سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

فعال کردن تحریم‌های ایران یک ژست تو خالی از سوی آمریکا است


مقام سازمان ملل: فعال کردن تحریم‌های ایران یک ژست تو خالی از سوی آمریکا است


به گزارش  سرزمین من ایران به نقل از  گروه بین الملل میثاق نیوز، یک مقام سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را ژست توخالی نامید.

بر این اساس، وی گفت: آمریکا از آنجا که می‌کوشد تحریم‌های ایران را از ۲۰ سپتامبر فعال کند، احتمالاً به زودی با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، خواستار تشکیل کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های تهران می‌شود.

وی افزود: این درخواست بی تردید رد خواهد شد، زیرا هیچ اجماعی در شورای امنیت برای فعال کردن تمامی تحریم‌های تعلیق شده ایران وجود ندارد.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: اقدام آمریکا یک ژست تو خالی است. آن‌ها تنها می‌توانند با یک فرمان اجرایی سایر کشور‌های جهان را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تنبیه کنند. آمریکا خواهد کوشید علاوه بر تحریم تسلیحات متعارف، امکان توقیف محموله‌های قانونی ایران را کسب کند.

وی تاکید کرد: احتمالاً آمریکا کشور‌های دیگر را مجبور به رهیابی و توقیف هواپیماها، نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی خواهد کرد. این اقدام واشنگتن بی تردید باعث تحریک تهران خواهد شد. آمریکا اعتقادی به چند جانبه گرایی ندارد و می‌کوشد با یک جانبه گرایی به خواسته‌های خود برسد.

ساعاتی قبل سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که امضا کننده توافق برجام هستند با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند: برخلاف ادعا‌های مطرح شده مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشتن تحریم‌های ایران پس از ۲۰ سپتامبر، همچنان تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران به حال تعلیق باقی خواهد ماند.

این سه کشور اروپایی در این نامه تاکید کردند: ما بر تعهد خود بر توافق هسته‌ای ایران تاکید داریم و خواستار آنیم که توافق برجام باقی بماند. هر تصمیمی (از سوی آمریکا) برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران فاقد اثر قانونی و بی فایده خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از ۲۰ سپتامبر به صورت اتوماتیک باز گردانده خواهد شد.

دیروز نیز یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران بی فایده است و هیچ تحریمی علیه تهران فعال نخواهد شد.

 این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شاهد گسترش تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن ساز و کار فعال سازی تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران بوده ایم. حقیقت این است که تحریم‌های پیشین ایران همچنان به حالت تعلیق خواهند ماند و توافق برجام ادامه خواهد یافت. اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه مانند چکاندن ماشه اسلحه است در حالی که گلوله‌ای از آن خارج نمی‌شود.

منابع خبری اعلام کرده اند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک فرمان اجرایی جدید درباره تحریم‌های تسلیحاتی ایران امضا کند.

سه منبع مطلع گفته‌اند او قصد دارد با این فرمان، تحریم‌هایی را علیه طرف‌هایی که ممنوعیت‌های مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران را نقض می‌کنند، اعمال کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین افزودند تا چند روز آینده دستورالعمل اجرایی این فرمان صادر می‌شود و رئیس جمهور اجازه خواهد داشت تا متخلفان را از راه تحریم‌های ثانویه تحریم کرده و از دسترسی به بازار آمریکا محروم کند.

انتهای پیام/

خواص بامیه..


خواص و مضرات بامیه , خواص بامیه , مضرات بامیه , o hw fhldi

خواص بامیه برای زنان باردار و جنین

بامیه حاوی مقادیر غنی از فولات است که برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. فولات موجود در بامیه باعث می شود نقص های لوله عصبی در جنین به حداقل برسد. ضمن اینکه این ماده معدنی می تواند از سقط جنین و زایمان زودرس نیز جلوگیری کند.

سلامت کبد و درمان کبد چرب و بامیه

یکی از مهم ترین خواص بامیه این است که باعث تقویت و سم زدایی از کبد می شود. تحقیقات جدید نشان داده است که بامیه می تواند به سم زدایی کبد کمک شایانی کند ، علاوه بر این می تواند برای درمان بیماری کبد چرب نیز مفید واقع شود.

