سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

این جملات سمی را هرگز به کودکتان نگویید!

رابطه کودک و والدین یک رابطه پیچیده، اما در ظاهر ساده است. کلمات و عباراتی که والدین به زبان می‌آورند ناخودآگاه می‌توانند گاهی بسیار آسیب‌زننده باشند.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان ، از آنجا که ما همیشه نمی‌توانیم کودکان خود را نسبت به کلماتی که در محیط پیرامون خود در معرض آن قرار می‌گیرند محافظت کنیم، اما می‌توانیم مطمئن باشیم کلماتی که خودمان در زمان صحبت کردن استفاده می‌کنیم پرروش‌دهنده، حمایت‌کننده و سرشار از عشق و محبت هستند نه مخرب و آزاردهنده.

همان طور که کودکان بزرگ می‌شوند، بیشتر تاثیرپذیر و شنوا هستند. جملاتی که ما آن‌ها را معرض آن قرار می‌دهیم بیشتر شبیه چیزی هستند که با خودشان همیشه حمل می‌کنند؛ گاهی چند ماه و گاهی یک عمر. در واقع آن‌ها بار حرف‌های ما را مدتی بر دوش خود خواهند کشید. بنابراین، آگاهی و اطلاع از حرف‌هایی که به کودکان خود می‌زنیم بسیار اهمیت دارد، زیرا باید اطمینان حاصل کنیم که با حرف‌هایمان به جان کودک خود زخم‌هایی نزنیم که مدت‌ها التیام نیابند یا تا آخر عمرش ماندگار باشند.

شیوه صحبت کردن ما با فرزندان بر شیوه نگرش آن‌ها به جهان پیرامون و حتی خودشان تاثیر می‌گذارد. بنابراین، عقل سلیم حکم می‌کند که ما با آن‌ها به شیوه سالم و با رفتار مناسب با آن‌ها حرف بزنیم تا به آن‌ها کمک کنیم بزرگ شوند و بدانند که حامی آن‌ها هستیم و عمیقا دوستشان داریم.

در این مطلب  عباراتی را می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر می‌خواهید آسیب روحی به فرزندان خود نزنید، هرگز نباید به آن‌ها بگویید. با ما همراه باشید.

۱- نباید گریه کنی

وقتی به کودک می‌گوییم دست از گریه کردن بردارد باعث می‌شود آن‌ها حس کنند در مورد ابراز احساسات خود اشتباه می‌کنند. هر چقدر هم که برای والدین سخت و آزاردهنده باشد، اما این باعث نمی‌شود کودک شما به دلیل انجام کاری که کودکان طبیعتا انجام می‌دهند از نظر شما یا دیگران اهریمن جلوه کند. در واقع، وقتی شما به فرزندتان می‌گویید گریه نکند، احساسات او را بی‌ارزش جلوه می‌دهید.

به جای این که بگویید گریه نکند، به او بگویید «موضوع چیست و چرا داری گریه می‌کنی»، اما نه به روش خشمگینانه و عصبانی.

کودک شما در این حالت سعی می‌کند با شما ارتباط برقرار کند و احساساتش را با شما در میان بگذارد. او سعی می‌کند در آینده نیز اگر مشکلی برایش پیش آمد، اول به شما بگوید.

۲- هر کاری برایت انجام می‌دهم
با این که حقیقت دارد پدر و مادر‌ها برای فرزندشان کار‌های زیادی انجام می‌دهند، اما این که همیشه این موضوع را به یاد آن‌ها بیندازیم باعث می‌شویم آن‌ها فکر کنند بار سنگینی بر دوش شما هستند تا این که دوستشان داشته باشیم. معمولا این جمله در زمان‌هایی گفته می‌شود که می‌خواهیم به بچه‌ها منظم بودن را یاد بدهیم، اما گفتن چنین چیزی کمی حالت خصمانه دارد.

به جای این که بگویید من هر کاری برایت انجام می‌دهم یا انجام داده‌ام، بهتر است بگویید من کار‌های زیادی برایت انجام می‌دهم، زیرا تو را دوست دارم و خوشحال می‌شوم که تو هم برایم انجام دهی.

۳- کارت خوب بود، اما بهتر هم می‌توانست باشد
اول از همه باید بگوییم که از هر تعریف و تمجیدی که به دنبالش کلمه، اما یا، ولی داشته باشد بپرهیزید، زیرا معنی خود تعریف را از بین می‌برد. موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید تا به فرزند خود انگیزه بدهید مدام به کار خوبش ادامه دهد. استفاده از کلمه، اما می‌تواند در او این حس را ایجاد کند که واقعا شما به او افتخار نمی‌کنید و تلاش او به قدر کافی نیست. همین شیوه تعریف و تمجید همراه با، اما و اگر، قطعا می‌تواند بیشتر از خوب بودن، آسیب‌رسان باشد.

به جای این، می‌توانید بگویید کارت خوب بوده و من به تو افتخار می‌کنم. شرط می‌بندم اگر ادامه دهی بهتر و موفق‌تر خواهی شد.

۴- آن را نخور و گر نه چاق می‌شوی
این جمله یک نه محکم و قاطع است! این کار به کودکان یاد می‌دهد که بیش از اندازه نگران بدن خود شوند و ممکن است از دوستان و همسن و سال‌های خود برای خوردن چیز‌های خاص سؤال کنند. تصویر بدن یک چیز بسیار شخصی و حساس است و ایجاد این نگرش نسبت به آن در سن‌های آسیب‌پذیر بسیار مضر است.

به جای آن می‌توانید بگویید من فکر نمی‌کنم خوردن این چیز ایده خوبی باشد، زیرا برای سلامت شما خوب نیست.

۵- آنقدر‌ها هم چیز مهمی نیست که بزرگش می‌کنی یا مثل بچه رفتار نکن!
این هم یکی از عبارت‌های بدی است که احتمال دارد به کودک خود در زمان ناراحتی بگویید. با این کار احساسات فرزند خود را بی‌ارزش جلوه می‌دهید و باعث می‌شود آن‌ها برای صحبت کردن با شما احساس راحتی نکنند. کودکان باید در مورد ابراز احساسات خود احساس راحتی کنند و این که به آن‌ها گفته شود آنقدر‌ها هم موضوع مهمی نیست که بزرگش می‌کنی، باعث می‌شود آن‌ها از خودشان سؤال بپرسند.

به جای این، به آن‌ها بگویید به من بگو چه حسی داری و چرا چنین حسی در تو ایجاد شده است؟

با گفتن این جمله، در واقع می‌توانید کودک خود را بفهمید و درک کنید و به او اجازه بدهید بداند که هر زمان نیاز به صحبت کردن با کسی دارید، شما آنجا حضور دارید.

۶- باید ۱۰۰ بار این را تکرار کنم؟
این یک عبارت کلاسیک است. وقتی این جمله را به کودک خود می‌گویید، الزاما به او نق یا غر می‌زنید که چقدر نیاز به گوشزد کردن دارد و در واقع این شیوه درست نیست.

به جای این، به او بگویید قبلا هم این جمله را گفته ام، اما می‌شود لطفا ….

با این روش کودک شما حس می‌کند باید تبعیت و اطاعت کند و لازم نیست شما بار‌ها جمله خود را از همان اول تکرار کنید.

۷- دختر/پسر بزرگ که این کار‌ها را نمی‌کند
یک نمونه بارز از این جمله وقتی است که می‌گوییم دختر/پسر بزرگ که گریه نمی‌کند! و ممکن است بعد از بگوییم گریه کار بچه‌هاست. چه گریه کردن باشد و چه کار دیگری که باعث شده شما این جمله را بر زبان بیاورید، بگذارید بچه‌هایتان بچه بمانند. اگر کودک شما کاری می‌کند که شما خوشتان نمی‌آید، نباید از سن آن‌ها به عنوان یک بهانه استفاده کنید.

به جای آن می‌توانید بگویید من فکر نمی‌کنم این کاری که می‌کنی کار خوبی باشد، زیرا …

این جملات سمی  را هرگز به کودکتان نگویید!

۸- این کار، فقط کار پسرها/دختر‌ها است
محدود کردن پسر‌ها و دخترا بر اساس جنسیت آن‌ها برای انجام کاری که می‌توانند انجام دهند و نمی‌توانند انجام دهند، در واقع به آن‌ها می‌گوید که روش‌های خاصی وجود دارد که پسر‌ها باید رفتار کنند و دختر‌ها هم باید به روش خاصی رفتار کند و اگر رفتار آن‌ها مطابق با آن‌ها نباشد، اشتباه است. در این حالت، فرزندان خود را درون یک جعبه قرار می‌دهد و آن‌ها با باور قوانین مسموم تفکیک جنسیتی اجتماعی بزرگ می‌شوند.

به جای آن سعی کنید بگویید نه، اصلا و ابدا.

۹- از تو ناامید شدم
هر چقدر که ناامیدی حس درستی است ما این کلمه به خودی خود می‌تواند ترسناک باشد. بسیاری از افراد با این باور که افراد مایوس‌کننده‌ای برای خانواده هستند بزرگ می‌شوند، زیرا از روی بی‌فکری خانواده، در تمام طول عمرشان این جمله را مدام و مدام شنیده‌اند.

به جای آن بهتر است بگویید از کار‌هایی که انجام می‌دهی خوشحال نیستم. لطفا در آینده این کار را انجام نده.

۱۰- بهتر است هر کاری که من می‌گویم را انجام دهی
شک نکنید که این جمله مثل یک تهدید است نه چیز دیگر. استفاده از ترس برای یاد دادن نظم به کودکان یک رفتار ناسالم است و معمولا عواقب ناخوشایندی را به دنبال دارد. فقط کافیست به سادگی توضیح دهید که چرا دوست دارید آن کار به شیوه شما انجام شود تا احتمال تبعیت و اطاعت از شما بیشتر شود.

به جای آن بگویید لطفا این کار را انجام بده، زیرا …

۱۱-، چون من این طور می‌گویم یا، چون من بزرگم و تو هنوز بچه‌ای!
این رویکرد ممکن است تا مدت زمان زیادی استفاده شود، اما قطعا شیوه درستی برای تربیت و یاد دادن نظم و انضباط به کودک نیست. با این کار باعث می‌شوید کودک حس کنند نظراتش اصلا به درد نمی‌خورند، چون صرفا یک بچه کوچک است!

به جای آن سعی کنید توضیح دهید که چرا در مورد چیزی یک احساس یا نظر خاص دیگری دارید.

۱۲-، چون با ما زیر یک سقف و در یک خانه زندگی می‌کنی، باید از قوانین ما تبعیت کنی
یکی دیگر از جملاتی که پدر و مادر‌ها عاشق گفتن آن هستند! گفتن این جمله شبیه این است که انگار به فرزند خود بگویید اینجا خانه من است و تو فقط در آن زندگی می‌کنی. هر دو جمله باعث می‌شود فرزند شما در خانه احساس ناراحتی کند و حس کند مرز‌ها و قوانین برایش دست و پاگیر و کسل‌کننده هستند.

به جای آن بگویید قوانین خانه را می‌دانی. پس لطفا به آن‌ها پایبند باش.

۱۳- من اینجوری بزرگ شدم
با این که ما بر اساس شیوه‌ای که خودمان بزرگ شدیم تربیت کودکانمان را یاد گرفتیم، اما نمی‌توانیم با ذهن بسته درخواست کودک را نادیده بگیریم و رفتارهایش را مذموم جلوه بدهیم و بگوییم ما این طور بزرگ شده‌ایم. در عوض، به کودک توضیح دهید که چرا طور دیگری فکر می‌کنید و سعی نکنید با این جمله او را متوقف کنید یا جلوی او کاری که می‌کند بگیرید. شما می‌توانید از شیوه بزرگ شدن خودتان به عنوان مثال یاد کنید، اما نباید بحث و جدل اصلی شما باشد.

