سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۵ نوشیدنی طبیعی که بمب انرژی هستند..

محققان پیشنهاد می‌کنند به جای چای صبحگاهی از نوشیدنی‌های دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شود.

۵ نوشیدنی انرژی زا که در طول روز سرحالتان می‌کند/ جایگزین‌های سالم چای صبحگاهی

به گزارش سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگاران جوان,  نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین انرژی بدن،می‌توانند نقش مهمی در متابولیسم، تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن انسان ایفا کنند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهد. مردم عادت دارند روز خود را با یک فنجان چای و قهوه آغاز کنند و باید دانست که یکی از بهترین راه‌هایی برای اینکه مواد معدنی و ویتامین‌های لازم به بدن برسد، جایگزین کردن چای صبحگاهی با نوشیدنی‌ها سالم و مقوی است.

در این گزارش ۵ نوشیدنی مقوی و سالم را معرفی می‌کنیم که با جایگزین کردن آن به جای چای صبحگاهی می‌توانید روزی پرانرژی و همواره با تندرستی داشته باشید.

۱- لیموناد

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بی تردید لیموناد نخستین نوشیدنی است که می‌توانید به راحتی آن را جایگزین چای صبحگاهی کنید. لیموناد سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را افزایش می دهد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

می‌توانید با افرودن موادی، چون زنجبیل، آناناس و برگ نعنا به لیموناد خود علاوه بر خوش طعم و دلچسب‌تر شدن، خواص آن را بیشتر کنید. این نوشیدنی بر کارکرد درست دستگاه گوارشی تاثیر مثبتی دارد و یبوست را درمان می‌کند. 

ادامه مطلب ...

فرازی از وصیت نامه شهید ...

شهید روز، محمدرضا تلخابی فراهانی
امروز 28 مرداد ماه سالروز ولادت 51 نفر از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد، در چنین روزی 74 نفر به شهادت رسیدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی باد!

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان قند و شکر هستند که باید هر چه سریعتر آن‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید
به گزارش سرزمین من به نقل از خبرنگاران جوان ؛ مصرف بیش از حد قند ابتلای افراد را به سرطان افزایش می‌دهد، سلول‌های سرطانی به شدت به قند وابسته است و با افزایش میزان مصرف تومورهای سرطانی رشد می‌کند.

دانشمندان به تازگی دریافتند که مصرف بیش از حد گلوکز سبب جهش و گسترش سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود و افراد پس از مدتی مصرف قند به آن معتاد شده و همین مسئله سبب بروز مشکلاتی در آن‌ها می‌شود.

رژیم غذایی سرشار از قند خطر ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد و محققان دانشگاه دالاس امریکا متوجه شدند که پروتئین‌های حامل گلوکز در برخی از حالات ممکن است سبب بروز بیماری‌هایی در افراد شود.

جونگ وانگ کیم معتقد است که سلول‌های سرطانی از مواد قندی موجود در بدن افراد تغذیه می‌کنند و مصرف بیش از حد قند باعث بروز دیابت می‌شود.

وی ادامه می‌دهد؛ نوع خاصی از سلول‌های سرطانی در سرطان سلول سنگفرشی پوست به منظور تامین انرژی خود بیشتر به قند وابسته هستند و امروزه سازمان‌های بهداشتی در سراسر دنیا به این باور رسیده‌اند که مواد قندی منبع انرژی برای رشد تومورهای سرطانی هستند.

یک مرکز سرطان شناسی در انگلیس دریافته که سلول‌های سرطانی برای رشد خود علاوه بر مواد قندی به اسیدهای چرب و آمینه می‌توانند تکیه کنند.

منبع: DAILY MAIL

سالروز ورود آزادگان عزیز به ایران.

سی‌اُمین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گرامی باد.

امام صادق(ع) فرمود:
آزاده در همه حال آزاده است. اگر بلا و سختی به او رسد، شکیبایی ورزد و اگر مصیبت ها بر سرش فرو ریزند، او را نشکنند، هرچند به اسیری افتد و مقهور شود و آسایش را از دست نهد و به سختی و تنگ دستی افتد. چنان که یوسف صدیق امین، به بندگی گرفته شد و مقهور و اسیر گشت، ولی این همه به آزادگی او آسیب نرساند. اصول کافی، ج 2، ص 69.

ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات در روزهای کرونایی

در روزهای کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا پس از خرید میوه و سبزیجات لازم است برخی موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات در روزهای کرونایی

به گزارش سرزمین من به نقل از خبرنگاران جوان , در روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان برای خرید کردن حتما باید به چند مورد توجه کرد تا زنجیره انتقال ویروس شکسته شده و سلامت خانواده خود را به خطر نیندازیم.

برای خرید میوه از میادین میوه و تره بار قبل از هر چیزی استفاده از ماسک و دستکش لازم و ضروری است. استفاده از دستکش به این خاطر الزامی است که هنگام جداکردن و دستچین کردن میوه‌ها به طور مستقیم به میوه‌هایی که در معرض آلودگی هستند دست نزنیم.

بسیاری از افراد عادت دارند قبل از خرید میوه مقداری از آن را تست کنند در صورتی که باید جدا از این کار خودداری کرد؛ زیرا میوه ها به شدت در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و قبل از شستشو و ضد عفونی کردن نباید این کار را انجام داد.

میوه


همچنین باید توجه داشت که بعد از خرید و بازگشت به خانه کیسه‌های پلاستیکی که میوه‌ها در آن قرار داشتند را تعویض کرده و دور انداخت. البته می‌توان از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کرد که قابل شستشو هستند.

برای مصرف باید توجه داشت که میوه‌ها و سبزیجات را به خوبی باید ضدعفونی کرد تا از طریق مصرف آن‌ها به بیماری کرونا مبتلاء نشویم.

