سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

بیشترین آمار مسمومیت ها بر اثر مصرف یک غذای ایرانی

سهم ۱۵ درصدی مسمومیت‌های غذای در مراجعه به اورژانس


بیشترین آمار مسمومیت ها بر اثر مصرف یک غذای ایرانی

ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کافه نیوز  در مورد شایع‌ترین بیماری داخلی در روزهای گرم سال بیان کرد: اکنون مسمومیت غذایی بیش از هر بیماری دیگری در کشور جولان می‌دهد؛ موضوعی که بخش قابل توجهی از آن به سهل‌انگاری خانواده‌ها در رعایتبهداشت غذایی باز می‌گردد.

وی بیان کرد: اسهال، استفراق، حالت تهوع و سرگیجه مهمترین علائم مسمومیت غذایی به شمار می‌رود که در صورت رویت هر یک از این نشانه‌ها باید فرد مبتلا را فورا و طی کمتر از یک ساعت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای انجام اقدامات درمانی اورژانس رساند زیرا معمولا در بیشتر موارد نشانه‌های یاد شده بعد از اثرگذاری منفی ماده غذایی مسموم در بدن روی می‌دهد که حداقل 3 الی 6 ساعت یا حتی 24 ساعت طول می‌کشد بنابراین رساندن فوری بیمار به مرکز درمانی مهمترین اقدام اورژانسی است که می‌توان برای نجات جان وی انجام داد، در غیر این صورت به دلیل کم‌آبی و افزایش سموم ناشی از غذای مصرفی در بدن  خطر مرگ برای بیمار محتمل است.

هواداران کباب کوبیده بیش از یک ساعت بیرون از یخچال نگذارند

رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور ادامه داد: هم اکنون بین 10 تا 15درصد مراجعات روزانه اورژانس‌ها مربوط به مسمومیت‌های غذایی است که در این میان مسمومیت‌های ناشی از مصرف گوشت چرخ‌کرده و کبابی آن هم به علت نگه‌داری طولانی مدت در محیط خارج از یخچال است، بنابراین  توصیه می‌شود هواداران و علاقه‌مندان به کباب کوبیده گوشت چرخ‌کرده را تا حد امکان به صورت کاملا فریز شده با خود حمل کنند و بلافاصله بعد از آب شدن مصرف کنند در این غیر این صورت تا حد امکان از حمل این گروه غذایی به تفرجگاه‌ها آن هم در شرایط کنونی آب و هوایی خودداری کنند.

خسرو نیا یاد آور شد: هم اکنون بیشتر مراجعات ناشی از مسمومیت غذایی مربوط به مصرف کباب کوبیده در خارج از منزل است که افراد گوشت چرخ کرده را با خود ساعت ها بیرون از یخچال حمل و نگهداری می کنند و همان را به شکل کباب مورد استفاده قرار می دهند،  این درحالی است که کارشناسان بهداشت نیز تا کنون بارها نسبت به رعایت بهداشت غذایی تاکید ویژه داشته اند اما باید فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

پیشنهاد جدید اروپا برای برجام

پیشنهاد جدید اروپا برای برجام


دولت های فرانسه، انگلیس و آلمان به تهران اعلام کرده اند در چارچوب پیشنهادی برای زنده نگه داشتن برجام، در حال بررسی فعال سازی حساب های بانک مرکزی ایران با بانک های مرکزی کشورهای خود هستند.

به گزارش کافه نیوز ، این اقدام نخستین علامت قابل اعتنایی است که نشان می دهد اروپا می تواند به تعهد خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بماند و مقابل سیاست تحریم و منزوی سازی تهران توسط آمریکا بایستد.
پس از خروج آمریکا از برجام، ایران اعلام کرد چنانچه نتواند از منافع برجام استفاده کند از این توافق بین المللی خارج می شود. 
مقام های درگیر در مباحث برجام گفتند: گزینه فعال سازی حساب بانک مرکزی ایران با بانک های مرکزی فرانسه، انگلستان و آلمان یا فعال سازی مجدد برخی حساب ها که سال ها غیرفعال بوده اند، یکی از گزینه هایی است که دولت های اروپایی یادشده، فعالانه به دنبال آن هستند. 
کشورهای اروپایی مزبور در طول گفت و گو های وزیران امور خارجه خود با وزیر امور خارجه ایران در اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیر) در وین، برنامه های خود را در این زمینه ارایه کردند.
به گفته این منابع خبری، فرانسه، انگلستان و آلمان هنوز روی جزئیات این برنامه ها کار می کنند.
مقام های اروپایی یادشده همچنین تصریح کردند: سایر کشورهای اروپایی شامل اتریش و سوئد نیز اعلام کرده اند که آنها نیز چنین کاری را خواهند کرد.
مقام های درگیر در مباحث برجامی ایران تاکید کردند: گفت و گوها میان بانک های مرکزی شروع شده، اما هنوز موضوعی به تصویب نرسیده است.
مقام های بانک مرکزی اروپا اعلام کرده اند که با توجه به آماده شدن آمریکا برای تحریم مجدد ایران، یک بی میلی نسبت به برقراری ارتباط مالی با ایران وجود دارد.
به گفته آنها، همچنین ایران باید قوانین لازم برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را مطابق استاندارهای گروه ویژه اقدام مالی «اف ای تی اف» تصویب کند. 
به گزارش ایرنا، برجام 23 تیر 1394 (14 ژوییه 2015) میان ایران و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان امضا و از 26 دی 1394 (ژانویه 2016) اجرایی شد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 9 مه (18 اردیبهشت) اعلام کرد .

منبع : ایرنا

روغن های ضد پیری برای پوست صورت


بهترین روغن های ضد پیری برای پوست صورت
 ما در این مطلب به روغن های ضروری و حامل بسیار تاثیرگذار، طبیعی و ضد پیری خواهیم پرداخت. ممکن است برخی از این روغن ها را در خانه داشته باشید و برخی دیگر را به راحتی می توانید تهیه کرده و استفاده کنید. شما به راحتی می توانید سرم ضد پیری پوست را بسازید و در جنگ با پیری پوست پیروز شوید.

بهترین روغن های ضد پیری

اینها بهترین روغن ‌ها برای چین و چروک پیشانی، چین و چروک دور چشم، چین و چروک دهان و نشانه ‌های دیگر پیری پوست هستند که ممکن است در حال تلاش برای کاهش آن ها باشید.

روغن جوجوبا

ممکن است تا قبل از این چیزی در مورد روغن جوجوبا نشنیده باشید، اما این روغن احتمالا یکی از بهترین روغن ‌های حامل در کل دنیا است. روغن جوجوبا حاوی بسیاری از ترکیبات مفید از جمله ویتامین E، ترکیب ویتامین B، سیلیکون، کروم، مس و روی است.

