سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

سی.ان.ان ..چرا بایدن خود را درگیر تراژدی غزه نمی‌کند؟

تارنمای شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی پیرامون این رفتار رئیس جمهوری کنونی آمریکا نوشت: این نوع رفتار در قبال آنچه در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است، بیانگر ویژگی جو بایدن در مواجه با این مساله است که وی حاضر نیست تا تمام سرمایه سیاسی خود را مصروف این موضوع کند.

سی ان ان نوشت: اعضای تیم جدید کاخ سفید در تلاشند تا در حقیقت وعده های انتخاباتی جو بایدن را هماهنگ به پیش ببرند، دراین میانه پرداختن به موضوعات دیگر باعث انحراف در آن خواهد شد.

تارنمای این شبکه خبری در ادامه تحلیل خود نوشت: تلاش تیم جدیدی که هم اکنون در کاخ سفید حضور دارند موید این نکته است که مایل نیستند تا سرمایه های سیاسی  جو بایدن را با ورود به سایر بحران هایی که می تواند نتایج عملی در پی نداشته باشند،   ورود کند چراکه  این امر باعث خواهد شدتا وی را از اهدافی که پیش از انتخابات به آنها وعده داده بود منحرف سازند چراکه اکنون وی تلاش دارد تا خود را در سایه مبارزه با شیوع کووید-۱۹ در آمریکا قرار دهد.

سی ان ان نوشت: روندی که در «آتش مناقشه» بین اسرائیل و فلسطینیان درجریان است، بایدن مایل نیست خود را علنا بعنوان یک میانجی برای ایجاد یک نوع آتش بس به میان اندازد، امری که بسیاری از روسای سابق جمهوری بدان عمل می کردند.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه تحلیل افزود: در سیاست خاورمیانه ای، برخورد بایدن از یک موضع حمایت بی شائبه از اسرائیل است، چراکه وی از این دیدگاه مطلع است که روزهایی که آمریکا پیشتازی برای حل چنین مواردی موثر و کارساز بود، دیگر به سر آمده و «مُرده» است.

سی ان ان نوشت: با این وجود انتظار می رود تا کاخ سفید لحنی سختگیرانه درقبال اسرائیل نشان دهد و در پشت صحنه فعالیت های سیاسی برای برخورد با اسرائیل بر سر این مناقشه درجریان باشد، اما (همواره) نشان داده که فشارهای پشت صحنه آمریکا در قبال چنین بحران هایی کارساز نبوده و بایدن ناچار است تا در نهایت بطور علنی خود را درگیر پایان دادن به این بحران سازد.

تکرار حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی این بار  از زبان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، نه تنها موجب شد تا تعدادی از گروه‌های مسلمان آمریکایی دعوت جشن عید فطر کاخ سفید را رد کنند، بلکه برخی از نمایندگان چپ‌گرای مجلس آمریکا نیز در جلسه هفته پیش از رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کردند که حق حیات فلسطینیان را نادیده گرفته است.

جو بایدن ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره تنش در فلسطین همسو با دیگر اعضای کابینه اش، مدعی شده بود رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز نگرانی خود را از خشونت در غزه ابراز اما حمایت قوی خود را از تل آویو برای آنچه حق دفاع آنان از خود خواند، بیان کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: رژیم صهیونیستی دیوانه‌وار به سمت نابودی پیش می‌رود

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در آیین معرفی فرمانده جدید پایگاه  هوایی شهید نوژه همدان، اظهار کرد:

شکست های مفتضحانه رژیم صهیونیستی وعده الهی است.

موشک های فلسطینی با تاکتیک های متمرکز و هدفمند رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می دهند.

انقلاب اسلامی، اندیشه و  تفکر مقابله با ظلم ستیزی را ترویج و موجب بیداری ملت ها شده است.

 ایران اسلامی هم اینک به محور مقامت تبدیل شده است.

 از کارکنان غیور، انقلابی و خوش نام نیروی هوایی انتظار می رود با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند.

پایگاه سوم شکاری شهید نوژه تاثیر بسیار زیادی در پیروزی انقلاب و نقشی حیاتی در دفاع مقدس برعهده داشت.

