سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

حکم ناظم مدرسه معین قطعی شد/ ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق


رئیس دادگستری استان تهران از تایید حکم ناظم مدرسه شهرک غرب خبر داد.

حکم ناظم مدرسه معین قطعی شد/ ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انتظار ناظم خاطیغلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران اظهار داشت: دادگاه تجدید نظر با رسیدگی به تجدید نظرخواهی متهم و وکیل مدافع وی ضمن رد تجدید نظر خواهی رای دادگاه بدوی را عینا تایید نمود.

وی افزود: مشارالیه برابر رای صادره به تحمل ۱۰ سال حبس و۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. مجازات تعیین شده حداکثر مجازات قانونی برای اتهامات انتسابی به متهم بوده و هیچگونه تخفیفی در مورد وی اعمال نشده است.


بیشتر بخوانید: توئیت وزیر آموزش و پرورش درباره معاون خاطی مدرسه غیردولتی در تهران


لازم به ذکر است؛ هفتم خرداد ماه امسال بود که یکی از سایت‌های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد، خبری که به‌ سرعت در فضای مجازی پیچید و به‌ دنبال آن، فیلم‌هایی از ناظم مدرسه منتشر شد.

به‌دنبال انتشار این خبر، رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه دستور داد پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. در متن نامه معظم‌له آمده است: خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومان اجرا کنید.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از برخورد غیراخلاقی ناظم مدرسه غرب تهران


رئیس قوه قضاییه هم به‌ دنبال دستور رهبر معظم انقلاب، طی نامه‌ای به رئیس‌کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان‌دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند. در متن دستور رئیس قوه قضائیه به دادگستری استان تهران آمده است: در خصوص گزارش واصله در رابطه با حادثه تکان‌دهنده و تأسف‌بار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده‌های محترم را فراهم کرده است و با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

نهم خرداد امسال، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در ارتباط با این پرونده گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم، موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد و با ادامه یافتن تحقیقات از متهم، قرار وی به بازداشت تغییر کرد.


بیشتر بخوانید: تست روانکاوی دانش آموزان و ناظم مدرسه معین نشان داد آنها مشکلی ندارند


وی با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی و زودتر آن را به دادگاه ارسال کنیم.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با تعداد شکایات صورت‌گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده، اما طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است، البته ممکن است بیشتر هم باشد.

22 خرداد دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ناظم مدرسه معین با چهار عنوان اتهامی خبر داد و گفت: در گام نخست 15 نفر از والدین دانش‌آموزان این مدرسه شکایت خود را نسبت به ناظم مدرسه اعلام کردند و در نهایت هشت نفر در دادگاه حضور یافتند.

نهایتاً پرونده ناظم این مدرسه به مجتمع قضایی ارشاد ارسال و جلسه دادگاه در روز شنبه 16 تیر با حضور تعدادی از اولیای دانش‌آموزان و دو تن از دانش‌آموزان برگزار شد؛ جلسه چهار ساعت به‌طول انجامید و نهایتاً دادگاه ختم رسیدگی را صادر کرد و صبح امروز، حکم متهم این پرونده در مرحله بدوی، صادر و ناظم مدرسه به حبس و شلاق محکوم شد.

انتهای پیام/

طلا

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با ۳۱۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

سکه به چهارمیلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید/ یورو ۱۴.۹۷۷ تومان امروز در صرافی‌ها، هر قطعه سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۱۱۵ هزار تومان وسکه طرح جدید سه میلیون و ۹۱۶ هزارتومان به فروش رسید.

همچنین نیم سکه با قیمت دو میلیون و ۵۴ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۳ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۱۲ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده در بازار طلای تهران، ۳۳۵ هزار و ۲۲۰ تومان و هر انس طلا ۱.۱۹۵ دلار و ۸۶ سنت است.

سکه به چهارمیلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید/ یورو ۱۴.۹۷۷ تومان

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در مورد تسهیل ورود ارز و طلا به وزیر کشور نامه نوشت. او طی نامه‌ای به وزیر کشور از رحمانی فضلی خواست، دستور لازم به مسولان ذیربط جهت تسهیل ورود ارز و طلا توسط بانکها، صرافی‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی صادر کند.

این دستور رئیس کل بانک مرکزی موجب دریافت  پالس‌های مثبتی از طرف بازار شد بطوری که امروز شاهد هستیم روند کاهش قیمت ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

سردار دهقان: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست


سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی در مصاحبه با شبکه روسی آرتی درباره مسائل مختلف منطقه سخن گفت.

 سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسی آرتی اعلام کرد توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

سردار دهقان در این مصاحبه که قرار است بزودی پخش شود، گفت: «توان موشکی ما قابل مذاکره نیست؛ چرا که مسأله ای حیاتی است؛ مسأله اقتدار،  شرف، استقلال و اعتماد ملی است که نمی توان در خصوص آن گفتگو کرد. در صورتی که آمریکایی ها می پندارند می توانند با ما در این خصوص مذاکره کنند، بسیار خوشبین هستند و حساب آنها اشتباه است. از این رو ما در خصوص سامانه موشکی مان در هیچ شرایطی گفتگو نخواهیم کرد.»