آیا جوجوبا بهترین روغن برای کاهش چین و چروک است؟ این روغن حامل مفید دارای خواص ضد التهابی است که آن را به یک انتخاب ایده ‌آل برای جلوگیری از پیری پوست تبدیل می ‌کند. هم چنین برای عفونت ‌های پوستی و بهبود زخم نیز عالی است.

غده‌ های چربی ما غده‌ های میکروسکوپی در پوست ما هستند که ماده چربی یا مومی به نام چربی ترشح می ‌کنند. وقتی غده‌ های چربی ما چربی کمتری تولید می ‌کنند، شاهد افزایش خشکی پوست و مو هستیم که حتی می ‌تواند منجر به شوره سر یا خارش پوست سر هم شود. بافت چربی انسان بسیار شبیه روغن جوجوبا است، به همین دلیل هم می‌ تواند به شدت در بهبود خشکی و هم چنین سلامت کلی پوست موثر باشد.

مزیت اصلی روغن جوجوبا این است که می‌ تواند نقش سبوم یا چربی طبیعی پوست را بازی کند و وقتی که بدن ما به طور طبیعی این کار را انجام ندهد، پوست و موی ما را مرطوب می کند. از طرف دیگر، چربی بسیار زیاد، که زمانی اتفاق می ‌افتد که سطح هورمون بالا باشد، می‌ تواند منجر به پوست چرب و آکنه شود. روغن جوجوبا هم برای از بین بردن تجمع چسبناک و یا روغن مازاد نیز عالی است، بنابراین سطح روغن شما را متعادل نگه می ‌دارد. این باعث می شود که جوجوبا یک درمان طبیعی مفید برای اگزما و یک درمان خانگی برای آکنه باشد، به اضافه این که برای دیگر شرایط خشکی پوست مناسب است و می ‌تواند به تسکین آفتاب سوختگی نیز کمک کند.

خواص روغن دانه انار برای پوست

روغن دانه انار، یکی دیگر از روغن های حامل بزرگ برای روغن های ضروری و حتی یک درمان طبیعی ممکن برای سرطان پوست است. براساس تحقیقات انجام‌شده بر روی حیوانات، به نظر می‌رسد که روغن دانه انار ، یک عامل “ایمن و موثر ضد سرطان پوست” باشد، روغن دانه انار در طول تاریخ به منظور بسیاری از فواید آن مورد استفاده قرار گرفته‌ است و به عنوان غذایی مقدس برای شفا آورده شده است.

به طور خاص، انار با خواص ضد پیری همراه است، و قوی ترین شکل انار برای بهره مندی از قابلیت ضد پیری، روغن دانه آن است.

فواید روغن کندر برای زیبایی پوست

روغن کندر هندی برای چه چیزی خوب است؟ برای شروع، اغلب برای کاهش ظهور لکه های قرمز و لکه های مربوط به سن استفاده می‌ شود. اگر شما رنگ های ناهموار را در پوست خود داشته باشید، روغن کندر، یک جز تشکیل ‌دهنده شماره ۱ است که می‌ تواند لکه های ایجاد شده بر اثر آکنه، جراحی و ترک پوست و… را از بین ببرد.

مزایای روغن اسطوخودوس برای پوست

به دنبال روغن‌ های ضروری برای چین و چروک اطراف دهان و یا هر جای دیگر روی بدن هستید؟ من قطعا نمی ‌توانم روغن ضروری اسطوخودوس را از این فهرست حذف کنم. احتمالا این روغن مفید، روغن شماره ۱ است که به التیام شرایط پوستی، سوختگی‌ ها و بریدگی‌ ها کمک می‌ کند، اما همچنین برای مبارزه با علائم پیری نیز مفید است.

خواص روغن گل رز

این قطعا یکی از بهترین روغن ‌ها برای چین و چروک و خال‌ های سن است. روغن گل رز ( rosehip ) از دانه های گل رز به دست می آید و یک ماده فوق العاده متمرکز برای زیبایی و سلامت پوست است.

فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان در سال 2018

روزنامه ایندیپندنت با استناد به یک گزارش معتبر سالانه، از فهرست قدرتمندترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

قدرتمندترین کشور‌های جهان معرفی شدند+ جایگاه ایرانبه گزرش سرزمین من ایران  به نقل از ایندیپندنت، گزارش معتبر «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» در سال 2018 همچون گذشته 80 کشور مختلف جهان را بر اساس قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی آنها رتبه‌بندی کرده است. بر اساس این گزارش، آمریکا امسال هم به عنوان قدرتمندترین کشور جهانمعرفی شد. این در حالی است که برخی از کشورها در رتبه‌بندی امسال در مقایسه با سال گذشته به جایگاه بالاتری صعود و برخی دیگر به جایگاه پایین‌تری تنزل پیدا کرده‌اند.

در این فهرست ایران در مقایسه با سال 2017 به رتبه بالاتری صعود کرده و جایگاه سیزدهم این جدول را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن ذخایر نفتی فراوان، علاقه و توجه کشورهای قدرتمند جهان را به خود جلب کرده است.

در گزارش امسال «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت»، 5 کشور اول قدرتمند جهان به ترتیب عبارتند از:

1.آمریکا: این کشور با توجه به بودجه نظامی هنگفت خود، رتبه نخست کشورهای قدرتمند جهان را از آن خود کرده است. این در حالی است که چالش‌های داخلی از جمله تنش‌های نژادی و نابرابری به این کشور آسیب زیادی وارد کرده است.

2. روسیه: این کشور یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد. روسیه همچنین در حوزه نظامی هم سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. این کشور در سال 2016، 5.4 درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را صرف امور دفاعی کرد.

قدرتمندترین کشور‌های جهان را بشناسیم+ جایگاه ایران

3. چین: سرعت رشد اقتصادی چین بسیار زیاد است، اما همچنان بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بر اساس این گزارش، این کشور به دلیل برخی سیاست‌هایش مورد انتقادهایی در جهان قرار گرفته است.

4. آلمان: رتبه آلمان در سال جاری میلادی افزایش یافته و توانسته جایگاه انگلیس را از آن خود کند. آلمان که محبوب‌ترین کشور در اتحادیه اروپاست، یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد.

قدرتمندترین کشور‌های جهان را بشناسیم+ جایگاه ایران

5. انگلیس: به دنبال تشدید تنش‌ها درباره برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، رتبه این کشور در مقایسه با سال گذشته میلادی، یک پله تنزل پیدا کرده است.

در فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان، ترکیه هم پس از ایران قرار گرفته و جایگاه چهاردهم را از آن خود کرده است. سوئیس، ایتالیا و سوئد هم در رتبه‌بندی سال 2018 به ترتیب جایگاه‌های هفدهم، هجدهم و نوزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.



کار بزرگ امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی بود

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به دوران امامت امام صادق (ع) گفت: کار بزرگ این حضرت انقلاب فرهنگی و مواجه شدن با تهاجم دشمنان بود.

کار بزرگ امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی بود/همزمان با شهادت جانسوز امام صادق (ع)، حجت الاسلام سید جواد بهشتی سخنران و کارشناس علوم قرآنی  در باب سیره و دوران امامت رئیس مکتب جعفری گفت: درباب سیره ائمه اطهار (ع)، از مقام معظم رهبری کتابی منتشر شده است به نام «250 ساله» که از زندگی اولین امام تا یازدهمین امام شیعیان را روایت می کند. درست است که هر کدام از امامان ما در وضعیت های مختلفی زیستند و تجربه های مختلفی را سپری کردند، اما همه یک ماموریت را پیگیری می کردند و در دعوت مردم به حق کوشیدند.

وی درادامه با اشاره به دوره امامت امام صادق (ع)، بیان کرد: دوره امام صادق (ع) در بین حکومت ها و امامت های ائمه دوره جدیدی است که آغاز دوره عباسیان مقارن شد. ما قبل از عباسیان ماحکومت بنی امیه را داشتیم، بنی امیه‌ای که ظلم های زیادی را به اهل بیت(ع) روا داشت و اگر امروز  از مردم ما بپرسند  که بنی امیه ظلم های زیادی کردند یا بنی عباس؟ همه بنا به عقبه ای که از واقعه کربلا دارند بنی امیه را نام می برند. اما امام صادق (ع) فرمود ظلمی که بنی عباس به ما اهل بیت (ع) کرد یک هزارم آن را بنی امیه به ما نداشت.

این سخنران و کارشناس امور دینی و قرآنی افزود:درست که در واقعه کربلا بنی امیه عزیزان اهل بیت (ع) و اصحابش را کشتند، اما بنی عباس به نوعی جنگ نرم  را به میدان آوردند و با ابزار علم، کتاب و با هنر به جنگ دین رفتند. ما در زمان  امام صادق (ع) با نهضت ترجمه روبرو هستیم که کتاب های اروپایی آن زمان ترجمه می شد و وارد حکومت اسلامی شد و در اختیار جوانها قرار می گرفت.

حجت الاسلام بهشتی اظهار کرد: با ورود کتب ترجمه، کتب های فلسفه، فنی، اخلاقی و فرهنگی به دست جوان ها رسید، در بین برخی ها دلخوش بودند که جوان ها و مردم آن زمان با جهان شناسی و انسان شناسی روبرو می شوند، اما در اصل این فرهنگ غرب بود که به حکومت آن دوران تحمیل می شد و به دست جوانهای اسلامی رسید. البته در این بین تعداد کمی نیز از کتب فنی وجود داشت، اما با همان تعداد کم باعث انحراف جامعه شد. درست مثل شبکه های ماهواره ای امروز که برخی ها می گویند ما شبکه های علمی یا خبری را تماشا می کنیم، ولی باز خوراک مبتذل خودش را دارد.درواقع امام صادق (ع) کار بزرگش انقلاب فرهنگی و مواجه شدن با تهاجم فرهنگی و آمادگی برای مقابله با آن تهاجم بود.

کار بزرگ امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی بود/

وی با اشاره به نقل بیشترین حدیث در دوران امامت امام صادق (ع)، ادامه داد و گفت: تمام اهتمام امام صادق (ع) به این بود که جوانها آگاهیشان بالا برود و با احادیث سرکار بیشتری داشته باشند و عمرشان را به بطالت نگذرانند. امیرالمونین (ع) در روایتی بیان می کنند:«اگر دنیایی به جنگ من بیاید، ابزار من بصیرت است.»؛ جوان امروز ما نیز مشابه جوان جوان دوره امامت امام صادق (ع) است. دغدغه امام صادق (ع) این بود که جوان دوره حکومت بنی عباس و امامتشان با آگاهی و بصیرت دینی عجین شوند و یک مشعله ای در وجودش پیدا شود که خودش را نگه دارد.

حجت الاسلام بهشتی افزود: ما از هیچ امامی به اندازه امام صادق (ع) حدیث نداریم. یعنی امام صادق (ع) در تمام شبانه روز در طی عمرشریفشان برای آموزش جوانهای مسلمان در رشته های دینی و غیردینی فعالیت کردند. مرحوم شیخ مفید نیز می گوید اینکه می گویند امام صادق 4000 شاگرد داشته اند، به طور قطع 4000 شاگر داشتند. شاگردان امام صادق (ع)  در رشته های مختلف علوم زمینی و آسمانی تحصیل کردند.

وی با اشاره ورود احادیث جعلی به جامعه امامت امام صادق (ع) گفت: آسیبی در  زمان امام صادق (ع) به جامعه وارد شده تولید احادیث دروغین بود، یعنی کسانی بودند که به خودشان جرات می دادند سلسله احادیث جعلی خود را به پیامبر برسانند  و به دورغ بین مردم پراکنده کنند. برخی از منابع بیان کردند که بیش از 6 هزار حدیث جعلی وجود دارد که در آن زمان نقل شده است. یکی از علمای معاصر ما علامه عسگری که چند سال پیش از دنیا رفت، کتابی 13 جلدی دارد که در راستای نقش ائمه در احیای دین بیان شده است. درواقع یکی از نقش های بزرگ ائمه جلوگیری از خرافات است که به احادیث و روایت های دروغین و جعلی می پرداختند و امام صادق (ع) سخنان راست را وارد فرهنگ  اسلام می کردند و با تهاجمی که در آن زمان بود  مقابله می کرد.

کار بزرگ امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی بود

حجت الاسلام بهشتی گفت: امروز هم به عقیده من وظایف جوانهای مسلمان آشنایی با احادیث است، ما خوشبختانه کتاب‌های حدیث که به زبان فارسی، انگلیسی و زبان های دیگر ترجمه شده در قالب کتاب چاپی یا اینترنتی در دسترس است. و با هر موضوعی که دوست دارید می توانید جستجو کنید و سبک زندگی خودمان را براساس احادیث ائمه به ویژه امام صادق (ع) رقم بزنیم.

