما محسوب می‌شود اما این میوه سرشار از پکتین (نوعی فیبر که از قند خون محافظت می‌کند و هضم آن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید) است. و همچنین آنها حاوی پروبیوتیک‌های مهمی هستند که می‌توانند باکتری‌های مفید برای روده را حفظ کنند. شما حتی می‌توانید پوست آن را هم بخورید حتی مادربزرگهایتان نیز این کار را نکردند.

3-لوبیا

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

 

تا به حال لوبیای سفید را به سوپتان اضافه کرده‌اید؟ یک فنجان لوبیای سفید پخته شده حدود نیمی از فیبری که بدن شما به صورت روزانه نیاز دارد را تامین می‌کند به طوری که ساعت‌ها احساس می‌کنید نیازی به خوردن غذا ندارید. این گیاه منبع خوبی برای آهن و منیزیم ( ماده‌ی معدنی‌ای که ماهیچه‌های شما را بعد از تمرین آرام می‌کند) است.

4-کلم

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

کاهو پیچ، گل کلم، کلم بروکلی و کلم از یک خانواده هستند و جز گیاهان مقوی محسوب می‌شوند به عبارت دیگر آنها یکی از چیزهای مهمی هستند که به صورت روزانه باید استفاده کنید. کلم حاوی مواد مغذی‌ایست که می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک کند. بنابراین اگر شما از طرفداران بزرگ بیکن هستید ارزش دارد که این گیاهان را امتحان کنید. مسئله‌ای که باید بدانید این است که هنگامی که کلم را خرد می‌کنید هر تکه از آن فقط شامل 22 کالری است. کلم یکی از آسانترین گیاهانی است که می‌توانید در باغچه‌ی خود بکارید.

5-گریپ فروت

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

بدون شک می‌توان گفت که رژیم غذایی گریپ فروت یک ایده وحشتناک است. اما این صبحانه‌ی محبوب مادربزرگ‌هایمان بوده است زیرا با کمک آن می‌توانستند وزن خود را کاهش دهند ( با شکر آن را سرخ می‌کردند.) تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از هر وعده‌ی غذایی خود نصف گریپ فروت می‌خورند (بدون ایجاد تغییر در بقیه‌ی برنامه غذاییشان) بیشتر از یک و نیم کیلو وزن در هفته از دست می‌دهند و سطح قند خون نرمال‌تری دارند.

6-آلو

6 غذای مقوی که از زمان مادربزرگ‌ها مصرف می‌شود

آلوها منبع خوبی از فیبرها هستند و کمک می‌کنند که بدنتان متعادل باقی بماند. اما این فقط آغاز است. آلوها ( حتی آلو خشک) حاوی آنتوسیانین که خاصیت ضدالتهابی دارد و آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان که با چاقی و دیابت و حتی بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کنند هستند. و از آنجا که آنها فوق العاده شیرین هستند، می‌توانید از آلو خالص به عنوان شیرین کننده در برشتوک، ماست، اسموتی‌ها و حتی برای پخت کیک استفاده کنید.

امارات کیش داد انصارالله مات کرد



امارات کیش داد انصارالله مات کرد/ وقتی خانه‌ات شیشه‌ای است به خانه دیگران سنگ پرتاب نکن

  یگان موشکی انصارالله یمن با شلیک یک موشک کروز، نیروگاه اتمی «براکه» در امارات را مورد هدف قرار داد. این شلیک غافلگیرکننده در شرایط فعلی که موضوع یمن از چند جهت بیش از همیشه حساس و در مرکز توجهات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفته است، قابل تامل بوده و آثار و پیام‌های مختلفی دارد.

نیروگاه اتمی براکه در ساحل جنوبی خلیج‌فارس و 53 کیلومتری جنوب غربی شهر الرویس واقع شده است. این نیروگاه تنها پروژه هسته‌ای کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس است که کار ساخت آن از سال 2008 طی قرارداد امارات با شرکت کره‌ای کیپکو آغاز شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود اولین فاز این نیروگاه با عنوان راکتور «براکه1» در سال آینده میلادی به بهره‌برداری برسد و تا سال 2020 نیز سه راکتور بعدی یکی پس از دیگری فعال شوند.