بامیه برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی

بامیه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. بنابراین مصرف بامیه می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث درمان این بیماری نیز شود.

جوان سازی پوست و رفع چین و چروک با مصرف بامیه

بامیه حاوی مقادیر غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی است که می توانند باعث کنترل و کاهش رادیکال های آزاد مخرب شوند. رادیکال های آزاد باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند که با مصرف بامیه می توان آنها را کنترل کرد. علاوه بر این بامیه باعث درخشش پوست نیز می شود.

برای تهیه ماسک بامیه ۴ بامیه سبز و تازه را در میکسر بریزید و پس از اینکه به خوبی میکس شد ۱ قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید سپس با آب سرد بشویید.

بامیه و تقویت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان

یکی از فواید بامیه این است که باعث تقویت استخوان ها می شود. بامیه حاوی مقادیر غنی از ویتامین K12 است که برای سلامت استخوان ها ضروری است. ضمن اینکه مصرف بامیه علاوه بر تقویت استخوان ها باعث پیشگیری از بیماری های مانند پوکی استخوان نیز می شود.

خواص بامیه برای رژیم لاغری و کاهش دادن وزن

بامیه از مواد غذایی محسوب می شود که می تواند تقریبا در هر رژیم غذایی قرار بگیرد. بامیه حاوی مقادیر غنی از فیبر است که پس از مصرف باعث می شود به فرد احساس سیری دست بدهد. ضمن اینکه بامیه می تواند باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند.

درمان یبوست با خوردن بامیه

بامیه حاوی مقادیر غنی از فیبر است که باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود. فیبر موجود در بامیه با بهبود حرکات روده باعث رفع یبوست می شود ، ضمن اینکه علاوه بر درمان یبوست می تواند به درمان اسهال نیز کمک کند.

بامیه و کاهش چربی خون

جالب است بدانید بامیه می تواند باعث کاهش چربی خون نیز شود. فیبر موجود در بامیه باعث می شود کلسترول اضافی موجود در بدن دفع شود. در نتیجه به درمان تری گلیسیرید ، کلسترول و چربی خون بالا کمک می کند.

پیشگیری از آب مروارید و سلامت چشم

بیماری هایی مثل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا از نبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در بدن به وجود می آیند. بامیه حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین A و آنتی اکسیدان بتا کاروتن ، گزانتین و لووتئین است که برای سلامت چشم ضروری هستد و علاوه بر پیشگیری از برخی بیماری های چشمی ، باعث بهبود بینایی نیز می شوند.

بامیه و مبارزه با سرطان سینه

جالب است بدانید یکی از خواص بامیه مبارزه با سلول های سرطانی است. در مطالعات اخیر دانشمندان متوجه شده اند که لکتین موجود در بامیه می تواند با سلول های سرطان سینه مبارزه کند و به درمان این سرطان کمک کند.

دفع سم های دستگاه گوارش

یکی از خواص مهم بامیه این است که مانند سبزی شنبلیله خاصیت دفع سموم سیستم گوارشی را دارد. بامیه حاوی ماده لزجی  است که به دفع سموم و مواد زائد موجود در دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.

به این عکس ها خیره شو، به اون روزهای پر از خاطره...



جای جای این خاک نشانی است از پلاک‌ هایی که مژده بهشت را با قطره های خون خود گرفتند و لحظه‌ای در دفاع از حریم کشور و ناموس غفلت نکردند.

حال برماست که یاد و خاطره شهیدانش را همواره زنده نگه داریم. 

چهلمین سالگرد دفاع مقدس گرامی باد .

۵ اشتباه رایج در آشپزی که عامل سرطان است

اشتباهاتی در آشپزی وجود دارد که شاید به عقیده برخی از افراد کوچک باشد اما در سلامت افراد بسیار تاثیرگذارخواهد بود.

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگاران جوان : اشتباهات رایجی در زمینه آماده سازی غذا وجود دارد که باعث بروز سرطان ‌می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که عارضه سرطان مربوط به رژیم‌های غذایی و نحوه پخت آن‌ها مربوط می‌شود.