خلبانان پایگاه نوژه شر داعش شرور و کثیف را از محدوده مرزهای ایران اسلامی دفع کردند.

اتحاد و همدلی نیروهای مسلح که از دوران انقلاب و دفاع مقدس آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

  ترابری ۶ هزار نفر نیرو در یک شب، ۹۰۰ سورتی پرواز و ریختن ۳۰۰ تن بمب بر سر دشمن کاری بود که خلبانان در عملیات بیت المقدس انجام دادند.

امیر سرتیپ واحدی:

نام‌گذاری معابر به نام شهدای سرباز اقدامی بنیادین در ارج نهادن به مقام شهدا است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم نامگذاری خیابان شهدای سرباز با بیان اینکه نام‌گذاری معابر به نام شهدا در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار کرد:

این اقدام ارزشمند کمترین کار برای قدرشناسی از خدمات ارزنده شهدای سرباز می باشد. 

شهدای سرباز برای استقلال و عزت ایران اسلامی از جان عزیز خود گذشتند تا کشوری مقتدر و عزتمند داشته باشیم.

ما وامدار شهدا هستیم، تکریم شهدا و خانواده های آنان باعث گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد و جوانان ما از این شهدا درس جوانمردی و ایثار را می آموزند.

شهدای سرباز برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. 

شهدای سرباز نماد ایثار و سربلندی یک ملت و ضامن نجات و عروج آن در تمام آزمون‌ها هستند .

سربازان نقش بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس داشتند و شهدای سرباز در این بین گمنام‌ مانده اند که برای معرفی و شناخت آنها باید تلاش های دوچندان انجام پذیرد.


ادعای میدل ایست آی درباره جزئیات گفت‌وگوهای ایران و عربستان..

میدل ایست آی نوشت: مقام‌های عراقی آگاه از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد می‌گویند که ایران از عربستان خواسته است تا به فروش نفتش و دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کند و در ازای آن حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی سعودی را محدود می‌کند.
بر اساس این گزارش، ایران و عربستان پس از قطع مناسبات دیپلماتیک در سال ۲۰۱۶ ماه گذشته یک سلسله گفت و گوهای مستقیم را در پایتخت عراق آغاز کردند.
یک مقام به میدل ایست آی گفت که هدف آنها از این گفت وگوها «پایان حالت مناقشه و تنش توسط نهادهای مرتبط با دو کشور در همه سطوح است.»
به نوشته این تارنما، دور جدید گفت و گوهای محرمانه هفته گذشته در حضور شمار معدودی از مقام های عراقی برگزار شد.
منابع عراقی می گویند جنگ در یمن همچنان پر بحث ترین موضوع روی میز و محور گفت وگوهای چهار ساعته مذاکرات هفته گذشته بود.
در جریان این گفت و گوها، سعودی ها به دنبال آن بودند تا تضمینی برای پایان حملات حوثی ها به نهادهای نفتی و اقتصادی خود بدست آورند.
در عین حال، ایرانی ها بر شکستن فشار اقتصادی که پس از خروج آمریکا از برجام افزایش یافته است، بودند.
میدل ایست آی نوشت: یک مقام ارشد عراقی نزدیک به ایران و مطلع از پیشرفت مذاکرات اظهار داشت که ایرانی ها مشخصا خواستار کمک سعودی ها برای فروش دوباره نفت خود بودند.
این مقام گفت: آنها پیشنهاد دادند که نفت خود را با قیمتی پایین تر از بهای بین المللی به سعودی ها بفروشند، به شرطی که سعودی ها این نفت را از مسیر خود در بازارهای جهانی بفروشند.
یک مقام ارشد عراق در دفتر مشاور امنیت ملی این کشور که پیشرفت مذاکرات ایران و عربستان را دنبال می کند، به میدل ایست آی گفت: باز کردن یک روزنه جدید برای فروش نفت ایران بروشنی نشان می دهد که ایران به دنبال بهره برداری از این وضعیت و گسترش نفوذ خود به حیطه های جدید در منطقه است.
وی درباره گفت و گوهای وین نیز اظهار داشت که این گفت وگوها ممکن است «ماه ها و شاید سال ها» ادامه پیدا کند.
مقام های عراقی که با میدل ایست آی صحبت کردند، گفتند که دولت آنها از ابتدا درگیر گفت وگوهای مستقیم میان عربستان و ایران بوده و تلاش کرده است تا دو طرف را در بغداد گرد هم آورد.
دو مقام کلیدی عراقی تحت نظر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق این گفت وگوها را مدیریت می کنند. یکی از آنها قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق است و دیگری محمد عبدالرضا الهاشمی معروف به ابو جهاد است. وی مشاور الکاظمی است.
این گزارش حاکی است که ایرانی ها همچنین اعلام کردند که حوثی ها باید «شرکای حکومت» در یمن باشند.
سعودی ها نیز در برابر آن خواستار پایان حملات حوثی ها به نهادهای نفتی و اقتصادی و پایان تنش نهادهای ایرانی و متحدان آنها علیه عربستان سعودی در کشورهایی مانند عراق، یمن، لبنان و سوریه شدند.
مقام های عراقی گفتند، سعودهای همچنین خواستار مشارکت گسترده تر سنی ها در نهادهای حکومتی عراق شدند.
یک مقام دفتر مشاور امنیت ملی عراق گفت: روشن است که دو طرف علاقه واقعی برای رسیدن به یک توافق دارند. تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است اما جو، مثبت و خوب است.

