سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

معجونی دوست داشتنی که قاتل سرطان و آلزایمر است...

‌می‌توان با ترکیب یک ادویه سرشار از آنتی اکسیدان با لیموترش معجونی شگفت‌انگیز ساخت که قاتل سرطان و آلزایمر است.

به گزارش سرزمین من ایران  به نقل از "الاهرام"، از قرن‌ها پیش زردچوبه به عنوان ادویه غذایی استفاده شده و کورکومین موجود در آن که ماده اصلی شیمیایی آن است، برای درمان انواع اختلالات مانند بی اشتهایی، زخم‌های دیابت، بیماری‌های کبدی، آرتروز و بیماری‌های التهابی موثر است.

از طرف دیگر، آب لیمو دارای مزایای متعددی است و از آن می‌توان برای مقابله با بیماری‌هایی مانند ورم ناشی از سنگ کلیه و کاهش وزن استفاده کرد. آب لیمو علاوه بر سایر مواد مغذی مانند فولات و پتاسیم، دارای یک ماده اصلی به نام اسید سیتریک است. 

ادامه مطلب ...

تمرین تیم ها جهت شرکت در مسابقات بین المللی نظامی(2021) در رشته اربابان سلاح،شاهین شهر اصفهان...

تیم های نظامی ایران ، روسیه، ازبکستان و ویتنام از روز سی و یکم مردادماه به مدت دو هفته با انواع سلاح ها به رقابت خواهند پرداخت .

غذاا‌هایی که به مهار التهاب کمک می‌کنند..

متخصصان معتقدند برخی غذاها می توانند از وقوع التهاب جلوگیری یا روند بهبود آن را تسریع کنند.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از السومریه نیوز، بسیاری از افراد از عفونت‌های مزمن رنج می‌برند که راه‌های درمانی مختلفی برای آن وجود دارد. با این حال، برخی از مطالعات این سوال را در مورد احتمال خوردن برخی غذا‌ها برای جلوگیری از التهاب مطرح کرده اند.

طبق مطالعه منتشر شده در وبسایت Healthline و تهیه شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، ترکیب مواد غذایی تخمیر شده در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

در حالی که التهاب بخشی طبیعی از روند بهبودی است، اما استرس مداوم منجر به التهاب مزمن می‌تواند اثرات جدی بر سلامتی داشته باشد.

این مطالعه می‌گوید که خوردن غذا‌های تخمیر شده مانند کفیر یا کیمچی (یک غذای محبوب کره‌ای که مخلوطی از سیر و چیلی است) می‌تواند تنوع عمومی میکروبی را بهبود بخشد که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

التهاب مزمن با افزایش خطر طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی، آسم و آرتریت روماتوئید مرتبط است.

در حالی که برخی از دارو‌ها به درمان التهاب مزمن کمک می‌کنند، محققان در حال بررسی این هستند که آیا رژیم غذایی می‌تواند به طور کلی در کاهش التهاب نقش داشته باشد، اگرچه رژیم غذایی به عنوان درمان جایگزین دارو‌ها آزمایش نشده است.

دکتر النا ایوانینا، مدیر بخش گوارش و هضم غذا در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک می‌گوید: "این مطالعه کوچک به شما توضیح می‌دهد که چگونه غذا و فیبر تخمیر شده میکروبیوم را تغییر می‌دهند. "

التهاب یک پاسخ طبیعی از سیستم ایمنی بدن است. هنگامی که بدن تحت تأثیر مواردی مانند عفونت و آسیب قرار می‌گیرد، سیستم ایمنی بدن با افزایش جریان خون آنتی بادی و پروتئین آزاد می‌کند تا به بدن کمک کند تا بهبود یابد.

در کوتاه مدت، التهاب می‌تواند به بهبود بدن کمک کند، اما با گذشت زمان در صورت ادامه پاسخ التهابی، سیستم ایمنی بدن می‌تواند بافت سالم را هدف قرار دهد و به طور بالقوه آسیب برساند.