بسیاری از افراد به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند و در طول روز مراقب تغذیه، تحرک و سلامت خود هستند اما برخی اشتباهات رایج روزمره می‌تواند، سلامت انسان را به خطر بیندازند.

در ادامه این مطلب شما را با ۵ عادت بد در آشپزی که باید ترک شوند، آشنا می‌کنیم.

۱. اضافه کردن نمک به روغن داغ سرطان‌زاست

اضافه کردن نمک در روغن داغ باعث می‌شود نقطه دود روغن کاهش پیدا کند و این امر سبب آزاد شدن مواد سمی و سرطانزا در روغن می‌شود.

اضافه کردن نمک به روغن داغ

۲. حرارت دادن عسل در آب جوش

حرارت دادن عسل یا استفاده از آن در دمای بالا باعث تولید ماده سمی به اسم هیدروکسی متیل فورفورال یا HMF می‌شود. HMF یک ترکیب ۶ کربن جامد با رنگ زرد و دمای جوش پایین و محلول در آب است. این ماده سمی برای زنبور‌ها کُشنده و برای انسان سرطان‌زاست.

این سم به راحتی از روده جذب و در بدن متابولیزه می‌شود و دارایی خاصیت جهش زاست، یعنی ایجاد سمیت ژنتیکی می‌کند. افرادی که این ماده را استفاده کردند، متابولیت‌های ثانویه تولید شده از آن را می‌توان از ادرارشان جدا کرد.

حرارت دادن عسل در آب جوش

۳. کباب کردن گوشت

کباب سرطان‌زا نیست اما روش پخت آن می‌تواند عامل سرطان باشد. کباب کردن گوشت روی آتش سرطان‌زاست. روغنی که از گوشت روی خاکستر می‌ریزد، باعث ایجاد هیدروکربن‌های آروماتیک می‌شود. این مواد سرطان زاست و از طریق دود آتیش روی گوشت قرار می‌گیرد و مصرف طولانی مدت آن زیان آور است.

پس بهتر برای کباب کردن گوشت از دستگاه‌های الکتریکی مولد گاز استفاده کنیم نه زغال. بهتر است گوشت کبابی را در تور‌های مخصوص آلومینیومی یا فویل قرار بدهیم که از ریزش روغن روی خاکستر آتش جلوگیری کند.

کباب کردن گوشت

۴. استفاده از رب گوجه فرنگی کپک زده

خیلی وقت‌ها شده است که رب گوجه فرنگی کپک بزند. اشتباهی که مرتکب می‌شویم این است که قسمت کپک زده را با قاشق جدا می‌کنیم و بقیه رب را مصرف می‌کنیم، غافل از اینکه اینکه بدانیم سم قارچ در کل رب گوجه پخش شده است.

این سم بیشتر تحت عنوان آفلاتوکسین‌ها شناخته می‌شود و استفاده از آن در طولانی مدت باعث سیروز کبدی و سرطان کبد می‌شود.

استفاده از رب گوجه فرنگی

۵. استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویو

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در صورت تماس با مایعات و مواد غذایی در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد، باعث آزاد شدن ماده شیمیایی و سرطان زایی به نام استایرن می‌شود. این ماده سرطان‌زا و همچنین دارای سمیت عصبی هم هست.

ممکن است با چند بار استفاده، متوجه تاثیرات بد آن نباشید اما در طولانی مدت باعث آسیب‌های برگشت‌ناپذیر می‌شود؛ بنابراین از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده نکرده و همچنین از کشیدن غذا‌های داغ در ظروف پلاستیکی خودداری کنید.

مستند رشادت‌های خلبان‌های ایرانی در دفاع مقدس رونمایی می‌شود

مستند رشادت‌های خلبان‌های ایرانی در دفاع مقدس رونمایی می‌شود


‌به گزارش  سرزمین من به نقل از حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، مستند سریالی «نبرد‌های فانتوم» بعنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌های خلبانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی در نقش جنگنده فانتوم، رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از این مستند روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

گفتنی است «نبرد‌های فانتوم» مستندی در سه قسمت ۴۲ دقیقه‌ای است که به شرح ماموریت‌ها و عملیات‌های خلبان‌های شکاری بمب افکن اف-۴ (ملقب به فانتوم) در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

مستند «نبرد‌های فانتوم» در خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد...

