سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

امیر دریادار سیاری ....

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش با صدور پیامی، ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک گفت


بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از ماموریت دریایی....

بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از ماموریت دریایی/ ناوگروه هفتادو یکم نداجا به آب های بین المللی اعزام شد

 

مراسم استقبال از هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی لاوان که برای انجام ماموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب المندب، عازم آب های آزاد شده بودند، با حضور امیر دریادار دوم تذکر فرمانده منطقه یکم امامت و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، در بندر عباس برگزار شد.


رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی و خانواده آن شهید...


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید».
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین قدردانی از اقدامات خوب خانواده شهید سلیمانی برای زنده نگه داشتن یاد و راه آن شهید عزیز، تأکید کردند: با توجه به اینکه آن شهید همواره مردمی بود، برای بزرگداشت او نیز باید از ظرفیت‌های مردمی و تلاشهای فرهنگی و مبتکرانه استفاده شود.
ایشان شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و با اشاره به تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی افزودند: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم (حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت) او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود.
رهبر انقلاب اسلامی «شجاعت و مقاومت» را از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمردند و گفتند: شجاعت و روحیه مقاومت از خصلت‌های ایرانی است و زبونی و انفعال ضد روحیه ملی است، بنابراین آنهایی که ادعای ملیت می‌کنند اما زبونی نشان می‌دهند، دچار تناقض هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی» را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانستند و خاطرنشان کردند: آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.
ایشان مجموعه این خصلت‌ها و روحیات ایرانی را که در شهید سلیمانی تبلور یافته بود و آنها را در کشورهای منطقه به‌صورت عملی به نمایش گذاشت، زمینه‌ساز تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: شهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد زیرا تلاشها، روحیات و شهادت آن عزیز، «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمز شان «شهید سلیمانی» است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، افزودند: رئیس‌جمهور امریکا گفت ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم و در نهایت هم مجبور شد در تاریکی شب و برای چند ساعت به یک پایگاه نظامی برود. همه دنیا اذعان دارند که امریکا به اهداف خود در سوریه و بویژه در عراق نرسیده است.
ایشان گفتند: قهرمان این کار بزرگ، سردار سلیمانی است که در زمان حیات او، انجام شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شکست خورد، خاطرنشان کردند: تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیلی دیگری که در حمله موشکی به پایگاه امریکایی عین‌الاسد زده شد، افزودند: اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج امریکایی‌ها از منطقه که همت ملتها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.
ایشان تأکید کردند: البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان چند توصیه مهم خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه اول تأکید کردند: باید در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، علم و فناوری و دفاعی قوی شویم چون تا قوی نشویم دشمنان از طمع، تعرض و تجاوز دست بر نخواهند داشت.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان توصیه دوم گفتند: توصیه قطعی من این است که به دشمن اعتماد نکنید.
ایشان خاطرنشان کردند: برای رفع مشکلات مردم و درست شدن آینده کشور به وعده‌های این و آن اعتماد نکنید، زیرا اینها وعده‌های خوبان نیست بلکه وعده‌های اشرار است، ضمن آنکه دشمنی‌ها را نیز نباید از یاد ببرید.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. دشمنی‌ها فقط مخصوص آمریکای ترامپ نیست که با رفتن آن تمام شود، آمریکای اوباما نیز با شما و ملت ایران بدی کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سه کشور اروپایی نیز نهایت بدعملی، لئامت، دورویی و نفاق را از خود نشان دادند.
ایشان در توصیه بعدی با تأکید بر «حفظ اتحاد ملی»، به صدای واحد ملت در بسیاری از امور اشاره کردند و گفتند: مسئولان نباید این اتحاد و هم‌صدایی مردم را از بین ببرند و ملت را تکه‌تکه کنند، بلکه باید هر سه قوه بویژه رؤسای آنها با هم‌افزایی و همکاری، اتحاد ملی را روز به‌روز تقویت کنند.
ایشان با انتقاد از برخی سخنان اختلاف‌افکن، خطاب به مسئولان گفتند: اختلافات خود را با مذاکره با یکدیگر حل کنید. مگر نمی‌گویید باید با دنیا مذاکره کرد، آیا نمی‌شود با عنصر داخلی مذاکره و اختلافات را حل کرد؟
توصیه آخر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تأکید بر «خنثی‌سازی تحریم‌ها» بود.
ایشان با بیان این واقعیت که «رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است»، گفتند: بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان گفتند: اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: من از مسئولین کشور حمایت می‌کنم به شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب سلامی، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت بیان کرد.