وی با اشاره به وجود فرقه های متعدد در دوره امامت امام صادق (ع) اظهار کرد: وجود فرقه های متعدد خطری است که این خطر را پیامبر (ص) پیش بینی کرده بودند، موسی بن عمران بعد از اینکه از دنیا رفت 71 فرقه در بین یهودیان پیدا شد که یک فرقه اهل نجات بودند، همچنین در بین مسیحیان 70 فرقه در انحراف بودند که وقتی عیسی بن مریم از میان مردم رفت 72 فرقه ماندند و در ادامه پیامبر می فرمایند: «در امت من 73  فرقه پیدا خواهد شد که یک فرقه از آنها اهل نجات است. پیدا کنید فرقه ناجیه را.» برای برخورد با فرقه های جعلی  راهش این است که ما به هرکسی اعتماد نکنیم و از نمایندگان و وکلای دینی بپرسیم و به هرکسی و هر کتابی مراجعه نکنیم.

کار بزرگ امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی بود

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به ظلم هایی که در حکومت بنی عباس وجود داشت، اظهار کرد: به دلیل ظلمی که بنی عباس داشت علویان درصدد ایستادگی با آنها بودند، اما باید درنظر داشت که هر فرقه و قومی که شمشیر دست گرفته بود مورد تایید اهل بیت (ع) نبود، بعضا این فرقه های به ظاهر بر حق بودند، اما مخالف حق و حقانیت بودند و طلب و نفع خود را در آنها می جستند، به همین دلیل  مکتب دوره امامت صادق (ع) به مکتب شیعه جعفری معروف شد. بنیان شیعه را امیرالمومنین (ع) در زمان پیامبر (ص) بنا کردند و کلمه شیعه از آن زمان شکل گرفت. 

حجت الاسلام بهشتی در پایان با اشاره به اهمیت نماز یادآور شد: در شب یا روز شهادت امام صادق (ع) باید این خاطره را بیان کنم که وقتی امام صادق (ع) به  آخرین ساعات عمرشان رسیدند، بستگان و همسایگان را جمع کردند و این جمله را فرمودند : «به خدا قسم شفاعت من به کسانی که نماز را سبک می شمارند نمی رسد.» بیاید در شب و روز شهادت امام صادق (ع) نمازمان را بررسی کنیم و به آن اهمیت بدهیم.

فرمانده کل قوا

 Image result for ‫رهبر‬‎

پیام من به همه‌ی آحاد ارتش این است که قدر این موقعیّت را بدانند، قدر این‌جور خدمت کردن را بدانند. خدمت رزمی میکنید در یک سازمان رزم، حضور فعّال دارید، خدای متعال [هم] این را پای شما به‌عنوان حسنه مینویسد و ثواب میکنید؛ این خیلی چیز باارزشی است، قدر این را بدانید؛ این حالت را حفظ کنید. آمادگی‌های معنوی و روحی و انگیزه‌ایِ خودتان و عناصر زیردستتان را روزبه‌روز افزایش بدهید.

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از صنایع دریایی مستقر در خراسان رضوی


 

امیر دریادار خانزادی از صنایع دریایی مستقر در خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در صنایع دریایی خراسان رضوی از سامانه های رانش یگانهای شناور ،سامانه حفاظت کاتدی و پایش خوردگی شناورهای سطحی و زیرسطحی و سامانه‌های سلاح ،تجهیزات دریایی تجهیزات جانبی و قطعات موتورهای دریایی ،سامانه های شبیه ساز بازدید کرد.

امیر دریادار خانزادی در این بازدید با اشاره به فرامین فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر شتاب بخشیدن به برنامه های در دست اقدام نداجا ،بر بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی تاکید و پتانسیل موجود در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع را بسیار قوی و ارزشمند توصیف کرد.

وی در جمع کارکنان صنایع دریایی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتقاء توانمندی دفاعی در مجموعه نیروهای مسلح ، ارتباط بین صنایع دفاعی و مجموعه نیروهای مسلح را در ارتقای آمادگی و توان دفاعی کشور بسیار موءثر دانست.

در این بازدید دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با توصیف نقش موثر نیروی دریایی ارتش در حفاظت از منافع ملی از افزایش تعامل موءثر بین این دو ارگان دریایی کشور خبر داد .

۱۰ راز سر به مهر کره زمین که علم از توضیح آن عاجز است

در مطلب زیر به ۱۰ مورد از اسرار ناگفته کره زمین می پردازیم علم از توضیحی برای آن ندارد.

به گزاش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان : کره زمین خانه ی همه ی موجوداتی است که روی آن سکونت دارند. این خانه ی عظیم از زمان پیدایش خود رخدادها و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته تا به شکل فعلی خود رسیده است. قرن ها است که انسان ها سعی دارند از سیاره ی محل زندگی خود بیشتر بدانند اما با وجود تحقیقات فراوانی که صورت گرفته هنوز رازهای سر به مهر زیادی درباره ی کره زمین وجود دارد که علم از توضیح آن ها عاجز است. در ادامه به ۱۰ مورد از این اسرار کره زمین می پردازیم.

۱- این همه آب از کجا آمده؟

10 راز سر به مهر کره زمین که علم توضیحی درباره آن ها ندارد

هفتاد درصد سطح کره زمین را آب پوشانده و به همین دلیل است که به زمین «سیاره ی آبی» می گویند. اما این آب ها از کجا آمده؟ چطور این همه آب روی سیاره ی زمین وجود دارد درحالی که در بقیه ی منظومه ی شمسی تقریبا هیچ آبی وجود ندارد؟ بیشتر دانشمندان معتقدند که در حدود ۴/۵ بیلیون سال پیش در زمان شکل گیری کره زمین، این سیاره خشک و سنگی بود. رایج ترین تئوری علمی در این مورد بیان می کند که H2O به شکل چندین سیارک عظیم پوشیده از یخ به سیاره ی ما رسید. تئوری دیگری هم بیان می کند که آب در واقع از زمان پیدایش کره زمین وجود داشت و زمین آن را از ابر گاز و غبار سازنده ی منظومه ی شمسی حفظ کرد. این اتفاق به هر صورت که افتاده باشد، به طور قطع برای همه ی موجودات روی کره زمین مفید بوده است.