دهقان در ادامه افزود: «ما قادر هستیم موشک هایی را که در اختیار داریم در مدت زمانی کوتاه، طبق تهدیدات کنونی توسعه دهیم. توانایی های موشکی ما برای مقابله کافی است؛ اما در صورتی که تهدیدات تغییر کند و نیاز به پاسخ به این تهدیدات پیدا شود، هیچ مانعی در برابر افزایش بُرد موشک هایمان وجود ندارد.»

وی تصریح کرد: «فتنه بزرگی وجود دارد که به دست آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه هدایت می شود. ما معتقد نیستیم آمریکایی ها و اسرائیلی ها تصمیم به انجام جنگی مستقیم با ایران گرفته اند، اما ممکن است عملیات هایی را علیه هم پیمانان ما تحت بهانه های دیگر در سوریه و عراق به انجام برسانند که این‌‌ها پیامدهایی خواهد داشت؛ هر تصمیمی بهایی خواهد داشت. عربستان کشوری غیرمستقل است که نمی تواند از جانب خودش در سطح منطقه تصمیم گیری کند و توانایی سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی زیادی ندارد که بتواند جنگی را علیه ایران به راه بیاندازد.»

سردار دهقان در ادامه سخنان خود در خصوص جنگ یمن گفت: «یمنی ها ملت مظلومی هستند که دچار تجاوز شده اند. آمریکایی ها بر این باورند که یمنی ها باید دست های خود را بالا ببرند و تسلیم شوند و به عربستان تبریک بگویند و آن وقت هست که آنها ملتی خوب هستند. یمنی ها با هر آنچه دارند، از خود دفاع می کنند و می توانند از هر کسی کمک دریافت کنند و اگر از ما نیز درخواست کمک کنند، ما به آنها کمک خواهیم کرد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به یمنی ها، کمک نظامی خواهد داد، گفت: «ما به آنها هر کمکی که نیاز داشته باشند، می دهیم؛ اما به طبع ما حضور نظامی در یمن نداشته و نخواهیم داشت.»

این مقام ایرانی در خصوص آتش زدن کنسولگری ایران در بصره واقع در جنوب عراق گفت: «آنها ادارات دولتی عراق را نیز تخریب کردند. اینجا می خواهند گفته شود ساکنان بصره که شیعه هستند، علیه ایران قیام کردند. بگذارید به شما شفاف تر بگویم، عربستان می خواهد بگوید، اگر یک دولت عراقی نزدیک به ایران را می خواهید، این نتیجه آن خواهد بود؛ همچنانکه در بصره دیدید. عربستان می خواهد بگوید ملت عراق علیه ایران است، در حالی که ما در ایران به دنبال تشکیل دولتی مشخص در عراق نیستیم. ملت عراق صاحب اختیار است. عراق پارلمان، ائتلاف ها و تشکل هایی برای انتخاب دولت دارد؛ پس چرا عربستان و آمریکا در انتخاب دولت عراق مداخله می کنند؟ آنها باید جریان های سیاسی عراقی را به حال خود رها کنند.»

سردار دهقان همچنین وجود پایگاه های نظامی ایرانی در عراق را تکذیب کرد. وی در خصوص اخباری درباره وجود کارخانه های ایرانی ساخت موشک در سوریه نیز گفت: «نه این درست نیست. ما موشک در سوریه تولید نمی کنیم.»

سردار دهقان درباره جنگ ادلب که انتظار آن می رود نیز چنین گفت: درست نیست که تروریست ها را رها کرد تا به مکانهای دیگر بروند، بلکه باید آنها را در ادلب از بین برد. باید با تروریست ها مقابله کرد؛ چرا که آنها هر کجا وارد شوند، امنیت را به مخاطره می اندازند.»

او همچنین تاکید کرد: آمریکا باید از سوریه خارج شود؛ چرا که این کشور به دعوت دولت سوریه نیامده است. در صورتی که دولت سوریه و ملت سوریه بخواهند با نیروهای آمریکایی در شرق فرات مقابله کنند و از ما کمک بخواهند، ایران آماده است تا به سوریه از لحاظ نظامی در این رویارویی کمک کند.

امیر نصیرزاده در دیدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه:


 

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در کنار هم می‌توانند با هر نوع تهدیدی مقابله کنند و به هیچ دشمنی اجازه هیچ گونه جسارتی به کشورمان را نخواهند داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش، با امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده این نیرو دیدار کرد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار  تصریح کرد: بحث هم افزایی مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا و جزو سیاست های فرمانده کل ارتش است.