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از اول دی...

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد، در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی‌ شود

تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از سوی وزارت بهداشت، از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.


لاوروف: برجام نه اصلاح می‌شود و نه مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد...

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه برخی تلاش می‌کنند بندهای دیگری را به برجام بیفزایند، تأکید کرد که برجام نه می‌تواند اصلاح شود و نه می‌تواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد. 

 تا آنجا که من می‌دانم، ایران نیز آماده بررسی موضوعات دیگر است اما نه به عنوان شرط احیاء برجام

ایت‌الله عبادی:امروز پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.....

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی،در دیدار با اعضای شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح در این استان:

اینکه مشاهده می‌کنید دانشمندان در هر بخشی مانند شهید علامه مطهری، شهید فخری‌زاده و امثال این شهید ها را ترور می‌کنند، چون می‌خواهند به هر بهانه‌ای جوامع را درگیر کنند و دانشمندان آنان را از میان بردارند.

 

 نیرو های مسلح کشور مایه امید و پناه جامعه بشری مظلوم از شَر مستکبرانی هستند که براساس قدرت خود کشورها را ویران و زنان و کودکان را می کشند.


امیر سرتیپ دوم هوشمند:سربازان رکن اصلی تامین حفاظت و امنیت در کشور هستند.....

جاشین فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق در مراسم استقبال از سربازان جدیدالورود: 
پدافند هوایی از مراکز حساس و مهم در استان های هرمزگان،کرمان،سیستان و بلوچستان وخلیج همیشه فارس وجزایر مستقر در آن،تنگه راهبردی هرمز و دریای عمان و اهمیت منطقه از نظر جغرافیایی،اقتصادی و انرژی،مأموریت منطقه پدافند هوایی جنوب شرق را از حساسیت ویژه ای برخوردار نموده است.

ادویه‌ای که با مصرف آن سه برابر روش‌های دیگر وزن کم می‌کنید..

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول بد در بدن موثر است.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری اوقات الشام، بیشتر ما به دلیل ورود عادت‌های بد در زندگی روزمره که باعث چاقی ما می‌شوند، از اضافه وزن رنج می‌بریم، اما اگر عادت جدیدی را ایجاد کنیم که باعث لاغری شود و به آن ادامه دهیم، بدون هیچ تلاشی وزن زیادی را از دست خواهیم داد.

یکی از عادت‌های سالم که اخیراً کشف شده، عادت به کار بردن برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی برای تقویت چربی سوزی است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن، کاهش چربی‌ها بدن و همچنین کاهش سطح کلسترول بد در بدن به طور طبیعی کافی است.

محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوق ایران به طور تصادفی ۸۸ زن دارای اضافه وزن یا چاقی را برای مدت سه ماه به دو گروه تقسیم کردند. هر دو گروه مشاوره تغذیه‌ای دریافت کردند و میزان کالری دریافتی روزانه آن‌ها به طور متوسط ​​۵۰۰ کالری کاهش یافت. یکی از این گروه‌ها که اعضای آن ۳ نفر بود روزانه کمی کمتر از یک قاشق چای خوری پودر زیره به همراه ماست میل کردند.

پس از پایان این سه ماه، مشاهده شد افرادی که زیره مصرف می‌کنند، سه برابر گروه دوم که به رژیم آن‌ها زیره اضافه نشده بود، وزن کم کردند. همچنین گروهی که زیره مصرف می‌کردند، درصد چربی بدن خود را تقریباً ۱۴.۶۴ ٪ کاهش دادند، که تقریباً ۳ برابر گروه دوم بود که از حدود ۴.۹۱ ٪ چربی بدن خود را از دست دادند.

با مصرف این ادویه محبوب، سه برابر روش های دیگر زودتر وزن کم کنید

فواید مهم دیگری برای زیره وجود دارد؛ گروهی که زیره مصرف کردند ۲۳ واحد کاهش چربی خون یا تری گلیسیرید را داشتند، در حالی که گروه دیگرفقط ۵ واحد کاهش این نوع چربی را داشتند. گروهی که به آن‌ها زیره داده شده بود، به طور متوسط ​​۱۰ واحد سطح کلسترول مضر بدن آن‌ها کاهش یافت، در حالی که گروه دوم فقط نیم واحد کاهش کلسترول بد داشتند.

