سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی که بود ؟ .....

«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی که سال ۲۰۰۸ بعد از ۳۰ سال اسارت از سلول‌های دشمن صهیونیستی آزاد شده بود، شب گذشته در حمله موشکی دشمن دیرینه‌اش به دمشق، به شهادت رسید.
 
شهید «سمیر قنطار» سردار اسرای لبنانی، که بود؟
 
 

 «سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی در 20 جولای 1962در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمده و  در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.


ادامه مطلب ...

ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری

حسن فیروزآبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری طی پیامی به ملت شریف ایران بر اصل وظیفه خبرگان رهبری تاکید کرد.

متن کامل این پیام به‌شرح زیر است.

هدف و قصد مطرح‌کنندگان شورا در این روزها در مطلع انتخابات خبرگان چیست؟

حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را بر مبنای عقلی و نقلی بودن آن در حاکمیت دینی مطرح فرمودند و نیز تأکید کردند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که آسیبی به مملکت نرسد.»

اصل ولایت فقیه در دوران امام بزرگوار، اصالت و استحکام خود را در اداره نظام اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان به روشنی نشان داد و موجب استمرار آن در دوران رهبری پربرکت این اصل مترقی اسلام در وجود امام خامنه‌ای عزیز گردید.

تلاش‌های ناموفق مخالفان ولایت فقیه در حذف آن به سنگ خورد و سپس در پوشش‌های گوناگون در مقاطع مختلف اقدامات سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توسط دشمنان خارجی انقلاب و تداوم شعارهای آنان توسط نفوذی‌ها و یا نخبگان وابسته به آنان و تسلیم و استحاله‌شدگان انقلابی در چهره فتنه ناکام ۱۸ تیر ۷۸ و حوادث غم‌انگیز و تأسف‌بار فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی ۸۸ خود را نشان داد.

امروز که شمشیر فتنه کند شده است، حیله جدیدی به نام «شورا» به کار گرفته می‌شود تا راهکار قانون اساسی برای شرایط اضطرار با طرح شورا در مجمع خبرگان، ولایت فقیه زنده، پویا و برقرار در کشو را بشکنند.

مردم به گوش باشید که کلید شکستن استحکام داخلی اقتدار ایران اسلامی، امروز واژه «شورا» است. آنان که این واژه را به کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌صورت مختلط و با کفش پس از شعار علیه مقدسات مردم در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند و سخنی نگفتند و علیه تندروان ساختارشکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند.

درست است که در کتاب مقدس قرآن کریم «وامرهم شورا بینهم» آمده است، لکن مشورت، برای پیدا کردن راه بهتر است و هیچ‌گاه شورا نیابت ولایت امر و مسئولیت اجرای حکم ولایت فقیه را نمی‌تواند برعهده بگیرد.

در تاریخ هیچ‌گاه امامت شورایی و فرماندهی کل قوایی شورایی را شاهد نبوده‌ایم و بر فرض محال چنانچه شورا به جای مقام ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی آمده است، بنشیند، در کشور چندزبانی پیش خواهد آمد و استحکام وحدت در برابر آمریکا و صهیونیست و دشمنان استکباری و مرتجع، شکسته خواهد شد.

هوشیاری و بیداری همگانی لازم است تا آسیبی به کشور وارد نشده راه نفوذ دشمنان برای تجزیه کشور و انقلاب خدای ناکرده گشوده نشود.

نقض حقوق بشر

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزیر خارجه امریکا و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر اظهار داشت: در حالی که روز و هفته‌ای نیست که عده‌ای از مردم امریکا علیه خشونت حاکمان این کشور در مورد شهروندان امریکایی تظاهرات و راهپیمایی کنند، مقامات این کشور حق ندارند در مورد وضع حقوق بشر سایر کشورها اظهار نظر کنند.وی افزود: امریکا به همراه چند کشور اروپایی، حقوق بشر را بمنزله اهرمی علیه دولت‌ها و ملت های مخالف خود استفاده می‌کنند و با نفوذ در مجامع بین المللی این حربه را در جهت اهداف نامشروع خود به کار می‌گیرند.جزایری تصریح کرد: دولت امریکا که وجه شاخصه آن شیطان بزرگ است و هم اینک در بخش‌های مختلف جهان توسط نظامیان و سایر عوامل وابسته‌اش مشغول خونریزی و نابودسازی زیرساخت ها و غارت ملت‌ها است نه تنها صلاحیت ورود در عرصه حقوق بشر را ندارد، بلکه باید بعنوان جنایت کار جنگی مورد محاکمه قرار گیرد.جزایری با بیان اینکه آماراقدامات ضدحقوق بشری حاکمان امریکا علیه مردمشان به اندازه کافی گویا می باشد، گفت: اگر دولت امریکا اجازه دهد گروه‌های بیطرف آمار واقعی جرم و جنایت و تجاوزاتی که با منشأ دولت امریکا علیه مردم و شهروندان این کشور صورت می گیرد را احصاء و افشاء کنند، آنگاه عمق فاجعه‌ای که زیر سایه سنگین تبلیغات دروغین حقوق بشر در حال جریان است، روشن خواهد شد.