اگر فشار خون بالا دارید، این خوراکی معجزه می‌کند..

سبک زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نامناسب منجر به فشار خون می‌شود و با رژیم غذایی مناسب می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

به گزاش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان:  به نقل از اسپوتنیک، الکساندر میروشنیکوف، متخصص تغذیه در روسیه روی آنتن کانال تلویزیونی مسکو ۲۴ در مورد محصولاتی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند گزارشی را مطرح کرد.

به گفته او، برای کاهش فشار خون اول از همه توجه به سیب ضروری است. سیب حاوی فیبر بوده که تأثیر مثبتی بر سیستم گوارش دارد و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. مقدار استاندارد روزانه برای پیشگیری از فشار خون بالا یک یا دو سیب است.

علاوه بر این، چغندر یک محصول مهم در مبارزه با فشار خون شریانی است همچنین حاوی پکتین  و اکسید نیتریک بوده که مسئول اتساع عروق هستند. با افزایش فشار خون، پزشک نوشیدن آب چغندر را توصیه می‌کند.

همچنین باید تا حد امکان زردآلو خشک مصرف کنید، زیرا دو سوم ارزش روزانه پتاسیم را می‌توان در این میوه خشک خاص یافت. پتاسیم برای تنظیم انقباض عضله، از جمله انقباض عضله قلب و گشاد شدن عروق لازم است. اسید چرب امگا ۳ همچنین برای سیستم قلبی عروقی مفید به شمار می‌رود.

بیشتر از همه امگا ۳ در ماهی وجود دارد. برای کسانی که از فشار خون بالا  رنج می‌برند، شاه ماهی مناسب است البته نباید از محصولات حاوی پروتئین گیاهی مانند حبوبات و نخود غافل شد. دکتر توصیه می‌کند که آن‌ها را به عنوان یک غذای جانبی دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.


اعتراف پدر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادش و تکه تکه کردن جسد آنها...

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پدر بابک خرمدین در سال ۹۰ داماد خود و بعدها در سال ۹۷ دختر خود را هم به قتل رسانده است.به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان : قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پدر بابک خرمدین در تازه‌ترین اعترافات خود پرده از ارتکاب دو قتل دیگر برداشته است.

وی افزود: این فرد اعتراف کرده است که ابتدا در سال ۹۰ داماد خود و بعد‌ها در سال ۹۷ دختر خود را هم به قتل رسانده است.

شهریاری گفت: پدر بابک خرمدین درخصوص نحوه قتل دختر و داماد خود هم گفته است آن‌ها را نیز با همین روش به قتل رسانده و سپس برای رهایی از اجساد آن‌ها را تکه تکه کرده و هر کدام را در جایی رها کرده است

سقوط بیت کوین به ۵۰ هزار دلار..