اما مهمترین سوال همچنان باقی است؛ اینکه زیره، چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد و چرا فقط با کمی خوردن از آن چنین تغییرات چشمگیری در بدن بوجود می‌آید؟.

پاسخ آن این است که زیره سرشار از فیتواسترول است. این ماده یکی از مواد شیمیایی شناخته شده است که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند. از آنجا که این اولین تحقیق مورد فواید ادویه برای کاهش وزن است، نویسندگان این تحقیق انتظار داشتند زیره، مانند سایر ادویه‌های گرم، به طور موقت میزان متابولیسم را در بدن افزایش دهد.

با مصرف این ادویه محبوب، سه برابر روش های دیگر زودتر وزن کم کنید

بنابراین، هرکسی که می‌خواهد لاغر شود باید سعی کند زیره را در رژیم روزانه خود قرار دهد. می‌توان آن را با ماست مخلوط کرد یا یک قاشق چای خوری زیره آسیاب شده به غذا‌های مورد علاقه، سالاد‌ها و سایر غذا‌ها اضافه کرد، زیرا علاوه بر مزایای کاهش وزن، طعم خوشمزه‌ای به غذا می‌بخشد.


امیر سرتیپ دوم چشک: مهمترین وظیفه ما دفاع از مرزهای میهن اسلامی است..


♦️امیر سرتیپ دوم چشک: مهمترین وظیفه ما دفاع از مرزهای میهن اسلامی است 

رئیس بازرسی نزاجا در بازدید از تیپ ۱۱۶:
مهمترین وظیفه ما دفاع از مرزهای میهن اسلامی است و هدف از استقرار یگان های مرزی، حفاظت از حریم مرزی و خطوط قرمز کشور است.
تیپ ۱۱۶مکانیزه هجومی در این مدت محدود که در مناطق مرزی غرب کشور مستقر شده عملکرد مطلوبی داشته و به خوبی توانسته امنیت پایدار را برقرار کند.
۳

۶ نوشیدنی انرژی زای صبحگاهی که بهتر از قهوه سر حال تان می‌آورند..

برای اینکه در ابتدای روز سرحال باشید و روز خود را با انرژی شروع کنید می‌توانید ۶ نوشیدنی را جایگزین قهوه کنید.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبر نگاران جوان: بیشتر افراد روزشان را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند تا انرژی مورد نیازشان را کسب کنند. برخی دیگر، قهوه را به عنوان منبع آرامش و برنامه معمول صبح‌شان می‌نوشند. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مقدار زیاد کافئین می‌تواند به بدن و ذهن آسیب برساند. در این گزارش با ۶ جایگزین قهوه آشنا می‌شوید که کمک می‌کنند با قدرت بیشتری روزتان را شروع کنید!

۱. اسموتی سیب و موز

هم موز و هم سیب مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی برای بدن تأمین می‌کنند و قندهای طبیعی دارند که باعث تقویت انرژی می‌شوند! موز دارای مقدار زیادی پتاسیم و ویتامین B برای کمک به تقویت سلامت مغز و افزایش استقامت است. سیب هم پتاسیم و همچنین ویتامین C دارد.

مواد لازم:

نصف سیب بدون پوست

دو موز

یک چهارم فنجان شیر سرد، بدون چربی

نصف فنجان یخ خردشده

*طرز تهیه: همه مواد را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شوند و به صورت خنک بنوشید.

۲. نوشیدنی آب و لیمو

آب و لیمو به هضم و سم‌زدایی کمک می‌کند، درخششی زیبا به پوست می‌دهد، باعث کاهش وزن، افزایش انرژی و خلق و خو و تقویت ایمنی می‌شود. لیمو همچنین ویتامین C روزانه شما را تامین می‌کند.

مواد لازم:

آب سه لیمو

۱ قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل

یک لیتر آب

طرز تهیه: همه مواد را مخلوط کنید و لذت ببرید!

۳. چای نعناع

این نوشیدنی همراه با مقداری نعناع تازه و آبلیموی سرشار از ویتامین C یک نوشیدنی انرژی‌زای واقعی است!

مواد لازم:

۱ فنجان چای سبز

۱ فنجان آب سرد

یک لیوان پر از یخ

آب یک لیمو

چند شاخه نعناع تازه

طرز تهیه: ابتدا همه مواد را در یک بطری شیکر ترکیب کنید و بعد بنوشید.