۲- اکسیژن زمین چطور تثبیت شد؟

 

 

اکسیژن کره زمین هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای زندگی ساکنان این سیاره مفید بوده است. علم به منشأ اکسیژن زمین پی برده است. در حدود ۲/۴ بیلیون سال پیش، موجودات میکروسکوپی ای به نام سیانوباکتریا اکسیژن را به عنوان فضولات خود تولید کردند و اتمسفر سیاره ی زمین از اکسیژن پر شد. اما چندان مشخص نیست که در چند دوره ی بعدی آن دقیقا چه اتفاقی رخ داد. بعد از آن، سطح اکسیژن در اتمسفر زمین به شدت بالا و پایین می شد تا آنکه بالاخره در حدود ۵۴۰ میلیون سال قبل، میزان اکسیژن تثبیت شد. از آن زمان، سطح اکسیژن به میزان قابل تنفسی که امروزه از آن استفاده می کنیم ثابت باقی مانده است. اما چه چیزی باعث تثبیت ناگهانی سطح اکسیژن شد؟ این یکی از بزرگ ترین اسرار علمی سیاره ی زمین است.

۳- علت انفجار کامبرین چه بود؟

انفجار کامبرین به انفجار شکل پیچیده ای از حیات اشاره دارد که ۵۴۰ میلیون سال قبل بر روی زمین رخ داد. قبل از این انفجار، طی بخش اعظمی از تاریخ کره زمین، حیات در این سیاره بیشتر به شکل باکتری، یوکاریوت ها و گیاهان فراساده بود. اما با شروع دوره ی کامبرین، روند تکامل دچار یک جهش افزایشی شد و موجودات پیچیده به سرعتی که پیش از آن هرگز وجود نداشت شروع به تکامل کردند. ناگهان موجودات از مغز، چشم و اسکلت برخوردار شدند. دودمان بیشتر موجودات زنده ی امروز به دوران کامبرین باز می گردد. برخی دانشمندان معتقدند که انفجار کامبرین به علت اکسیژنی رخ داد که سطح آن درست در همان دوره تثبیت شد. اما دانشمندان در مورد علت این انفجار کاملا مطمئن نیستند. دانشمندان دیگری معتقدند عواملی مانند افزایش دمای زمین و گسترش محیط های آبی کم عمق هم در این انفجار دخیل بودند.

۴- آیا روزی می رسد که بتوانیم زلزله را پیش بینی کنیم؟

با وجود همه ی تحقیقات زیادی که در مورد کره زمین و چگونگی عملکرد آن صورت گرفته، ما هنوز راهی برای پیش بینی دقیق زلزله پیدا نکرده ایم. ما کماکان در تلاش هستیم اما تکنولوژی فعلی ما تقریبا به دقت پیش بینی آب و هوا می تواند زلزله را پیش بینی کند. ما می دانیم که زلزله زمانی شروع می شود که سنگ ها در زیر زمین شکافته می شوند و امواج ارتعاشی به سطح زمین می فرستند، اما هنوز نمی دانیم که چرا این اتفاق می افتد و چطور می توانیم آن را پیش بینی کنیم.

۵- زمین ساخت صفحه ای از چه زمانی آغاز شد؟

بخشی از دشواری پیش بینی زلزله به دلیل آن است که ما درباره ی فرآیند عامل بروز زلزله یعنی زمین ساخت صفحه ای چیز زیادی نمی دانیم. پوسته ی زمین از چندین صفحه ی زمین ساخت متغیر تشکیل شده است. دانشمندان تنها می توانند درباره ی زمان و چگونگی فرآیند زمین ساخت صفحه ای گمانه زنی کنند. بخشی از دشواری کشف رازهای پنهان صفحات زمین به دلیل آن است که در عمل هیچ مدرکی از این زمان بسیار دور باقی نمانده است. دانشمندان تخمین می زنند که فرآیند زمین ساخت صفحه ای نزدیک به ۳ بیلیون سال پیش آغاز شد اما هیچ گمانه زنی ای در مورد چگونگی آغاز آن وجود ندارد.

۶- در داخل هسته ی زمین چه خبر است؟

اگرچه به نظر می رسد که انسان ها موفق به کشف عمیق ترین لایه های زمین شده اند اما حقیقت آن است که ما تنها تا سطح این سیاره پیش رفته ایم و بخش عمده ی آن در عمل کشف نشده باقی مانده است. علت این مسأله آن است که شرایط در زیر سطح کره زمین کاملا نامساعد است. ما می دانیم که لایه ی زیرین پوسته یعنی گوشته، بیشتر از سنگ سیلیکات سخت تشکیل شده. اما ساختار هسته ی کره زمین هنوز یک معما باقی مانده است. دانشمندان سال ها اعتقاد داشتند که عمیق ترین لایه ی زمین از آهن و نیکل تشکیل شده. اما در دهه ی ۱۹۵۰، آن ها متوجه شدند که این دو عنصر تقریبا سنگین تر از جرم اندازه گیری شده برای هسته هستند.

۷- دقیقا چه اتفاقی برای دایناسورها افتاد؟

دایناسورها به مدت میلیون ها سال حکمرانان بی چون و چرای دنیای ماقبل تاریخ بودند. اما دقیقا چه چیزی ۶۵ میلیون سال قبل به زندگی این موجودات عظیم الجثه پایان داد؟ چندین تئوری متداول در این مورد وجود دارد. یکی از این تئوری ها بیان می کند که یک شهاب سنگ عظیم با زمین برخورد کرد. تئوری دیگری هم بیان می کند که این اتفاق در اثر چندین فوران آتشفانی مرگبار رخ داد. در هر دو حالت، نتیجه یکسان بوده است، یعنی غبار و خاک ناشی از این حوادث جلوی رسیدن نور خورشید به زمین را گرفت و این مسأله به فرآیندهای حیات بخشی مثل فتوسنتز صدمه وارد کرد. دمای زمین به دلیل گازهای گلخانه ای اتمسفر زمین به شدت افزایش یافت.

۸- کره ی ماه چگونه به وجود آمد؟

دانشمندان مطمئن نیستند که زمین در به وجود آمدن قمر خود یعنی کره ماه چه نقشی داشته است. برخی معتقدند که ماه در اثر برخورد زمین با یک پیش سیاره ی نسبتاً کوچک تر به وجود آمده. با این حال، نمونه های به دست آمده از مأموریت آپولو بر روی کره ی ماه نشان داده است که ترکیب شیمیایی ماه بسیار شبیه به زمین است. این مسأله نشان می دهد که احتمالا ماه یک سیاره ی جداگانه نبوده و در حقیقت از بخشی از کره زمین تشکیل شده است. تئوری دیگری هم بیان می کند که ماه سیاره ی جداگانه ای بود که به سمت مدار زمین کشیده شد. این بهترین توضیح ارائه شده برای این پرسش است که چرا همیشه تنها یک سمت ماه به طرف کره زمین است.

