سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

چگونه با قافله کربلا همراه شویم؟

چگونه با قافله کربلا همراه شویم؟
بودند کسانی که بی خبر از آن حادثه بزرگ به کسب و کار خویش مشغول بودند.
بودند کسانی که حق را شناختند اما سر یاری کردن امام(,ع) را نداشتند.
بودند کسانی که از میانه راه بازگشتند.
بودند کسانی که شبانه امام(ع) را ترک کردند.اعمال مستحبی ماه محرم,دعاى اول ماه محرم
بودند کسانی که تا ظهر عاشورا در جبهه امام (ع) جنگیدند اما گریختند.
بودند کسانی که دنیایشان را در سپاه یزید دیدند وبه روی حجت خدا تیغ کشیدند.
بودند کسانی که از سپاه یزید به سپاه امام (ع) شتافتند.
بودند کسانی که تا پای جان در راه امام حسین (ع) جنگیدند و جاودانه شدند.

راهکارهای یافتن داروهای کمیاب

مردم می توانند با استفاده از سامانه 1490 از داروخانه هایی که داروی کمیاب مورد نظرشان را دارند اطلاع و نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

به گزارش  سرزمین من ایرانو به نقل از شبکه خبر، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر افزود: این سامانه به منظور کمک به دسترسی آسانتر مردم به داروهای کمیاب مورد نیازشان راه اندازی شده است. مردم با تماس با سامانه 1490 و 190 یا ارسال پیامک به 201490 و اعلام داروی مورد نیاز، از 2 داروخانه نزدیک به محل سکونت خود که داروی مورد نظرشان را دارد مطلع می شوند.

طلعت قانع با بیان اینکه همه داروخانه ها لیست دارویی خود را در اختیار ما قرار می دهند و ما با استفاده از آن بانک اطلاعاتی گسترده ایی را ساماندهی کرده ایم گفت: این سامانه برای سراسر کشور برنامه ریزی شده ولی متاسفانه فقط داروخانه های شهرهای بزرگ با ما همکاری می کنند و شهرهای کوچک به دلیل کوتاه بودن مسیرهای دسترسی به داروخانه ها هماهنگی لازم را با ما ندارند.

وی عدم برگشت پول از بیمه ها، مشکلات کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای تولید دارو و مشکلات شرکت های پخش را از دلایل مهم کمبود دارو برشمرد و افزود: تجویز داروهای از گردونه خارج شده یا داروی تازه به بازار آمده از سوی پزشکان از دیگر دلایل نایاب بودن داروهاست .همچنین گاهی داروهای خاصی مورد نیاز مردم است که به دلیل کم بودن تعداد مصرف، تولید آن به صرفه نیست و این داروها به صورت محدود به کشور وارد می شود.

مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست حتما راهنماهای دارویی را مطالعه و سپس به مصرف داروی مورد نظر اقدام کنند تا از عوارض همزمانی مصرف و دیگر عوارض آن جلوگیری شود.

نخستین بار در کشور؛یک فروند هواپیماهای ایلوشین در پایگاه شهید دوران اورهال شد

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار عملیات اورهال(بازآماد) یک فروند هواپیمای ایلوشین را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.
 
 متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار عملیات اورهال(بازآماد) یک فروند هواپیمای ایلوشین را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.
به گزارش روابط عمومی نهاجا،  امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در این خصوص گفت: همه مراحل تعمیر، نگهداری و به روزرسانی قطعات بزرگ، کوچک و بسیار حساس الکترونیکی این هواپیما در پایگاه هوایی شهید دوران انجام شده است.
وی افزود: این هواپیما بیش از سه سال زمین گیر شده بود و برای تعمیر اساسی آن باید متخصصان کشور سازنده این کار را انجام می‌دادند.
فرمانده پایگاه شهید دوران اظهار داشت: تعمیرات هواپیمای ایلوشین بیش از ۴۸ هزار ساعت زمان برده است .
امیر محمدی با بیان اینکه  هواپیمای ایلوشین امروز  پس از تست های نهایی به ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش پیوست، گفت: این هواپیما در زمینه‌های حمل تجهیزات نظامی، بار، لجستیک و تجهیزات نیرو و امدادرسانی به مجروحان در زمان‌های مختلف کاربرد دارد.