به جای آن سعی کنید بگویید من فکر نمی‌کنم این کار تو کار خوبی باشد. حتی پدر و مادر من همیشه به من این را می‌گفتند، زیرا ….

۱۴- تو درست مثل پدر/مادرت هستی
گفتن این جمله به کودک نه تنها باعث می‌شود کودک فکر کند کاری که می‌کند اشتباه است بلکه حس می‌کند آن را از یکی از والدینش به ارث برده است و آن‌ها نباید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرند. علاوه بر این، کودک فکر می‌کند شما از آن بابت از دست همسر خود ناراحت هستید و به گونه‌ای حس تقسیم شدن به او دست می‌دهد.

به جای آن سعی کنید بگویید من از این کار تو خوشحال نیستم، زیرا ….

۱۵- پولش را نداریم
آگاه کردن بچه‌ها از مشکلات مالی در سنین کودکی می‌تواند بیشتر از هر چیز دیگر حس ترس به آن‌ها بدهد.

به جای آن، می‌توانید بگویید من نمی‌توانم آن چیز را بخرم، زیرا پول خود را بابت چیز‌های مهم‌تری پس‌انداز کرده‌ایم.

۱۶- قبلا به تو گفته بودم
این آخرین چیزی است که هر کسی در زمان بروز یک مشکل می‌خواهد بشنود. بله، وقتی شما در مورد چیزی که به کودک هشدار داده‌اید حق داشته‌اید، به جای اینکه حرف‌های قبلی خود را به رویش بیاورید سعی کنید او را آرام کنید تا باعث شوید در آینده حس کند می‌تواند با شما راحت‌تر صحبت کند.

به جای آن، سعی کنید بگویید متاسفم که این اتفاق را شنیدم، اما سعی کن این برایت یک درس عبرت باشد.

۱۷- کاشکی بیشتر شبیه فلانی بودی
وقتی شما این جمله را به زبان می‌آورید، در واقع اعتماد به نفس کودک را از بین می‌برید. وقتی کودک را به هر دلیلی با خواهر یا برادرش یا حتی همسن و سال‌هایش مقایسه می‌کنید، باعث می‌شود آن‌ها فکر کنند کافی نیستند.

به جای آن سعی کنید برای متقاعد کردن کودک خود برای انجام کاری، او را با دیگران مقایسه نکنید.

۱۸- من به سن تو که بودم سیگار می‌کشیدم، مشروبات الکلی می‌نوشیدم یا اعتیاد به مواد مخدر داشتم.
وقتی به کودک خود این جمله را در مورد تجربیات خاص خود می‌گویید این روش همیشه بهترین راه برای این نیست که عواقب آن را چشیده‌اید و آن‌ها نباید این کار را انجام دهند. مطمئن باشید وقتی شما مچ فرزندتان را هنگام این کار‌ها بگیرید، حتما به شما خواهد گفت که خودتان هم در سن او که بودید این کار‌ها را انجام می‌دادید.

به جای آن، با کودک خود در مورد عواقب مضر و خطرناک سیگار کشیدن یا اعتیاد به مواد مخدر صحبت کنید.

۱۹- این فقط یک دروغ مصلحتی است
وقتی بچه‌ها با عبارت دروغ مصلحتی آشنا شوند، فکر می‌کنند که اشکال ندارد همیشه آن را بگویند.

در عوض، سعی کنید توضیح دهید که چه زمانی خوب است دروغ مصلحتی بگویید و فقط برای مؤدب بودن و آزار نرساندن به فردی این کار را انجام دهند. شما باید بین دروغ و دروغ‌های مصلحتی کوچک حد و مرزی قائل شوید و اجازه ندهید این مرز‌ها از بین برود.

۲۰- بچه‌تر از این حرف‌ها هستی که به این چیز‌ها فکر کنی
از بین بردن و خاموش کردن حس کنجکاوی کودکان با گفتن این جمله باعث می‌شود آن‌ها کمتر در مورد چیز‌هایی که نمی‌دانند در آینده سؤال بپرسند و به دنبال جواب آن باشند؛ حتی ممکن است به جای پرسیدن از شما، از منابع دیگری که ممکن است قابل اعتماد نباشند کمک بگیرند.

به جای آن، بگویید من آماده بحث کردن با تو در این مورد نیستم، اما یک روز حتما با هم در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنید آمادگی دارید و حس می‌کنید فرزند شما به اندازه کافی بزرگ شده است، پاسخ سؤال‌های او را حتما بدهید.

آیا چیزدیگری هست که هرگز نباید به فرزند خود بگویید؟ یا حس می‌کنید در این فهرست چیزی هست که اگر به فرزند خود بگویید اشکالی ندارد؟ در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: روزیاتو

تایید وزارت بهداشت شرط بازگشایی مدارس/ تنها واکسن کرونا در خانه ماندن است/ مردم زباله‌های کرونایی خود را از خانه تفکیک کنند

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی مقابله با کرونا توضیحاتی درباره تمهیدات این کمیته ارائه کرد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان, محمدعلی میرزایی، معصومه جعفری؛ تقریبا۶۰ روز است که مردم ایران با بیماری کووید ۱۹ (ویروس کرونا) دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بیماری بسیاری را به کام مرگ کشانده و از سوی دیگری زندگی بسیاری را مختل کرده است. در کشورمان به دنبال گسترش و شیوع این بیماری، ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل می‌شود که ذیل این ستاد کمیته امنیتی، اجتماعی به دستور سعید نمکی وزیر بهداشت آغاز به کار می‌کند، کمیته‌ای که مدیریت پیامد‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی جزء وظایف اصلی آن است؛ در همین راستا به سراغ «حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی کرونا رفتیم و با او درباره نحوه فعالیت این کمیته و آخرین تمهیدات برای مقابله با ویروس کرونا به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران جوان: با سلام، ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، به عنوان اولین سوال، کمی از طرح فاصله گذاری هوشمند برایمان توضیح دهید و چه تفاوتی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دارد، همچنین بفرمایید که با اجرای این طرح چه اقداماتی صورت می‌گیرد؟

قاسمی: بیماری کرونا یا ویروس کووید ۱۹ به تعبیری مهمان ناخوانده برای همه دنیا شده است، خود این ویروس ویژگی‌هایی دارد، پیامد‌های آن صرفا مسائل بهداشتی نیست و پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی هم دارد؛ علی‌رغم همه پیشرفت‌های علمی ابعاد ناشناخته‌ای همچنان از این ویروس باقی مانده است، مهمترین موضوع آن است که دارو یا واکسن خاصی برای این بیماری تولید نشده است، البته در کشور ما هم سیاست‌های ناشی از اصول بهداشتی، تجربه کشور‌های درگیر با این بیماری و راهبرد‌های سازمان بهداشت جهانی در برخورد با این پدیده اتخاذ می‌ شود که از جمله این مباحث، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که در مناسبات و رفتار‌های انسان قواعد جدیدی ایجاد می‌کند.

از ۸ فروردین که  بحث فاصله‌گذاری  اجتماعی در قالب کاهش زنجیره شیوع کرونا آغاز شد، سه مولفه داشت؛ ضلع اول آن درباره تردد‌ها اتخاذ شد که تا چند روز گذشته هم ورود افراد غیر ساکن به شهر‌ها ممنوع بود، که رئیس جمهور در این رابطه توضیحات لازم را ارائه کردند. نکته بعدی فعالیت مشاغل بود،  ما هرگونه فعالیت کاری را به سه دسته تقسیم کردیم، فعالیت داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی  و نظائر آن، دسته اول بودند که کاملا ً برای فعالیت آزاد بودند، دسته دوم بنا به اقتضاء مجاز به کار بودند و دسته سوم هم از هرگونه فعالیت منع شدند.

»فاصله‌گذاری هوشمند« ادامه همان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، ولی در فاصله‌گذاری اجتماعی محدودیت‌ و ممنوعیت تردد یا فعالیت های کسب و کار داشتیم، اما در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، به اقتضای شرایط، شاهد تعدیل و هدفمند سازی این محدودیت ها هستیم از جمله اینکه، افراد در صورت فعالیت کسب و کار‌ ملزم به رعایت برخی پروتکل‌ها هستند. البته توجه بسیار بیشتر مردم به رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت روابط بین فردی و مراودات اجتماعی، یک جنبه بسیار مهم این طرح است.

باشگاه خبرنگاران جوان: یک مقدار درباره نحوه فعالیت کمیته امنیتی اجتماعی به طور دقیق توضیح می دهید؟

قاسمی: بیماری کووید ۱۹ صرفا در حوزه بهداشت و درمان نیست، کمیته اجتماعی انتظامی برابر تدبیر ستاد ملی و ذیل ستاد تشکیل شد. کار اصلی این کمیته آن است که ضمن پیش بینی پیامد‌های امنیتی و اجتماعی راه‌های مناسب برای مدیریت این پیامدها اتخاذ کند؛ ضمن اینکه یکی از وظایف این کمیته هماهنگی دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی در مدیریت پیامد‌های این بیماری  است و  ما دستور العمل‌های متعددی را برای دستگاه های مربوط تعیین کردیم. موضوعاتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شود در این کمیته از جنبه تخصصی بررسی شده و نتیجه آن به وزیر کشور ارائه می‌شود.

تایید وزارت بهداشت شرط بازگشایی مدارس/ تنها واکسن کرونا در خانه ماندن است/ مردم زباله‌های کرونایی خود را از خانه تفکیک کنند

بازگشایی مدارس با تایید وزارت بهداشت امکان پذیر است

باشگاه خبرنگاران جوان: منظور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی چیست؟

قاسمی:  پروتکل‌های بهداشتی در قالب قواعد و دستورالعمل هایی نسبت به بهداشت محیط های مختلف فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و از جمله کسب و کار معنا می‌شود، به عنوان مثال، وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی نکات ضروری بهداشتی را که باید برای پیشگیری از شیوع بیماری در مدارس و دانشگاه‌ها  اجرا شود، با مشورت بخش های مختلف، در دستور العمل‌های مشخص ارائه می‌کند. معاونت بهداشت وزارت بهداشت وظیفه تهیه این پروتکل‌های بهداشتی را برای حوزه‌های مختلف کشور بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات مدارس و کنکور سراسری، چه تدابیری برای این امر اندیشیده شده است؟

قاسمی: مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل شرایطی که در میزبانی از تجمعات دارند، حتی قبل از طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شدند؛ البته همچنان که وزیر آموزش و پرورش گفته اند، اگرچه مدارس تعطیل شده، ولی آموزش تعطیل نشده است و از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی، آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود، طبق روال سال های گذشته تحصیلی، حدود ۷۰ درصد آموزش تا پایان سال انجام می‌شود  و حدود ۳۰ درصد باقی می ماند که بخشی از آن هم به مرور آموزش های گذشته اختصاص دارد، به هر حال، خلاً آموزشی ایجاد شده، هم از طریق رسانه ملی و هم فضای مجازی درحال جایگزین شدن است. البته برای ادامه کار مدارس و همچنین برگزاری امتحانات هم، تدابیر لازم و الزامات آن متناسب با شرایط بیماری و امکان شیوع پیش بینی شده است که پس از اتخاذ تصمیم در ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی از مغازه‌ها به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت پلمپ شدند، آماری از مشاغل و مغازه‌هایی دارید که نباید فعالیت می‌کردند و متاسفانه فعالیت کردند و پلمپ شدند؟ این افراد چقدر جریمه شدند و فکه پلمپ شدن مغازه‌های آنها چگونه است؟

قاسمی: مشاغل پرریسک کماکان اجازه فعالیت ندارند، البته در روند اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بالای ۹۰ درصد صنوف همکاری کردند، در این طرح همچنین شاهد همکاری خوب مردم و اتحادیه ها بودیم، در مجموع این مواردی که نام بردید، تخلفات پررنگی نبود که باعث اختلال طرح شود.