اجیل، کپسول قدرتمند سلامتی

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافته اند، مصرف آجیل در هفته خطر حملات قلبی را تا ۲۵ درصد در افراد کاهش می‌دهد.

آجیل، کپسول قدرتمند سلامتیبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: مطالعه دانشمندان نشان می دهد  خوردن آجیل و عصاره آن ها به میزان 2 بار در هفته می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را تا یک چهارم کاهش دهد.

محققان دانشگاه هاروارد با مطالعه بر روی بیش از 200،000 نفر در طول مدت سه دهه متوجه شدند که همه انواع آجیل ها از بروز حملات قلبی جلوگیری می کنند. افرادی که یکی از انواع آجیل ها را 2 بار یا چند بار در هفته خوردند،  15 تا 23 درصد کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا شدند.

افرادی که مصرف منظم گردو، پسته، بادام، فندق، بادام و بادام زمینی داشتند؛ در مقایسه با کسانی که هرگز آجیل  نمی خوردند یا به ندرت از آن استفاده می کردند، کمتر در معرض حملات قلبی قرار گرفتند.

بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری  قلبی و بیماری های قلبی کرونری را به ترتیب 15 و 13 درصد کاهش می دهد و همچنین خوردن گردو یک یا چند بار در هفته  می تواند بروز بیماری قلبی و بیماری های قلبی کرونری را به ترتیب 21 و 19 درصد کاهش دهد.

در این تحقیقات که بیش از 210 هزار  پرستار آمریکایی شرکت داشتند، اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی، شیوه زندگی و درمان بیماران در 32 سال گذشته  با استفاده از پرسشنامه هایی که در اختیار این افراد قرار گرفته بود، جمع آوری شد.

مرگ سالانه 160000نفر بر اثر بیماری های قلبی

خوردن آجیل،  به دلیل آنکه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبر است. انسان را  در برابر بسیاری از بیماری های وخیم مانند سرطان، دیابت، بیماری تنفسی و زوال عقل (آلزایمر) محافظت می کند.

یافته های اخیر محققان انگلیسی نشان می دهد که افزایش مصرف انواع آجیل، به عنوان بخشی از الگوهای غذایی سالم، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن خواهد بود.

نتایج این مطالعات که در  نشریه دانشکده قلب و عروق آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف بادام زمینی به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی اسید چرب و مواد مغذی است باعث کاهش بروز سکته مغزی می شود.

براساس گزارش سازمان بهداشت انگلیس  2.3 میلیون نفر در بریتانیا تنها به بیماری قلبی کرونری مبتلا شده و این بیماری سبب بروز سالیانه  69000 حمله قلبی می شود. به طور کلی  همه ساله 160،000 نفر بر اثر بروز بیماری  های قلبی فوت می کنند.

علائم مخفی پوکی استخوان چیست؟

4 علامت پنهانی که نشان می‌دهد استخوان‌های شما دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ شما نیز همانند بیشتر افراد ممکن است مشکلاتی همچون پوکی استخوان را مرتبط به سنین بالا بدانید و زیاد نگران آن نباشید. اگرچه این موضوع درست است و شکستگی استخوان‌ها بیشتر در افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود اما دلیل اصلی ایجاد چنین بیماری‌هایی در سال های جوانی نهفته است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در سنین پیری استخوان‌های سالم و محکمی داشته باشید باید همین امروز دست به کار شوید. بعد از اینکه شکستگی استخوان را تجربه کردید، دیگر برای اقدام دیر شده است. اگرچه بیشتر افراد تلاش می‌کنند برای سالم نگه داشتن استخوان‌های خود مراحل و اقداماتی را طی کنند اما در برخی از موارد باید مراقبت‌های ویژه ای صورت گیرد. اگر مادر یا مادربزرگ شما از پوکی استخوان رنج می‌برد باید بیشتر از سایر افراد به فکر سلامت استخوان‌های خود باشید و خود را آسیب پذیرتر از دیگران بدانید. سایر نشانه‌های هشدار دهنده کاملا واضح و روشن نیستند. در این مقاله قصد داریم سرنخ‌های شگفت انگیزی را بیان کنیم که نشان می‌دهد استخوان‌های بدن شما دچار مشکل شده است.

