سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

درباره نشخوار ذهنی چیست؟..

داروی نشخوار ذهنی, تعریف نشخوار فکری

 نشخوار ذهنی به فکر کردن بیش از حد به اتفاقات گذشته، حال یا آینده به همراه قضاوت کردن خود یا تجزیه و تحلیل بی فایده گفته می‌شود. 

تمامی انسان‌ها در زمان‌های مختلفی از زندگی با نشخوار ذهنی روبرو می‌شوند اما در صورتی که این اتفاق هرروز و برای مدت طولانی تکرار شود موجب اختلالات روانی و مشکلات بسیاری می‌شود.

 

نشخوار ذهنی چیست؟

نشخوار ذهنی فرایندی است که در طی آن افکار مزاحم و اغلب منفی به ذهن فرد حمله می‌کنند. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی بیفتد اما بیشتر مواقع به عنوان پاسخی برای کاهش اضطراب و استرس به کار می‌رود اما نتیجه آن برعکس است. چرا که نشخوار ذهنی با افکار منطقی و هدفمند تفاوت‌هایی دارد و در آن فرد بیشتر به قضاوت خود یا دیگران و مکالمه‌های درونی می‌پردازد که با طرح پرسش‌های چرایی مانند «چرا این بلا سر من آمد»، «چرا در آن زمان واکنش مناسبی نشان ندادم»، «چرا او چنین واکنشی نشان داد» و... همراه است.

 

طرح چنین پرسش‌هایی نه تنها شما را به راه حل نزدیک نمی‌کند بلکه وقتی برای رسیدن به جواب تلاش می‌کنید به پاسخ قانع کننده‌ای نمی‌رسید که باعث درماندگی،‌ کلافه شدن یا اضطراب بیشتری می‌شود یا به این نتیجه می‌رسید که مقصر آن خودتان هستید. همچنین باعث تمرکز ذهن بر روی اتفاقات منفی شده و فرد گذشته را تلخ‌تر، حال را تاریک‌تر و آینده را ناامیدانه‌تر می‌بیند.

 

رابطه‌های فردی بستری مناسب برای رشد نشخوار ذهنی هستند و به همین دلیل بانوان (که به روابط خود بیشتر اهمیت می‌دهند) بیشتر دچار نشخوار ذهنی می‌شوند. معمولا روابط تقریبا گنگ هستند و شما هیچ‌گاه نمی‌توانید از احساس یا نظرات دیگران اطمینان حاصل کنید. 

 

در فرایند نشخوار ذهنی افکار منفی که در ناخودآگاه ذهن وجود دارند، مانند تجارب تلخ گذشته یا شکست‌ها و بحث‌ها و... باعث ایجاد فکرهای منفی و طرح پرسش‌ها، قضاوت کردن یا دیگر امور بی تاثیر در جهت حل مشکل می‌شوند اما وقتی افراد موفق نمی‌شوند سعی می‌کنند دوباره صورت مسئله را پاک کنند. بدین ترتیب افکار به بخش ناخوداگاه ذهن فرستاده می‌شوند و این چرخه تکرار می‌شود. جهت آشنایی با تاثیرات، دلایل و درمان نشخوار ذهنی در ادامه همراه ما باشید.

 

تاثیرات نشخوار ذهنی

نشخوار ذهنی یک اختلال روانی محسوب نمی‌شود اما در صورت کنترل نشدن، میتواند تاثیرات منفی بسیاری بر روی زندگی افراد داشته باشد. برخی از مشکلاتی که ممکن است به دلیل نشخوار ذهنی اتفاق بیفتند عبارتند از:

 

• اضطراب

نشخوار ذهنی پاسخی به مشکلات و اضطراب‌هاست اما چون این افکار ناکارآمد هستند و حل مسئله را همراه ندارند بیشتر باعث بروز اختلالاتی مانند اضطراب می‌شوند. نشخوار ذهنی می‌تواند فکر کردن بیش از حد به تجربیات آزاردهنده گذشته، مسائل زمان حال یا استرس و نگرانی آینده باشد. به همین دلیل مشکلات بسیاری از جمله اضطراب ایجاد می‌شوند شود. توجه کنید اضطراب نیز زمینه‌ساز بیماری‌های دیگری می‌شود.