براساس اعلام کمیته مرکزی کرونا واحدهای صنفی که خارج از مصوبات فعالیت داشته‌اند، به مدت یک ماه پلمب می‌شوند که در صورت اخذ تعهد و الزام به رعایت پرتوکل‌های بهداشتی امکان مساعدت جهت رفع پلمب کمتر از یک ماه میسر می‌شود.

تایید وزارت بهداشت شرط بازگشایی مدارس/ تنها واکسن کرونا در خانه ماندن است/ مردم زباله‌های کرونایی خود را از خانه تفکیک کنند

کاهش ۵۰ درصد مصرف سوخت در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر بهداشت گفته بود که در آینده نزدیک تست کرونا برای مردم تهران الزامی می‌شود، همچنین گفته شده بود که ستاد مقابله با کرونا در نظر دارد تا از کارمند‌ان دولت که هر روز سر کار هستند تست کرونا گرفته شود، درباره صحت و سقم این موضوع بفرمایید.

قاسمی: باتوجه به اینکه بیماری کرونا دوره پنهان ۱۴ روزه دارد، لذا برای صیانت همزمان از ارائه خدمت دستگاه ها به مردم و سلامت کارکنان و خانوده های ایشان، الزامی شدن تست کرونای کارمندان دولت، نکته خوبی است اگر از سوی وزارت بهداشت مطرح شده است، البته تا پیش از این انجام غربالگری، (تب سنجی)، اعمال مرخصی، نوبت کاری و دورکاری کارمندان از جمله اقداماتی است که برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ادارات دولتی انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: از آنجایی که در طرح فاصله گذاری اجتماعی جریمه هایی برای خودروهای متخلف در نظر گرفته شد، چه تعداد مشمول جریمه شدند؟

قاسمی: از ۸ فروردین که طرح کاهش انتقال زنجیره بیماری به استان‌ها در کل کشور ابلاغ شد، تاکنون همکاری مردم بیشتر از تصورات ما بوده است؛ اینکه در روز طبیعت، مردم در تمام ایران در منازل خود بمانند یک اتفاق تاریخی است و میزان جریمه خودروهای متخلف، کمتر از حتی یک در صد است چراکه همکاری مردم با اجرای طرح، بسیار بالا بود و اگر فردی هم مرتکب تخلف مشمول جریمه شده، صرفاً به دلیل ناآگاهی نسبت به اهمیت و ضرورت رعایت قواعد بوده است، طبق آمار وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت، در این ایام شاهد کاهش ۵۰ درصد مصرف سوخت و ۶۰ درصد تردد بین استان ها بودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: امحای زباله‌های منازلی که بیماران کرونایی دارند یکی از چالش های مهم بهداشتی  است،  آیا برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

قاسمی: اصل این مسئله مربوط به شهرداری‌هاست، چون زباله پزشکی افزایش یافته است، نیرو‌های خدمات شهری بعد از کادر درمانی خط مقدم دوم ما در مقابله با کرونا هستند و برخی از آنها در همین عرصه، جانشان را از دست دادند، اما توصیه ما به مردم این است که زباله‌های کرونایی خود همچون ماسک و دستکش را از سایر زباله ها تفکیک کرده و در جمع آوری آنها همچون زباله‌های عفونی عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: از زمانی که طرح فاصله گذاری هوشمند در شهرستان‌ها اجرا شده، روند شیوع کرونا به چه صورتی بوده است؟

قاسمی: وزارت بهداشت باید این سوال را پاسخ دهد، هر طرحی که اجرا می‌شود باید حداقل دو هفته از آن بگذرد تا بتوان نسبت به آن اجرای آن صحبت کرد، و البته اینکه برخی مسئولان از روند کاهش کرونا در کشور صحبت کرده اند، براساس آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است.

تایید وزارت بهداشت شرط بازگشایی مدارس/ تنها واکسن کرونا در خانه ماندن است/ مردم زباله‌های کرونایی خود را از خانه تفکیک کنند

تنها واکسن کرونا در حال حاضر در خانه ماندن است

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به تعطیلی پایانه‌های مرزی، اخباری مبنی بر فعالیت برخی مرزها در رسانه‌ها و فضای مجازی  منتشر شده است، آیا این پایانه ها بازگشایی شده‌اند؟

قاسمی: با شیوع کرونا بسیاری از کشور‌ها مرز‌های خود را محدود کردند، عمده پایانه‌های مرزی ما هم تعطیل هستند و به صورت محدود و ترانشیپ در برخی از مرز‌ها فعالیت می‌کنیم، ولی در کل تردد در همه مرز‌ها مشمول محدودیت است، البته از وزارت بهداشت، درخواست شده که دستورالعملی درباره بازگشایی مرز‌ها به وزارت کشور ارائه تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تردد‌های مرزی آغاز شود.

البته تاکید برای ارائه پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص هم در مورد تردد مسافران ایرانی و غیر ایرانی است و در مراحل بعدی هم باید تردد رانندگان و خودرو‌های صادارت، واردات و ترانزیت در اولویت قرار گیرد، بعد از آنها هم پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و بنادر و بعلاوه کارمندان مشاغل فعال در این عرصه ها، نیازمند دریافت پروتکلهای بهداشتی هستند؛ موضوع ایجاد اطمینان متقابل بین دو کشور دو سوی مرز هم از طریق تبادل تمهیدات بهداشتی بین کشور‌های همسایه دنبال می شود که این هماهنگی ها بر عهده وزارت امور خارجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به عنوان یکی از مسئولان این ستاد، به نظر شما آیا پایان اردیبهشت، پایان کرونا خواهد بود؟ موضوعی که چند روز پیش آقای نمکی به آن اشاره داشتند و آیا صحبت خاصی دارید؟

قاسمی: قلبا می‌خواهم پایان کرونا همین فردا باشد، ولی بر اساس اطلاعات و گزارش‌های مختلف که در کمیته داشتیم به صورت قطعی نمی‌توان پایان کرونا را اعلام کرد، البته نظریه‌های مختلفی مطرح می‌شود، اما همانطور که رئیس جمهور گفتند، این ویروس آنقدر چموش است که نمی‌توان بدون لکنت از پایان آن صحبت کرد، دلیل دوم هم کشف نشدن دارو و واکسن این ویروس است.

در پایان از مردم که همکاری خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند، تشکر می‌کنم و از  همه ملت ایران می‌خواهم بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند؛ به طور مثال اگر فردا هم  پایان این بیماری بود این تصور غلط به وجود نیاید که می‌توانیم مثل گذشته بدون توجه به نکات بهداشتی زندگی کنیم. تنها واکسن کرونا در حال حاضر این است که زنجیره انتقال را قطع کنیم و در خانه بمانیم و جز موارد ضروری از خانه بیرون نیایم.

وحدت راهبردی ارتش و سپاه

 
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز ارتش تأکید کرد: وحدت راهبردی و هم‌افزایی همه‌جانبه نیروهای مسلح به‌ویژه بین ارتش و سپاه، تصویری شکوهمند و قدرتمند از عزم و اراده و همبستگی ایرانیان در تداوم انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر مشکلات را ترسیم کرده است.
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و گرامی‌داشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی را به فرماندهان و آحاد کارکنان و خانواده‌های ایشان تبریک گفت.
ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه با اشاره به درایت و دوراندیشی معجزه‌گون بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در حفظ ارتش و حمایت همه‌جانبه از آن آمده است: ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ که در حافظه تاریخی ملت ایران یادآور اقدام انقلابی و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در حمایت راهبردی و سرنوشت‌ساز از ارتش است، موجبات تحول و تعالی آن را برای کشور فراهم و توطئه بزرگ جبهه ضد انقلاب و دشمنان نظام و ملت ایران را که در صدد تضعیف و حتی انحلال این نیروهای متعهد، مکتبی و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی بر آمده بودند خنثی کرد.
این بیانیه با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی به‌عنوان محور ارتش می‌افزاید: نیروی زمینی همواره بعنوان نیروی محوری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در مجموعه ارتش برخوردار بوده است و در تمامی مأموریت‌های راهبردی و حساس ارتش حضور مؤثر، کلیدی و نقش‌آفرین داشته و تصویب نام‌گذاری ۲۹ فروردین‌ماه در کنار روز ارتش به‌عنوان گرامی‌داشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان توسط فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مهر تأییدی بر مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های این نیرو است.
ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی ملت انقلابی و غیور ایران اسلامی مملو از صحنه‌های پرشور و غرورآفرینی است که حماسه‌ای سترگ و تاریخ‌ساز و از خودگذشتگی‌های دلاورمردان ارتش مکتبی جمهوری اسلامی بر تارک آن می درخشد.
این بیانیه می‌افزاید: مشارکت و همراهی ارتشیان غیور و مخلص با انقلاب اسلامی و ارتباط و انس با رهبر فقید انقلاب اسلامی و تأثیرپذیری از مکتب انقلابی ایشان از مدت‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نوید تولد ارتش انقلابی و مکتبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌داد که حضرت امام (ره) آن را به خوبی درک کرده بود.
ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه تصریح می‌کند: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ارتشیان غیرتمند در مصاف با بحران‌آفرینی‌ها و فتنه‌انگیزی‌های ضد انقلاب در ماه‌های نخستین شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور به‌ویژه در کردستان، آذربایجان غربی و گنبد و حضور سلحشورانه و غرورآفرین در دوران هشت سال دفاع مقدس و خلق پیروزی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ارزشمند و پس از آن نقش‌آفرینی در عرصه بازسازی و سازندگی کشور از الهام‌بخش‌ترین و درخشان‌ترین برهه‌های تاریخ طلایی ارتش ولایتمدار و مکتبی به شمار می‌رود.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی در عمر پر برکت ۴۱ سال انقلاب اسلامی به تبعیت از ولایت مطلقه فقیه در تمامی عرصه‌های مورد نیاز و ضروری کشور حضوری مؤثر و نقش‌آفرین داشته و خلاقیت، نوآوری، دانش و تجربه را در کنار همت، تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر و جهادی جان‌برکفان نیروهای مخلص و انقلابی خود در بسیاری از مأموریت‌های خطیر و حساس دفاعی، نظامی، سازندگی و مقاومت در کنار مردم و مسئولین بوده و به نحو احسن و صادقانه مصداق بارز و تبلور شعار انقلابی «ارتش فدای ملت» بوده است.
ستاد کل نیروهای مسلح دستاوردهای فاخر ارتش در حوزه‌های دفاعی، نظامی، تولید علم، دستیابی به پیشرفت‌ها و فناوری‌های به‌روز و نوین و تحول، پویایی و سازماندهی مبتکرانه متناسب با تهدیدها و الزامات مأموریتی در نیروهای چهارگانه زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی را نماد قدرت بازدارندگی ایران اسلامی توصیف کرده و خاطرنشان می‌سازد: اقتدار، صلابت و عظمت خیره‌کننده امروز جمهوری اسلامی و موقعیت ممتاز بین‌المللی و قدرت تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی کشور عزیزمان مرهون فداکاری، مجاهدت، ایثار و آمادگی روزافزون آحاد نیروهای مسلح و ارتشیان غیور، ولایی و مؤمن است.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: وحدت راهبردی، تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی همه‌جانبه نیروهای مسلح به‌ویژه بین ارتش و سپاه، تصویری شکوهمند و قدرتمند از عزم و اراده و اتحاد و همبستگی ایرانیان در تداوم انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر مشکلات، موانع و چالش‌هایی که همواره توسط قدرت‌های استکباری و سلطه‌گر و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی طراحی و مهندسی نموده‌اند را ترسیم کرده است.
ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به آحاد ملت فهیم و انقلابی کشور عزیز اطمینان خاطر می‌دهد که فرزندان آنان در نیروهای مسلح با پیروی از رهنمودها و دستورات گوهربار رهبر عزیز انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر روند پیشرفت‌ها و تقویت مؤلفه‌های بازدارندگی و اقتدار، ادامه داده و با آمادگی و هوشیاری روزافزون و بصیرت آرمانی در فهم افکار و دسیسه‌های پلید و مزورانه نظام سلطه تا نابودی هژمونی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و خروج آنان از منطقه تأکید می‌کنند و با اقتدار و صلابت در مسیر ارزشمند و مقدس انقلاب اسلامی در دستیابی به افق‌های افتخار و بالندگی هرچه بیشتر پیش خواهند رفت.
ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تجلیل از مقام شامخ شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز کشور به‌ویژه در ارتش جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش قهرمان و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی غرورآفرین را گرامی داشته و این روز را به تمامی سلحشوران و خانواده بزرگ ارتش تبریک می‌گوید.
 