۹- نام زمین از کجا آمده؟

زمین تنها سیاره در منظومه ی شمسی است که نام آن برگرفته از خدایان رومی یا یونانی نیست. نام زمین یعنی Earth از واژه ی ground در زبان های انگلیسی قدیم و آلمانی گرفته شده، اما کسی نمی داند که این نام در چه زمانی و به دست چه کسی ساخته شد. مهم ترین تئوری درباره ی آنکه چرا نام زمین برگرفته از اسطوره ها نیست بیان می کند که مردم دوران باستان نمی دانستند زمین هم مانند بقیه ی سیارات است. آن ها تصور می کردند برخلاف زمین، بقیه ی سیارات کروی شکل هستند و به دور زمین می چرخند و آن ها را به ترتیب نامگذاری کردند. اما مدرکی برای اثبات این تئوری وجود ندارد.

۱۰- گودال های سیبری چطور به وجود آمدند؟

این گودال های عظیم که بر روی شبه جزیره های یامال و گایدن در روسیه واقع شده اند، در سال ۲۰۱۴ کشف شدند و از آن زمان پیوسته در حال تغییر هستند. این حفره ها بزرگ تر شده اند و تعداد آن ها بیشتر شده است. تئوری های زیادی درباره ی علت پیدایش این گودال ها مطرح شده است. برخی اظهار می کنند علت آن هر چیزی می تواند باشد، از برخورد یک شهاب سنگ گرفته تا فعالیت های موجودات فرازمینی! رایج ترین تئوری در این مورد بیان می کند که این حفره ها در اثر فوران گاز متانی به وجود می آید که با افزایش دمای لایه ی منجمد دائمی اعماق زمین تولید می شود.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛دشمن شناسی وظیفه ای مستمر است


 

به گزارش روابط عمومی ارتش، معاون سیاسی عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده تر می کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و دشمن شناسی را وظیفه ای مستمر بدانند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، همایش سیاسی فرماندهان و مسئولین قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با حضور امیر اکرمی نیا معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم اکرمی نیا در این مراسم با اشاره به اهمیت مسائل سیاسی روز و آگاه سازی فرماندهان گفت:  برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن باید ابتدا او راشناخت، به اهدافش پی برد و روش های ضربه زدن به اهدافش را پیدا کرد و در عین حال باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد که به مجموع این کارها دشمن شناسی می گویند. اگر شناسایی دشمن خوب انجام نگیرد آثار منفی آن در مراحل تصمیم گیری و برخورد، خود را نشان می دهد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر دشمن شناسی به عنوان وظیفه ای مستمر، بیان کرد: ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده تر می کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند و دشمن شناسی را وظیفه ای مستمر بدانند

امیر اکرمی نیا افزود : علت اصلی دشمنی بیگانگان گسترش اسلامِ در بین کشورهای جهان است، چرا که اگر اسلام و احکام اسلامی در میان مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به دیگر کشورها برسد، منافع آن ها به خطر خواهد افتاد، بنابراین از روز اول با اسلام و نظام اسلامی مقابله کردند.

وی بیان کرد: همه آن دولت ها و قدرت هایی که عظمت اسلام را به زیان خودشان می بینند، امروز درمقابل اسلام، صف آرایی کرده اند و دشمن به خوبی درک کرده است که اگر ملتی از نظر فرهنگی، اتکاء به فرهنگ خود نداشته باشد زمینه فروپاشی استقلال فکری آن ها و در نتیجه پذیرفتن همه نوع زمینه های استعماری توسط آنان، فراهم خواهد بود.

در ادامه امیر سرتیپ دوم برزگری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان نیز در سخنانی با اشاره به خصوصیات جنگ نرم گفت: امروز فرزندان و خانواده های ما در تیررس جنگ نرم دشمن هستند و یکی از خصوصیت های این جنگ، آرام و بی سر و صدا بودن آن است که در صورت عدم توجه  در دل خانواده ها نفوذ می کند و ما باید از طریق آگاه سازی سیاسی، بینش سیاسی کارکنان نیروهای مسلح را افزایش دهیم تا کارکنان نیروهای مسلح آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی روز باشند.

وی، اهمیت به نماز و قرآن، اجرای کارهای فرهنگی اثرگذار و بصیرت افزایی کارکنان و خانواده ها را از راه کارهای مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: با توجه به جنگ نرم و برنامه ریزی گسترده دشمنان در این زمینه، باید با برنامه های ابداعی و نو فعالیت های دشمن را خنثی کنیم.

درخواست کاربران از هموطنان خوزستانی؛ #هوشیار_باشیم

کاربران فضای مجازی با به راه اندازی هشتگ "هوشیار باشیم" در صفحات خود به آشوب‌های اخیر در خرمشهر عکس العمل نشان دادند.

هشتگبه گزارش سرزمین من به نقل از خبرنگاران جوان ؛ سوءاستفاده ضدانقلاب از مشکل آب شُرب هموطنان خوزستانی به‌ویژه در آبادان و خرمشهر، آشوب‌های جزئی را در این شهرها به دنبال داشت. با توجه به مشکل پیش آمده در این ناحیه، عناصر بیگانه و منافقین سعی دارند تا مردم منطقه را تحریک و آنها را تشویق کنند تا علیه نظام اقداماتی انجام دهند.

این اقدامات در حالی انجام می‌گیرد که مسئولان خوزستان قول رسیدگی به وضعیت آب شُرب منطقه را داده‌ و گفته‌اند تا چند روز دیگر آب شیرین در لوله‌های آب جاری خواهد شد. در این میان کاربران فضای مجازی نیز مردم خوزستان را به حفظ آرامش دعوت کرده و از آنها خواسته‌اند همچون همیشه هوشیارانه عمل کنند. در ادامه واکنش برخی کاربران فضای مجازی به قضایای اخیر در استان خوزستان را مشاهده می‌کنید.

هشتگهشتگهشتگهشتگهشتگهشتگهشتگهشتگهشتگهشتگ

 


بیانات رهبر انقلاب و سردار سلیمانی درباره ترورهای سال شصت

اینستاگرام منتسب به سردارسلیمانی نماهنگی از بیانات رهبر انقلاب و سردار سلیمانی درباره ترورهای سال شصت را منتشر کرد.