 

داروی نشخوار ذهنی, تعریف نشخوار فکری

 

 دور شدن از حل مسئله

هنگامی که بیشترین تمرکز خود را روی قضاوت خود و افکارمان باشد یا مدام به دنبال دلیل اتفاقات بگردیم دیگر وقتی برای طرح راه‌حل مشکلات نمی‌ماند. البته منظور ما این نیست که دلیل اتفاقات اصلا مهم نیستند اما در نشخوار ذهنی به طور وسواس گونه‌ای تمرکز افراد بر روی بعد منفی اتفاقات و دلایل آنهاست که باعث از دست دادن مهارت حل مسائل می‌شود.

 

• افسردگی

همانطور که گفته شود با وجود اینکه نشخوار ذهنی اختلال روانی به حساب نمی‌آید، اما ممکن است باعث بوجود آمدن اختلالات روانی و روان‌تنی شود. از جمله این اختلالات دچار شدن به افسردگی است که به دلیل درماندگی ناشی از پیدا نکردن جواب، تمرکز بر روی اتفاقات منفی گذشته، نگرش منفی نسبت به زمان حال و... اتفاق می‌افتد.

 

داروی نشخوار ذهنی, تعریف نشخوار فکری

   ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تست موشک ۳۰۰ کیلومتری نزاجا در یکی از مناطق کشور خبر داد.

هم‌اکنون که با شما عزیزان خبرنگار صحبت می‌کنم یگان موشکی نزاجا در یکی از مناطق کشور در حال تست موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر است.

 این موشک در رده برد متوسط نزاجا است که امروز به لحاظ دقت و قدرت این اندازه‌گیری می‌شود.

 این موشک از قابلیت‌های نقطه‌زنی، هوشمندی و اتوماسیون برخوردار و آماده دفاع از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جوی مختلف دارا می‌باشد.

تلاش می‌کنیم تا تسلیحات خود در این حوزه اولا هوشمند و ثانیا از قابلیت اتوماسیون برخوردار باشند و ثالثا نقطه زن باشند. 

افتتاح با حضور امیر سرتیپ نوذر نعمتی..

با حضور امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۶ واحد از مجتمع ۱۲۸ واحدی منازل سازمانی مرکز آموزش ۰۷ شهید سید قنبر ترابی نزاجا در شهرستان کازرون افتتاح شد.

وزیر بهداشت: ویروس جهش یافته تقریبا در کشور چرخیده ...

زیر پوست هر شهری هر روستایی و هر خانواده‌ای ممکن است این ویروس پیدا شود 


این یکی از زنگ خطرهای جدی در مدیریت کرونا است.


آغاز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ ..

هم‌زمان با آغاز چهل و سومین سال به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، رزمایش زمینی پیامبر اعظم (ص) ۱۶ در منطقه جنوب غربی کشور آغاز شد. 

مهار اتش ...

در پی درخواست فرماندار شهرستان مهاباد مبنی بر کمک‌رسانی به مهار آتش سوزی گسترده در بازارچه اصغری این شهرستان، گردان بلیات تیپ ۳۶۴ نیروی زمینی ارتش برای مهار آتش سوزی اعزام شدند

تست روانشناسی درباره تصویر خوشحالی در ذهن شما...

خوشحالی در ذهن شما چه شکلی است؟

گزینه ۱

انتخاب شما به این دلیل است که با خوش‌بینی به زندگی نگاه می‌کنید و برای شما، احتمالات زیادی در این دنیا وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها نهایت استفاده را کنید و همین مسئله است که شما را از خواب بیدار می‌کند.

شما فردی خوشحال و صمیمی و عاشق معاشرت با دیگران هستید و از همه اتفاقات پیرامون خود آگاه هستید. علاوه بر این، ذاتی کنجکاو دارید که شما را به امتحان کردن چیز‌های جدید می‌کِشاند و همچنین دوست دارید که از پسِ هر چیزی بر آیید.

هرگز امید خود را از دست ندهید. چراکه شما فردی لجباز هستید و به همین دلیل است که برای رسیدن به هدفتان موفق می‌شوید.

گزینه ۲

شما فرد بسیار خلاقی هستید و علاقه زیادی به کشف روش‌های جدید برای دیدن این دنیا دارید. برای شما، همه چیز یک اثر هنری قدرتمند و زندگی منبع الهام ثابت شما است.

شما کمی رویاپردازی می‌کنید، اما این بدان معنا نیست که زندگی به همین صورت برای شما می‌گذرد. در واقع، زندگی به طور کامل در شما زنده است و شما هم فردی پرشور و صمیمی هستید.