رهبر انقلاب اسلام مصادف با نیمه‌ی شعبان، با ملت شریف ایران مستقیم سخن گفتند.


رهبر انقلاب اسلامی امروز مصادف با نیمه‌ی شعبان، با ملت شریف ایران مستقیم سخن گفتند.

رهبر انقلاب

به گزارش سرزمین من به نقل از خبرنگاران جوان ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیت‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه در سخنان زنده و تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، احساس نیاز عمیق و گسترده بشریت امروز به منجی را در طول تاریخ کم‌سابقه خواندند و با تأکید بر معنای حقیقی و سازنده انتظار یعنی «امید و اعتقاد به گشایش و فرج و تحرک و اقدام برای دستیابی به آینده روشن» افزودند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران، مسلمانان و همه آزادیخواهان جهان افزودند: احساس نیاز آگاهانه نخبگان جهان و نیاز ناخودآگاه امروز توده‌های ملتها به «یک دست قدرت الهی، به امامت معصوم و به حقیقت والای مهدی موعود» نشان‌دهنده این واقعیت است که مکاتب گوناگون و مسلک‌های مختلف بشری با همه‌ی ادعاها، نتوانسته‌اند آرامش و خوشبختی را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورند.

ایشان با اشاره به مشکلات گوناگون جامعه بشری با وجود پیشرفت‌های علمی گفتند: بی‌عدالتی، فقر، بیماری، فحشا، گناه، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت‌ها از علم، موجب شده که جامعه بشری دچار احساس خستگی، اضطراب وگرفتاری باشد و احساس نیاز به یک دست نجات‌بخش در همه جای دنیا، اوج بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علم و خرد و تجربه را از نعمتهای بزرگ الهی و حل کننده بسیاری از مشکلات بر شمردند اما خاطرنشان کردند: علم و خرد همچنان که تا کنون اثبات شده، نمی‌تواند گره بی‌عدالتی را باز کند و تحقق این آرزوی همیشگی بشر نیاز به دست قدرت الهی دارد و به همین علت، مأموریت بزرگ حضرت بقیه‌الله الاعظم پر کردن زمین از قسط و عدل است.

رهبر انقلاب اسلامی عدالت وعده داده‌شده در زمان ظهور صاحب‌الزمان را عدالت در همه شئون زندگی بشر از جمله عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی و منزلت اجتماعی خواندند و افزودند: به لطف و قدرت الهی این وعده با دست قدرت امام عصر حتماً محقق خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بیان وعده «فرج و حرکت عظیم الهی» در همه ادیان افزودند: انتظار فرج در اسلام انتظاری سازنده و همراه با امید و تحرک و اقدام است و به همین علت همان‌گونه که پیامبر خاتم و ائمه هدی فرموده‌اند، انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد و برترین اعمال است.

رهبر انقلاب انتظار فرج حضرت ولی‌عصر را مهمترین مصداق انتظار خواندند و افزودند: البته انتظار فرج و گشایش باید ناظر به همه امور زندگی باشد و به همین علت انتظار فرج، خودش یک گشایش است چرا که انسان را از یأس و درماندگی نجات می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که امت محمدی(ص) در هیچ حادثه‌ای نباید دچار یأس و ناامیدی شود، افزودند: انتظار فرج به معنای نشستن، بی‌عملی و چشم به در دوختن نیست بلکه به معنای آماده شدن و اقدام کردن برای دستیابی به آینده روشن و وعده داده‌شده است.

ایشان افزودند: به همین علت برای ایجاد جامعه مهدوی باید هم خودسازی کرد و هم به قدر توان دگرسازی، و محیط پیرامونی را به جامعه مهدوی که جامعه قسط، عدالت، معنویت، معرفت و برادری و عزت است، نزدیک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتظار حقیقی فرج را در تضاد با بی‌صبری و مدت معین کردن برای ظهور حضرت خواندند و افزودند: در آماده‌سازی برای فرج، بی‌صبری و عجله کردن ممنوع است چرا که پروردگار بر مبنای شتاب و عجله انسان‌ها تصمیم نمی‌گیرد، ضمن این که هرحادثه وقت معین و حکمتی دارد و بر اساس آن حکمت انجام می‌شود.

ایشان با اشاره به اوضاع ناشی از بیماری کرونا در جهان افزودند: انتظار فرج به معنای فرج و گشایش بعد از شدّت نیز هست به همین علت، انسان منتظر از این حادثه مأیوس و متلاطم نمی‌شود و با حفظ آرامش خود می‌داند که این اوضاع بلاشک تغییر خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دعا و مناجات را موجب افزایش آرامش ناشی از انتظار فرج دانستند و افزودند: در دو ماه پر برکت شعبان و رمضان، ادعیه فراوان و دارای مضامین عالی وجود دارد که می‌توان با مناجات واستغاثه با پروردگار و راز و نیاز با ائمه هدی، رحمت الهی را جلب و احساس آرامش بیشتری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مناجات دیشب ملت ایران با پروردگار در شب میلاد حضرت مهدی موعود تأکید کردند: میلیون‌ها دستی که دیشب به آسمان بلند شد و با خدا راز و نیاز و به درگاه او استغاثه کرد، قطعاً و بلاشک موجب جلب رحمت الهی و منجر به بروز برکات فردی و اجتماعی خواهد شد. 

 رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنانشان به موضوع بیماری کرونا اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع یک آزمون عمومی و عجیب برای دولتها و ملتها است، گفتند: در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوب انجام شده و توصیه‌های مسئولان، به قدر کافی مطالبی گفته شده و صداوسیما هم انصافاً در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اما نکته مهم، خوش درخشیدن ملت ایران در آزمون این بیماری وبای مدرن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوج این افتخار ملی را متعلق به کادر درمانی کشور دانستند و افزودند: کادر درمانی کشور با تحمل رنج دوری از خانواده حتی در تعطیلات نوروز و تحمل و فشارهای ناشی از مراقبت از بیماران بدحال، جان و سلامت خود را در خدمت به مردم قرار دادند و این موضوع بسیار با عظمت، خاطره خوشی را در ذهن ملت ایران بر جای خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی پر تلاش و آحاد مردم در میدان ارائه خدمات به کادر درمانی و بیماران و حتی نیازمندان را بسیار با ارزش و خرسندکننده برشمردند و گفتند: نیروهای مسلح نیز انصافاً همه توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستانها و نقاهتگاههای تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را وارد میدان کردند و ظرفیتهای جدید نیز در این مسئله در نیروهای مسلح و جوانان خارج از آنها کشف شد.

ایشان مشارکت های مردمی در سراسر کشور را نیز انصافاً زیبا و شگفت انگیز خواندند و با اشاره به نمونه‌هایی از این اقدامات افزودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به رفتار و عملکرد دنیای غرب در ماجرای کرونا اشاره کردند و با برشمردن مصادیقی همچون مصادره ماسکها و دستکش‌های کشورها به‌وسیله برخی کشورهای اروپایی و امریکا، هجوم مردم به فروشگاهها و خالی کردن قفسه‌ها و به جان هم افتادن برای چند دستمال توالت، صف کشیدن مردم برای خرید اسلحه، معالجه نکردن بیماران سالمند و خودکشی افراد به علت ترس از کرونا، گفتند: در این ماجرا فرهنگ و تمدن غرب محصول خود را نشان داد که این نتیجه طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی مبتنی بر فردگرایی و مادی گرایی و غالباً بی‌خدایی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سناتورهای غربی که گفته بود «غرب وحشی زنده شده است»، افزودند: هنگامی که ما می‌گوییم غرب یک روح وحشی‌گری برخلاف ظاهر اتوکشیده و ادکلن زده خود دارد، برخی آن را انکار می‌کنند اما حالا خود آنها صراحتاً همین واقعیت را می‌گویند.

ایشان به بُعد دیگری از ماجرای بیماری کرونا در کشور یعنی رفتار عمومی ملت در به‌کار بستن توصیه‌ها اشاره کردند و گفتند: مردم واقعاً به آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت تصمیم قاطع می‌گوید عمل می‌کنند، البته ممکن است چیزی را به صورت مردّد اعلام کنند و مردم به این نتیجه نرسند که باید به آن عمل شود اما در جایی که مطلبی قاطعانه گفته می‌شود مردم همراهی می‌کنند که نمونه بارز آن نرفتن به سیزده به‌در امسال و پذیرفتن یک نظم عمومی بود البته این رفتار باید ادامه یابد و تصمیم‌های ستاد ملی جدی گرفته و به آنها عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به یک وجه دیگر حادثه کرونا تأکید کردند: کرونا یک مشکل بزرگ و ابتلایی خطرناکی برای بشریت است اما این قضیه نباید ما را از دیگر مشکلات و حوادث مهم دنیا غافل کند زیرا در سالهای گذشته، دنیا و یا کشور ما با مشکلات و حوادث بزرگ‌تر از آن هم مواجه بوده است.

ایشان یکی از این حوادث را که در ۳۲ سال قبل روی داد، حمله شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث صدام به شهر حلبچه عراق و بخشهایی از مناطق مرزی ایران برشمردند و گفتند: در آن زمان، برخی از همین کشورهای مدعی تمدن و ترقی، سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و تا امروز هم هیچ‌یک از آنها درباره جنایتشان جوابی نداده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی، جنگهای جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حمله آمریکا به افغانستان و عراق را از دیگر حوادث مهم و بزرگ سالهای گذشته دانستند و خاطر نشان کردند: حادثه کرونا نباید موجب غفلت ما از ظلم و ستم قدرتمندان دنیا به ملتهای مختلف از جمله مردم فلسطین و یمن شود و همچنین نباید از توطئه و دشمنی استکبار غافل شد چرا که بر خلاف تصور عده‌ای که می‌گویند اگر ما دشمنی نکنیم آنها نیز دشمنی نمی کنند، دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به تلاش جدی مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه گزارشها به رهبری گفتند: در ستاد ملی تصمیم‌هایی برای قشرهای ضعیف جامعه گرفته شده است که توصیه و تأکید می‌کنم این برنامه‌ها را هر چه سریع‌تر، بیشتر و بهتر به اجرا درآورند، البته مردم نیز برای کمک به اقشار ضعیف وظیفه دارند.