پس از این که ایلان ماسک اعلام کرد به علت نگرانی از تاثیرات مخرب تولید ارزهای مجازی بر شرایط آب‌وهوایی، تسلا دیگر بیت‌کوین را قبول نخواهد کرد، ارزش ارزهای مجازی به شدت سقوط کرد.

 بیت کوین و ریپل به شدت سقوط کردند و ۳۶۵.۸۵ میلیارد دلار از بازار ارزهای مجازی نابود شد. 

ایلان ماسک اعلام کرد هیچ بیت کوینی نخواهد فروخت و بیت کوینهای شرکت را تا زمانی که ماینرهای ارزهای دیجیتال به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر کوچ نکنند نگاه خواهد داشت. 

 پیش از اعلام ایلان ماسک ارزش بازار ارزهای مجازی به ۲.۴۳ تریلیون دلار رسیده بود اما ساعاتی بعد این بازار تا ۲.۰۶ تریلیون دلار سقوط کرد.



سرتیپ دوم کوشا: وحدت نیروه های مسلح خار چشم دشمنان و نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است..

فرمانده گروه پدافند هوایی تهران (شهید علی حبیبی)با سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پورجانشین پلیس راهور تهران دیدار کرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز وحدت و همدلی را بهترین راهبرد درتعامل بین نهاد های کشور دانست و گفت: امنیت کشور مدیون وحدت، همبستگی و رشادت های ارتش و سایر نیروهای مسلح  است.

پیام تبریک فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت عید سعید فطر...


فرمانده نیروی زمینی ارتش با صدور پیامی حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:

همکاران مومن و ولایتمدارم در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برگزاری چند مرحله از رزمایش مواسات و همدلی، با کمک های مومنانه خویش در این ماه مبارک به یاری هموطنان خود شتافتند و در این آزمون الهی، مانند همیشه، پیروز و سربلند شدند.


۱۲ راهکار برای سلامت و تناسب اندام بانوان..

۱- به وعده صبحانه اهمیت بدهید

اگرچه زنان عاشق خواندن نکات مربوط به سلامت و تناسب اندام هستند اما شاید بسیاری از اوقات احساس کنند که زمان کافی برای جامه عمل پوشاندن به آن‌ها ندارند، حال زمان آن است تا این عادت را تغییر دهید. خوردن صبحانه نه تنها انرژی لازم را برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه سبب آغاز سوخت و ساز در بدن شما می‌شود؛ بنابراین بسیار مهم است که ۱۵ دقیقه را در صبح به این مسئله اختصاص دهید تا سبب سلامت شما شده و شما را برای روزی مفید آماده می‌کند.

۱۲ راهکار برای سلامت و تناسب اندام بانوان

۲- آرام بوده و بدن خود را مرطوب نگه دارید

این نکته اگرچه ساده به نظر می‌رسد؛ اما یکی از مهمترین گام‌ها برای داشتن یک زندگی سالم به شمار می‌رود. مرطوب نگه داشتن بدن به سلامت عملکرد ذهن و بدن شما کمک می‌کند. نوشیدن مقدار فراوانی آب در طول روز یکی از راه‌های سالم نگه داشتن بدن است. به منظور جلوگیری از کم آبی بدن، بهتر است یک بطری آب را به عنوان نشانه‌ای برای یادآوری به همراه داشته باشید. آب رسانی به بدن همچنین مسئله‌ای مهم برای از دست دادن وزن و یا حفظ آن است. این مسئله نه تنها احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ بلکه به شما کمک می‌کند تا در زمان وعده‌های غذایی کمتر بخورید.

۳- وزنی سالم داشته باشید

کاهش وزن موضوعی است که بسیار از زنان خواهان آن هستند. اضافه وزن داشتن به شکلی مهم خطر چندین بیماری مزمن را افزایش داده و می‌تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد؛ بنابراین بهترین راه برای حفظ یک وزن سالم این است که رابطه‌ای خوب با غذای خود داشته، خواب کافی داشته باشید و به شکل منظم ورزش کنید. 

ادامه مطلب ...