نشانه هشدار دهنده۱ :ناخن‌های شما به راحتی ریش ریش و شکسته می‌شود:

علائم مخفی پوکی استخوان چیست؟

شکسته شدن ناخن بیشتر از یک موضوع ازاردهنده برای زیبایی باید مدنظر قرار گیرد. اگر این شکستگی به صورت مکرر اتفاق می‌افتد و ناخن‌های شما به راحتی ریش ریش می‌شود ممکن است بدین معنا باشد که مشکلی در استخوان‌های شما وجود دارد. مطالعات اولیه نشان می‌دهد افرادی که سطح پایینی از کلاژن( پروتئین تقویتی) را در ناخن‌های خود دارند مقدار کافی از این پروتئین را در استخوان‌های خود نخواهند داشت. در این میان، ناخن ضعیف و شکننده بدین معنی است که بدن شما کلسیم کافی برای ساخت استخوان را ندارد.


بیشتر بخوانید: مخرب‌هایی که استخوان‌ها را پوک می‌کنند!


در چنین مواردی چه کاری می‌توان انجام داد؟ اگر چنین شرایطی را تجربه کردید سعی کنید مصرف غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. به عنوان مثال می‌توانید از شیر، ماست، پنیر کلبه، کلم، بروکلی و ساردین استفاده کنید. همچنین می‌توانید با یک پزشک مشورت کنید و در صورت نیاز از مکمل‌های کلسیمی به همراه ویتامین D استفاده نمایید. همانطور که می‌دانید ویتامین D در جذب کلسیم بسیار موثر است.

نشانه هشدار دهنده۲: لثه‌های شما دچار عقب رفتگی شده است

علائم مخفی پوکی استخوان چیست؟

همانطور که می‌دانید استخوان فک از دندان‌های موجود در دهان محافظت می‌کند و همانند هر استخوان دیگری که در بدن وجود دارد احتمال ضعیف شدن این استخوان نیز وجود خواهد داشت. زمانی که فک شما قدرت استخوان‌های خود را از دست می‌دهد، لثه‌های موجود در دهان شروع به عقب رفتگی می‌کنند یا از دندان جدا می‌شوند. نشانه دیگری که می‌تواند هشدار دهنده باشد از دست دادن دندان است. دکتر سوزان گرین اسپن در این باره می‌گوید: زنانی که قدرت استخوان‌های خود را از دست می‌دهند شروع به ریزش دندان می‌کنند. در چنین شرایطی خوردن غذا نیز بسیار دشوار خواهد شد. در حقیقت مطالعات انجام شده نشان می‌دهد زنانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند سه برابر بیشتر از سایر افراد در معرض از دست دادن دندان‌های خود قرار دارند.

چگونه می توان با این مشکل مبارزه کرد؟ اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که فاکتورهای خطری همچون سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن، استفاده طولانی مدت از استروئید یا کمبود کلسیم را دارند باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید. باید مطمئن شوید که در آزمایش اشعه ایکس همه چیز خوب بوده است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گرفتن اشعه ایکس از دندان به تشخیص استخوان‌های ضعیف و شناسایی پوکی استخوان کمک می‌کند.

