سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

اقتصاد و معیشت مردم


نامزدها قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل  مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد.

مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) ۲۰ /اردیبهشت/ ۱۳۹۶

 

عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت ا... شاهرودی


عیادت رهبر انقلاب اسلامی از آیت الله هاشمی شاهرودی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در یکی از بیمارستانهای تهران از آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این عیادت، ضمن گفت‌وگو با تیم پزشکی در جریان روند معالجه قرار گرفتند و برای آیت الله هاشمی شاهرودی دعا و آرزوی سلامتی کردند.

 


آیا ابتلا به دیابت ناشی از خوردن قند اضافی است؟

اگر می‌خواهید جزو افراد مبتلا به دیابت نباشید باید مراقب قند پنهان در برخی خوراکی‌ها باشید که به تدریج قند خونتان را بالا می‌برند و زمانی متوجه می‌شوید که دیگر دیر شده است.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ بیماری دیابت یکی از خطرناکترین بیماری‌ها در عصر حاضر است که می‌تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث مرگ افراد شود.

این بیماری به دو نوع دیابت نوع یک و نوع دو تقسیم می‌شود که نوع یک این بیماری معمولاً در فرد از بدو تولد وجود دارد و علت اصلی ابتلا به آن شناخته شده نیست هر چند که سلامت مادر در دوران بارداری و نیز فاکتور‌های ژنتیکی در ابتلا به آن موثر است.

دیابت نوع دو در اثر رژیم غذایی ناسالم، خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین، نوشیدنی‌های پر قند و گاز دار، کم تحرکی، داشتن استرس و استعمال دخانیات ایجاد می‌شود.

هرچه بیماری زودتر در فرد شناسایی شود امکان درمان، کنترل بیماری و ارائه رژیم غذایی سالم بهتر امکان پذیر می‌شود، فرد مبتلا به دیابت باید بیماری خود را به دقت شناخته، مراقبت‌های لازم را از خود انجام دهد، همچنین اطرافیان فرد نیز باید با شیوه کمک‌های اولیه به فرد به ویژه در هنگام شوک انسولین یا افت قند خون آشنا باشند.

یکی از انواع بیماری دیابت در دوران بارداری ایجاد می‌شود که امکان دارد برای تمام عمر مادر را درگیر آن کند، کارشناسان اعتقاد دارند بالا بودن قند مادر قبل از بارداری بر ابتلای وی به این بیماری حین بارداری اثر مستقیم دارد.

از جمله خوراکی‌های حاوی شکر انواع آبمیوه‌های صنعتی است که حاوی مقادیر بالایی قند است، در این آبمیوه‌ها مقدار کمی ازعصاره و پالپ میوه وجود دارد و بیشتر حاوی آب، قند، شکر و مواد افزودنی است.

میوه هم یکی دیگر از منابع وجود قند بالا در خوراکی‌ها است. با وجود مفید بودن میوه برای سلامت بدن، اما قند آن به نام فروکتوز میتواند تا حدی باعث بالارفتن قند خون شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد مبتلا یا مستعد ابتلا به دیابت در انتخاب میوه دقت کنند و مصرف میوه‌های شیرین مانند انگور، هلو، موز و میوه هایی را به میزان کم و با نظارت پزشک استفاده کنند.

غذاهای کم چرب و به اصطلاح رژیمی هم یک دام بزرگ برای مبتلایان به دیابت است، زیرا امکان دارد در این خوراکی‌ها از قند به عنوان طعم دهنده استفاده شده باشد و به این ترتیب باعث بالا رفتن قند خون فرد و ابتلای وی به بیماری دیابت شود.

نوشابه‌های رژیمی هم براساس جدیدترین تحقیقات به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص در خود باعث افزایش اشت‌ها و تمایل فردبه خوردن مواد غذایی بویژه مواد غذایی قندی می‌شود و در اثر آن فرد به تدریج مبتلا به دیابت می‌شود.

کارشناسان به افراد مبتلا به دیابت و یا مستعد به این بیماری توصیه می‌کنندبرای داشتن رژیم غذایی مناسب حتماً از مشاوره با متخصص بهره بگیرند.

شیوه زندگی خانواده نیز در ابتلای فرد به دیابت موثر است، نوع غذاهای طبخ شده، استفاده بیش از حد از قند، شکر و شیرینی به صورت روزانه یا درمهمانی ها، وجود ژن چاقی و کم تحرکی در خانواده همگی از عوامل پنهان و موثر بر ابتلای فرد به بیماری دیابت است.