کن کادول استاد میکروبیولوژی در انستیتوی Skirball در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک می‌گوید: "سیستم ایمنی بدن می‌تواند آسیب جانبی ایجاد کند. "

وی گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن آسیب جدی می‌بیند یا بی قرار می‌شود، ممکن است به بیماری‌های التهابی مزمن مبتلا شوید.


نسخه طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن...


یمتخصص طب سنتی گفت: هرچند مصرف گیاهان دارویی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد اما استفاده به طور مداوم و طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

محمدرضا حاجی حیدری  متخصص طب سنتی ایرانی : با اشاره به اینکه تقویت سیستم ایمنی یکی از راهکار‌های مهم مقابله با بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی و ویروسی است، اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی از جمله تغذیه، خواب مناسب و ورزش در تقویت سیستم ایمنی نقش بی بدیل دارد.

او افزود: استفاده از میوه جات و سبزیجات تازه یکی از روش‌های متداول و در دسترس برای تقویت سیستم ایمنی خواهدبود؛  آب میوه‌هایی مانند سیب و هویج علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و داشتن خواص آنتی اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کننده است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: عسل یکی از مواد غذایی با مزاج گرم و خشک است که در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. مصرف یک قاشق غذاخوری عسل به همراه یک لیوان آب ولرم و چکاندن چند قطره آب لیموی ترش تازه نیم تا یک ساعت قبل از صبحانه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی باعث لینت مزاج و بر طرف شدن یبوست می‌شود.

او افزود: دارچین یکی دیگر از گیاهان دارویی با طبع گرم وخشک است که در تقویت سیستم ایمنی و کاهش قند خون موًثر بوده و استفاده از دم کرده دارچین  یا چای دارچین روزانه یک تا دو فنجان در تقویت سیستم ایمنی و تقویت کبد سودمند است؛ همچنین گیاه بادرنجبویه که یکی از دارو‌های آرام بخش و ضد افسردگی در طب سنتی محسوب می‌شود؛ علاوه بر تقویت قلب و معده در کاهش استرس و افزایش سطح ایمنی بدن مفید خواهد بود.

حاجی حیدری تصریح کرد: گل گاو زبان به عنوان یکی از گیاهان دارویی موثر در تقویت قلب و کاهش استرس، در تقویت سیستم ایمنی هم موًثر است و توصیه می‌شود به صورت دمنوش روزی یک تا دو  فنجان استفاده می‌شود.

او افزود: سیاه دانه یک دانه روغنی با خواص متعدد در درمان بیماری‌های مختلف از معده و کبد تا سینوزیت و آلرژی تنفسی و درد مفاصل، برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و باید به صورت نیمکوب روزی یک قاشق مرباخوری به تنهایی یا داخل عسل ریخته و استفاده می‌شود.

او گفت: زنجبیل نیز که یک داروی با گرمی بالا در تقویت سیستم ایمنی است باید روزانه مقدار کمی از آن را همراه چای میل کرد.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: استفاده از گیاهان دارویی به طور مداوم و طولانی مدت توصیه نمی‌شود و ممکن است باعث عوارض ناخواسته از جمله بی خوابی و آسیب‌های کبدی و ... شود و با توجه به اینکه اکثر دارو‌های تقویت ایمنی دارای مزاج گرم هستند باید در مصرف آن‌ها مزاج مصرف کننده و فصل را در نظر گرفت.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش شد...

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مراسم عزاداری ...

شب تاسوعای حسینی

 با حضور هیات‌های مذهبی عبدالله بن الحسن (ع) و رآیت العباس (ع) تهران و به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

سالم‌ترین غذا‌ها برای افراد بالای ۵۰ سال

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان   به نقل از اسپوتنیک، اگر شما در دهه ۵۰ سالگی هستید، حتما به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید و از این غذا‌های غنی از مواد مغذی برای بهبود سلامت خود استفاده کنید:

آبگوشت: مزایای مصرف روزانه آبگوشت استخوان ناشی از محتوای غنی از مواد مغذی مانند کلاژن، گلیسین، ژلاتین، گلوتامین، پرولین و آرژنین است. کلاژن برای پوست مفید است، ژلاتین به استخوان‌ها کمک می‌کند تا بدون اصطکاک کار کنند، گلوتامین به عضله سازی کمک می‌کند و گلیسین به عنوان یک داروی ضدافسردگی عمل می‌کند و خلق و خو را بهبود می‌بخشند. آبگوشت استخوان برای اختلالات خواب مفید است.