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد


‌به گزارش سرزمین من ایران به نقل از: حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از کارکنان و برگزارکنندگان نیروی دریایی در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

سلام علیکم

صلح و امنیت پایدار بزرگ‌ترین دست آورد تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح کشور است که منتخب، نماینده و مظهر قدرت و اقتدار ملت هستند.

رزمایش نماد و نمایش بخشی از این اقتدار و توانایی برای حفظ و تحکیم صلح و برقراری امنیت است.

اجرای موفق رزمایش بزرگ ذوالفقار ٩٩ ارتش ج. ا. ایران با محوریت دریا و نیروی دریایی، مرهون تلاش و مجاهدت بهترین فرزندان ایران اسلامی است؛ مردانی که قادرند حرفه ای‌ترین کار‌ها را در ساحل، دریا و آسمان انجام دهند.

ایران اسلامی با وجود این مردان رشید و دریادل، برای همیشه از گزند دشمنی‌ها در امان خواهد بود، چراکه سپید پوشان نیروی دریایی برای حراست از آب و خاک این کشور، مردانه و با بصیرت دینی و سیاسی در صف مجاهدت ایستاده اند.

اینجانب به عنوان فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به وجود تک تک شما عزیزان که با دقت و همت، طرح ریزی، هدایت، کنترل و اجرای دقیق مراحل مختلف این رزمایش بزرگ را رقم زدید و غرور و حماسه آفریدید افتخار نموده و سلامتی و سعادت خانواده بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش ج. ا. ایران را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش

دریادار حسین خانزادی

موضوع بسته شدن فرودگاه چابهار تحریف نشود...

کارشناس امور اراضی و املاک نیروی هوایی: موضوع بسته شدن فرودگاه چابهار تحریف نشود

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از: حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در پی درج مصاحبه سعید چلندری معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۹ و ادعای وی مبنی بر اقدام نیروی هوایی به بستن فرودگاه چابهار به روی پرواز‌های غیر نظامی، کارشناس امور اراضی و املاک نهاجا به این اظهارات پاسخ داد.

کارشناس امور اراضی و املاک نیروی هوایی در این خصوص گفت: بعنوان سربازان ملت در برهه‌های مختلف اعم از جنگ تحمیلی و حوادث طبیعی، عشق و علاقه خود را به مردم شریف میهن مان ثابت کرده ایم، نمی‌توانیم در اتخاذ تصمیم‌های خود امنیت و جان مردم عزیمان را نادیده بگیریم.

وی افزود: عمل مسئولان استانی به تعهداتشان تنها راه حل مشکل ایجاد شده است و قطعا به محض رفع مشکلات و تامین امنیت پروازها، کمافی السابق، به خدمت رسانی به مردم منطقه و نقش آفرینی در توسعه اقتصادی این خطه عزیز افتخار خواهیم کرد.

کارشناس امور اراضی و املاک نیروی هوایی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مردم شریف منطقه مطلع باشند در واگذاری اراضی نیرو‌های مسلح، برابر مصوبات ابلاغی به ارتش می‌بایست معادل ریالی یا زمین معوض دریافت گردد، لیکن نیروی هوایی در ازای واگذاری ۲۵۰ هکتار زمین از اراضی پایگاه کنارک، از سال ۹۷ تا کنون هیچ گونه ما به ازایی درخواست نکرده و آن را هدیه‌ای برای رشد و توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی منطقه قلمداد کرده است.

او گفت: مسئولین منطقه آزاد چابهار، ۲۵۰ هکتار از اراضی پایگاه کنارک را از سال ۹۷ با هدف تأمین زیرساخت‌های فرودگاه فعلی دریافت کرده‌اند، لیکن متعاقب آغاز فاز عملیاتی فرودگاه جدید، از انجام تعهدات خود، خودداری نموده‌اند که این اقدام منتهی به کاهش سطح ایمنی پرواز‌ها کرده است.