رهبرانقلاب اسلامی به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

ایشان همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی در ماه مبارک رمضان امسال، آحاد مردم را به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نیز توصیه کردند موضوع جهش تولید حیاتی است و فراموش نشود زیرا باید به هر قیمتی که شده موضوع تولید پیگیری شود و به مرحله جهش برسد. همچنین جوانان فعال در عرصه علم و فناوری کار آزمایشگاهی و تولید نیازهای کشور را به‌صورت جدی پیگیری کند.

رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور برگزار می شود

 
 امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش از تغییر رژه سراسری یگان های ارتش در سال 1399 و تبدیل آن به رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور خبر داد و گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و دستوالعمل ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر پرهیز از هرگونه اجتماعات؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور را جایگزین رژه یگان های نمونه و ادوات و تجهیزات خود کرده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در ستاد ارتش برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)، افزود: مراسم ۲۹ فروردین سالروز بزرگداشت ارتش و رژه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 1358 تا به امروز با رژه در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شد که هدف از آن ارائه و نمایش قدرت نیروهای مسلح و اطمینان دادن به مردم ایران اسلامی نسبت به آمادگی و توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارائه هشدار لازم به دشمنان کشور بود.
وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه و گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و بنابر تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری  و فرماندهی معزز کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال طرح جایگزین رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور را انجام می‌دهد که در این طرح همانند گذشته و با قدرت و توان بیشتر یگان های آجا در سراسر کشور به کمک سامانه بهداشت و درمان کشور خواهند آمد و با ضدعفونی شهرها و روستاها و ایجاد تخت های بیمارستانی بیشتر در راستای مقابله با کرونا اقدامات لازم را انجام می دهد.
دریادار سیاری همچنین با اشاره به مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور، گفت: گسترش ویروس کرونا در کشور تأثیری بر توان دفاعی ارتش نداشته و ما با رعایت اصول بهداشتی توانسته‌ایم به بهترین شکل ممکن مأموریت‌های خود را انجام دهیم به نحوی که ارتش از همان ابتدا و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا  وارد عمل شد و کمک‌های لازم را انجام داد و در حال حاضر نیز در صحنه است. اما ارتش مسئولیت دفاع از کشور را نیز برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را به میدان خدمت رسانی به مردم عزیزمان آورده است.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه به جزئیات طرح رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» پرداخت و گفت: ما در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای را به مناسبت روز ارتش، از ۲۰ فروردین به بعد آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهیم داد و خدمات گسترده‌ای به مردم می‌دهیم به نحوی که اقدامات خدماتی و بهداشتی ما در این روزها افزایش چشمگیری خواهد داشت و ما با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» بحث ضد عفونی کردن محله‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم و اختصاص تخت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی بیشتر انجام می‌دهیم.
وی همچنین به بیست و یکمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: ما امسال مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی را مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و ان شالله با کمک اصحاب رسانه به تبیین بیشتر شخصیت این شهید بزرگوار خواهیم پرداخت و برنامه های گوناگونی را ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعبیه کرده است که شاهد آن از رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور خواهیم بود.
معاون هماهنگ کننده ارتش در این باره تصریح کرد: در طرح جایگزینی که به تدبیر فرمانده ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح جهت گرامیداشت سالرزو شهادت شهید صیاد شیرازی در نظر گرفته شده است، «برزگداشت سپهبدهای اخلاص» را خواهیم داشت.
وی در توضیح این طرج جایگزین گفت: اولین شهید سپهبد ما شهید قرنی است که در سال ۵۸ شهید شده است و بیست سال بعد سپهبد صیاد شیرازی به شهادت رسید و بیست سال بعد از آن هم در سال ۹۸ سردار سلیمانی به شهادت رسیدند. هر سه سپهبد ما انسان‌های مومن ایثارگر و شهادت طلب بودند، به همین دلیل امسال طرح سپهبدهای اخلاص اجرا خواهد شد که  هدف از این طرح نیز ایجاد همدلی و هماهنگی بین همه نیروهای مسلح است.
 

ماسک، از نان شب واجب تر/ چه ماسکی را در چه زمانی استفاده کنیم؟

به تازگی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که همه هنگام حضور در محیط‌های عمومی باید از ماسک استفاده کنند چه نشانه‌های بیماری داشته باشند چه هیچ نشانه‌ای در آن‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان,مشهد. از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا نهاد‌های علمی و پزشکی در جهان و ایران دستورالعمل‌های مختلفی در مورد اهمیت استفاده از ماسک اعلام کرده‌اند.

مدتی گفته شد که زدن ماسک فقط برای افرادی که نشانه‌های بیماری دارند الزامی است، اما در حال حاضر تازه‌ترین اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی آمده می‌گوید که همه هنگام حضور در محیط‌های عمومی باید از ماسک استفاده کنند چه نشانه‌های بیماری داشته باشند چه هیچ نشانه‌ای در آن‌ها وجود نداشته باشد.

این سازمان تأکید کرده که حتی اگر به ماسک‌های بهداشتی دسترسی ندارید از ماسک‌های دست دوز که شسته و ضدعفونی شده‌اند استفاده کنید.

همین موضوع هم یک بار دیگر باعث شده که سؤال‌های زیادی در مورد انواع ماسک، مدت‌زمان استاندارد مصرف و کاربرد هر کدام به وجود بیاید.

کاربرد ماسک‌های بیمارستانی عادی

این ماسک‌ها را خیلی از ما در بیمارستان‌ها بار‌ها دیده‌ایم و حتی در روز‌هایی که آلودگی هوا زیاد بوده خودمان هم از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، ماسک‌های مستطیل شکلی که از دو یا سه لایه تشکیل شده‌اند و در برابر ذرات نسبتاً درشت معلق در هوا مقاوم هستند مخصوصاً ترشحات دهان و بینی، برای همین هم از این ماسک‌ها در بیمارستان استفاده می‌شود. به گفته سازمان بهداشت جهانی استفاده از این ماسک به‌ویژه برای کسانی که عطسه و سرفه می‌کنند ضروری است.

از طرفی، چون قیمت این ماسک از بقیه ارزان‌تر است برای این دسته از افراد مقرون به صرفه‌تر است، چون وقتی عطسه و سرفه دارید بهتر است ماسک‌تان را زودتر دور بیندازید.
 
ماسک، از نان شب واجب تر/ چه ماسکی را در چه زمانی استفاده کنیم؟

طبق دستورالعمل‌ها اگر رطوبت به بخش بیرونی ماسک نفوذ نکرده باشد شما می‌توانید تا سه ساعت از این ماسک‌ها استفاده کنید، اما بعد از آن به هر حال باید آن‌ها را دور بیندازید.

ماسک‌های فیلتردار سری n

ماسک‌های این سری که ما در هفته‌های اخیر با نوع n ۹۵ آن بیشتر از بقیه آشنا شده‌ایم، مقاومت بیشتری در برابر ذرات ریز معلق در هوا دارند و ذرات درشت‌تر از ۳.۰ میکرون را از خود عبور نمی‌دهند از همین جهت ماسک بسیار مناسبی برای مقابله با کرونا محسوب می‌شوند که درشت‌تر از ۰.۳ میکرون است.

عدد ۹۵ که کنار حرف n در اسم آن دیده می‌شود یعنی این ماسک می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از ورود ذرات معلق شود.
 
ماسک، از نان شب واجب تر/ چه ماسکی را در چه زمانی استفاده کنیم؟


یک نوع دیگر از این ماسک هم این روز‌ها به لطف کرونا در داروخانه‌ها دیده می‌شود با نام n ۹۹ که تا ۹۹ درصد در مقابل ذرات درشت‌تر از ۰.۳ میکرون مقاوم است و طبیعتاً این ماسک‌ها از شما در برابر کرونا محافظت بیشتری می‌کنند، اما قیمت بسیار بیشتری هم دارند.

از این نوع ماسک‌ها می‌توان برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کرد. یعنی این ماسک‌ها تا هشت ساعت می‌توانند روی صورت شما باقی بمانند مگر اینکه خیس شوند یا با مواد روغنی تماس داشته باشند.

ماسک‌های فیلتردار سری p و r

این ماسک‌ها تمام مشخصات ماسک‌های سری n را دارند و دقیقاً با همان پوشش ۹۵، ۹۹ و ۱۰۰ درصدی دسته‌بندی می‌شوند با این مزیت که در برابر روغن هم مقاوم هستند و بیشتر کاربرد صنعتی دارند؛ بنابراین مراقب باشید که این ماسک‌ها را که بسیار گران‌قیمت‌تر از دو نوع قبلی هستند، به عنوان ماسکی که می‌تواند از شما محافظت بیشتری داشته باشد نخرید مگر اینکه در محیطی کار می‌کنید که مواد روغنی زیادی وجود دارد و به این ترتیب بخواهید ماسک مناسب‌تری داشته باشید.

مدت زمان استفاده از این ماسک‌ها نیز همان حداکثر هشت ساعت است.

ماسک فیلتردار کربن اکتیو یا همان کربن‌دار

در این نوع ماسک‌ها لایه‌ای از کربن فعال شده «کربن اکتیو» به‌کار رفته که باعث می‌شود ذرات بسیار بسیار ریز، یعنی کوچک‌تر از ۰.۳ میکرون هم امکان عبور از آن را نداشته باشند.

این معنی بهتر بودن استفاده از آن‌ها در روز‌های کرونایی نیست بلکه تخصص این ماسک‌ها جلوگیری از ورود انواع گاز‌ها و بو‌های نامطبوع شیمیایی است که ماسک‌های دیگر امکان مقاومت در برابر آن‌ها را ندارند پس لازم نیست برای تهیه آن‌ها هم توی خرج بیفتید.
 
ماسک، از نان شب واجب تر/ چه ماسکی را در چه زمانی استفاده کنیم؟


جالب اینکه بعضی از این ماسک‌ها به‌صورت بدون فیلتر هم تولید می‌شوند که قیمت پایین‌تری دارند و تنها تفاوت آن‌ها با ماسک‌های فیلتردار این است که نفس کشیدن با ماسکی که فیلتر دارد، آسان‌تر است.

پس اگر ماسکی با بسته‌بندی معتبر دیدید که اسامی مانند n ۹۵، n ۹۹ و ... داشت، اما فیلتر نداشت فکر نکنید تقلبی است.

چه زمانی ماسک بلااستفاده می‌شود؟

طبق دستورالعمل‌هایی که تولیدکننده‌های ماسک‌ها منتشر می‌کنند و همین‌طور دستورالعملی که مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در بهمن ماه پارسال منتشر کرد، اگر اتفاقات زیر افتاد، حتی در صورتی که مدت زمان استاندارد برای استفاده از ماسکتان تمام نشده بود باید آن را دور بیندازید:

اگر قالب کاسه‌ای‌شکل ماسک فرم خود را از دست داده باشد و روی صورت‌تان به‌طور محکم نچسبد و باعث نشت هوای بیرون به درون ماسک شود.

اگر با وجود زدن ماسک روی صورت، بو‌های اطراف را کاملاً احساس می‌کنید.

اگر فیلتر ماسک کثیف شده باشد و آلودگی‌ها و گرد و غبار روی سطح آن دیده شود که قابل تمیز شدن نباشند.

