سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

بیماری بری بری نتیجه کم بودن این ویتامین در رژیم غذایی

برخی از بیماری‌ها که در کتب تاریخی به عنوان داستان‌های ترسناک خوانده می‌شوند به علت رعایت نکردن رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی به وجود می آید.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ ویتامین‌های گروه B دارای انواع مختلف هستند که تحت عنوان ویتامین B کمپلکس شناخته می‌شوند، هر یک از این ویتامین‌ها دارای ویژگی‌های درمانی خاص و منحصربفردی هستند که دریافت میزان مورد نیاز از هریک از آن‌ها توسط بدن سبب جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

یکی از بیماری‌های خطرناک که اکثر افراد در باره آن شنیده اند بیماری بری بری است.
 
ادامه مطلب ...

مانند شهدا عمل کنیم و ولی‌مان را تنها نگذاریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو با اقتدار و مجهز آماده است که در رکاب ولی امر مسلمین طومار هر تهدیدی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در هم بپیچد و مردم با آرامش در کشور ایران اسلامی زندگی کنند.

نیروی زمینی ارتش طومار هر تهدیدی را در هم می‌پیچد/ نیروهای مسلح ایران یاور مظلومان هستند

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم «محسن قوطاسلو» که بعد از ظهر امروز در قطعه 50 بهشت زهرا تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهدا اعتبار و تابلوی رنگین نظام هستند. اقتدار نظام نیز مرهون عروج ملکوتی شهداست. امید است که ما نیز مانند شهدا عمل کنیم و ولی‌مان را تنها نگذاریم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه وجه مشترک ما شرکت‌کنندگان در این مراسم «ولایتمداری» است، گفت: صفات خدا عین ذات خدا است. یکی از صفات خدا، قدرت و اقتدار است؛ و صفات خدا، صفاتی پسندیده هستند.
  ادامه مطلب ...

جدیدترین دستاوردهای ارتش در سطوح دفاع زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: جدیدترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندهوایی به مناسبت روز ارتش(29 فروردین) رونمایی خواهد شد.
رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آجا به مناسبت روز ارتشبه گزارش دلاوران ایران امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌و‌گو  دفاع پرس با اشاره به روز ارتش(29 فروردین) اظهار داشت: به همین مناسبت از جدیدترین دستاوردهای ارتش در سطوح دفاع زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی رونمایی خواهد شد. این دستاوردها توسط سازمان جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای چهارگانه ارتش و با کمک صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها آماده بهره‌برداری شده است.
  
ادامه مطلب ...

رهبر

رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین باریک‌بین را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و ابوالشهید مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین باریک‌بین را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم مجاهد و ابوالشهید مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ هادی باریک‌بین رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این عالم ربانی از دیرباز در خدمت انقلاب و نظام اسلامی سپری شد و قزوین شاهد برجستگی‌ها و فداکاری‌های این روحانی بزرگوار انقلابی بوده است. مردم مؤمن و شریف استان قزوین که آن بزرگوار سالیان متمادی امامت جمعه‌ی آنان را برعهده داشت شاهد منش و اخلاق و رفتاری از این عالم روحانی بودند که آنان بویژه جوانان را مجذوب می‌کرد و نمونه‌ی یک روحانی پارسا و انقلابی را در برابر چشم آنان قرار می‌داد، بی‌شک خاطره‌های نیک و درخشانی در فضای فکری آن شهر و آن مردم عزیز از آن بزرگوار باقی خواهد ماند. رحمت و رضوان خدا بر او باد. اینجانب به همه‌ی ارادتمندان و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۰/ فروردین/ ۹۶

سیر تنها یک چاشنی برای غذاها نیست

سیر تنها یک چاشنی برای غذاها نیست بلکه حاوی انواع مواد مفید برای حفظ سلامت بدن و ریشه‌کن کردن بسیاری از بیماری های مرگبار است.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران:؛ بر اساس تحقیقات کارشناسان، مصرف سیر خام می تواند از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حملات قلبی و بروز انواع عفونت ها محافظت کند.

