سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

چگونه سریعاً سرماخوردگی را درمان کنیم؟

 موادی غذایی اشاره می‌کنیم که بهتر است آن ها را در منزل داشته باشیم و به محض بروز علائم سرماخوردگی از آنها استفاده کنیم.

نعناع؛ از آن جایی که این گیاه حاوی ماده‌ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می‌شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنیم تا گلودرد را تسکین دهد و عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنیم تا هوای خشک را مرطوب کند.

فلفل؛ ماده‌ای به نام «Capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می‌شود.

زنجبیل؛ زنجبیل دم کرده در صورتی که تب و لرز کرده‌ایم بدن را گرم می‌کند. یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنیم.

دارچین؛ همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می‌کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنیم یا چند چوب دارچین بجوشانیم تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می‌توانیم استفاده کنیم.

عسل؛ عسل را هرطور که استفاده کنیم، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که روزی یک قاشق چایخوری عسل مصرف می‌کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می‌کنند و خواب بهتری دارند.

لیمو؛ ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آنجا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم‌دار کردن آب از لیمو استفاده کنیم. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چایخوری عسل یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنیم.

آب نمک؛ به دلیل اینکه آب نمک التهاب گلو را کاهش می‌دهد، قرار دادن نمک روی زخم می‌تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می‌تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنیم و آرام غرغره کنیم. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنیم.

سوپ مرغ؛ مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ.

محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

لازم است که چند نکته را هنگام سرماخوردگی رعایت کنیم.

خواب کافی؛ تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می‌کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی 6 تا 8 ساعت، نوزاد 18 ساعت، نوپا 12 تا 13 ساعت و پیش دبستانی به 10 ساعت خواب نیاز دارند.

ورزش؛ فعالیت جسمی گلبول‌های سفید را که با بیماری مقابله می‌کنند، افزایش می‌دهد.

رعایت نظافت؛ شستن دست را با صابون فراموش نکنیم. تحقیقات نشان داده است که صابون‌های معمولی در از بین بردن میکروبها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست.

هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت 20 ثانیه بشوییم. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتماً رعایت شود. خارج از منزل از دستمال‌های مخصوص استفاده کنیم. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات را رعایت کنیم:

مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه داریم. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشوییم تا هر نوع جرم یا ویروس باقیمانده از بین برود.

در فصل سرماخوردگی حوله‌های دستی را هر 3 تا 4 روز با آب جوش بشوییم.

مصرف آب: با بالا بردن مصرف مایعات بافت‌های سیستم تنفسی مرطوب می‌ماند و مانع تراکم میکروب می‌شود.

تصفیه هوا: هر روز برای مدت کوتاهی یک یا 2 پنجره را باز کنید تا مواد آلوده کننده داخل خانه و جرم‌های دیگر خارج شوند.

دمای اتاق را پایین نگه داریم، خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می‌کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس‌ها به حساب می‌آید.

کاهش درجه حرارت به میزان 5 درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

استراحت: روزی چند دقیقه از همه اعضای خانواده بخواهیم با بستن چشم، تنفس عمیق و با پرداختن به فکرهای خوب استرس بدن را کاهش دهند. کاهش استرس یعنی آمادگی کمتر به بیماری.

مصرف میوه و سبزی: هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین هستند و در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.

سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می‌شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، سعی کنیم روزی 5 وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنیم. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می‌شود.

مصرف شیرینی‌ را به حداقل برسانیم. از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانیم.

مکمل‌ها: کارشناسان معتقدند که امروزه مواد مغذی کافی کودکان از طریق رژیم تأمین نمی‌شود، بنابراین برای جبران آن و طبق دستور پزشک باید مکمل‌هایی مانند مولتی ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم غذایی آن‌ها افزوده شود.

سرتیپ ذاکری : یکی از رمزهای اصلی موفقیت ما در جنگ تحمیلی همین اعتقاد و ایمان رزمندگان ما بود.

سرتیپ ذاکری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در چهارمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور به خبرنگار ما گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس ما ثابت کردیم که این سلاحها و تجهیزات پیچیده و پیشرفته نیستند که پیروزی ها را به ارمغان می آورند.