ماسک‌های خانگی یا انواع دست‌دوز

در شرایط فعلی خیلی‌ها توان تهیه ماسک را ندارند، از طرف دیگر استفاده از ماسک‌های دست‌دوز هم خیلی مد شده است.
 
ماسک، از نان شب واجب تر/ چه ماسکی را در چه زمانی استفاده کنیم؟


به هر حال اگر از این ماسک‌ها استفاده می‌کنید باید دقت زیادی در شستشوی آن‌ها به خرج بدهید و آگاه باشید که اغلب این ماسک‌ها در مواجهه با بیماران مخصوصاً آن دسته از بیمارانی که عطسه یا سرفه می‌کنند نمی‌توانند از شما محافظت کنند.

رعایت این نکات الزامی است

یک‌سری توصیه هم وجود دارد که فارغ از نوع ماسکی که می‌زنید باید خودتان را ملزم به رعایت آن‌ها بدانید وگرنه همان بهتر که اصلاً ماسک نزنید تا دچار احساس تقلبی در امان بودن نشوید و حتی خودتان را در معرض خطر بیشتر قرار ندهید.

ماسک را به درستی روی صورت‌تان بگذارید، نه بالاتر و نه پایین‌تر از مکان صحیح.

در مورد ماسک‌های ساده، قسمتی که روی بینی‌تان می‌آید و در آن تکه‌ای انعطاف‌پذیر وجود دارد، فشار دهید تا درست روی بینی کیپ شود، قسمت پایینی را هم درست تا زیر چانه‌تان بکشید.

اگر ریش یا سبیل بلند دارید که باعث درز کردن هوا از زیر ماسک می‌شود بهتر است قید یکی از آن‌ها را بزنید، یا ریش و سبیل یا ماسک.

به هیچ‌وجه دست خیس یا کثیف را به ماسک نزنید، رطوبت ماسک را آسیب‌پذیر می‌کند و آلودگی هم که معلوم است چه کار‌هایی می‌تواند بکند.

برای برداشتن ماسک اول دستانتان را بشویید و بعد آن را از بخش بند‌ها از روی صورت‌تان جدا کنید، به سطح بیرونی ماسک دست نزنید، با این کار نه تنها ممکن است ماسک را آلوده کنید بلکه در مورد ماسک‌های محکم‌تر ممکن است فرم آن‌ها را به هم بریزید.

برای بچه‌ها ماسک با سایز کوچک‌تر که مخصوص آنهاست تهیه کنید.
منبع: روزنامه هفت صبح

سه فرضیه برای حقوق کارگران در سال ۹۹ قوت گرفت

نمایندگان حوزه کارگری از قوت گرفتن سه فرضیه برای تعیین حقوق کارگران در سال جدید خبر می‌دهند.

به گزارش سرزمبن من ایران به نقل از باشگاه جوانان ،براساس ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار که متشکل از نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و نمایندگان کارفرمایی می‌شود، موظف به تعیین حقوق کارگران در سال بعد هستند.

در ماده ۴۱ قانون کارآمده است:شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای تعیین کند.

حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین کنند.

کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند‌و در صورت تخلف ضامن تأدیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

علی رغم تاکید قانون، اما اعضای شورای عالی کار در روز‌های پایانی سال ۹۸ نتوانستند برای تعیین حقوق کارگران در سال ۹۹ به اجماع برسند و این کار را به امسال موکول کردند البته قبل از برگزاری جلسات تعیین دستمزد، نمایندگان کارفرمایی با ارسال نامه ای به وزارت کار درخواست کرده بودند به دلیل شیوع کرونا کار تعیین دستمزد به تعویق بیفتد.

در نامه کارفرمایان به وزارت کار آمده است:

متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه اکثر بنگاه‌های اقتصایدی کوچک و متوسط به لحاظ جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند و این واحد‌ها حتی نمی‌توانند حتی حقوق اسفندماه پرسنل خود را پرداخت کنند.

چون تعیین حقوق و دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین حقوق در سال ۹۹ توسط شورای عالی کار دربر گیرند کلیه واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ است و تصمیم مذکور یک تصمیم کلان و در سطح ملی است به همین برای اتخاذ این تصمیم امار و اطلاعات کافی وجود ندارد، بنابر این درخواست داریم جلسات شورای عالی کار به سال آینده موکول شود.

چنانچه گروه‌های دیگر عضو شورای عالی کار اصرار بر تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار در این برهه زمانی هستند، شورای عالی کار برای افزایش مزد کارکنان در سال ۹۹ میزان ۱۵ درصد افزایش حقوق نسبت به دستمزد سال ۹۸ را در نظر بگیرد.

نمایندگان کارگری با درخواست نمایندگان کارفرمایی در جلسات تعیین دستمزد موافقت نکردند و همین باعث شد که حقوق کارگران در سال جدید نامشخص باقی بماند.

اعضای کمیته دستمزد بعد از برگزاری چندین جلسه با در نظر گرفتن تورم کالا‌ها در دی ماه هزینه‌های سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری را در سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ در نظر گرفتند.

سال ۹۸ رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان که با تورم ایجاد شد هزینه‌های سبد معیشت خانواده کارگری طی یک سال افزایش حدوداَ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی (۳۱ درصد افزایش) را نشان می‌دهد.

براساس محاسبات کمیته دستمزد سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی یک خانواده کارگری حدود ۳۱ درصد است که دارای تورم ۳۲ درصدی در دی ماه است.

۶۹ درصد مابقی سبد معیشتی خانواده کارگری را اقلام غیر خوراکی مانند مسکن، حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات تشکیل می‌دهد که این اقلام نیز در دی ماه امسال تورم ۳۱ درصدی داشتند.

سال ۹۸ حداقل دستمزد یک خانواده کارگری ۴ نفره ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۱۵ تومان بود که با این رقم تنها می‌توانست ۵۴ درصد سبد معیشتی خود را تامین کند.

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کند که این موضوع منوط به تصمیم گیری اعضای شورای عالی کار است.

روز گذشته علی خدایی یکی از نمایندگان کارگری در صفحه شخصی خود در باره زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد گفت:به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری ممکن است جلسات به تاخیر بیافند.بعد از مشخص شدن حداقل دستمزد، به سایر سطوح مزدی ورود می کنیم.

وی افزود:شخصا و به نمایندگی از گروه کارگری شورای عالی کار تصویب هرگونه عددی برای دستمزد را تکذیب کرده و  عدد ۲۰درصدذکر شده به هیچ‌وجه مورد قبول وپذیرش گروه کارگری نبوده است . تعیین دستمزد در فروردین ماه صورت خواهد گرفت.

فرامرز توفیقی، نماینده دیگر کارگران در شورای عالی کاراظهار کرد:تمرکز تیم کارگری بر این است که حداقل دریافتی همه کارگران جدا از وضعیت تاهل و فرزند و… باید به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال جاری برسد.

وی افزود: تیم کارگری مطابق ماده ۴۱ قانون کار به هیچ وجه به مزدی کمتر از نرخ تورم تن نخواهند داد. بعید می‌دانم جلسات دیرتر از ۱۶ فروردین آغاز شوند.

با تمام این توضیحات در حال حاضر سه فرضیه برای حقوق کارگران در سال جاری مطرح است که جزییات آن در جدول ذیل آمده است:

حقوق کارگران در سال 9815،168،820 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 19 درصد افزایش18،050،895 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 30 درصد افزایش19،719،466 ریال
حقوق کارگران در سال 99 با 45 درصد افزایش21،994،789 ریال 

۵ هزار بسته بهداشتی رایگان توسط پایگاه شهید یاسینی بوشهر

  ۵ هزار بسته بهداشتی رایگان توسط پایگاه شهید یاسینی بوشهر،  بین شهروندان بوشهری و ساکنین این پایگاه توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، به همت پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر و در قالب اقدامات موثر قرارگاه زیستی، بهداشتی، تعداد پنج هزار بسته بهداشتی رایگان شامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده دست و سطوح، دستکش و ماسک تهیه و بین شهروندان بوشهری و ساکنین کوی سازمانی این یگان توزیع شد.
 در همین راستا، اقدامات مشابهی نیز برای کارکنان وظیفه پایگاه از جمله تهیه و توزیع سه هزار اسپری ماده ضدعفونی کننده دست و ماسک،  گوشه ای از اقدامات پایگاه شکاری شهید یاسینی در مقابله با ویروس کرونا برای سربازان وظیفه است.
 

 
 

فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تخت‌خوابی :

 
 فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تخت‌خوابی نیروی زمینی با بیان اینکه ارتش بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدامات خوبی در مقابله با کرونا انجام داده است، گفت: اقدامات ارتش در راستای برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تخت‌خوابی نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه ریزی‌ها و اقدامات ارتش برای مقابله با کرونا گفت:  تمامی اقدامات خود را بر اساس پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا کرده ایم.
وی با اشاره به تلاش و مجاهدت های فراوان فعالان عرصه بهداشت در مقابله با کرونا گفت: پزشکان و پرستاران و همه فعالان حوزه درمان در دفاع مقدس دوشادوش ارتشیان و نظامیان در حال جنگ بودند و امروز این عزیزان هستند که در خط مقدم قرار دارند و امروز ما وظیفه داریم در خدمت این عزیزان باشیم .
فرمانده کل ارتش با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با وزیر بهداشت گفت: در نامه‌ای که در هفته اول اسفند به آقای وزیر بهداشت نوشتم اعلام کردم که من بعنوان فرمانده ارتش، در حوزه مبارزه با کرونا خود را سرباز حوزه بهداشت و درمان می‌دانم و هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد و تا این لحظه تلاش کردیم که بر این عهد پایبند باشیم و خوشبختانه تا امروز اقدامات بسیار خوبی در سراسر کشور صورت گرفته است.
امیر سرلشکر موسوی گفت: تمام تلاش های ارتش در راستای برنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا است و ما در مبارزه با ویروس کرونا سعی کردیم که انضباط و سلسله مراتب مرتبط با حوزه بهداشت را به خوبی رعایت کنیم.
وی افزود: پس از تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) در ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی اقدامات ارتش در حوزه مقابله با کرونا و مجموعه کمک رسانی ها از طریق این قرارگاه به ارتش ابلاغ و اجرا می شود .
وی ادامه داد: کسانی که لباس خدمت را به تن می‌کنند روحیه فداکاری دارند و ما امروز به فعالان عرصه بهداشت و درمان غبطه می خوریم و همه همت و توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم به آنها خدمت کنیم.
فرمانده کل ارتش با اشاره به برپایی مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تخت خوابی توسط نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از ابلاغ فرمان فرمانده معظم کل قوا و دستور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع)، اقدامات در دست اجرا را گسترش داده و تقویت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در تدابیر فرماندهی معظم کل قوا اشاره‌ای نیز به رزمایش دفاع بیولوژیک شده بود که در همان جا بلافاصله به فرمانده نیروی زمینی دستور دادیم که رزمایش را طراحی کند که ظرف مدت بسیار کوتاهی  رزمایش طراحی و به مرحله اجرا درآمد که همچنان و به خوبی در حال برگزاری است.
امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: در این رزمایش اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت که برپایی و تجهیز بیش از ۴ هزار تخت نقاهتگاهی در نقاط مختلف کشور ، برپایی بیش از ۲۰۰ ایستگاه پایش سلامتی در مناطق مختلف و ورودی استانها و گسترش اقدامات و تولید نیازهای ضروری مردم، از جمله آن‌ها است.
فرمانده کل ارتش با اشاره به جلسه ای که با رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار شده گفت:  در آن جلسه اعلام کردیم که می توانیم در مدت زمان بسیار کوتاه نقاهتگاه ۳ هزار تخت خوابی را برپا کنیم. طرح را آماده کردیم و بلافاصله به ریاست کل نیروهای مسلح اعلام کردیم و از نیروی زمینی خواستیم که آماده اجرا شوند و این فرایند پس از تصویب ستاد کل بلافاصله به مرحله اجرا در آمد.
امیر سرلشکر موسوی برگزاری این رزمایش و برپایی این مجتمع بیمارستانی را برای بررسی میزان آمادگی ارتش و همچنین انتقال تجارب به جوانان اعلام کرد و گفت: ما آمادگی داریم و بر این باور رسیدیم و مسئولین هم مطمئن شده‌اند، در هر جای کشور که نیاز باشد در یک زمان کوتاه، در هر مکان تا سقف دو هزار تخت و جمعا تا 15 هزار تخت نقاهتگاهی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود آماده کنیم. البته امیدوارم همان‌گونه که تاکنون سایر نقاهتگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار نگرفته از این پس نیز هیچ کدام از آنها مورد استفاده قرار نگیرد و بعید است به این 2هزار تخت نیاز شود.
وی ادامه داد: در این ۴۸ ساعت درس های بسیار بزرگی را آموختیم، به شکلی که شاید برای به دست آوردن این تجارب چندین رزمایش را باید برپا می‌کردیم که جا دارد از سردار ریاست ستاد کل نیروهای مسلح برای حمایت و موافقت با برپایی این مجتمع و زارت بهداشت برای نظارت تخصصی و از وزارت صنعت برای واگذاری این مکان و همه دست اندرکاران و هم‌رزمانم بویژه نیروی زمینی ارتش که  توانستند در ۴۸ ساعت این کار بسیار بزرگ را انجام دهند تشکر کنم.
فرمانده کل ارتش با تاکید بر حفظ آمادگی رزمی ارتش و انجام ماموریت های اصلی ارتش گفت: درصدی از مسئولیت های عملیاتی ما کاسته نشده و نیروی زمینی در مرزهای غربی و شرقی در حال انجام وظایف خود است، نیروی هوایی نیز برابر برنامه معمول در حال گشت هوایی در آسمان ایران است و پروازهای عملیاتی خود را انجام می‌دهند، نیروی دریایی در آبهای سرزمینی و بین المللی به دفاع از منافع ملی مشعول است و پدافند همیشه بیدار هم دائم در حال رصد آسمان ایران اسلامی است و از سوی دیگر یگان‌های ما در ۵ استان خوزستان، کرمان، لرستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان علاوه بر ماموریت های عملیاتی و رزمایش دفاع بیولوژیک برای کمک رسانی در سیل نیز تقسیمات کار را انجام داده و آماده‌اند.
امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: ارتش این آمادگی را دارد که هر کجا که کشور نیاز داشته باشد به خدمت رسانی و انجام وظیفه بپردازد تا جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش سربلند و سرافراز باشد.