وی ادامه داد: فرودگاه فعلی از زیرساخت‌های لازم برخوردار بوده و صرفا با کم تر از ده درصد از هزینه ساخت فرودگاه جدید، امکان بهره برداری مورد انتظار منطقه آزاد برای توسعه اقتصادی را داشته و الباقی اعتبار می‌توانست صرف رفع محرومیت از منطقه گردد.

کارشناس امور اراضی و املاک نیروی هوایی تصریح کرد: مستندات موجود، صورت جلسه‌ها و توافق نامه‌ها کاملا گویای میزان نقش آفرینی این اقدام خوب و ارزنده برای عموم شریف منطقه بوده که اصلح است مسئولان محترم به توافقات و ابلاغیه‌ها و مستندات مراجعه فرمایند.

وی در پایان تأکید کرد: فرافکنی‌ها و رسانه‌ای کردن موضوع به شکل کاملا تحریف شده و تشویش اذهان عمومی نتیجه‌ای نداشته و مردم شریف منطقه همراهی فرزندان ملت در نیرو‌های هوایی در حوادث گوناگون از جمله سیل اخیر را فراموش نخواهند کرد. به همین دلیل به مصلحت نیست بیش از این به جزئیات موضوع پرداخته شود و از متولیان امر در منطقه آزاد و مسئولین استانی انتظار دارد واقع گرایانه و به دور از خرج کردن مطالبی که مورد سواستفاده بیگانگان و دشمنان قرار می‌گیرد اظهارنظر فرمایند.

میوه‌هایی برای پاکسازی بدن در روز‌های کرونایی....


به گزارش سرزمین من  ایران به نقل از  خبرنگار میثاق نیوز، تمام متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای حفظ سلامت و ارتقای سیستم ایمنی بدن مصرف میوه‌ها را در طول روز امری لازم و ضروری می‌دانند.

میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های سالم هستند که مصرف آن‌ها هر چند به مقدار اندک در طول روز توصیه می‌شود. در ادامه به معرفی میوه‌هایی پرداخته‌ایم که مصرف آن‌ها در روزهای کرونایی باعث پاکسازی بدن می‌شود.

پاکسازی کبد و مثانه با انجیر

انجیر میوه‌ای مغذی با خواص پاک کنندگی است که از تولید سم در ادرار جلوگیری کرده و کبد و مثانه را پاکسازی می‌کند. مصرف خشک این میوه باعث تقویت ذهن و ایجاد آرامش در افراد می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن باعث تحریک آلرژی یا حساسیت خواهد شد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با زغال اخته

زغال اخته یک میوه ضدباکتری است و باکتری‌ها و ویروس‌های مضری که در مجاری ادرار معلق می‌مانند را از بین می‌برد. مصرف زغال اخته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

سم‌زدایی کبد با گریپ فروت

گریپ فروت، میوه‌ای شبیه به پرتقال، اما درشت‌تر از آن است و به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز وجود دارد. این میوه، سم زدای طبیعی روده، معده و کبد است. فیبر و عصاره سرشار از مواد مغذی آن یک سم زدای قوی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

پیشگیری از عفونت مجاری ادرار با بلوبری

بلوبری میوه‌ای به رنگ آبی است که با حبس باکتری‌ها در مجاری ادرار، مانند آنتی بیوتیک‌ عمل کرده و از بروز عفونت جلوگیری خواهد کرد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

دفع سموم بدن با مصرف هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های شگفت انگیز است که خواص درمانی زیادی دارد و به علت اینکه سرشار از آب است باعث تسکین درد‌های عضلانی خواهد شد. در واقع هندوانه یک میوه تابستانی است که مصرف آن به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این میوه حاوی مقداری سیترولین است که مانند یک فیلتر برای پاکسازی بدن عمل می‌کند.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

کاهش چربی بدن با لیمو ترش

لیموترش به علت ویتامین C فراوانی که دارد باعث تنظیم خواب افراد، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن، کاهش هورمون‌های استرس و کاهش سلول‌های چربی در بدن خواهد شد. برخی از افراد به جای سس سفید از آب لیموترش در کنار سالاد استفاده می‌کنند که عاملی مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد بود.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