وی با بیان این که بحث هوانوردی نیاز به دانش بسیار پیچیده ای دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است از همه ظرفیت های موجود در کشور اعم از لشکری و کشوری استفاده کنیم. نیروی هوافضای سپاه به لطف خدا در بحث هوانوردی از دانش بسیار بالایی برخوردار است و موفقیت های بسیار خوبی را بدست آورده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: ان‌شاء‌الله طی همفکری با فرمانده هوافضا سپاه در راستای ارتقاء توان رزمی، از ظرفیت های موجود در دو نیرو بهره برداری خواهیم کرد.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب امیر نصیرزاده به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش گفت: مجموعه هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش از گذشته ارتباطات تخصصی و تنگاتنگی باهم داشتند و باید این روابط ادامه دار باشد.

وی افزود: این دو نیرو به یکدیگر کمک های زیادی کرده اند و ما امروز در این راستا آمادگی خود را اعلام می کنیم و می توانیم مکمل یکدیگر باشیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری که ایجاد هم افزایی میان نیروهای مسلح است تصریح کرد: باید همکاری ها را بیش از پیش گسترش دهیم و امیدواریم هم افزایی میان این دو نیرو روند رو به گسترشی داشته باشد.

افسردگی؛ ثمره تنهایی آدم‌ها

بیش از ۴۰ درصد انسان‌ها در برهه‌ای از زندگی خود شدیدا احساس تنهایی می‌کنند، تنهایی دیگر مسئله‌ای رایج است، اما بسیاری از ما تاثیرات آن آگاه نیستیم.

گزارش/// تنهایی منجر به افسردگی افراد می شود

به گزارش سرزمین ایران به نقل از خبرنگار جوان : گهگاهی برای همه ما پیش آمده که دچار احساس تنهایی و اندوه شده‌ایم. انگار در تمام این دنیای بزرگ هیچکس نیست که دوستمان بدارد و بخاطر خوشحالی ما کاری بکند. معمولا وقتی کسی ناراحت است حداقل یک رابطه ی ناکارآمد با یک فرد مهم در زندگیش دارد. وقتی فرد از لحاظ اجتماعی و یا عاطفی احساس جدایی از اطرافیانش دارد، به احساس تنهایی دچار می شود ولی بسیاری از این افراد خود ترجیح داده اند تنها باشند و برای تنهایی خود دلایلی هر چند غیر قابل قبول می آورند .با وجود این افراد زیادی دچار این حس می شوند ولی بسیاری نمی دانند، این احساس چقدر زندگیشان را با مشکل روبرو می کند.


بیشتر بخوانید: افسردگی جوانان، شایع ترین آسیب در جامعه 


هر تنهایی می تواند به افسردگی منجر شود. احساساتی مثل ناامیدی ، ترس ، افسردگی، خستگی ،عصبانیت، بی قراری، خودخوری( مثل اینکه بگوید من زشتم،...) دخیل در تنهایی هستند. تنهایی سبب کاهش اعتماد به نفس و کاهش اعتماد به نفس سبب تنهایی می شود و این سیکل معیوب در نهایت به افسردگی می رسد. اغلب کسانی که دچار افسردگی و بیماری های روانی هستند، در گروه افراد تنها و کم رفت و آمد قرار دارند و معمولا از تعاملات اجتماعی خودداری می کنند.

آدم های تنها به دلیل ضعف اعتماد به نفس ، دلشان نمی خواهد با بقیه رابطه برقرار کنند، چون کمتر طعنه خواهند شنید. هر کس هر چیزی بگوید موافقت می کنند تا کسی به آن ها انتقاد نکند، غرغر می کنند تا کسی به آن ها غر نزنند، با کسی قاطی نمی شوند تا زمینه اظهار نظر به وجود نیاید. با این حساب مشکل ضعف اعتماد به نفس در افراد تنها بیشتر است.

ازدواج افراد تنها، مشکل آن ها حل نمی کند

در این خصوص مهدیه کرمی روان شناس و مشاور خانواده اظهار کرد: اگر افراد از روی تنهایی به سمت ازدواج بروند مشکل روانی آن ها حل نمی شود.

وی با بیان اینکه این افراد نیاز به یک دفاع روانی دارند تا از  فشار اضطراب و استرس رها شوند، افزود: فرد قبل از اینکه به ازدواج رو آورد، لازم است مهارت‌هایی را که در مدیریت یک رابطه ندارد کسب کند و آن‌ها را یاد بگیرد. در این صورت می‌تواند به انتخاب همسر فکر کند و زندگی مشترک خود را با او شروع کند.

 باید توجه داشت احساس تنهایی مساوی با تنها بودن نیست و هر شخصی همیشه زمانی را برای تنها بودن در نظر می گیرد. همه ما گاهی احساس تنهایی می کنیم و فقط زمانی که در دام تنهایی گیر می افتیم، تبدیل  به یک مشکل واقعی می شود. این احساس تنهایی نباید زندگی فرد را مختل کند و باعث به وجود آمدن مشکلات در زندگی و روابطش شود.