۴. آب سیب

آب سیب یکی از بهترین جایگزین‌های قهوه است. سیب حاوی ویتامین و مقادیر کافی قند طبیعی است که خواب‌آلودگی را از بین می‌برد. برای جلوگیری از خستگی و داشتن انرژی در طول روز می‌توانید آب سیب بنوشید.

۵. چای سبز

نوشیدنی سالم دیگری که مطمئناً خواب‌آلودگی‌تان را از بین می‌برد چای سبز است که کمتر از قهوه و چای سیاه کافئین دارد.


6. آب نارگیل

نوشیدن آب نارگیل نیز گزینه بسیار خوبی برای سرحال شدن است. این نوشیدنی مغذی حاوی قند طبیعی و الکترولیت‌های آب‌رسان است که آن را بهترین جایگزین برای قهوه می‌کند.

دیدار مسئولین ارتش و شبکه ورزش صدا و سیما..


به منظور بررسی راهکارهای مناسب برای پوشش فعالیت های ورزشی ارتش از طریق رسانه ملی، جلسه ای با حضور امیر سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و سینا معتضدی مدیر شبکه ورزش صدا و سیما در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری ..


با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از کتاب منشور گام دوم انقلاب‌ در دانشگاه افسری امام علی (ع) رونمایی شد.


با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از کتاب منشور گام دوم انقلاب‌ در دانشگاه افسری امام علی (ع) رونمایی شد.


 امیر سرتیپ کیومرث حیدری :


بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سرلوحه عملکرد ما در نیروی زمینی است.


 این کار جهادی در جمع آوری چنین کتاب ارزشمندی که توسط خود اساتید دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام انجام شده است ،ستودنی و قابل تحسین است.


بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سرلوحه عملکرد ما در نیروی زمینی است.


 این کار جهادی در جمع آوری چنین کتاب ارزشمندی که توسط خود اساتید دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام انجام شده است ،ستودنی و قابل تحسین است.

20 آذر ماه سالروز عملیات مطلع الفجر گرامی باد...



عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب با محوریت نیروی زمینی ارتش اجرا شد.

ماده غذایی موثر برای تقویت شش‌ها در دوران کرونا را بشناسید...

مصرف برخی از مواد غذایی به سلامت شش‌ها کمک کرده و باعث بهبود روند بیماری کرونا خواهد شد.



به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان : به نقل از اسپوتنیک، پزشک متخصص تغذیه در  خصوص فواید مصرف تخم مرغ در دوران کرونا اظهار کرد: سفیده تخم مرغ برای ساخت پادتن به کار رفته و در مقابله با عفونت کمک می‌کند. زرده تخم مرغ به نوبه خود برای آلوئون تنفسی یا کیسه هوایی ریه مناسب است.

این پزشک متخصص افزود: دیواره سلول‌های ایمنی از چربی ساخته شده است بنابراین، تخم مرغ و چربی‌های حیوانی را نباید از رژیم غذایی حذف کرد.

گفتنی است که تخم مرغ حاوی ویتامین A است کو «سلول‌های قاتل» سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. همچنین ویتامین E درون تخم مرغ نیز خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

دریادار سیاری: جوانان دانشمند راه شهید فخری زاده را ادامه می‌دهند..

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری‌زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش امروز در حاشیه مراسم بزرگذاشت شهادت شهید محسن فخری زاده که در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

وی افزود: راه این شهید را همانند بقیه شهدا ادامه خواهیم داد و به برکت خون این شهید مسیر نورانی وی تداوم می‌یابد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آنچه دشمن در این ترور و اقدامات مشابه آن هدف قرار داده، این است که ایران به توانمندی‌ها و قله علم و دانش دست پیدا نکند، اما کور خوانده است و دشمن هرگز به این خواسته خود نخواهد رسید، تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، هر چه داریم به برکت خون شهداست.

دریادر سیاری با اشاره به اینکه به برکت خون این شهید، این مسیر روان‌تر و با قوت‌تر ادامه می‌یابد و دستیابی ایران به قله‌های بلند نزدیکتر می‌شود، گفت: دشمن نمی‌تواند جلوی رشد انقلاب ما را بگیرد و این را در ۴۲ سال گذشته همواره ثابت کرده ایم.