دمنوش‌هایی برای مبارزه با کسالت بهاری.

دمنوش‌های بهاری، با عطر و طعم تازه‌شان، انرژی‌بخش هستند. این دمنوش‌ها معمولاً در رفع کسالت و حساسیت بهاری بسیار کمک کننده هستند.

دمنوش‌هایی برای مبارزه با کسالت بهاری

به گزارش سرزمین من به نقل ازخبرنگاران جوان 

 با شروع فصل بهار به تدریج طول روز‌ها بلند و هوا رو به گرمی می‌رود. ابوعلی سینا بهار را به بیداری خون در بدن نسبت می‌دهد. بسیاری از افراد عقیده دارند که با شروع فصل بهار بی‌حالی و خستگی به انسان دست می‌دهد. دمنوش‌های گیاهی به ویژه گل‌های بهاری جایگزین مناسبی برای دارو‌های شیمیایی هستند.

تردیدی نیست که تغییرات فصل از راه‌های گوناگون روی جسم و روحیه انسان اثر می‌گذارند. در این گزارش قصد داریم شما را با دمنوش‌های بهاری آشنا کنیم که خوردن آن در این فصل می‌تواند سبب تجدید قوا و تقویت جسم‌تان شود.

دمنوش گل سرخ

طبیعت گل سرخ معتدل و کمی قابض است. این دم‌نوش آرام بخش و شادی افزا است، بنابراین نوشیدن آن در این فصل برای کسانی که احساس افسردگی و اضطراب می‌کنند، مفید است.

یک سوم قاشق غذاخوری پر از برگ‌های گل سرخ و یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک قوری چینی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد، سپس آن را صاف و میل کنید.

راه دیگر برای تهیه این دمنوش این است که ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گل سرخ خشک شده را در یک لیتر آب جوش دم کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان بنوشید.

روش دیگر این است که چند عدد میوه گل سرخ را در یک قوری آب جوش بریزید، ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، سپس دمنوش را با مقداری عسل جرعه جرعه بنوشید.

دمنوش بهارنارنج

بهار نارنج که در فصل بهار عطرش را احساس می‌کنیم نیز می‌تواند دمنوشی مناسب و آرامش‌بخشی برای این فصل باشد، بهار نارنج طبیعتی گرم دارد. اشتهاآور و برای ضعف اعصاب مفید است. برای درمان طپش‌ه‌ای ناگهانی قلب موثر است. نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند. این دم کرده برای معالجه تورم گلو، درمان درد سینه و سردرد بسیار مفید است و ضد یبوست است، این دمنوش خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی نیز دارد.

می‌توانید بهارنارنج را با گل بابونه دم کنید؛ بدین صورت که محتویات گل بابونه و گل بهار نارنج را در قوری ریخته و به آن معادل ۴ لیوان آب اضافه کنید، مدت زمان ۳۵ دقیقه لازم است تا دم بکشد، سپس دمنوش آماده است. این دمنوش طپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد و اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید با خوردن این دمنوش، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

دمنوش قاصدک

قاصدک یک گیاه بسیار مفید برای سلامتی است که شما می‌توانید از تمام قسمت‌های آن استفاده کنید. گل، ریشه و ساقه این گیاه خوراکی هستند و از برگ‌های آن نیز می‌توانید در تهیه سالاد یا در دمنوش استفاده کنید. قاصدک خشک، طعم گل و تلخی دارد و احتمالا آن را دوست خواهید داشت. نوشیدن دمنوش قاصدک به طور مرتب، سبب می‌شود همواره احساس انرژی و قدرت داشته باشید.

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا نوعی چای است که مناسب برای فصل بهار است. از قسمت‌های مختلف گیاه از جمله برگ، ساقه، ریشه و میوه آن می‌توان به عنوان دمنوش استفاده کرد. بیشتر گیاهان دارویی، ادویه‌ها و میوه‌ها به صورت خشک، خرد و پودر قابلیت دمنوش شدن را دارند. یکی از دمنوش‌هایی که بهتر است از آن در فصل بهار بیشتر استفاده کنید، دمنوش نعنا است.

مهم‌ترین خاصیت دمنوش نعنا، تاثیر آن بر درد‌های دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پیچه، تهوع و اسهال است، این دمنوش معطر و اشتهاآور است. مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می‌کند. برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه به کار برده می‌شود.

برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید. دمنوش نعنا علاوه بر انرژی‌زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می‌کند؛ سیستم گوارشی را تسکین می‌دهد.
اسمانتوس خشک شده

اسمانتوس، یک نوشیدنی عالی برای بهار است. دمنوش اسمانتوس، از گل‌های سبز رنگ و خشک شده همین گیاه درست می‌شود. این یک نوشیدنی ملایم با عطر و طعم گلی زیباست که خیلی زود شما را شیفته خودش می‌کند. بهترین زمان لذت بردن از این دمنوش، یک بعد از ظهر بهاریست که با عزیزانتان وقت می‌گذرانید. بچه‌ها نیز از طعم شیرین این نوشیدنی خوششان می‌آید.

دمنوش نیلوفر

گل نیلوفر، نه تنها گلی بسیار زیبا در تمام جهان است بلکه از گل خشک آن می‌توان دمنوشی بسیار خوشمزه تهیه کرد. این دمنوش کافئین ندارد و بنابراین می‌تواند در هر زمانی از شبانه روز مصرف شود و اثری آرامش‌بخش برجای بگذارد. بهترین زمان نوشیدن این دمنوش بعد از ظهر است یعنی بعد از آن که از اضطراب‌های روز فاصله گرفته اید و می‌خواهید کمی استراحت کنید.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودو‌س گیاهی بسیار خوش‌نظر و پرخاصیت است. این گیاه به رفع علائم ناشی از حساسیت فصلی، سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند و آرام‌بخش است. در بهبود سردرد و میگرن و عملکرد کلیه‌ها مؤثر است و سبب کاهش بوی بد بدن می‌شود. اگر دارای علائم حساسیت بهاری مثل عطسه و آبریزش از بینی و چشم شده‌اید، پیشنهاد می‌شود این دمنوش را بخورید.

روش تهیه: اسطوخودوس تازه یا خشک‌شده را با مقداری گل محمدی و بهارنارنج مخلوط کرده و برای ۲۰ دقیقه دم‌کنید. موقع سرو می‌توانید به آن مقداری آب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید.

منبع:فارس

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:

 
  امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه 2000 تخت خوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا با بیان اینکه این بیمارستان یاری کننده مراکز درمانی درگیر با کرونا است، گفت: هدف از تشکیل این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه این است که بیمارانی که به علت کرونا در بیمارستان بستری بودند را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، برای ادامه درمان به این نقاهتگاه بیاوریم و اگر خدای نکرده مجدداً مشکل پیدا کردند و با مشکلات تنفسی و تشدید بیماری مواجه شدند، بتوانیم در بیمارستانی که در اینجا طراحی کردیم، اقدامات درمانی را انجام دهیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش،امیر سرتیپ دوم موذنی رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، با اشاره به روند پذیرش بیماران در این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی گفت: در بدو ورود به بیمارستان، پس از پذیرش بیماران، آنها به بخش های مرتبط معرفی می شوند و متناسب با پرونده ای که تشکیل می دهند امکانات انفرادی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و در نهایت بیمار پس از شناختن پرستار و نیروی خدماتی خود در بخش بستری می‌شود.
رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا خاطرنشان کرد: در این مجتمع بیمارستانی محلی مشخص شده که در آن غذا به صورت گرم طبخ می شود و همکاران من در راستای کنترل مواد غذایی و بهداشتی، محل طبخ غذا را کنترل می‌کنند و پس از تأیید، غذا به صورت گرم در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
امیر سرتیپ موذنی گفت: در این مجتمع بیمارستانی تمام امکانات بیمارستانی شامل icu، بخش بستری، اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی و همچنین بهداشت روان و بهداشت محیط پیش‌بینی شده است. همچنین این امکان پیش‌بینی شده تا پزشکان مستقر در این مجتمع بیمارستانی برای مشاوره و راهنمایی با پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه این مجتمع نقاهتگاهی تا ۳۰۰۰ تخت قابل افزایش است، افزود: بخش رادیولوژی و همچنین آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده است.

گروه "پزشکان بدون مرز" با چه هدفی به ایران سفر کرده‌اند؟ + تصاویر


هنوز دیر زمانی نگذشته که ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان اطلاعات فرانسه در پوشش «بازرسان» آژانس انرژی اتمی، از سایت‌های نظامی مثل پارچین بازدید می‌کردند.