سلیمانیبه گزارش  سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگاران جوان : در پی ناآرامی‌های به وجود آمده در بازار تهران که به تحریک و فریب عناصر معاند اتفاق افتاد، بار دیگر گروهک تروریستی منافقین با تحریک مردم به تخریب و آشوب در جامعه، ماهیت خبیث خود را نشان داد. آن‌ها با نام دلسوزی برای مردم ایران دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

اقدامات سنگدلانه و غیرانسانی منافقین کوردل در دهه‌ی اول انقلاب اسلامی، زخم‌هایی تسکین‌ناپذیر را بر جسم و روح ملت ایران برجای گذاشته است. منافقین برای مخالفت با انقلاب ملت ایران، دست به ترورهای وحشیانه‌ی افراد عادی و شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی زدند؛ آن‌ها در طول سال‌های پس از انقلاب بیش از 17هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند.

صفحه‌ی اینستاگرام منتسب به سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی نماهنگی با عنوان «نسل امروز ببینید ترور یعنی چه؟» منتشر کرد که برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی درباره ترورهای سال شصت است. در ادامه نسخه کامل این نماهنگ را مشاهده می‌کنید.

6 مرد خطرناک برای ازدواج را بشناسید

6 مرد خطرناک برای ازدواج را بشناسید

روانشناسان از خصوصیات برخی مردان که برای ازدواج مناسب نیستند، خبر می‌دهند لذا مردان خودخواه و متعصب برای ازدواج گزینه مناسبی نخواهند بود، همچنین اگر مردی عصبی مزاج بود سعی کنید از آن دوری کرده و به فکر ازدواج با او نباشید، همچنین به مردان دروغگو اعتماد نکنید.

مردی را برای خود انتخاب کنید که مرد میدان باشد و از  مبارزه فرار نکند، مردانی که وابسته به خویشاوندان خود هستند و دلبستگی عجیبی به آنها  دارند در زندگی مشترک باعث از بین رفتن  آرامش می‌شوند و در آخر مردان راحت‌طلب، مردانی که در زندگی بی‌خیال هستند و از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنند گزینه مناسبی برای ازدواج نخواهند بود.

جراحان کوچک که سلامتی را هدیه می‌دهند/ نشانه‌های طبع سرد را بهتر بشناسیم/ این مردان را برای ازدواج انتخاب نکنید/ بیماری های استخوانی که خوابیدن نامناسب عامل آن است

الگو شدن نیروهای مسلح برای سایرین از مطالبات رهبری است

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت:سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باید بیش از پیش در راستای معنویت افزایی و تربیت جوانان متدین اقدام کند.

الگو شدن نیروهای مسلح برای سایرین از مطالبات رهبری استبه گزارش سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگاران جوان : سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در جمع رئیس و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مجموعه سازمان، معنویت افزایی در ارتش را از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا دانست و گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باید بیش از پیش در راستای معنویت افزایی و تربیت جوانان متدین اقدام کند.

وی الگو شدن نیروهای مسلح برای سایرین را از دیگر مطالبات فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ایجاد و توسعه صندوق قرض الحسنه و فعالیت اثرگذار آن در راستای کمک به ارتقا معیشت کارکنان آجا اقدام موثری انجام داده است که می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد.

شیرازی با اشاره به برخی فعالیت های اثربخش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال‌های اخیر، تصریح کرد: اشراف بر امور سازمان، پیگیری مجدانه اقدامات، توجه به انگیزه، علاقه و توانمندی نخبگان و جوانان متدین و انقلابی و بهره مندی از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان می‌تواند سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در پیشبرد بهتر امور و اثربخشی فعالیت ها یاری رساند.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در ادامه رویکرد جدید و فعالیت‌های اخیر صورت گرفته در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور امیر سرلشکر موسوی به عنوان فرمانده ای متدین و کارآمد، سرعت بیشتری به خود گرفته است را حرکتی رو به جلو توصیف کرد و افزود: همه باید کمک کنیم تا این رویکرد انقلابی در ارتش تقویت شود.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز به ارائه گزارشی از اهم فعالیت های صورت گرفته در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی یک سال و در قالب گزارش اشراف این سازمان پرداخت و گفت: با تلاش فرماندهان، مسئولان و کارکنان سخت کوش و مخلص این سازمان و با حمایت ها و پشتیبانی های ارزشمند فرماندهی کل ارتش، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است در راستای تامین بخشی از انتظارات و مطالبات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) انجام وظیفه کند.

ناکامی تروریست‌های تکفیری در نفوذ به عمق خاک کشور/ سه رزمنده به شهادت رسیدند

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از درگیری رزمندگان با یک تیم تروریستی تکفیری در شامگاه گذشته در منطقه میر‌جاوه خبر داد.

ناکامی تروریست‌های تکفیری برای نفوذ به عمق خاک کشور/ سه رزمنده به شهادت رسیدندبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه شنبه 5 تیر ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد:

شامگاه گذشته (4 تیرماه) یک تیم تروریستی وابسته به گروهک های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه ( میل ۹۶ ) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند.

این اطلاعیه می افزاید: در درگیری و تبادل آتش  بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.

همچنین دو تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند.

 این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: مدافعان امنیت ایران اسلامی مستقر در منطقه ، اعم از رزمندگان غیور و جان بر کف نیروی زمینی سپاه، مرزبانان دلاور نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی ، از آمادگی کامل برای مقابله سخت وقاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و خاک مقدس کشورمان را قتلگاه گروهک های تروریستی و مزدوران استکبار جهانی قرار خواهند داد.

واکنش فیفا به هنرنمایی بیرانوند در مهار پنالتی رونالدو

واکنش بیرانوند به پنالتی رونالدو تحسین فیفا را به دنبال داشت.

به گزارش  سرزمبن من ایران به نقل از خبرنگاران جوان خبرنگار : پس  از اینکه داور خطای عزت‌اللهی روی رونالدو را بعد از استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی پنالتی تشخیص داد و بیرانوند به زیبایی هر چه تمام‌تر ضربه پنالتی رونالدو را مهار کرد حساب کاربری فیفا تصویری از این برخورد را منتشر کرد.

واکنش توییتر فیفا به مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند

حقایق جالب روانشناسی که علت رفتار‌های عجیب انسان را مشخص می‌کند!


در مطلب زیر قصد داریم شما را ۷ حقیقت روانشناسی که علت رفتارهای عجیب انسان را توضیح می دهد آشنا کنیم .

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: مغز انسان گاهی عملکرد عجیبی دارد و ما را وادار می کند رفتارهای غیر منطقی و عقاید احمقانه ای داشته باشیم و حتی می تواند خاطرات ما را دستخوش تغییر کند. با این حال، همه ی تصمیمات ما علتی دارند. در اینجا به ۷ اثر روانشناختی می پردازیم که تعیین کننده ی رفتارهای ما هستند.