خیار

برخی از افراد برای حفظ سلامت پوست خود از خیار به عنوان ماسک صورت استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این میوه نه تنها برای مراقبت‌های پوستی حائز اهمیت است، بلکه اضافه کردن چند تکه از آن به آب آشامیدنی آب رسانی فوق العاده‌ای برای شما به همراه خواهد داشت.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

سم‌زدایی طبیعی بدن با پاپایا

پاپایا یکی از مهم‌ترین میوه‌های استوایی و بومی مناطق حاره‌ای آمریکا و مکزیک بوده که در کشور‌های هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین رشد می‌کند، این میوه به طور طبیعی از بدن سم زدایی کرده و باعث افزایش انرژی و سلامت دستگاه گوارش خواهد شد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

افزایش شادی و نشاط با مصرف روزانه کیوی

کیوی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد؛ ویتامین C موجود در کیوی باعث پاکسازی عمیق بدن شده و مصرف آن در طول روز باعث افزایش شادی و نشاط به خصوص در اوایل صبح خواهد شد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن


بیشتر بخوانید


آووکادو

آووکادو یک میوه با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته‌ای نسبتا بزرگ است که در ۱۵ سال گذشته به عنوان یک میوه محبوب در دنیا شناخته شده است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و رگ‌های خونی را باز می‌کند، همچنین مصرف آن سموم تخریب کننده شریان‌ها را از بین می‌برد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

پاکسازی دستگاه گوارش با مصرف سیب

سیب یکی دیگر ازمیوه‌های خوشمزه و سالم است که در چهار فصل سال وجود دارد و به علت اینکه سرشار از ماده‌ای به نام پکتین است، باعث کاهش سموم در بدن شده و دستگاه گوارش را پاکسازی خواهد کرد.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

درمان کم خونی با انار

انار میوه‌ای خوشمزه است که منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تمرکز خواهد شد. اگر دچار کم خونی هستید حتما از انار یا آب انار در طول روز استفاده کنید.

در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

کاهش وزن با توت فرنگی

مصرف توت فرنگی به دفع سموم بدن کمک کرده و به علت خواص ادرار آوری که دارد باعث کاهش وزن در افراد خواهد شد. توت فرنگی حاوی پروتئین، ویتامین C، منگنز، فولات، منیزیوم و ویتامین K است.

آناناس

آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری است که حاوی مقداری بروملین بوده و با داشتن آنزیم هاضمه باعث پاکسازی روده‌ها و تقویت دستگاه گوارش خواهد شد.

گوجه بری

گوجه بری به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین C به از بین بردن ضایعات بدن کمک کرده و بتاکاروتن موجود در آن عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. مصرف این میوه فواید بیشتری نسبت به پرتقال دارد، این میوه به روش‌های مختلف یعنی به صورت خام یا به‌عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه انواع غذا، سس یا نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد..

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احتمال مثبت شدن آزمایش کرونای بیمارانی که کمبود ویتامین دی (D) دارند، بیشتر از دیگران است.

به گزارش  سرزمین من به نقل از جام جم از ایرنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «شیکاگو» در آمریکا در این مطالعه با بررسی سوابق پزشکی ۴۸۹ نفر دریافتند، افرادی که کمبود ویتامین دی (D) دارند، یعنی میزان ویتامین دی در آنها کمتر از ۲۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر بود و آن را جبران نکرده بودند، حدود ۲ برابر بیشتر از افرادی که سطح ویتامین دی بدن آنها در حد طبیعی بود، به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

محققان این مطالعه در مقاله ای نوشتند: خطر نسبی مثبت شدن آزمایش کرونا در افرادی که دچار کمبود ویتامین دی بودند، ۱.۷۷ برابر بیشتر از افرادی بود که ویتامین دی کافی داشتند؛ این تفاوت از نظر آماری قابل توجه است.