چگونه با نگاه به چهره کسی متوجه شویم که دروغ می‌گوید؟

مارک بوتون، ۳۰ سال مأمور FBI بود و در کتاب «چگونه مانند FBI دروغ را تشخیص دهیم؟»، می‌گوید که او از گفته‌های خاصی برای شناسایی تیموتی مک وی به عنوان مظنون بمب‌گذاری در شهر اوکلاهاما استفاده کرده است و در این باره می‌گوید توانایی خواندن حالت‌های چهره برای تشخیص دروغ می‌تواند مفید باشد حتی اگر تحقیقات جنایی انجام نشود.

حرکت سریع چشمان

چشم افراد هنگامی که راحت نباشند، به طور سریعی حرکت می‌کند.

بوتون می‌گوید: «این یک واکنش فیزیولوژیکی نسبت به احساس ناراحتی فرد دروغگو یا گرفتار شدن در سؤالات شما است که نمی‌خواهد به آن‌ها پاسخ دهد و یک عقبگرد برای زمانی است که مردم می‌ترسند در موقعیت خطرناکی مانند مواجهه با دشمن انسان یا حیوان قرار بگیرند و باید راهی برای فرار پیدا کنند.»

سریع پلک زدن

وقتی کسی درباره دروغ گفتن استرس دارد، ممکن است ۵ یا ۶ بار پشت سر هم پلک بزند.

بوتون می‌گوید: «یک فرد، معمولاً هر دقیقه پنج یا شش بار یا هر ۱۰ یا ۱۲ ثانیه یک بار پلک می‌زند که آن هم هنگام بروز  استرس اتفاق می افتد. به عنوان مثال، وقتی کسی می‌داند که دروغ می‌گوید،  ممکن است به طور مرتب، پنج یا شش بار  پشت سر هم پلک بزند.»

بوتون می‌گوید موارد استثنایی در خصوص میزان پلک زدن افراد معمولاً مربوط به تولید دوپامین در بدن است. به عنوان مثال، در یک فرد مبتلا به پارکینسون میزان پلک زدن به طور قابل توجهی کمتر از حد معمول است، در حالی که فرد مبتلا به اسکیزوفرنی با سرعت بیشتری از حد طبیعی پلک می‌زند. 

ادامه مطلب ...

پیام فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت روز جهانی قدس..

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش طی پیامی، روز قدس را سالروز عظمت جهان اسلام دانست.

در بخشی از متن این پیام آمده است؛

امروزه جوانان مومن و بصیر جبهه مقاومت، علیرغم پیمان شکنی و سازش پذیری برخی جریانات فریب خورده منطقه، نغمه پیروزی بر استکبار را سر داده و جهان در انتظار نابودی کامل رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است.

بی شک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی ولی امر مسلمین جهان، حامیان همیشگی جبهه مقاومت و قیام جهانی بر علیه تفکر اشغال، کودک کشی و زورگویی در تمام نقاط دنیا به ویژه در فلسطین عزیز خواهند بود.

جاده‌ها از ۲۱ اردیبهشت ماه بسته می‌شوند..

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

 در ستاد ملی کرونا مقرر شد ورود و خروج در تمام راه‌های ارتباطی از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵  اردیبهشت ممنوع باشد.

 مشاغل ۱ و ۲ در شهرهای قرمز و نارنجی از روز شنبه آینده می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

امیر سرتیپ شیخ: دوره های آموزش‌از راه دور، برای کارکنان پایور ارتش از مهرماه برگزار خواهد شد...

معاون تربیت و آموزش ارتش:

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در صورت الزام از مهرماه آموزش‌های دوره عالی و سطوح بالاتر نیروهای پایور ارتش به‌صورت آموزش از راه دور و سامانه LMS  و در محل خدمت کارکنان برگزار خواهد شد


برای سربازان سعی کردیم که آموزش‌های لازم را در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از شیوه های جدید آموزش در مراکز آموزشی داشته باشیم و این عزیزان در مراکز آموزشی کمترین حضور را داشته باشند


همچنین تلاش شده تا بخشی از روند آموزش سربازان در یگان‌های خدمتی انجام شود