خدمتگزار ملت

▪️زمان: ۱ مرداد ۱۳۵۹ / ۱۰ رمضان ۱۴۰۰
▪️مکان: تهران، جماران
▪️موضوع: پیشنهاد پست نخست وزیری به آقای سید احمد خمینی
▪️مخاطب: بنی صدر، ابوالحسن (رئیس جمهور)

نامه بنی صدر محضر حضرت امام خمینی (ره):

بسمه تعالی. حضور مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی
 به عرض می‌رساند، در اوضاع و احوال فعلی و با توجه به اینکه جامعه ما جامعه جوانی است و هیجان مثبت کار برای قرار دادن کشور در خط تولید و فعالیت، جنبه معنوی و هیجان آفرین را جنبه اصلی می‌گرداند، "حاج احمد آقا" یکی از مناسبترین اشخاص برای تصدی نخست وزیری است. در صورتی که موافقت فرمایید عین صواب است.
ابوالحسن بنی صدر

پاسخ حضرت امام خمینی  (ره)
بسمه تعالی
بنا ندارم اشخاص منسوب به من متصدی این امور شود. احمد، خدمتگزار ملت است و در این مرحله با آزادی بهتر می‌تواند خدمت کند.
والسلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی

نوشیدن داروی تلخی......

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رأی‌الیوم در تحلیلی نوشت: خبر روزنامه دیلی تلگراف که تنها گزینه موجود برای از بین بردن داعش را همکاری با رئیس جمهور سوریه دانسته و حملات هوایی روسیه علیه داعش را موفق‌تر از حملات نیروهای ائتلاف توصیف کرده، مقدمه نوشیدن داروی تلخی دانست که سران کشورهای غربی و عربی چاره‌ای جز آن ندارند. دیدگاه این روزنامه انگلیسی که همزمان با اظهارات بی‌سابقه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد امکان همکاری با ارتش سوریه بدون رفتن اسد ایراد شده، تصادفی نیست و مقالات جسورانه زیادی در مورد اینکه روس‌ها حق داشتند در بحران سوریه حضور داشته باشند، به چشم می‌خورد. این روزها در رسانه‌های غربی عبارات آشنایی را از زبان سرگئی‌لاوروف وزیر خارجه روسیه می‌خوانیم، از جمله این که «تحمل وجود بشار اسد در سوریه برای دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس و رهبران غرب مانند بلعیدن یک داروی تلخ است که گریزی از آن نیست».
به گزارش العالم عطوان می‌افزاید: وزیر امور خارجه آمریکا کم‌کم خود را برای بلعیدن این داروی تلخ و خوراندن آن به دیگر سران غربی و عربی آماده می‌کند و این امر به وضوح در اظهارات وی در حاشیه سفر به یونان دیده می‌شود، آنجا که کری اعتراف کرد برای مقابله با داعش استقرار نیروهای زمینی سوری و عربی در سوریه ضروری است و نه نیروهای غربی؛ زیرا نابود کردن داعش تنها با بمباران هوایی امکان پذیر نیست.

"ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"

حدود چهل سال پیش
بین مردم تریاک کشیدن عملی زشت و بد محسوب می شد...
ولی امروز با ورود مواد مخدر جدید  مثل کراک و شیشه که به مراتب خطرناکتر از تریاک و حشیش هستند...
خیلی از خانواده ها نذر و نیاز می کنند که بچه هایشان فقط به تریاک  قناعت کنند...

استفاده از تریاک آسیب های خود را دارد و همچنان بد است...
ولی در مقایسه با مواد  مخدر صنعتی مثل کراک و شیشه ، آسیب کمتری دارد..
.
حالا
"خود فروشی"
هم مثل اعتیاد مراتبی دارد...