۱- غریبه ها می توانند در رفتار ما تأثیر گذار باشند

این مسأله در تئوری زاجونک (تسهیل اجتماعی) مطرح شده است. ما ممکن است در خانه یک لباس کهنه بپوشیم اما در بیرون خانه مثل یک خانم یا آقای متشخص رفتار کنیم. با این حال، رفتار یک شخص نه تنها به همنشین او بلکه به تعداد شاهدانی بستگی دارد که در یک لحظه ی معین ناخواسته در اطراف او حضور یافته اند. برای مثال، ممکن است مردی برای تحت تأثیر قرار یک زن جای خود در اتوبوس را به یک شخص سالخورده دهد.


بیشتربخوانید : تست ساده شخصیت شناسی که میزان وابستگی شما به اطرافیان‌تان را آشکار می‌کند


راه مقابله: گهگاه از خود بپرسید چرا کاری را انجام می دهید و آیا آن کار را برای تحت تأثیر قرار دادن و خوشایند دیگران انجام می دهید یا برای آنکه خودتان اینطور می خواهید.

۲- علاقه ی ما به یک آزمایش می تواند رفتار ما را تغییر دهد

به این مسأله اثر هاثورن گفته می شود. محیط جدید علاقه ی ما را به یک آزمایش یا رخداد بر می انگیزد، رفتار ما را دچار تغییر می کند و به اشتباه نتیجه ای مثبت به دست می دهد. برای مثال تصور کنید که در یک سوپرمارکت به شما پیشنهاد می دهند نوعی دم نوش با اسانس جدید را امتحان کنید و به یک پرسشنامه در مورد آن پاسخ دهید. ممکن است در آنجا نمره ی بالایی به دم نوش دهید اما در خانه زمانی که دوباره آن را می خورید متوجه شوید که ویژگی خاصی ندارد.

راه مقابله: سعی کنید شفافانه و منتقدانه فکر کنید. زمانی که می خواهید به پرسش های یک تحقیق یا آزمایش پاسخ دهید مجبور نیستید فقط به خاطر آنکه شما را برای اظهار نظر انتخاب کردند بالاترین نمره را بدهید.

۳- ما کارهای ناتمام را بهتر از کارهای انجام شده به خاطر می آوریم

به این مسأله اثر زیگارنیک گفته می شود. احتمال اینکه کارها و وظایف ناتمام خود را به خاطر بیاوریم بیشتر است. برای مثال، پیشخدمت رستوران تا زمانی که سفارش هایتان را نیاورده باشد شما را به خاطر دارد و بعد از آوردن سفارش شما، توجه او به مشتریان دیگر جلب می شود.

راه مقابله: بهتر است برای آنکه ذهن تان مشغول چیزی نشود کارهای مربوط به آن را به اتمام برسانید. دست کم آن را در ذهن تان تمام کنید. با این کار می توانید حواس تان را جمع کنید و ذهن تان مشغول آن کار ناتمام باقی نمی ماند.

۴- اجناس گران قیمت را آگاهانه می خریم

به این حالت اثر وبلن گفته می شود و معنای آن تقاضایی برای محصولات گران قیمت است که توجیه اقتصادی ندارد. این مسأله بیشتر در میان قشر جوان دیده می شود که حفظ وجهه ی اجتماعی برای آن ها اهمیت زیادی دارد. تصور ما این است که کالاهای حراجی ها یا محصولاتی که تخفیف دارند حتما معیوب هستند.

راه مقابله: اگر تنها برای نمایش دادن به دیگران، جدیدترین محصول یک برند معروف را خریداری می کنید یا به سفرهای خارجی می روید، باید بدانید که دچار این مسأله شده اید. زمانی که تصمیم دارید کالای گران قیمتی را بخرید از خود بپرسید که آیا آن را برای کیفیت بالایش می خرید یا تنها برای پرستیژ اجتماعی.

۵- از کسانی خوشمان می آید که اشتباه می کنند

به این مسأله اثر پرات فال گفته می شود. کسانی که مرتکب اشتباه می شوند و بامزه به نظر می رسند برای ما جذابیت بیشتری دارند. بی نقص بودن، فاصله ایجاد می کند و حتی می تواند باعث ناراحتی شود.

راه مقابله: از سر به هوا بودن یا رفتارهای احمقانه ی خود نترسید. این اتفاقات در واقع می تواند باعث جذابیت بیشتر شما شود. به علاوه، مواجهه با دیگران زمانی که خود واقعی مان هستیم راحت تر از زمانی است که سعی می کنیم مثل ملکه ها و پادشاهان رفتار کنیم.

۶- توجه دیگران به ما کمتر از آن چیزی است که تصور می کنیم

این حالت که به آن اثر نورافکن گفته می شود به معنای آن است که ما احساس می کنیم دیگران ما را تماشا می کنند و متوجه تمام اشتباهات ما می شوند. برای مثال، زنی که فراموش کرده به یکی از چشم هایش ریمل بزند، تصور می کند که همه ی اطرافیان او متوجه این مسأله می شوند و او را تمسخر می کنند. گروهی از روانشناسان دانشگاه کرنل در نیویورک از افرادی خواستند تا تیشرتی با یک طرح احمقانه بر روی آن به تن کنند و تعداد کسانی که متوجه لباس آن ها می شوند را بشمارند. تعدادی که آن ها در نهایت به اشتباه گزارش داده بودند در حقیقت دو برابر بیشتر از تعداد واقعی بود.

راه مقابله: توجه دیگران به ما بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می کنیم. اگر روی لباس تان یک لکه افتاده، ذهن تان را درگیر آن نکنید. کافی است به آن فکر کنید که تا به حال چقدر متوجه اشتباهات دیگران شده اید. قطعا این مسأله زیاد اتفاق نیفتاده است.

۷- هر چه جمعیت کمتری در اطراف تان باشد، احتمال آنکه در صورت نیاز کسی به شما کمک کند بیشتر است

به این مسأله اثر تماشاگر گفته می شود. هر چه جمعیت اطراف کسی که نیاز به کمک دارد بیشتر باشد، احتمال آنکه کسی از آن ها واقعا به آن شخص کمک کند کمتر است. اگر جمعیت زیادی در یک مکان حضور داشته باشند، هر کدام از آن ها تصور می کنند شخص دیگری کمک خواهد کرد. بنابراین در نهایت هیچ کس کمک نمی کند.

راه مقابله: اگر ناگهان در یک مکان عمومی دچار مشکل شدید، نه رو به تمام جمعیت بلکه از یک شخص خاص کمک بخواهید. با این کار احتمال آنکه به شما کمک شود بیشتر خواهد شد.

منبع: روزیاتو