 

 سرتیپ ذاکری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در چهارمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های  کشور در مصلای امام خمینی (ره) با حضور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت:در طول هشت سال دفاع مقدس ما در تحریم اقتصادی وسیع و همه جانبه ای قرار داشتیم اما ثابت کردیم که این سلاحها و تجهیزات پیچیده و پیشرفته نیستند که پیروزی ها را به ارمغان می آورند.
 به گزارش روابط عمومی ارتش وی در ادامه افزود: بسیاری از مواقع هواپیماهای ما اجازه پرواز نداشتند چرا که آسمان در اختیار جنگنده های عراقی بود، دریایی از مین در مقابل رزمندگان ما قرار داشت، انواع و اقسام تیربارهای مکانیکی و الکترونیکی در برابر آنها بود. حتی در شرایطی توپخانه های دشمن این میادین مین را تحت پوشش قرار می داد. اما در نهایت پیروزی ها برای ما رقم می خورد.
او همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس سلاح ها با فکر و اندیشه رزمندگان اسلام، به موقع و بجا بکار گرفته می شد. سلاحی که در دست یک انسان مؤمن، باانگیزه و معتقد به خدا باشد می تواند بر دهها نفر سلاح به دست بی ایمان پیروز شود و یکی از رمزهای اصلی موفقیت ما در جنگ تحمیلی همین اعتقاد و ایمان رزمندگان ما بود.
وی در پایان تاکید کرد: با وجود مدیریت شایسته و رهبری لایق و اندیشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در رأس نظام و امروز، امام خامنه ای عزیز، این تحریمها برای ما به فرصت تبدیل شد و این اعتماد و خودباوری را در ما به وجود آورد که این تحریم نه تنها مانع نیست بلکه پلی است برای پیشرفت. ما به این باور رسیدیم که خودمان نیازهای داخل را تأمین کنیم و در زمینه تولید تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به هیچ کشوری وابستگی نداشته باشیم و روی پای خود بایستیم. اگر چه این تحریم ها به ما فشارهایی هم وارد کرد ولی این خود آغازگر جهشی بود که دانشمندان و جوانان ما توانستند با استفاده از ظرفیت های موجود کشور، نهضت قطعه سازی را آغاز کنند و امروز شاهد آن هستیم که هواپیما، تانک، توپ، موشک، ناوشکن و سایر ادوات نظامی را با دستان پرتوان متخصصان کشورمان تولید می کنیم و توانسته ایم بومی سازی تجهیزات نظامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار  دهیم. این نتیجه همان تحریم هایی است که دشمن از سال 1358 آغاز کرد. آنها حتی فکرش را نمی کردند که ما روزی به دانش صلح آمیز هسته ای و حضور در فضا دست یابیم لذا می توان گفت اقتدار و سرافرازی امروز ما مرهون دفاع هشت سال دفاع مقدس  است


سربازی جنگجو برای نابودی دشمنان بدن :


یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: پیاز علاوه بر خاصیت ضدعونی کنندگی، نقش بسیاری در تقویت تخمدان ها دارد.
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: پیاز دارای طبع گرم و خشک و حاوی ویتامین های B و C و مواد معدنی مانند فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، گوگرد، ید و سیلیس است.

وی درباره خاصیت ضد عفونی کننده پیاز اظهار داشت: این گیاه حاوی ترکیبات فنول و کورستین است که خاصیت میکروب کشی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره خاصیت ضد حساسیتی پیاز عنوان کرد: افراد می توانند پیاز رنده شده را به منظور کاهش التهاب محل گزیدگی و نیش حشرات بر روی موضع مورد نظر قرار دهند.

وی افزود: افرادی که دچار سرگیجه یا وزوز گوش هستند باید پنبه آغشته شده به آب پیاز را داخل گوش خود بگذارند که این روش در رفع عفونت و صدای گوش، نقش موثری دارد.

عظمایی با بیان اینکه پیاز ادرارآور بسیار قوی است، توصیه کرد: مبتلایان به حبس ادرار برای برطرف شدن مشکل خود باید پیاز له شده را زیر شکمشان قرار دهند.