تخم مرغ: یک فرم عالی از پروتئین حیوانی، همچنین حاوی تعدادی از مواد مغذی مهم دیگر است. به عنوان مثال، سفیده تخم مرغ حاوی ۶۰ درصد پروتئین حیوانی با کیفیت بالا است و زرده تخم مرغ حاوی بقیه مواد مغذی ضروری از جمله چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست.

جگر: یکی از سالم‌ترین و طبیعی‌ترین غذا‌ها که حاوی مواد مغذی است. این غذا دارای بیشترین چگالی ویتامین A نسبت به سایر مواد غذایی است. جگر سرشار از اسید فولیک، آهن، "ویتامین B" همچنین مس است. یک وعده برای رفع نیاز روزانه شما به همه این مواد کافی است. جگر در برابر بیماری‌های چشمی، آرتریت و حتی زوال عقل محافظت می‌کند.

گوشت گوسفند، مرغ، غذا‌های دریایی: پروتئین‌های غذایی اجزای سازنده اصلی بدن ما هستند. پروتئین‌های حیوانی قابل هضم‌ترین شکل پروتئین هستند. گوشت مرغ سرشار از "ویتامین K۲" است و پوست مرغ حاوی کلاژن بوده که برای بدن مفید است. گوشت گوسفندی حاوی موادی است که به سوزاندن چربی بیشتر از جمله اسید استئاریک کمک می‌کند. غذا‌های دریایی که جیوه کمی دارند نیز غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که دارای اثرات ضد التهابی هستند.

روغن کره: روغن گیاهی برای سلامتی، پوست و مو مفید است. چندین مطالعه نشان می‌دهد که روغن‌های گیاهی تصفیه نشده از جمله کلزا، بادام زمینی، سویا، خردل، کنجد، پنبه، نخل، ذرت و ... دارای اثرات ضد التهابی هستند.

میوه‌های فصلی ارگانیک: قسمت‌هایی از گیاه که کمترین سمیت را دارند. گنجاندن میوه‌های فصلی در رژیم غذایی روزانه ما مزایای زیادی را برای بدن به همراه دارد. این منبع عالی از بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.


نذری های محرم ...

نذر کردیم که ماه محرم غذا یا خوراکی توزیع کنیم، امسال هم مثل سال قبل با وجود کرونا می‌تونیم نذرمون رو به چیز دیگه‌ای مثل مواد خام غذایی یا لوازم بهداشتی تبدیل کنیم؟

فرصت ۲۴ ساعته خروج پلاک‌های غیر بومی از مازندران...

سرپرست پلیس راه استان مازندران از ممنوعیت ۲ هفته‌ای ورود پلاک های غیر بومی به استان مازندران و فرصت ۲۴ ساعته برای خروج پلاک های غیر بومی از استان خبر داد.

ساخت داروخانه موقت کرونایی در کنار داروخانه ۲۹ فروردین تهران...

با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش و به منظور تسهیل در تحویل دارو‌های کرونایی، داروخانه موقت کرونایی تا ۴۸ ساعت آینده در کنار داروخانه ۲۹ فروردین احداث می‌شود.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا:..

امر به معروف و نهی از منکر، پشتوانه محکمى براى تثبیت ارزش ها و ریشه کنى مفاسد اجتماعى است.

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان این نیرو: 

حادثه کربلا پیامد های مهم و قابل توجهی برای جهانیان دارد که این پیامد ها تا روز قیامت ماندگار هستند.

 امام حسین(ع) و یارانش برای امر به معروف و نهى از منکر قیام کردند و بر همگان نیز لازم است تا این راه را ادامه دهند.

در طول تاریخ پر نشیب و فراز اسلام، هرگاه مسلمانان نسبت به هم احساس مسئولیت کنند، یکدیگر را به اعمال شایسته دعوت و از بدیها باز بدارند، دستورات الهى ارزش واقعى خود را در متن جامعه پیدا مى کنند