تعجبی ندارد که اطرافیان شما شیوه حضور شما در دنیا را تحسین می‌کنند و همین مسئله است که باعث می‌شود شما یک فرد شیرین برای دیگران باشید و آرامش زیادی را در خود القا کنید. اطرافیان شما هم می‌خواهند کمی روحیه شما را داشته باشند.


گزینه ۳

اگر گزینه سوم را انتخاب کرده اید، شخصی هستید که با احساسات خود زندگی می‌کنید. شما یا فردی را به شدت دوست دارید و یا سخت از او متنفر هستید. در زندگی، قلب شماست که تصمیم‌های زیادی برایتان می‌گیرد و این باعث می‌شود شما فردی باشید که به احساسات خود در اهدافش اهمیت می‌هد.

وقتی که می‌خواهید کاری را انجام دهید، باید آن را به بهترین شکل انجام دهید و اگر چیزی هم باعث ناراحتی شما شود، نمی‌توانید با آن ناراحتی تا مدت زیادی کنار بیایید. بنابراین، ممکن است گاهی اوقات نسبت به اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد، آسیب‌پذیری زیادی نشان دهید. با این حال، این آسیب‌پذیری‌ها شما را قوی خواهند کرد.

گزینه ۴

شما فردی چند وجهی هستید که می‌دانید در چه لحظه‌ای از کدام وجه شخصیتی خود استفاده کنید چرا که شما فردی متفکر هستید که دوست دارید همیشه درون خودتان فرو بروید و به ندای درونتان گوش کنید و همچنین، شکاف‌های روح خود را کشف کنید. به همین دلیل، بسیار آرام هستید و می‌دانید چگونه مستقل باشید.

علاوه بر این، شما فردی متفکر هستید. زیرا متوجه می‌شوید که روحتان، راهنمای شماست. به همین دلیل، سعی می‌کنید که اتفاقات دنیای اطراف، تاثیر زیادی روی شما نگذارد. با این وجود، همیشه هم موفق نیستید، اما حداقل، در هر لحظه بهترین تلاش خود را می‌کنید تا فردی آزاده باشید.


دلایل قانع کننده برای لبخند زدن در زندگی روزمره...

لبخند زدن ما را جذاب‌تر می‌کند

ما به طور طبیعی جذب افرادی می‌شویم که لبخند می‌زنند. یک عامل واقعی جذب فیزیکی با عمل لبخند زدن مرتبط است. جای تعجب نیست که حالت‌های شدید یا منفی صورت مانند اخم، ترشرویی و ادا و اصول در واقع برعکس عمل می‌کنند و به طور مؤثر مردم را از فرد دور می‌کنند. در عوض، از قدرت جذب لبخندتان برای جذب مردم به خود استفاده کنید.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

لبخند زدن استرس را برطرف می‌کند

استرس می‌تواند در تمام وجود ما نفوذ کند و واقعاً در چهره ما نمایان شود. لبخند زدن نه تنها به شما کمک می‌کند خسته، فرسوده و شکسته به نظر نرسید، بلکه در واقع، می‌تواند به کاهش استرس شما هم کمک کند.

باور کنید یا نه، حتی اگر تمایل به لبخند زدن ندارید و یا نمی‌دانید که لبخند می‌زنید یا خیر، لبخندزدن می‌تواند استرس را کاهش دهد. وقتی استرس دارید، وقت بگذارید و لبخند بزنید. شما و اطرافیانتان از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

لبخند روحیه ما را بالا می‌برد

دفعه بعدی که احساس ناراحتی کردید، لبخند بزنید. احتمال زیادی وجود دارد که روحیه شما بهتر می‌شود. لبخند زدن می‌تواند بدن را فریب دهد تا به شما در بالا بردن روحیه کمک کند، زیرا عمل جسمی لبخند زدن پیام عصبی را در مغز شما فعال می‌کند.

یک لبخند ساده می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های عصبی تقویت‌کننده نوروپپتید‌ها و همچنین انتقال‌دهنده‌های عصبی تقویت‌کننده خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین شود. به لبخند زدن مانند یک قرص ضد افسردگی طبیعی فکر کنید.

لبخند زدن مسری است

چه تعداد لبخند به عنوان یک قدرت برای عوض کردن روحیه در یک فضا توصیف شده است؟ اگرچه لبخند زدن مطمئناً یک احساس زیباست، اما حسی از حقیقت را به همراه دارد. لبخند زدن نه تنها قدرت بالابردن روحیه شما را دارد، بلکه می‌تواند حالات دیگران را نیز تغییر داده و اوضاع را شادتر کند.