مرحله ابتدائی خود فروشی این است که یک فرد جهت رفع نیازهای مالی یا جسمی بدن خود را خارج از شرع و قانون در اختیار کسی دیگر قرار می دهد که در جای خود زشت و ناپسند است...
ولی زشت تر آن است که شخصی فکر، رای و نظر خود را بفروشد....
آسیب های "فکر فروشی" (خود فروشی مدرن) خیلی بیشتر و گسترده تر از تن فروشی است...

کسی که تن خود را می فروشد...
در نهایت به خانواده و جامعه اطراف خود آسیب می زند...
ولی کسی که رای و نظر خود را می فروشد...
می شود اهل کوفه، تا چشم باز می کند می بیند که در کنار باطل و در مقابل حق ایستاده است...

خیلی از کسانی که در کربلا در لشگر عمرسعد قرار گرفتند رای خود را به سه " من"  گندم یا کمی بیشتر فروخته بودند...
خیلی از آنها شاید نتوانستند یک تیر هم به سوی امام( ع) پرتاب کنند...
ولی جزء قاتلان حضرت امام حسین ع  محسوب می شوند...
چون شمر ملعون به پشتوانه آنها تیغ بر امام کشید...
و تیر حرمله نامرد با حمایت آنها بر گلوی علی اصغر ع  نشست...

امروز نیز خیلی ها
در مقابل مبلغی ناچیز...
موقعیتی بی ارزش...
عضویت در گروه ها...
و  یا حتی یک احترام دروغین و تصنعی...
نظر و رای خود را به ثمن بخس می فروشند که از دل این رای فروشی ها ( خود فروشی مدرن) اختلاس ها و خیانت ها بیرون می آید...
وقتی به ایام انتخابات نزدیک می شویم...
سوداگران رای در کمین افراد ساده دل می نشینند تا با خریدن آخرت آنها، دنیای خودشان را آباد کنند...
به همان نسبت که رای دادن از روی اخلاص و تشخیص درست ثواب دارد ، رای دادن تحت تاثیرعوامل خارجی مثل پول و غیره معصیت دارد...

چند وقت دیگر دو انتخابات مهم پیش رو داریم..
پس خوب حواس خود را جمع کنیم، درست تصمیم بگیریم تا جزء افراد "خود فروش مدرن" قرار نگیریم...

اغلب شعار می دهیم...
"ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"
ولی در مقام عمل کم فروشی می کنیم...

آن سید بزرگوار
ما را خوب درک می کند ولی ما اغلب او را درک نمی کنیم، هی گله و شکایت می کنیم....
حرف های او را خوب می شنویم ولی ضعیف عمل می کنیم....

فرزند زهرا اطهر (س) آن بزرگ مرد زمان ، سید دوران ، نائب امام عصر(عج) در عین اقتدار مظلوم است...
مظلوم است نه بدلیل اینکه دشمن جرات جسارت براو داشته باشد...
مظلوم است چون ما بعضی وقتها خوب عمل نمی کنیم...
مظلوم است چون ما اشتباه می کنیم او اصلاح می کند...

تو دنیایی زندگی میکنیم

تو دنیایی زندگی میکنیم که پول حرف اول را میزند با حال یک سری هستند که عاشق ما ایرانی ها شدندو در ٢۴ساعت شبانه روز ٣۵٠٠ساعت برنامه فقط برای ماپخش میکنن؛شبکه هایی که خارج از جغرافیای ایران برای نگاه کردنش بایدپول پرداخت کرد؛مثل شبکه ی BBCکه داخل خود انگلیس فعالیت داره ازمردمش برای پخش این شبکه مالیات میگیره اما برای ما رایگان پخش میکنه...

بیشترین فیلم های پورنر بعد از غزه برای ایران پخش میشه چرا که جوون غزه تفنگ رو بگذاره زمین و حواسش بره ب جای دیگه.

 واقعیت این است   این دسته اقدامات  رسانه ها از یک پشتوانه    فکری برخودار است که نمونه آن بشرح زیز است

١-جرج شولتس استراتژیست معروف آمریکا:انقلاب اسلامی ایران خطرناک ترین دشمن مشترک تمدن غرب درسرتاسر تاریخ آن است.

٢-ریچاردنیکسون درکتاب پیروزی بدون جنگ نوشته:اسلام خمینی وبنیادگرایی اسلامی برای ماخطرناک تراز تهدید کمونیسم و شوروی است.