ویتامین دی بر متابولیسم ماده «روی» که توانایی تکثیر ویروس کرونا را کاهش می‌ دهد، تاثیر می‌ گذارد. محققان همچنین اظهار داشتند که سطح بالای ویتامین دی در بدن با سطح پایین‌ تر «اینترلوکین ۶» (یک نوع سیتوکین که از گلبول سفید ترشح می ‌شود) ارتباط نزدیکی دارد که این یکی از راه‌های اصلی کنترل «طوفان سیتوکین» در کووید ۱۹ است.

طوفان سیتوکین یک واکنش فیزیولوژیکی در انسان و سایر حیوانات است که به واسطه آن سیستم ایمنی بدن موجب تولید و ترشح کنترل نشده و بیش از حد یک نوع ماده شیمیایی تشدیدکننده التهاب به نام «سیتوکین» می ‌شود.

نتایج این مطالعه نشان می ‌دهد که ویتامین دی می ‌تواند در کاهش تکثیر سلول ‌های ویروسی و تسریع پاک ‌سازی آنها از بدن مؤثر باشد.

با این حال محققان خاطرنشان کردند که برای تعیین این موضوع که آیا مصرف مکمل‌ ویتامین دی، خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می دهد و یا در صورت ابتلا شدت بیماری را کم می کند، به مطالعات تجربی بیشتری نیاز است.

مشخص شده است که برطرف کردن مشکل کمبود ویتامین دی، میزان عفونت دستگاه تنفسی را - به ویژه در بیمارانی که کمبود ویتامین دی دارند - کاهش می‌ دهد. اما این که آیا کمبود این ویتامین با بروز بیماری کرونا سال ۲۰۱۹ (کووید-۱۹) مرتبط است یا خیر هنوز مشخص نیست.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیری جهانی» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

رهگیری هواگردهای آمریکایی توسط پهپاد کرار


در رزمایش ذوالفقار ۹۹ انجام شد؛ رهگیری هواگردهای آمریکایی توسط پهپاد کرار


به گزارش  سرزمین من ایران به نقل ازحوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای P-۸ و پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ در حالی که از کیلومتر‌ها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلف و ورود غیر مجاز به محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کردند.

پس از کشف و اخطار به آن‌ها توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی توجهی به اخطار‌های صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.

این هواگرد‌های آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش و فضای ADIZ کشور فاصله گرفتند.

شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر


در رزمایش ذوالفقار ۹۹ انجام شد؛ شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر


به گزارش سرزمین من ایران به نقل از حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، زیردریایی کلاس غدیر با موفقیت یک فروند موشک کروز زیرسطح به سطح را بر علیه هدف شناوری شلیک کرد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با اعلام این خبر گفت: این موشک زیرسطحی قابلیت نصب بر روی هر نوع زیردریایی را دارد و امروز این موشک در مراحل تولید انبوه قرار گرفته و همه زیردریایی‌های ارتش به این موشک مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه این موشک دست بلندی را برای نیروی دریایی در زیر سطح ایجاد می‌کند و قطعا بر علیه دشمن یک توان کوبنده و جدی است، ادامه داد: برد این موشک در آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

دریادار ایرانی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر زیردریایی‌های کلاس غدیر، زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز قابلیت شلیک موشک کروز ضدکشتی را دارد، خاطرنشان کرد: موشک نصب شده بر روی زیردریایی فاتح، نسل جدیدی از موشک نصر است که در پروژه «جاسک۲» به نتیجه رسیده و با نمونه‌های گذشته موشک کروز نصر از لحاظ بُرد و قدرت انهدام نیز تفاوت‌هایی دارد.

آویشن، فقط چاشنی غذا نیست...

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ما از آویشن به‌عنوان چاشنی در غذا‌ها استفاده می‌کنیم، این گیاه ارزشمند دارای خواص متعددی از دیدگاه طب سنتی است.

زرین سرحدی نژاد، متخصص داروسازی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان


به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان : آویشن گیاهی است دارای خواص بسیار که امروزه ما اغلب آن را به صورت خشک‌شده و به‌عنوان چاشنی در غذا‌ها استفاده می‌کنیم، این گیاه ارزشمند دارای خواص متعددی از دیدگاه طب سنتی است.