بخشی از مغز شما که وظیفه کنترل بیان صورت لبخند را بر عهده دارد، یک منطقه پاسخ خودکار ناخودآگاه است. به این معنی که لبخند زدن می‌تواند کاملاً ناخودآگاه باشد، به خصوص وقتی که صحبت از عادت ما برای تقلید از لبخند شخص دیگر باشد. از نظر علمی ثابت شده است که لبخند "مسری" است.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

لبخند زدن سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

لبخند زدن همچنین می‌تواند سلامت کلی شما را تقویت کند. عمل لبخند زدن در واقع به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد. تصور می‌شود که هنگام لبخند زدن، عملکرد ایمنی بدن به دلیل آرامش بیشتر به لطف آزاد شدن انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص، بهبود می‌یابد.

چرا علاوه بر اقدامات احتیاطی مانند شستن دست‌ها، با لبخند زدن سعی در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا ندارید؟

لبخند، فشار خون شما را کاهش می‌دهد

هنگام لبخند زدن، فشار خون شما قابل اندازه‌گیری است. اگر در خانه دستگاه سنجش فشار خون دارید، آن را امتحان کنید. چند دقیقه بنشینید، یک مطالعه را انجام دهید. سپس، یک دقیقه لبخند بزنید و در حالی که هنوز لبخند می‌زنید، بار دیگر میزان فشار خون خود را بخوانید.

آیا تفاوتی مشاهده می‌کنید؟

لبخند زدن باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشیم

مطالعات نشان داده است که لبخند زدن باعث ترشح اندورفین، مسکن طبیعی و سروتونین می‌شود. این سه هورمون انتقال‌دهنده عصبی با هم باعث می‌شوند از سر تا پا احساس خوبی داشته باشیم. این مواد شیمیایی طبیعی نه تنها روحیه شما را بالا می‌برند، بلکه باعث آرامش بدن و کاهش درد جسمی می‌شوند. لبخند زدن یک داروی طبیعی است.

لبخند زدن باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید

لبخند زدن نه تنها باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود، بلکه می‌تواند شما را جوان‌تر نیز جلوه دهد. ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن از آن‌ها استفاده می‌کنیم، صورت را نیز بلند می‌کنند و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر برسد؛ بنابراین به جای انتخاب لیفت صورت، فقط سعی کنید روزانه لبخند بزنید، چون جوانتر به نظر می‌رسید و احساس بهتری خواهید داشت.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

لبخند زدن باعث می‌شود شما موفق به نظر برسید

مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم لبخند می‌زنند، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند، احتمال ارتقاء درجه شغلی آن‌ها بیشتر است. در جلسات و قرار‌های کاری لبخند بزنید. ممکن است متوجه شوید که مردم واکنش متفاوتی به شما نشان می‌دهند.

لبخند زدن به شما کمک می‌کند تا مثبت بمانید

این تست را امتحان کنید: لبخند بزنید. حالا، سعی کنید بدون از دست دادن لبخند به چیز منفی فکر کنید. سخت است؟

حتی وقتی لبخند غیر طبیعی یا اجباری باشد، بازهم مغز و در نهایت بقیه بدن ما این پیام را می‌فرستد که "زندگی خوب است. " با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی فاصله بگیرید.

واکسیناسیون تجارت؛ گام بعدی ارتباط با روسیه..

روسیه دارای ظرفیت تجاری زیادی است و به دنبال ورود واکسن روسی به ایران، سران دو کشور بر گسترش روابط اقتصادی هم تاکید دارند.

تجارت ایران با کشور‌های خارجی موضوعی است که اخیرا بسیار مورد توجه مسئولان دولتی و بخش خصوصی کشور قرار گرفته به طوری که طی چند ماه گذشته تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و کشور‌های مختلف امضا شده است.

اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر‌هایی به آذربایجان و روسیه و دیدار با سران اقتصادی و سیاسی این کشورها، بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرده است.

همچنین طی دو ماه گذشته شاهد حضور وزیر اقتصاد ارمنستان و نماینده دیپلماسی جمهوری آذربایجان به کشور بودیم که این افراد در زمان حضورشان در ایران با وزرا و مدیران عالی رتبه دیدار کردند همچنین از کارخانه‌های مختلف نیز بازدید به عمل آوردند.