نشانه هشداردهنده۳: در گرفتن اشیا و استفاده از آن مشکل دارید

علائم مخفی پوکی استخوان چیست؟

اگر نمی توانید دستگیره در را به راحتی بگیرید یا قادر نیستید خود را از موقعیت نشسته بلند کنید ، ممکن است استخوان‌هایتان ضعیف شده باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ارتباطی بین قدرت گرفتن اشیا و چگالی استخوان‌ها وجود دارد. زنانی که چنین مشکلاتی را دارند بیشتر از سایر افراد قدرت عضلات و تعادل بدن را از دست می‌دهند.

در چنین شرایطی چه کارهایی می‌توان انجام داد: هیچ وقت برای ساخت عضلات و بهبود تعادل بدن دیر نیست. اگر قبلا در برنامه‌های ورزشی شرکت نکرده اید بهتر است از یک مربی شخصی کمک بگیرید تا اسیبی به بدن وارد نکنید. همچنین می‌توانید از تمرینات یوگا یا تای چی استفاده کنید که تعادل بدن را با افزایش قدرت و انعطاف پذیری بهبود می‌بخشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که تمرینات تای چی را انجام می‌دهند ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی آن، ۴۵ درصد کاهش پیدا کند.

نشانه هشدار دهنده۴: ضربان قلب شما افزایش پیدا کرده است.

علائم مخفی پوکی استخوان چیست؟

ضربان قلب در حال استراحت به تعداد دفعاتی که قلب شما در هر دقیقه می‌تپد بدون اینکه فعالیتی انجام داده باشد اطلاق می‌گردد. اگرچه متوسط ضربان قلب در حال استراحت بیشتر افراد بین ۶۰ تا ۱۰۰ مورد در هر دقیقه است اما مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افزایش ضربان قلب به ۸۰ مورد در هر دقیقه یا بیشتر از آن می‌تواند خطر شکستگی ستون فقرات و لگن را افزایش دهد. دلیل این امر بسیار روشن است. ضربان قلب شما نشان دهنده سطح تناسب اندام بدن شماست.

چگونه می‌توان با این مشکل مبارزه کرد:

اول از هر کاری باید ضربان قلب در حال استراحت خود را پیدا کنید. زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید در رختخواب خود بمانید؛ یک یا دو انگشت خود را روی نقطه پالس گردن یا مچ دست بگذارید. تعداد ضربان قلب را که در هر ۱۵ ثانیه رخ می‌دهد را بشمارید. این عدد را در ۴ ضرب کنید تا ضربان قلب در حال استراحت را به دست آورید. اگر عدد به دست آمده ۸۰ یا بالاتر از آن بود باید حرکات و تمرینات ورزشی را به برنامه روزانه خود بیفزایید. اگرچه فعالیت های فیزیکی به طور موقت ضربان قلب شما را بیشتر می‌کند اما تمرینات ورزشی منظم به تدریج باعث کاهش ضربان قلب در حالت استراحت می‌شود. هر تمرینی که بتواند در این شرایط به شما کمک کند مفید خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید دوچرخه سواری کنید یا از تمرینات شنا استفاده نمایید. اما از آنجایی که این فعالیت‌ها فشار و استرسی بر روی استخوان‌ها ایجاد نمی‌کنند بهتر است در کنار این موارد از تمرینات دیگری همچون پیاده روی، دویدن؛ رقص، ایروبیک یا زومبا استفاده کنید.

بدرقه گرم نیروهای ارتش توسط زلزله زدگان/اشک های نیروهای ارتش


با خروج تعدادی از نیروهای ارتش از مناطق زلزله زده کرمانشاه، حادثه دیدگان زلزله به گرمی آن ها را بدرقه کردند.

بدرقه گرم نیروهای ارتش توسط زلزله زدگان/اشک های نیروهای ارتش + فیلمبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ با خروج تعدادی از نیروهای ارتش از مناطق زلزله زده کرمانشاه، حادثه دیدگان زلزله به گرمی آن ها را بدرقه کردند.مردم سرپل ذهاب به پاس زحمات ارتش با گل و شیرینی و دعای خیر آنها را بدرقه نمودند. 

نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از کشور است

جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش با فرمانده کل قوا دیدار کردند

   حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، هفتم آذر را روز افتخار و سربلندی نیروی دریایی و روزی نمادین برای تجلیل از فداکاری‌های آن خواندند و خاطرنشان کردند: عملیات شجاعانه نیروی دریایی علیه ارتش بعثی عراق در ۷ آذر سال ۵۹، تأثیری ماندگار بر جنگ گذاشت و آن شجاعت، ابتکار، برنامه‌ریزی و اقدام، تسلط دشمن را بر دریا به صفر رساند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن عملیات ۷ آذر و یاد شهیدان دلاور آن، افزودند: شهادت در راه خدا خسارت نیست، بلکه غنیمت است و به تعبیر دقیق امام راحل، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. 

ادامه مطلب ...

نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


پس از زلزله امکان بروز صدمه و آسیب وجود دارد، اما با رعایت برخی نکات می‌توان از بروز حوادث و مرگ و میر جلوگیری کرد.

 به گزارش سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زلزله یکی از بلایای طبیعی که بی خبر و ناگهانی اتفاق می افتد و بسته به شدت و قدرت خسارات جان و مالی به دنبال دارد، اما یکی از مضوعات مهم اقداماتی است که باید پس از وقوع یک زلزله به آن توجه کر د تا بتوان در زمان پس لرزه ها جان سالم به در برد.

پس از وقوع زلزله اصلی شاهد بروز پس لرزه هستیم که خطراتی زیادی را به دنبال دارد زیرا در پس لرزه ها احتمال ریزش نقاط آسیب دیده ساختمان ها وجود دارد همچنین احتمال سقوط تیرهای برق، نشت گاز، آتش سوزی، بروز بیماری های واگیرداروجود دارد به همین دلیل توجه به نکات ایمنی پس از زلزله بسیار حائز اهمیت است و حتی از مرگ و میر پس از زلزله جلوگیری می کند.

نکات ایمنی پس از زلزله/نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

آرامش خود را حفظ کنید

بعد از وقوع زلزله نخستین کاری که باید انجام داد، حفظ خونسردی و آرامش روحی و روانی است چرا که بسیاری از مصدومیت ها و تلفات جانی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی پس از زلزله بروز می کند.

بسیاری از افراد با مشاهده ویران شدن خانه و کاشانه یا مصدومیت عزیزانشان آرامش خود را از دست می دهند و با یک کار نادرست خود یا طرافیان را دچار آسیب یا مصدومیت می کنند.

تماس با اورژانس برای انتقال مصدومان

پس ازپایان یافتن زلزله اصلی، در صورتی که در سلامت کامل به سر می برید به سراغ بقیه اعضای خانواده بروید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید و در صورت بروز مصدومیت با اورژانس تماس بگیرید و از جابه جا کردن مصدومانی که به شدت مجروح شده اند، اجتناب کنید.

از ساختمان خارج شوید/حمله برای خروج ازساختمان ممنوع

پس از اتمام تکان های زلزله اصلی و اطمینن از سلامت اعضای خانواده به سرعت و بدون وحشت و هجوم به خارج از ساختمان بروید زیرا امکان بروز پس لرزه و تخریب ساختمان های آسیب دیده و سقوط اشیای وجود دارد.

نکات ایمنی پس از زلزله/نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

در فضای باز از این مکان ها دوری کنید

پس از خروج از ساختمان، در فضای باز از دیوارها، ستون ها، تیرهای چراغ برق، درختان، پل ها و تابلوهای بزرگ دوری کنید زیرا احتمال سقوط این سازه های بلند در پس لرزه ها وجود دارد.

وسایل برقی و گازی را روشن نکنید

از روشن کردن، فندک، کبریت، وسایل برقی و گازیف استفاده از کلید و پریز برق اجتناب کنید زیرا امکان نشت گاز و بروز آاتش سوزی وجود دارد همچنین ممکن است کلید یا پریزها به دلیلل لرزش دچار اتصالی شده باشند و خطر برق گرفتگی و مرگ وجود داشته باشد.