روش ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات

برای شستن و ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات باید در ابتدا دست‌ها را به خوبی شست و پس از آن محلولی با ترکیبات آب و نمک، آب و جوش شیرین و یا آب و سرکه تهیه کرد و میوه و سبزیجات را به صورت جداگانه در این محلول قرار داد.

همچنین لازم است به مدت ۵ دقیقه میوه‌ها و سبزیجات در این محلول‌ها بمانند تا به طور کامل ضدعفونی شوند و بعد از گذشت ۵ دقیقه با آب سرد آن‌ها را آب کشی کرده و در یک ظرف تمیز قرار دارد.

موارد بهداشتی که  بعد از خرید میوه باید رعایت شود/علی بیگی


اهدای نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) .


توسط امیر دریادار سیاری انجام شد؛ابلاغ مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) از سوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) را از سوی امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن ابلاغی فرمانده کل ارتش بدین شرح است؛
 
ادامه مطلب ...

سماق و کاهش_قند_خون


سماق یکی از گیاهان بسیار ارزشمند است که سرشار از ویتامین سی است.

مطالعات بالینی تاثیر این گیاه را بر کاهش قند خون به اثبات رسانده اند‌.

همچنین در کاهش اسید اوریک نقش اساسی دارد.

پس برای اینکه دچار عوارض خوردن #کباب نشوید حتما آنرا سرشار از سماق نمایید.

سماق وقتی بصورت #ساییده باشد خواصش را کم کم از دست خواهد داد پس به اندازه نیاز بصورت ساییده درآورید چرا که خواص فرم ساییده شده اکثر دواها پس از یک ماه کاهش می یابد.

دکتر محبوبه ابریشم‌کار (متخصص طب سنتی ایرانی) 

عناصر به کار رفته درنشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از روابط عمومی ارتش، روز پنج شنبه شانزدهم مرداد و در آستانه عید سعید غدیر خم در مراسم صبحگاه و شکرگزاری با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروی پدافند هوایی، دریایی، هوایی، فارابی و علوم پزشکی در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار و از نشان فداکاری این دانشگاه رونمایی شد.
گفتنی است، این نشان با تصویب فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی) و به پاس سال‌ها مجاهدت، ایثارگری و فداکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی علیه السلام و ۱۱۸۴  دانشجو و دانش‌آموخته شهید این دانشگاه تعلق گرفته است.

حلول عید ولایت و امامت برهمه ی شیعیان مبارک


                               عید کمال دین سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد

کمبود ویتامین D را چگونه برطرف کنم؟

بهترین منبع ویتامین د، تابش نور آفتاب بر روی پوست است. پیش‌ساز این ویتامین مهم در جلوگیری از پوکی استخوان و کارکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن در پوست موجود است که با تابش آفتاب فعال می‌شود.

حال باید برای کمبود این ویتامین چه کنیم؟

اولین و بهترین راه، قرار دادن پوست بدن در معرض آفتاب البته بعد زدن کرم ضد آفتاب است.

ولی قرار دادن همه‌ی سطح پوست در مقابل آفتاب در کشوری آفتابی چندان معمول نیست، شاید پشت پنجره‌ای‌ و ممانعت از ورود نور مستقیم آفتاب با زندگی آپارتمانی و حذف حیاط از زندگی روزمره مشکل‌ساز شده است.

یک پیشنهاد این است که‌ روزی ده دقیقه آفتاب نیمروز در زمستان و آفتاب صبح و عصر در تابستان و یا هفته ای سه نوبت به مدت نیم ساعت با قرار دادن پوست بدن در معرض تابش آفتاب میزان ویتامین د بدن خود را تامین کنید.

خوردن مکمل ویتامین د زیر نظر پزشک هم البته نقشه شماره دو است که برخی از دوستان و همراهان در مورد آن پرسیده بودند و دوستش نداشتند.

به هر صورت حواس‌مان باشد که ویتامین د در سلامت استخوان‌ها، مفاصل و تنظیم ایمنی دخیل است!

مکمل ویتامین د اگر زیادی مصرف شود نیز دردسرساز است پس حتما زیر نظر پزشک مصرف بفرمایید.

مواد غذایی مثل لوبیا چشم بلبلی، ماهی سالمون، شیر کامل و بادام زمینی‌ نیز دارای مقادیری ویتامین د هستند ولی اساس تامین ویتامین د، تابش مستقیم نور آفتاب به پوست است.

دکتر الهام اختری(متخصص طب ایرانی)

پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش اهدا می‌شود

با پیشنهاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح به محضر امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، مبنی بر اهداء پرچم و نشان فداکاری یک هزار و 184شهید دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش، پس از تصویب معظم‌له، این دانشگاه به افتخار دریافت پرچم و نشان «فداکاری» نایل می‌شود که مراتب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
نقش بی‌بدیل دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش در تثبیت و استحکام پایه‌های انقلاب و میدان‌داری فداکارانه و مجاهدانه در عرصه دفاع مقدس و صیانت از مرزهای اعتقادی و حریم اهل بیت(ع) بر صفحات پرافتخار ارتش ولایتمدار و تارک ایران اسلامی ثبت شده است.
این دانشگاه با تربیت افسران مومن، مطهر و  مالکان اشتری چون صیادها، ستاری ها و نامجوی‌ها و همچنین نقش آفرینی موثر در ارتقاء توان رزمی و دفاعی، بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا (دامت برکاته) مورد تفقد قرار گرفته و به القاب «فیضیه ارتش» و «کانون علم و جهاد» و «ذخیره‌های امید»  مفتخر شده بود.