کارشناسان سیر خام را موثرترین مکمل غذایی برای پیشگیری از سرطان عنوان کرده‌اند و می‌گویند: افراد در صورتی که به این ماده آلرژی و حساسیت ندارند از آن در رژیم غذایی خود بهره مند می‌شوند.
 
ادامه مطلب ...

محبوبیت شهید صیاد شیرازی در نیروهای مسلح

وزارت دفاع
 دلاوران ایران زمین : وزارت دفاع در بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت صیاد شیرازی تاکید کرد: محبوبیت شهید صیاد شیرازی در مجموعه نیروهای مسلح ناشی از ولایت‌پذیری و رفتار توأم با اخلاص و بصیرت وی بوده است.
  ادامه مطلب ...

رگزاری رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی عمان

ناوهای ارتش ایران برای انجام چه ماموریتی راهی این کشور عربی شدند؟
 
 س ناوهای ارتش ایران برای انجام چه ماموریتی راهی این کشور عربی شدند؟
 
 
به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از جام نیـوز به نقل العالم، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا از اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای برگزاری رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی عمان خبر داد. 
ادامه مطلب ...

وزیر ارتباطات: تنها دو درصد استفاده از اینترنت نامناسب است

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری آنلاین:
وزیر ارتباطات گفت: در گذشته پنج درصد از استفاده اینترنت ممکن بود به مسائل نادرست و غیراخلاقی مرتبط شود. اکنون این رقم به دو درصد کاهش پیدا کرده اما ما همچنان معتقدیم باید این عدد کمتر شود.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی همزمان با اولین روز کاری پس از تعطیلات در مسجد پیامبر(ص) وزارت ارتباطات به دیدار نوروزی با معاونین و کارکنان وزارت ارتباطات پرداخته و توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در سال‌های دولت یازدهم و برنامه‌های موجود برای سال جاری ارایه کرد.

واعظی در صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تامین معیشت مردم برای دولت اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس تلاش‌های متعددی صورت گرفته و با توجه به شاخص‌های سال گذشته می‌توان گفت که در این حوزه در سال ۱۳۹۵ اتفاقات مثبتی رخ داده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین عنوان کرد: دولت از ابتدا به دنبال ایجاد فضایی آرام و پراعتماد میان مردم و گروه‌های مختلف بود که به نظر می‌رسد اکنون این اتفاق تا حد زیادی محقق شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش در جامعه و ترمیم روابط انسانی از جمله اولویت‌های مهم دولت بوده، عنوان کرد: بر همین اساس با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد تمام شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگ و اقتصاد ارتقا پیدا کرده است.

واعظی همچنین عنوان کرد: زمانی که دولت یازدهم آغاز شد، رشد اقتصادی کشور ۶.۸- بود اما در سال ۹۵ در این زمینه شاهد رشدی بین ۹ تا ۱۱ درصد بودیم که البته هنوز ارقام دقیق این بخش محاسبه نشده است.

وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: در سال جاری نیز تلاش داریم اموری که مربوط به معیشت مردم می‌شود را با جدیت دنبال کنیم. چرا که از نگاه برخی مردم اقتصاد زمانی رشد داشته است که معیشت آنها سلایق بهتری داشته باشد.

واعظی درباره بخش ارتباطات نیز اظهار کرد: طی این مدت در خصوص شبکه ملی اطلاعات گام‌هایی برداشته شد که این گام‌ها همچنان دنبال شده و امیدواریم در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات نیز در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تلاش داریم ۱۷ تا ۱۸ هزار روستا را در سال جاری تحت پوشش اینترنت قرار دهیم.

وزیر ارتباطات در عین حال از راه‌اندازی دولت الکترونیک یاد کرد و گفت: قرار بر آن بود که این طرح اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما به دلیل مشغله‌های ایشان این فرصت مهیا نشد و حال تلاش داریم در فروردین ماه سال جاری این کار را عملیاتی کنیم. همچنین تلاش می‌شود تا پیان دولت تمام طرح‌های کشور به نسل سوم ارتباطی (۳G) و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ شهر کشور به (۴G) متصل شود.