در صورت امکان فلکه آب، برق و گاز راببنید و از لمس کردن سیم های برق روی زمین یا دیوار پرهیز کنید و از تلفن به جز در موارد اضطراری استفاده نکنید.

زیرآوار چه کنیم؟

اگر در جایی به دام افتاده اید، حرکت نکنید،همچنین تلاش نکنید تا با کنار زدن خاک ها از زیرآوار خارج شوید زیرا امکان ریزش وجود دارد،افزون بر این تحرک زیاد باعث می شود انرژیتان سریع تراز دست بدهید و اکسیژن محیط  زودتر مصرف شود و با کمبود اکسیژن مواجه شوید.

 در این مواقع اگر تلفن همراه دارید، از آن برای تماس یا متن برای کمک استفاده کنید یا روی یک لوله یا دیوار ضربه بزنید یا سوت یا فریاد بزنید تا تیم امداد صدای شما را بشنوند.

اخبار زلزله را از رسانه های معتبر دنبال کنید

در صروتی که در مکان امن مستقر شدید برای آمادگی و انجام اقدامات بعدی اخبار زلزله را رسانه های معتبر چون رادیو، تلویزیون، خبرگزاری های مشهور و قابل اعتماد دنبال کنید.

نکات ایمنی پس از زلزله/نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

لباس های مناسب بپوشاید

به دلیل وقوع زلزله و سپری کردن ساعت های طولانی در فضای باز تا  پایان زمان آواربرداری و برقراری وضعیت سفید، لباس‌های کاملاً پوشیده استفاده کنید تا دچارمصدوم یا مجروح نشوید و از گزش حشرات در امان باشید.

موادغذایی و آب سالم بخورید

پس از وقوع زلزله، به دلیل اینکه امکان نگهداری موادغذایی در یخچال وجود ندارد فسادپذیری موادغذایی با سرعت بیشتری رخ می دهد به همین دلیل بهتر است از غذاهای کنسرو شده استفاده کنید و از مصرف گوت دام های مرده به شت پرهیز کنید.
از آب سالم یا بطری‌های آب معدنی که نیروهای امدادی توزیع می کنند، استفاده کنید و درصورتی که دسترسی به آب سالم لوله کشی ندارید آب را حداقل سه دقیقه بجوشانید سپس آن را بنوشید.

در صورت گزش حشرات و جانوران موذی با اورژانس تماس بگیرید

پس از زلزله به دلیل جا به جا شدن زمین، امکان بیرون آمدن حشرات و جانوران موذی از پناهگاه ها و خطر گزیدگی وجود دارد، در صورتی که مورد گزش حشرات قرار گرفتید به سرعت اورژانس یا نیروهای امدادی را خبر کنید

چگونه امامت به امام زمان (عج) انتقال یافت؟

هشتم ربیع الاول با امامت رسیدن امام زمان (عج) و پرچمداری ولایت، طعم شیرین ربیع را به همه چشاند.

انتقال امامت از امام عسکری (ع) به امام زمان (عج)
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه ربیع الاول از سومین ماه‌های قمری است که پس از پشت سر گذاشتن اندوه سنگین ماه‌های محرم و صفر، با سرور و شور امامت می‌آید و واضح و مبرهن است که ربیع به معنی بهار است و اعیادی، چون امامت حضرت ولی عصر (عج) و خجسته مولود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را در تقویم این ماه داریم.
 
هشتم ربیع الاول در وهله اول شهادت امام حسن عسکری (ع) است، که مصیبتی دیگر از خاندان نبوی در دل‌ها تازه می‌شود و قلب امام زمان «ارواحنافدا» حزن آلود است، اما به امامت رسیدن ایشان و پرچمداری ولایت جشنی است که طعم شیرین «ربیع» را به همه می‌چشاند.
 