وی تصریح کرد: پیاز تاثیر بسزایی در دفع سموم بدن، تقویت تخمدان ها و رفع عفونت رحم دارد که برای این منظور افراد باید چند تکه پیاز خرد شده را داخل ظرف دربسته ای که محتوی آب بدون کلر است، به مدت چند دقیقه بجوشانند و پس از ولرم شدن این معجون، آن را با عسل ترکیب و روزانه 2 بار حدود 10 تا 30 دقیقه قبل از ناهار و شام هر بار 1 لیوان مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از این معجون باید به مدت 15 روز ادامه پیدا کند، افزود: افراد باید پس از استراحت 15 روزه، دوباره مصرف معجون را آغاز کنند و خانم ها باید توجه داشته باشند که پس از شروع قاعدگی استفاده از این ترکیب را قطع کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع نازایی خانم ها باید از این ترکیب 3 دوره(ماه) و هر بار به مدت 15 روز استفاده کنند، اظهار داشت: افراد می توانند برای تاثیرگذاری بهتر و سریع تر در کنار ترکیب فوق از دمنوش مخلوط آویشن شیرازی، پونه کوهی و گل ختمی روزانه 3 تا 4 لیوان مصرف کنند که زنان باردار باید از مصرف این دو ترکیب خودداری کنند زیرا استفاده از این دمنوش ها موجب سقط جنین می شود.

نخستین شهدای نیروهوایی ارتش:

محمد صالحی و خالد حیدری

شهیدان «خالد حیدری» و «محمد صالحی» جزو نخستین شهدای نیروهوایی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران هستند که پیکرهایشان پس از گذشت 32 سال به به میهن باز گشته است.

به گزارش سرزمین من ایران  به نقل از ایسنا، «خالد حیدری» نخستین شهید خلبان پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در روز 31 شهریورماه 1359 در قالب گروه پروازی «آلفارد» از پایگاه به پرواز درآمد و در عملیاتی پیروزمندانه پایگاه هوایی «کوت» عراق را بمباران کرد. در این عملیات پروازی، هواپیمای فانتوم او و «محمد صالحی» مورد هدف موشک زمین به هوای پایگاه کوت قرار گرفت و آنها به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

تا اینکه در هفته نخست آبان ماه سال 91 پس از گذشت 32 سال پیکرهای این دو خلبان شهید به آغوش میهن باز گشت. به همین مناسبت مروری بر زندگی‌نامه این دو قهرمانان شهید خواهیم داشت.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش:

دومین روز رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‎ - اصفهان

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، انجام موفق و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت را به فرمانده نیروی هوایی ارتش، خلبانان، کارکنان فنی و دیگر دست اندرکاران تبریک گفت.

به گزارش سرزمین من ایران دار هوایی فدائیان حریم ولایت " نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جلیلی‌صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو گفت: بی شک گوشه‌هایی از توانمندی، قدرت آفندی و دفاعی نیروی هوایی ارتش در قالب این رزمایش به نمایش درآمد.

وی افزود: نمایش و انعکاس توانمندی‌های تیزپروازان نیروی هوایی ارتش در ششمین رزمایش اقتدار هوایی حریم ولایت موجب ارتقای روحیه ملت بزرگوار ایران اسلامی، اطمینان آن‌ها از امنیت آسمان کشور و یادآور حماسه های ماندگار این نیرو در 8 سال دفاع مقدس شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان فنی اظهار کرد: این رزمایش برای دوستان و دشمنان داخلی و خارجی حاوی پیام‌های زیادی اعم از خودکفایی نیروی هوایی در تامین قطعات، آموزش، ساخت تسلیحات و از همه مهم‌تر آمادگی این نیرو برای مقابله با هر تهاجم و پاسخ دندان شکن به آن بود.

وی این موفقیت رابه محضر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)، فرماندهان نیروهای مسلح و فرمانده ولایت مدار نیروی هوایی ارتش تبریک گفت و برای آحاد نیروهای مسلح در انجام ماموریت‌های محوله آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

جلیلی صفت در پایان ضمن تقدیر از پشتیبانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، از معاونت فرهنگی و روابط عمومی آن سازمان، معاونت و کارکنان تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی در انجام اقدامات فرهنگی- تبلیغی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم و لایت نهاجا، و رسانه های جمعی برای پوشش رسانه ای مطلوب این رزمایش تشکر و  قدردانی کرد.

ناوگروه نیروی دریایی روسیه در بندر انزلی پهلو گرفت:

چهارمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از ایسنا، فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به بازدید ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر از بنادر همدیگر اظهار کرد: کشورها برای ابلاغ پیام صلح، دوستی و برادری نسبت به اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای مورد نظر اقدام می‌کنند.