وزیر ارتباط با بیان اینکه در گذشته 95 درصد استفاده از اینترنت درست بود و تنها حدود 5 درصد استفاده نادرست از آن صورت می‌گرفت گفت، اکنون این رقم به دو درصد کاهش یافته است اما ما همچنان معتقدیم که این عدد باید کمتر شود.


هرگز این میوه را با پوست نخورید

یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جالیزی به دلیل طعم و خواص درمانی فوق العاده خیار است، اما کشت صنعتی این میوه باعث شده تا خوردن آن با پوست از نظر پزشکی مردود اعلام شود.

هرگز این خوراکی را با پوست نخوریدبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان دنیای صنعتی امروز و نیاز به عرضه انواع خوراکی‌ها و میوه‌ها به طور روزانه باعث شده تا بسیاری از کشاورزان در کشورهای مختلف دنیا از انواع سموم شیمیایی برای جلوگیری از آفت زدگی میوه‌ها و محصولات کشاورزی خود استفاده کنند که یکی از آن‌ها خیار است.
 
خیار به صورت بوته‌ای کشت می‌شود و در بسیاری از مواقع از انواع آفت‌کش‌ها برای از بین بردن آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده می‌شود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ می‌کند.
 
گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها به طور کامل از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین دلیل متخصصین توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند. مشکل دیگر استفاده از نوعی واکس و موم برروی خیار است که برای حفظ رطوبت، جلوگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان ایجاد می‌شود و معمولاً از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت به وجود می‌آید و ماده‌ای مصنوعی است که می‌تواند در اثر خورده شدن در بدن تاثیرات منفی بگذارد.
 
پوست خیار حاوی ویتامین و فیبر فراوانی بوده و برای سلامت بدن بسیار مفید است، اما کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورتی که تمایل به مصرف خیار با پوست آن را دارند حتماً از میوه‌های ارگانیک استفاده کنند و مطمئن شوند که در رشد و کشت آن از آفت‌کُش و انواع مواد شیمایی و واکس استفاده نشده است.
 
مواد شیمیایی موجود درپوست خیار می‌تواند در برخی افراد باعث آلرژی‌های شدید غذایی شود به همین دلیل توصیه می‌شود افراد بویژه اگر سابقه آلرژی غذایی دارند حتماً خیار را بدون پوست مصرف کنند.
 
منبع: tenderfoodie
 

12 فروردین

در 12فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران که روزهای ۱۰و ۱۱فروردین برگزار شد،اعلام گردید. 9۸/۲ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به «جمهوری اسلامی» رای «آری» دادند.

تاثیر حبوبات در کاهش خطر ابتلا به دیابت

نتایج مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد که مصرف زیاد حبوبات می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو تاثیر چشمگیری داشته باشد.
نتایج مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد که مصرف زیاد حبوبات می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو تاثیر چشمگیری داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا، دیابت نوع دو دغدغه اصلی در حوزه سلامت در سراسر جهان به حساب می‌آید. هر چند محققان اسپانیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند مصرف میزان زیادی از حبوبات می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به آن موثر باشد.
 
حبوبات به عنوان یک گروه غذایی بسیار مغذی هستند و برای سلامت بدن مفید می‌باشند زیرا حاوی سطح بالایی از ویتامین‌های B هستند که به بدن کمک می‌کنند بدن از انرژی لازم برخوردار باشد و متابولیسم خود را تنظیم کند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این حبوبات سرشار از فیبر خوراکی و حاوی مواد معدنی از قبیل کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند. همچنین از دیگر خواص حبوبات این است که با مصرف آن‌ها سطح قند خون به کندی افزایش می‌یابد.

پیام نوروزی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای را به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۹۶ گفتند: اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج وضع کنونی است.Image result for ‫سخنان رهبر 96‬‎

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.