شیخ طوسی در کتاب «غیبت» از احمد بن على رازى و او از محمد بن على و او از عبید اللَّه بن محمد بن جابان دهقان از ابو سلیمان داود بن غسان بحرانى روایت نموده: به خدمت ابو سهل اسماعیل بن على نوبختى رسیدم و سلام نمودم، ابو سهل گفت: ولادت (م ح. م. د) فرزند حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى طالب صلوات اللَّه علیهم اجمعین در سامره بسال ۲۵۶ اتفاق افتاد. مادرش صیقل، و کنیه‏ اش ابو القاسم است، و همین کنیه است که پیغمبر خبر داده و فرمودند: نام او، چون نام من و کنیه ‏اش مثل کنیه من است، لقبش مهدى و حجت و منتظر و هم او صاحب الزمان است.

هشتم ربیع الاول چه روزی است؟

سپس ابو سهل گفت: زمانی که امام حسن عسکرى (علیه السّلام) در بستر بیماری بودند روزى من در خدمتش بودم، حضرت به عقید خادم خود که غلامى سیاه چهره و اهل نوبه‏ بود و پیش از آن حضرت خدمتکار پدرش امام على النقى بود؛ و امام حسن عسکرى علیهما السلام را بزرگ کرده بود، فرمود: اى عقید! قدرى آب مصطکى براى من بجوشان عقید هم آب را روى اجاق نهاد، و صیقل مادر امام زمان علیه السّلام آن را بخدمت حضرت آورد.

حضرت کاسه را گرفت و خواست بیاشامد ولى دست مبارکش لرزید و بدندان نازنینش خورد و سپس آن را بزمین نهاد. آن گاه روی کرد به عقید و فرمود: برو به اندرون که می‌بینى کودکى در سجده است، او را نزد من بیاور.

ابو سهل می‌گوید: عقید گفت: وقتى به اندرون براى جستجوى او رفتم، دیدم کودکى سجده می کند، و انگشت سبابه‏ خود را بسوى آسمان گرفته است، من سلام کردم و او نمازش را کوتاه کرد، سپس گفتم: آقا شما را مى‏ طلبد که به خدمتش درآئى. در این وقت مادرش صیقل آمد و دست او را گرفت و او را نزد پدرش آورد. چون عرب موقع سب کردن یعنى بدگوئى باشخاص با آن به طرف مقابل اشاره می‌کرد، آن را «سبابه» گفتند.
 
ابو سهل می‌گوید: موقعى که بچه خدمت حضرت رسید، سلام کرد. رنگش همچون درّ (سفید) موهاى سرش کوتاه و میان دندان هایش باز بود. وقتى امام حسن عسکرى علیه السّلام او را دید، گریست و فرمود: اى آقاى خاندانم! این آب را بمن بده که من اینک بسوى خداى خود میروم. بچه کاسه آب جوش را برداشت و بدهان پدر بزرگوارش نزدیک ساخت تا آن را نوشید.

آنگاه امام حسن عسکرى علیه السّلام فرمود: مرا آماده نماز کنید. بچه حوله ‏اى در دامن امام پهن کرد و بدین گونه حضرت، یک یک اعضا را شست و سر و پاى را مسح نمود. آنگاه امام حسن عسکرى علیه السّلام فرمود:

اى فرزند! به تو مژده می دهم که صاحب الزمان و مهدى و حجت خدا در روى زمین توئى. تو فرزند من و جانشین من می‌باشى. از من متولدشده‏ا ى. و تو (م ح. م. د) فرزند حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى طالب (علیهم السلام) می‌باشى و هم از نسل پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله و خاتم ائمه طاهرین هستى. پیغمبر (ص) مژده تو را داده و نام و کنیه تو را تعیین فرموده است. این را پدرم از پدران پاک سرشتش بمن اطلاع داد. 

حضرت این را فرمود: و همان موقع رحلت نمودند.

حواستان به چربی های شکمی باشد/نان مضری که سرسفره شماست

براساس نتایج تحقیقات افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی در افراد دچار تجمع چربی در ناحیه شکم بیشتر است.