او افزود: مزاج آویشن در طب سنتی ‏ گرم و خشک بوده و در طب سنتی به عنوان چاشنی در غذا‌های غلیظ و کمک به هضم آن‌ها مانند کله پاچه ،باقلا، عدس، گوشت گوساله و انواع فست فود‌ها کاربرد دارد، همچنین این گیاه به عنوان ادویه‌ای برای افزایش اشتها در کودکان و بزرگسالان قابل توصیه است، برای افزایش وزن نیز توصیه می‌شود و بهتر است پنیرتازه به همراه آویشن مصرف شود.

سرحدی نژاد با اشاره به اینکه خواص درمانی قابل ذکری برای این گیاه در طب سنتی و منابع معتبر آن یافت می‌شود تصریح کرد: دمنوش این گیاه دارای اثرات گشاینده گرفتگی‌ها و خلط آور و پاک کننده ریه و سایر اعضای بدن نظیر معده و کبد و روده‌ها از بلغم است و از جمله خواص دیگر این گیاه رفع درد‌های مثانه و رحم بوده و مصرف جوشانده آویشن به همراه انجیر برای سرفه و تنگی نفس توصیه می‌شود.

متخصص داروسازی سنتی گفت: استفاده جوشانده گیاه با آب کرفس برای دفع سنگ‌های کلیوی توصیه می‌شود و استفاده از غرغره جوشانده آویشن به همراه سرکه و زیره برای تسکین درد دندان نیز مفید بوده و توصیه می‌شود.

او افزود: هر گیاهی با توجه به مواد موثره‌ای که در خود دارد همزمان با اثرات مفید درمانی، می‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی و یا تداخلات دارویی با سایر دارو‌های گیاهی و یا شیمیایی شود، برای همین توصیه می‌شود همانند سایر گیاهان دارویی قبل از استفاده از گیاه فوق در درمان بیماری‌ها حتما با پزشک و یا داروساز در خصوص مقدار مصرف و همزمانی مصرف با سایر دارو‌های شیمیایی مشورت لازم انجام پذیرد.

اسلحه ترسناک جنگنده اف ۱۴ کدام موشک ایرانی است؟

فکور، موشکی که خواب دشمنان را آشفته می‌کند

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، قدرت موشکی ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یکی از دستاورد‌های بزرگ کشورمان در عرصه قدرت دفاعی کشور است. نقطه آغاز این قدرت و دستاورد‌ها را می‌توان شروع جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

قدرت موشکی کشورمان امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه در صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته می‌شود، این قدرت امروز به حدی رسیده است که صنایع دفاعی کشورمان در فاصله‌های زمانی کوتاهی موشک و یا دستاورد جدیدی را در این حوزه رونمایی و معرفی می‌کند. موشک‌های هوا به هوا از انواع موشک‌های منهدم کننده تهدیدات هوایی هستند که کشورمان امروز در حوزه طراحی و ساخت آن خودکفا شده است.  ادامه مطلب ...

قارچ

طبیعت قارچ

*سرد وتر بوده.

*نفاخ ودیر هضم است .

*میتواند موجب درد معده و قولنج شود.

"مصرف زیاد قارچ باعث انسداد در رگها وکبد می شود 

"بهتر  است زمان پخت قارچ  به آن نمک وشوید بزنیم . و میتوان آن را با آویشن , فلفل ,زنجبیل , زیره و روغن کنجد و روغن زیتون  استفاده کرد.

دکتر سعید محسنی طب سنتی وسوزنی



خانواده شاد...

در یک خانواده چهار اصل باید باشد 

*محبت

*حرمت

*مشورت

*مدیریت

واگر این چهار اصل در خانواده تامین نشود اعضای خانواده برای تامین نیازهای  خود به فضای ناسالم روی می آورد.




رادار کاشف‌ــ‌۹۹ پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد...

مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش پدافند هوایی با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده این نیرو برگزار شد.
در این مراسم از رادار کاشف-99 رونمایی شد.
کاشف-99 راداری سه بعدی و آرایه فازی و متحرک است که به منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.
این رادار با برد 12 کیلومتر قابلیت کشف همزمان 300 هدف را دارد