دریادار دوم افشین رضایی‌حداد به بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ناوگروه‌های کشور روسیه به طور متقابل از بنادر ایران بازدید داشتند و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند به بندر آستراخان روسیه سفر کرده بود.

فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی برای بازدید ناوگروه‌های کشورهای حوزه دریای خزر از بنادر جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه دوم امسال خبر داد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار برای پایدارتر کردن امنیت در دریای خزر تلاش می‌کند.

دریادار دوم رضایی‌حداد امنیت پایدار، احترام متقابل و حُسن همجواری را از شاخص‌های مهم بین پنج کشور حاشیه دریای خزر عنوان کرد و گفت: تبادل فرهنگ کشورهای منطقه از جمله اهداف سفر ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در کشور، تصریح کرد: می‌توان فرهنگ مذکور را به کشورهای دیگر ارائه کرد.

فرمانده ارشد آجا در گیلان همچنین به اعزام اخیر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به کشور آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، به کشور مذکور اعزام شده است.

این نقاط را در کف دستتان فشار داده و معجزه آن را مشاهده کنید :


تنها با فشار این نقاط در کف دستتان به آن که به دکتر مراجعه کنید بسیاری از دردها و بیماری های شما درمان شده و معجزه آن شما را حیرت زده می کند.
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اغلب افراد از روش هایی مانند استفاده از مسکن برای  تسکین دردهای خود استفاده می کنند اما باید بدانید به جز روش های معمول، از طریق راهکارهایی مانند فشار دادن نقاط خاصی در کف دست می توان دردهای بدن را تسکین داده و برخی بیماری ها و مشکلات را درمان کرد.

به منظور این کار کافی است این نقاط خاص را برای 5 ثانیه به آهستگی فشار داده، نفس عمیق بکشید. و معجزه این کار را ببینید.

این نقاط را در کف دستتان فشار داده و معجزه آن را مشاهده کنید

نقطه ای در پایین انگشت شست(1)

سرفه، ناراحتی های تنفسی و عملکرد تیروئید  با فشار دادن این نقطه بهبود پیدا می کند.

 شست(2)

فشار نقطه ای روی انگشت شست می تواند افسردگی، اضطراب را درمان کرده و عملکرد طحال و معده را تنظیم کند همچنین اگر گرفتار دل درد، سردرد، مشکلات پوستی یا استرس هستید کتافی است این نقطه را روی انگشت شست خود فشار دهید.

سبابه(3)

این نقطه روی انگشت سبابه می تواند در رفع مشکلات کلیه ها و مثانه کمک کند از این گذشته اگر احساس ترس، گیجی یا ناامیدی دارید این نقطه می تواند به به مدیریت احساسات شما  در این زمان کمک کند همچنین عضلات و دردهای پشت، سوزش سردل و درد دندان نیز با این روش تسکین پیدا می کند.

انگشت وسط(4)

 نقطه روی این انگشت  در تنظیم کبد و کیسه صفرا کمک کرده  همچنین به منظور بهبود گردش خون، بینایی، تسکین میگرن و گرفتگی عضلات درد ماهانه خانم ها بسیار موثر است.

انگشت حلقه(5)

شما می توانید عملکرد ریه و روده بزرگ خود را با فشار دادن این نقطه بهبود ببخشید همچنین اگر شما گرفتا مشکلات گوارشی، تنفسی و یا بیماری های پوستی هستید  با فشار دادن این نقطه می تواند به کاهش مشکلات خود کمک کنید.

انگشت کوچک(6)

این نقطه بر روی انگشت کوچک در تنظیم عملکرد روده کوچک و قلب موثر است همچنین اگر شما احساس نگرانی، نا امنی، یا عصبی بودن می کنید می توانید با فشار این نقطه به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید.

نقطه ای در قسمت خارجی کف دست(نقطه a)

فشار این نقطه می تواند به تنظیم سطح قند و رفع مشکلات آپاندیس کمک کند.

نقطه ای در مرکز کف دست(b)

 فشار دادن این نقطه می تواند درکاهش استرس های گوارشی و یا درد شکم موثر باشد.

نقطه ای در بخش گوشتی کف دست(c)

این  نثطه به عملکرد غدد درون ریز و قلب مرتبط است.

امام علی(ع)

هر که در طلب دنیا زیاده روی کند...

افسران - هر که در طلب دنیا زیاده روی کند...