انتهای پیام/

سرلشکر موسوی: اقدامات هوانیروز ارتش در نهضت قطعه‌سازی مطلوب است...

فرمانده کل ارتش گفت: اقدامات هوانیروز ارتش در نهضت قطعه سازی و خودکفایی، مطلوب است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش همزمان با سالروز شهادت شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و روز هوانیروز، با حضور سرزده در ستاد هوانیروز از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی که بدون اطلاع قبلی و به صورت غیرمترقبه در جمع فرماندهان و کارکنان هوانیروز حضور یافت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز و تبریک روز هوانیروز، گفت: عملکرد شایسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف، از بدو پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های طبیعی و مردم یاری، قابل توجه و شایان تحسین بوده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات مطلوب هوانیروز ارتش در زمینه نهضت قطعه سازی، بهینه سازی و خودکفایی، افزود: تلاش این یگان عمده در راستای نگهداری، آماده به کاری و اجرای مأموریت‌های محوله در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی شبیه به معجزه بوده است.

سرلشکر موسوی خودکفایی هوانیروز در حوزه تربیت و آموزش خلبانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران داشته است و امروز هم شاهد به روز رسانی این آموزش‌ها در دانشکده تخصصی هوانیروز هستیم که مصداق آن در مأموریت‌های مختلف عملیاتی و غیرمترقبه به وضوح قابل درک است.

وی با اشاره به نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت انتقال رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خلبانان این یگان به نسل جوان و آیندگان، افزود: لازم است خاطرات خلبانان غیور هوانیروز و رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و عملکرد شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان این یگان به رشته تحریر درآید و تبدیل به کتاب و رمان شود تا جوانان و نسل‌های آینده در جریان عملکرد خلبانان شجاع هوانیروز ارتش قرار گیرند.

فرمانده کل ارتش ضمن دیدار چهره به چهره با تعدادی از فرماندهان و مسئولان هوانیروز، از موزه جنگ و جهاد خودکفایی این یگان هم بازدید کرد.

خواص باور نکردنی کدوحلوایی برای سرماخوردگی..

کدو حلوایی در عین کالری پایین، سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی است و خواص تغذیه‌ای فراوانی برای بدن دارد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبر نگاران جوان : کدو حلوایی یک گیاه علفی است که دارای ساقه‌های بلند و خزنده و برگ‌های پهن است. گل‌های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است. قسمت‌های مورد استفاده کدو حلوایی میوه، پوست، تخم میوه است. گل کدو حلوایی را می‌توان پخته و در ترشی، مربا و … استفاده کرد.

کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد، اما بسیار کم کالری است به طوری که در هر ۱۰۰ گرم از این گیاه تنها ۲۰ کالری وجود دارد. کدو حلوایی یکی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

این گیاه خوراکی حاوی اکسید‌های قدرتمند آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول‌های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین حاوی ویتامین A است که به تولید سلول‌های پوستی جدید و نرم‌تر و جوان‌تر شدن این بافت کمک می‌کند. کدو حلوایی با داشتن غنی‌ترین ریزمغذی ها، مجهز به سلاح‌هایی موثر برای مقابله با بیماری‌هاست. کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید ۳۰ درصد از بروز تمام انواع سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

علاوه بر این کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد. به علاوه عصاره کدو حلوایی لایه محافظتی روی پوست در برابر فاکتور‌های محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌کند.


تخمه‌های کدو حلوایی به دلیل این که منابع سرشار از عنصر روی و اسید‌های چرب امگا ـ ۳ هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر فکر کنید، ذهن شما را تیزتر کرده و در عین حال سبب تقویت تراکم استخوان‌های سالم می‌شود.

هر فردی در سال یک بار مبتلا به سرماخوردگی می‌شود و برای چند روز، فعالیت‌های روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. کدوحلوایی یکی از دارو‌های مناسب برای نرم کردن سینه و خروج ترشّحات آن است. در دوره سرماخوردگی می‌توانید روزی یک تا دو بار، مقداری کدوحلوایی را بخارپز کرده به همراه عسل میل کنید.

برای سرماخوردگی‌های ساده در فصل سرد، کدو حلوایی یک درمان مناسب است که می‌تواند به صورت بخار پز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود. کدو حلوایی منبع مناسب ویتامین E، C و بتاکاروتن است که همه آن‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.