بیماری ساده ای که باعث مرگ کودکان می شود+ توصیه ها

والدینی که کودک دارند حتما توصیه ها درباره بیماری اسهال که برخی مواقع شدت آن باعث مرگ کودکان می شود، را فرا گیرند.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: فاطمه فاقعی _کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم اظهار داشت: مصرف مکمل زینک می تواند شدت، مدت و تکرار مجدد اسهال را تا چند ماه کاهش بدهد.

وی عنوان کرد: بیماری اسهال یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان در سراسر جهان است، از دست دادن مایع روده ای ناشی از اسهال که ممکن است کم آبی شدید با علایمی مانند خشکی دهان، افزایش تشنگی، عدم اشک هنگام گریه کردن، چشم های فرو رفته، کاهش در ادرار کردن ( بیشتر از 6 ساعت از آخرین ادرار گذشته باشد)، عدم تعادل الکترولیت ها و شوک و حتی در موارد شدید مرگ ، به دنبال داشته باشد.

فاقعی گفت: بنابراین تأمین آب و الکترولیت از طریق پودر او آر اس (ORS) نقش حیاتی دارد. همچنین باید به این نکته دقت کرد، مایعاتی مانند چای، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه به علت غلظت سدیم نامناسب ممکن است در کودکان باعث بدتر شدن وضعیت بیماری شود.

وی ادامه داد: همچنین بیمار باید از خوردن مواد غذایی با محتوای چربی زیاد و فرآورده های لبنی (به جز ماست ) پرهیز کند و در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند باید تعداد دفعات شیردهی افزایش پیدا کند. از طرفی موادی مانند سیب زمینی، برنج، گندم و حبوبات می توانند در بهبود بیماری کمک کننده باشند.

فاقعی تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد مکمل روی می تواند شدت و مدت اسهال را کاهش دهد و همچنین از تکرار مجدد بیماری تا چند ماه جلوگیری کند، بر این اساس سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند،کودکان زیر 6 ماه روزانه 10 میلی گرم و کودکان 6 ماه تا 5 سال روزانه 20 میلی گرم به مدت 10روز از مکمل زینک استفاده کنند. در صورت وجود بیماری های زمینه ای باید با پزشک مشورت شود.

منبع:تسنیم

عید امامت:

علی در عرش بالا بی نظیر است

علی بر عالم و آدم امیر است

به عشق نام مولایم نوشتم

چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu628.jpg

در دیدار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش مطرح شد؛نیروهای مسلح در مسیر تقویت روز افزون سپر دفاعی کشور هستند

سردار سرلشکر محمدحسین باقری و امیرسرلشکر ستاد دکتر سیدعبدالرحیم موسوی طی دیداری بر لزوم ارتقاء آمادگی های دفاع کشور تاکید کردند.


سردار سرلشکر محمدحسین باقری و امیرسرلشکر ستاد دکتر سیدعبدالرحیم موسوی طی دیداری بر لزوم ارتقاء آمادگی های دفاع کشور تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پی انتصاب سرلشکر موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش، سردار سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش در دیداری صمیمانه، اظهار داشت: به فضل الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش غیرتمند تحت منویات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در یک روند پر شتاب و هماهنگ، در مسیر تقویت روز افزون سپر دفاعی کشور در عرصه های زمینی، دریایی و هوا و فضا، حرکت جهادی و انقلابی دارند و دشمنان را از هرگونه ماجراجویی علیه میهن اسلامی برحذر داشته اند.
در این دیدار سرلشکر موسوی نیز با اظهار خرسندی از تعاملات و هماهنگی های جاری در روابط کاری و ماموریتی بین ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش در تعالی معنوی و ارتقاء سطح معیشت کارکنان و تعمیق هماهنگی و هم افزایی با سایر سازمان های دفاعی و به طور خاص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای انجام موفق و مقتدرانه ماموریت های محوله در اولویت های ارتش قرار دارد.
گفتنی است 30 مرداد سال جاری، امیر سرلشکر ستاد دکتر سید عبدالرحیم موسوی توسط مقام معظم رهبری  و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.