 

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیشگیری از آب سیاه چشم با ورزش کردن

مطالعات جدید انجام شده نشان داده است که ورزش با شدت متوسط تا شدید باعث کاهش احتمال ابتلا به نوعی اختلال چشم به نام "آب سیاه" یا گلوکم می‌شود. انجام دادن ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری و پیاده روی سریع باعث می‌شود که خطر ابتلا به "آب سیاه" کاهش یابد. این بیماری ممکن است منجر به نابینایی شود.بهتر است حداقل هفت هزار قدم در روز راه بروید تا از ابتلا به این گونه بیماری‌ها در امان باشیم.

حواستان به چربی های شکمی باشد/نان مضری که در سرسفره شماست/ستون فقرات هم پیر می‌شود/بامعده خالی سفرنکنید

حواستان به چربی های شکمی باشد

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چربی در بدنشان پخش شده، خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در افرادی بیشتر است که این ها در ناحیه شکم آنها تجمع یافته است.

کلم سفید و خواص جالب و فوق العاده آن برای سلامتی

کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم ضربان قلب، کلسترول و فشار خون، سلامت کبد و افزایش عملکرد ذهن از مهمترین خواص کلم سفید است.

نان مضری که  سرسفره شماست

نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبح شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند.نان تست حاوی هیچ‌گونه مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی نیست، بلکه تنها سرشار از کربوهیدرات است. موادی که به همراه نان تست مصرف می‌شوند، به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و ساعاتی پس از مصرف، دوباره میل به خوردن غذاهای شیرین به وجود می‌آید. همه این‌ها تنها یک چرخه معیوب است، مگر اینکه پروتئین و مواد غذایی فیبردار را جایگزین این شیرینی‌ها بکنید.

حواستان به چربی های شکمی باشد/نان مضری که در سرسفره شماست/ستون فقرات هم پیر می‌شود/بامعده خالی سفرنکنید

تاثیر نیکوتین بر میزان قند خون

نیکوتین می تواند باعث بالا و پایین رفتن قند خون شود. این ماده باعث می شود نحوه ی مصرف گلوکز بدن تغییر کند. نیکوتین احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد و در صورت ابتلا به دیابت، دیابت شما را بدتر می کند.

از خواص میوه عناب چه می دانیم

میوه عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می‌کند، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند. چای عناب دارای ماده ضدسرطانی “ساپونینز” است. این چای باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و تقویت عضلات می ‌شود. این در حالی است که از جوشانده برگ عناب، برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌ شود. این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است.

ستون فقرات هم پیر می‌شود

استعمال سیگار از عوامل مهم ابتلای افراد به پیری ستون مهره‌هاست و ترک آن در هر زمانی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت این عارضه داشته باشد. تغذیه مناسب و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بویژه کلسیم به همراه بهره‌مندی از نور خورشید می‌تواند به افزایش تراکم استخوان‌ها و جلوگیری از تخریب مهره‌ها منتهی شود.

حواستان به چربی های شکمی باشد/نان مضری که در سرسفره شماست/ستون فقرات هم پیر می‌شود/بامعده خالی سفرنکنید

سرطان های مردانه را بشناسید

به گفته محققان سرطان پروستات، سرطان اصلی و پیشرو در بین مردان است، اما شمار دیگری از سرطان ها وجود دارند که مردان باید خودشان را در مقابل آنها محافظت نمایند. محققان در گزارشی به ۵ مورد از شایع ترین سرطان ها در بین مردان اشاره کرده اند.

سرطان پروستات،سرطان ریه،سرطان روده،سرطان مثانه،سرطان پوست ملانوما

بامعده خالی سفرنکنید

سفر با معده خالی می تواند موجب بیماری حرکت که با سرگیجه و حالت تهوع همراه است، شود. اگرچه باید از مصرف غذاهای تولیدکننده گاز نظیر نوشیدنی های گازدار، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هم پرهیز شود. خوردن غذای سبک بهترین توصیه برای زمان سفر است.