منبع: newlifeoutlook

امدادرسانی یکان های ارتش به حادثه دیدگان معدن گلستان

سرهنگ سلطانی جانشین تیپ ۲۳۰ نیروی زمینی ارتش مستقر در گلستان
ضمن تسلیت به خانواده های داغدار جانباختگان حادثه ریزش معدن در آزاد شهر و ملت شریف ایران گفت:
یکان های ارتش به کمک حادثه دیدگان معدن در استان گلستان رفنه اند.
 سرهنگ سلطانی جانشین تیپ ۲۳۰ نیروی زمینی ارتش مستقر در گلستان ضمن تسلیت به خانواده های داغدار جانباختگان حادثه ریزش معدن در آزاد شهر و ملت شریف ایران گفت: یکان های ارتش به کمک حادثه دیدگان معدن در استان گلستان رفنه اند.
وی در ادامه گفت: برابر اوامر سلسه مراتب فرماندهی نیروی زمینی ارتش بلافاصله تیپ ۲۳۰، ۱۳۰، پادگان های نوده و گنبد با اعزام گردان امداد و نجات و تجهیزات اعم از بیل مکانیکی، کامیون و بویژه تیم پزشکی به منطقه حادثه اعزام  و کمک رسانی خوبی را برای بیرون کشیدن پیکرهای عزیزان از داخل معدن انجام دادند.
جانشین تیپ ۲۳۰ نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ستاد بحران نیروی زمینی ارتش در حوادث مترقبه حضور پیدا می کند گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه حفظ و حراست از حدود و ثغور مرزهای کشور با آمادگی رزمی بالا همیشه در کنار مردم و با ملت است . ستاد بحران نیروی زمینی ارتش در تمامی حوادث غیر مترقبه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار می دهد و بلافصله در محل حادثه  حضور و به امداد رسانی می پردازد .
سرهنگ سلطانی همچنین ادامه داد: امروز کارکنان نیروی زمینی ارتش مستقر در استان گلستان هم  با حضور خود  به امداد و نجات حادثه دیدگان شتافته است .
 

7پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید

اگر در این روزهای بهاری کمی احساس کسالت و خستگی می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش سرزمین من ایران به نقل از خبرنگاران جوان؛ برخی از خوراکی‌ها به دلیل وجود ترکیبات مغذی و خاص علاوه بر حفظ سلامت بدن می‌توانند برای مدت زمان طولانی در فرد احساس سیری ایجاد کنند.

با مصرف این خوراکی‌ها انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، کوه نوردی، بازدید از موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر کار‌ها در بدن فرد ایجاد می‌شود.

هندوانه، داروی تقویت ضعف و ناتوانی
حدود ۹۳ درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، براساس تحقیقات مصرف آب برای حفظ انرژی بدن، تنظیم الکترولیت، دریافت ویتامین‌های A، B۶ و C بسیار مفید است.

هندوانه را می‌توان به تنهایی یا به صورت آبگیری شده یا همراه با مقداری پنیر خامه‌ای، روغن زیتون، آب لیموترش، نان تست تکه شده و برگ نعناع تازه مصرف کرد.

 ۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید
 
دانه‌های آجیل؛ تقویت سریع قوای جسمی
دانه‌های آجیل حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مورد نیاز بدن هستند از جمله در بادام، منیزیم، فولات، ریبوفلاوین و سایر ترکیبات ویتامین B وجود دارد که برای تقویت جسم، سوزاندن کالری‌های اضافی و حفظ استقامت بدنی مفید است.

 ۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید
 
کشمش؛ خوراکی خوش طعم و انرژی بخش
کشمش یک میان وعده مغذی است و در صورت مصرف به همراه غلات سبوس دار، آجیل، در کنار ماست، شیر و یا حتی با نوشیدنی‌ها و کیک‌های کم شیرین می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان مناسبی تامین کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای بهره مندی از خواص کشمش این خوراکی خوش طعم را به همراه وعده صبحانه مصرف کنند تا در طول روز تقویت شده انرژی کسب کنند.
 
۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید 
 
دانه سویا؛ مقوی و پرخاصیت
این دانه روغنی منبع بسیار خوبی از فولات، منیزیم، ریبوفلاوین و ویتامین B است که نقش حیاتی در تبدیل غذا به انرژی دارند.

دانه سویا را می‌توانید به صورت بخارپز یا به صورت خام و یا به همراه پودر فلفل قرمز، نمک و مقداری برنج مصرف کرد.

انواع دستورات آشپزی برای تهیه خوراک با استفاده از سویا وجود دارد.

 ۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید
 
تخم شربتی؛ خوشمزه و نیروبخش
این ماده خوراکی حاوی پروتئین، فیبر و مواد مغذی از جمله منیزیم و آهن است و برای تقویت انرژی و قوای جسمانی بسیار مفید است.

می‌توانید شربتی خوش طعم و کم شیرین با استفاده از ترکیب تخم شربتی و آب با عصاره مرکبات، مقداری عسل، لیموترش و یا عصاره افرا تهیه کنید و پس از خنک شدن در یخچال به عنوان یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنید و همراه خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید این دانه را به ترکیب ماست و بلغور جوی دو سر اضافه کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم مصرف کنید.

 ۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید
 
ماهی‌های روغنی؛ پرانرژی و قدرت دهنده
بسیاری از ماهی‌های روغنی از جمله سالمون، قزل آلا، ماهی ساردین و یا ماهی کیلکا دارای خواص انرژی دهندگی و نیروزایی هستند.

این ماهی‌ها منبع غنی از آهن هستند که وظیفه انتقال آهن را در اطراف بدن و ماهیچه‌ها برعهده دارد و می‌تواند باعث افزایش قدرت استقامتی بدن برای مدت زمان مناسبی شود.

می‌توانید ماهی‌های روغنی را به صورت آب پز، بخار پز، کبابی و یا پخته و خرد شده به همراه ماکارونی، خوراک کلم، تکه‌های فلفل قرمز و روغن زیتون مصرف کنید.
ماهی‌های روغنی نقش موثری در تنظیم بخش میتوکندری سلول‌های بدن دارند و مصرف آن‌ها باعث ترمیم سلول‌های بدن و افزایش قدرت می‌شوند.
 
 ۷ پیشنهاد فوق العاده برای اینکه در بهار پر انرژی باشید

توت فرنگی؛ نیروزایی با آنتی اکسیدانی خوشمزه
خانواده توت‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین c هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث رفع احساس خستگی، تقویت قوای جسمانی، دریافت آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن و در نتیجه افزایش انرژی مورد نیاز بدن شود.

توت فرنگی را می‌توانید به انواع شیوه‌ها مصرف کنید از جمله به صورت خام، به همراه سالاد میوه، به صورت مارمالاد و مربا و در کیک‌

شهادت تعدادی از مرزبانان

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت تعدادی از مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شهادت تعدادی از مرزبانان نیروی انتظامی

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از  دفاع پرس، در پیام تسلیت ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت مرزبانان ناجا آمده است: شهادت غیرتمندانه  تعدادی از سربازان ولایت در مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به دست سفاکان تروریست که امنیت ایران اسلامی همچون خاری در چشمان ناپاک آنها فرو رفته، دل همه اقشار مردم را به درد آورده و موجی از احساس غرور نسبت به فرزندان این آب و خاک را در پی داشته است.

روابط عمومی ارتش در ادامه بیانیه خود آورده است: امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و مردانگی مردان بی ادعایست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و در این راستا، شهادت جمعی از غیورمردان نیروی انتظامی در یکان مرزبانی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

روابط عمومی ارتش در پایان بیانیه خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از ظفرمردان نیروی انتظامی به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، علو درجات برای این شهدای والامقام و  صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم آنها از خداوند منان مسئلت نموده است


سیب زمینی خطر سرطان معده را کم می‌کند

دانشمندان دریافته‌اند، کسانی که مقدار زیادی سبزیجات سفید می‌خورند، یک سوم کمتر در خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند.

سیب زمینی خطر سرطان معده را کم می‌کندبه گزارش سرزمین من ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران مطالعه‌ای که دانشمندان چینی در دانشگاه ژجیانگ انجام داده‌اند، نشان می‌دهد خوردن گل کلم، سیب زمینی و پیاز احتمال ابتلا به سرطان معده را کم می‌کند ولی آبجو، نمک و مواد نگهدارنده ای که به غذا زده می‌شود، این خطر را بیش‌تر می‌کند.

هم چنین کلم، کلم پیچ و کرفس نیز با این بیماری مبارزه می‌کنند.

در گزارشی که روزنامه تایمز نوشته، آمده تمام سبزیجاتی که ویتامین سی دارند، به خصوص سیب زمینی، به سلول‌های معده در مقابل استرس کمک می‌کنند و در نتیجه سلامت آن را بالا می‌برند. خوردن روزانه حدود 50 گرم ویتامین سی، خطر ابتلا به سرطان معده را 8 درصد کاهش می‌دهد.