گروه

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان  رهبر معظم انقلاب در بیانات روز سوم فروردین خطاب به ملت ایران، درباره ادعا‌های مضحک آمریکا درباره امادگی کمک به ایران برای مواجهه با ویروس کرونا فرمودند:

"صحبت‌های آمریکایی‌ها جزو حرف‌های بسیار عجیب است، زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبود‌های وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آن‌ها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند. "

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند:

" ثانیاً هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می‌کند. به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست، زیرا ممکن است دارو‌هایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می‌شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل قبول نیست. " [۱]در حالی که کشور ما تحت بی‌سابقه‌ترین رژیم‌های تحریمی تاریخ قرارد دارد و دولت شیطان بزرگ (آمریکا) و متحدان آن حاضر نیستند حتی کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ورود دارو و تجهیزات پزشکی باز کنند، به ناگهان دو محموله تجهیزات پزشکی ذیل نام «پزشکان بدون مرز»، به همراه «کارشناسان» ظاهرا اروپایی وارد کشور می‌شوند. سوال این‌جاست که این کارشناسان دقیقا قرار است چه کمکی به ایران بکنند، در حالی که در حال حاضر نرخ و روند شیوع کرونا در اروپا و آمریکا از ایران پیشی گرفته و صد‌ها و هزاران گزارش و خبر از وضعیت وخیم این کشور‌ها در مقابله با شیوع ویروس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

گروه

در یکی از آخرین نمونه‌ها، تصاویری از بیمارستان‌های آمریکا و بریتانیا منتشر شده که کادر درمان به علت کمبود گان و تجهیزات پزشکی، از «کیسه زباله»، لباس درست کرده‌اند! یا در روز‌های اخیر، دانلد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به پزشکان و کادر درمانی این کشور، توصیه کرده که به جای تعویض ماسک، آن را ضدعفونی کرده و مجدد استفاده کنند!

گروه

گروه

گروه

گروه

پرستاران انگلیسی کیسه زباله به تن می‌کنند!

سی ان ان: علی‌رغم توصیه‌های فدرال، ترامپ پیشنهاد می‌کند که ماسک‌ها ضدعفونی و دوباره استفاده شود

در حالی که اخبار بهت‌آوری از مسابقه «تنازع بقا» در کشور‌های اروپایی به ما می‌رسد و در یک نمونه، دولت جمهوری چک، چند صدهزار ماسک اهدایی چین به ایتالیا را (که پرواز آن در جمهوری چک توقف داشته) دزدیده است و حاضر نیست به ایتالیای بحران‌زده مسترد کند، و از سوی دیگر، حساب توئیتری وزارت امور خارجه کشورمان در یک توئیت چالشی به راه انداخته که هر کسی بتواند یک عدد «ماسک» یا یک بسته قرص یا یک کیلو عدس به مقصد ایران ارسال کند، مدارک ان را به وزارت خارجه آمریکا بفرستد، که کنایه از تحریم‌های نامشروع و ضدانسانی نظام سلطه علیه ایران است.

گروه

در چنین شرایطی، هیات‌های «کارشناسی» زیر پرچم «سازمان بهداشت جهانی»، که بزرگ‌ترین حامی مالی و در واقع هدایت‌گر آن، خاندان صهیونیستی «راکفلر» است و موسس شاخه آمریکایی آن «ریچارد راکفلر» فرزند دیوید راکفلر و نوه‌ی جان راکفلر (چهره‌های اصلی خاندان صهیونیستی ابر-سرمایه‌دار راکفلر) بود که اصولا این سازمان را در آمریکا در «مرکز راکفلر» راه‌اندازی کرد، دقیقا قرار است چه خدمتی به مردم ایران صورت دهد؟

گروه

گروه

ریچارد راکفلر، پسر ابر-میلیاردر صهیونیست، دیوید راکفلر، موسس «پزشکان بدون مرز» در آمریکا/ بنیاد صهیونیستی راکفلر، بزرگ‌ترین حامی و هدایت‌کننده این سازمان است

هنوز دیر زمانی نگذشته که ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات فرانسه در پوشش «بازرسان» آژانس انرژی اتمی، از سایت‌های نظامی ما مثل پارچین بازدید می‌کردند. [۲]همین سه روز پیش بود که خبرگزاری آمریکایی رویترز از قول منابعی در کاخ سفید اعلام کرد که «کرونا ایران ار از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و ذره‌ای از استراتژی «فشار حداکثری» بر ایران کاسته نخواهد شد.

حالا چطور می‌توان باور کرد که سازمان پزشکان بدون مرز که مثل سایر سازمان‌های بین‌الملل این‌چنین زیر سیطره نقفوذ آمریکایی‌هاست، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیرات و «کارشناس» اعزام کرده است؟ این تحرکات در حالی است که غربی‌ها حتی کشوری، چون ایتالیا را که شریک و همپیمان و هم‌ریشه‌ی آن‌هاست، کاملا رها کرده‌اند و هیچ کمک قابل ملاحظه‌ای به ان صورت نداده‌آند، تا جایی که روسیه، چین و حتی کوبا برای کمک به ایتالیایی‌ها، پزشک و تجهیزات می‌فرستند.

گروه

گزارش نشریه «فارن پالیسی»: اتحادیه اروپا، ایتالیا را در وقت نیاز، رها کرده است

در ثانی، کشور ما چه به لحاظ «کارشناس» و چه به لحاظ «تجهیزات»، چیزی کم ندارد که نیاز به پذیرش هیات‌ها و محموله‌های به شدت مشکوک از اروپا و آمریکای بحران‌زده در کرونا باشد، چرا که کشور ما هم از لحاظ نیروی نخبه علمی در حوزه پزشکی، هم سیستم بهداشت و درمان و هم خطوط تولید تجهیزات پزشکی، کاملا غنی است و صرفا مستلزم اراده جهادی در سطوح بالای مدیریتی است که این ظرفیت‌ها را در جهت مقابله با کرونا بسیج کند.

حافظه تاریخی ملت ایران نباید از یاد ببرد که در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳، درست در زمانی که بحران ویروس HIV یا همان ایدز در حال اوج‌گیری در غرب بود، یک انستیتوی فرانسوی به نام «مریو»، محموله‌های خون آلوده به این ویروس را به ایران ارسال کرد و چند هزار نفر از هموطنان ما را مبتلا به این «طاعون قرن بیستم» نمود. [۳]سوال جدی از دستگا‌های نظارتی و دیگر دستگاه‌های مسوول این است که آیا هیچ تضمیمنی وجود دارد که این تجهیزات پزشکی، خود آلوده نباشند و این هیات‌های «کارشناسی»، به قصد جاسوسی از آثار و تبعات ویروس روی ملت ایران وارد عمل نشده‌اند؟ آیا سوابق سیاه آمریکا و متحدان آن در سوء‌استفاده از نهاد‌های «بین‌الملی» با هدف پیشبرد نیات شوم، نباید چشم‌ها را بیناتر و گوش‌ها را تیزتر کند؟ آیا فایده پذیرش این محموله‌ها و این تیم‌های اعزامی، با هزینه‌های محتمل آن، توازن برقرار می‌کند؟

منبع: مشرق

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۰۶۱۰ نفر افزایش یافت.


تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان.  کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۶۱۰  نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه ۷۶۳۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان گفت: در تهران ۲۳۲ نفر، قم ۲۰نفر، گیلان ۵۷نفر، اصفهان ۱۰۱نفر، البرز ۵۵نفر، مازندران ۲۸نفر، قزوین ۵۹نفر، گلستان ۶نفر، خراسان رضوی ۵۷نفر، فارس ۲۲نفر، لرستان ۳۴نفر، آذربایجان شرقی ۷۲نفر، خوزستان ۳۱نفر، یزد ۵نفر، زنجان ۳۵نفر، کردستان ۷نفر، اردبیل ۶نفر، کرمانشاه ۵نفر، کرمان ۸نفر، همدان ۲۷نفر، سیستان و بلوچستان ۵نفر، چهارمحال و بختیاری ۲نفر، ایلام ۱۸نفر، آذربایجان غربی ۱۴نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۲نفر، خراسان شمالی ۱نفر است.

جهانپور بیان کرد: استان‌هایی که نام آن‌ها در لیست فوق نیست، در طول ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید کووید ۱۹ در آن‌ها گزارش نشده است.

نیروی زمینی ارتش /گندزدایی و ضدعفونی /گیلان

 
معاون هماهنگ‌کننده تیپ ۱۱۶ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کنترل ورودی استان توسط نیروی زمینی ارتش گفت: از شامگاه پنجشنبه با حضور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای مختلف استان گیلان آغاز شده است و تیپ ۱۱۶ ارتش در ورودی گیلان و در محور قزوین -رشت حضور داشته و از تمامی مسافران سلامت سنجی به عمل می‌آورد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ علی زمانی، معاون هماهنگ کننده تیپ ۱۱۶ نیروی زمینی ارتش گفت: با دستور مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح به ویژه ارتش، تیپ ۱۱۶ مکانیزم هجومی استان قزوین برای مبارزه با ویروس کرونا به استان گیلان اعزام شد.
وی با اشاره به برخی مأموریت‌های این تیپ در استان گیلان، گفت: گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای استان گیلان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها تیپ ۱۱۶ نیروی زمینی است.
معاون هماهنگ کننده تیپ ۱۱۶ نیروی زمینی ارتش با تأکید بر سلامت سنجی مسافران در مبادی ورودی استان گیلان گفت: تیم‌های تخصیصی ارتش در ورودی گیلان در محور قزوین رشت حضور داشته و از تمامی مسافران ورودی و خروجی از استان تب و‌ سلامت سنجی کرده و اگر فردی کوچک‌ترین علائمی داشته باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.
سرهنگ علی زمانی در ادامه با بیان اینکه از تمام امکانات و تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی در این زمینه استفاده می‌شود، تصریح کرد: نخستین اقدام در این زمینه را از شهر رشت و از شامگاه پنجشنبه آغاز کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر در سایر شهرها گیلان نیز انجام خواهد شد، گفت: هر شب از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح اقدام به گندزدایی معابر و خیابان‌ها خواهیم کرد لذا از مردم درخواست دارم در ساعات مشخصه اصلاً در معابر عمومی رشت تردد نکنند.
معاون هماهنگ کننده تیپ ۱۱۶ نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: ارتش و تمام نیروهای مسلح تا پایان شکست کامل ویروس کرونا در میدان حضور خواهند داشت.

چه خودرو‌هایی را می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خرید؟


با مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان امکان خرید خودرو‌هایی مانند رنو تندر ۹۰، ام وی ام ۳۱۵ و پژو پارس LX و موارد مشابه را دارید.

چه خودرو‌هایی را می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خرید؟

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان . براساس مشاهدات میدانی، قیمت خودروهای ۱۰۰ میلیونی کارکرده در بازار آزاد به شرح زیر است :

 

برای اطلاع از قیمت روز خودرو  به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.


بیشتر بخوانیدخودرو‌های دست دوم ۳۰ میلیون تومانی در بازار کدام است؟


خودرو‌های۱۰۰ میلیونی کارکرده در بازار

مدل خودروسال تولیدکارکرد (کیلومتر)
پژو 206 V813973.8000
سمند  EF7، LX دوگانه سوز 1395110.000
ام وی ام X33 دنده ای1392115.000
ام وی ام ،315 هاچ بک ، اسپرت اکسلنت 139650.000
رنو تندر 90 E21392250.000
برلیانس دنده ای H230139674.000
پژو پارس LX139712.000