انجام این گونه اقدامات ضمن افزایش حجم تجارت با کشور‌های مختلف، موجب گسترش روابط بین الملل نیز می‌شود و در بلند مدت برای کشورمان تاثیر مثبت خواهد داشت.

بر اساس تفاهم نامه موقت تجارت آزاد ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ایران به مدت دو سال مهلت دارد تا با این کشور‌ها تجارت آزاد انجام دهد که با پایان این مدت و در صورت کسب تاییده از این اتحادیه، می‌تواند به صورت دائم و رسمی وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا شود.

بیشتر بخوانید

آزمون تجارت با اوراسیا/ دولت پای کار بیاید به اهداف خواهیم رسید

یکی از کشور‌هایی که این روز‌ها توجه زیادی برای انجام تجارت خارجی با آن‌ می‌شود، روسیه است که ظرفیت تجاری زیادی دارد و اخیرا با ورود واکسن روسی به کشور، سران ایران و روسیه تاکید زیادی بر گسترش روابط کرده اند.

در همین راستا میر کریمی نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایران از زمان‌ حکومت شوروی با این کشور تجارت داشت و این ارتباط پس از فروپاشی این حکومت تاکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: از زمان تشکیل کشور روسیه، میزان تجارت ایران و روسیه ۱.۲ میلیارد دلار بود که یک چهارم از آن سهم صادرات ایران به روسیه بوده است.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه بیان کرد: روند کند تجارت سال‌ها ادامه پیدا کرد چراکه زیر ساخت‌های لازم برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور وجود نداشت و ویزا‌های تجاری به سختی به تجار داده می‌شد.

میر کریمی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که طی چند سال گذشته در راستای افزایش تجارت میان ایران و روسیه رخ داده، امضای توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود که شرایط را برای این مهم بسیار هموار کرد.

وی تصریح کرد: حجم تجارت آزاد با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شاید به اندازه صادرات ایران به چین و یا حتی اروپا نرسد، اما از نظر تنوع کالا‌های صادراتی بسیار گسترده‌ است.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه ابراز کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۳۳۴ میلیون دلار صادرات به کشور روسیه داشتیم، اما این حجم در برابر بازار‌های گسترده روسیه بسیار ناچیز است و ظرفیت افزایش چند برابری دارد.

میر کریمی مطرح کرد: از دلایلی که انتظار تجارت ایران و روسیه را افزایش می‌دهد راه‌های ارتباطی است که اخیرا میان دو کشور گسترش پیدا کرده است به طور مثال کریدور اصلی شمال به جنوب که سنپترزبورگ را به جنوب هند متصل می‌کند و راه‌های آبی و ریلی.

وی اظهار کرد: تا چند سال گذشته شرکت‌ها و تجار برای افزایش صادرات به روسیه سرمایه گذاری نمی‌کردند و اصراری هم به این موضوع نبود، اما اکنون با فراهم شدن این موقعیت‌ها باید فعالان اقتصادی پای کار بیایند.

با این تفاسیر باید قدر موقعیت‌های پیش آمده را دانست و از آن به خوبی استفاده کرد تا کالای فاخر ایرانی را به بازار‌های جهانی صادر کنیم.

بر این اساس ، شاخص‌های اشتغالزایی، درآمد ارزی و تبادلات تجاری هم در مدت زمان کوتاه برای اقتصاد کشور تغییر قابل توجهی پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران در راهپیمایی ۲۲ بهمن..

در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال، سه فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه در میدان آزادی تهران به نمایش در آمد.

 در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن چهل و دومین فجر انقلاب، سه فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش در آمد.

موشک‌های بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام موشک‌هایی هستند که به نمایش گذاشته شده‌اند.

موشک ذوالفقار بصیر جدیدترین نمونه از موشک‌های کلاس ذوالفقار است که با برد ۷۰۰ کیلومتر و مجهز به سر جستجوگر اپتیکی قابلیت هدف قرار دادن شناور‌های دشمن در دریا را دارد.

موشک بالستیک دزفول نیز نمونه دیگری از موشک‌های خانواده ذوالفقار است که با برد ۱۰۰۰ کیلومتر از جمله موشک‌های بالستیک تاکتیکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه محسوب می‌شود.

موشک بالستیک قیام، با برد ۸۰۰ کیلومتر در دو نوع قیام-۱ و قیام-۲ مجهز به سرجنگی هدایت‌شونده تا پایان مسیر، از دیگر موشک‌های نقطه‌زن کشورمان است که از آن در هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد نیز استفاده شده بود.