٣- (توماس فرید من)در ١٢بهمن سال ١٣٨۵ مقاله ای نوشته به اسم ویزای دانشجویی:

لازم نیست آمریکا به ایران لشکر کشی کند؛باید روابط خود را با ایران گسترش دهد وسفارتخانه خود رادر تهران  بازگشایی کند
این سفارت پیش از هر چیز باید پنجاه هزار بورسیه تحصیلی به نخبگان و جوانان ایرانی برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه های آمریکا بدهد؛
فقط این کار را بکنید وبنشینید وشاهد خروش شگفت آورترین بحث ها در داخل ایران باشید
میتوانیدبر سر آن شرط بندی کنید....

۴- میشل هوئلیک،نویسنده ی اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی،با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد،فقط با فاسد کردن آن ها می توان به پیروزی دست یافت.پس باید جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم...

زمان جنگ با ایران "حتی فرصت تلفن کردن" هم نخواهید داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.

زمان جنگ با ایران

 
اخیرا یکی از تحلیگران سعودی ادعایی را مطرح کرده که در آن گفته شده عربستان می‌تواند ظرف چهار تا شش ساعت آسمان ایران را تسخیر کند که البته یکی از مقامات محافظه کار دولت "جرج بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا به این ادعا پاسخ داده است.  
 
**پاول می گوید: اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید.
 
 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 "کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.

اصحاب جمل در راهند

جنگی که برای مقابله با علی وولایت طراحی شده بود

طراحان جنگ::::کسانی بودند که همیشه همراه پیامبر بودند واز حامیان اصلی انقلاب پیامبر بودند ودر دفاع از اسلام در میدانهای جنگ جانفشانی کرده بودند

نام طراحان جنگ ؛؛؛؛؛حج الاسلام زبیر وطلحه همان فدائیان وجنگاوران اسلام وانقلاب پیامبر

علت جنگ؛؛؛؛؛؛؛؟نرسیدن به منافع شخصی وبه خطر افتادن منافع خود وخانواده

استراتژی جنگ؛؛؛؛؛؛؟طلحه وزبیر برای اینکه به این جنگ خود با علی مشروعیت دهند باید به سراغ کسی یا کسانی می رفتند که مورد مقبول مردم باشند اری باید به سراغ کسی از خانواده پیامبر می رفتند وبا نام او به این جنگ مبادرت بکنند تا مردم را فریب دهند ودر نهایت عایشه همسر پیامبر بهترین گزینه بود واو را انتخاب کردند وبا عایشه به جنگ با علی و ولایت علی رفتند

نتیجه جنگ ؛؛؛؛؛؛؛؟شکست مفتضحانه طلحه وزبیر ان هم با بصیرتی که امام ویاران امام به مردم دادند ومردم را از این نقشه شوم اگاه نمودند

یکی نیست

گویند روزی به هنگام پریدن گوسفندی از جوی آب دمبه اش بالا رفت که ناگهان با کولی بازی و جارو جنجال یک بز مواجه شد که با صدای بلند در بوق و کرنا می کرد که ببینید یک لحظه دمبه گوسفند بالا رفت.!!!

امروز در حاکمیت دولتمردان و مصلحت اندیشانی داریم که دائم دمشان مثل دم بز بالاست اما برای فرا فکنی و فریب مردم و دادن آدرس عوضی در هر مجلسی و به هر مناسبتی از ضرورت نظارت بر رهبری و انتقاد از مقام معظم رهبری سخن می گویند.

یکی نیست به این حضرات از خود راضی بگوید :

آقا دمتان دائم بالاست و زندگی تان بسیار آلوده به کاخ نشینی و خوی اسلام مرفهین بی درد و اسلام آمریکایی

یکی نیست به این جماعت ملون بگوید زندگی تان بوی گند اسلام اموی می دهد

یکی نیست به این بی معرفت ها بگوید قدری به اطراف و خانواده ی فاسد خود بنگرید.

شیخ زکزاکی

برابر خبرگزاری فارس:
تلاش نیروهای ارتش نیجریه برای آتش زدن خانه شیخ زکزاکی و شهادت همه ی ساکنین بیت ایشان
یکی از حاضران در شهر زاریا نیجریه به خبرنگار فارس گفت نیروهای ارتش در حال به آتش کشیدن بخشی از خانه‌ای هستند که شیخ زکزاکی و خانواده‌اش در آن حضور دارند.
گفته می‌شود نیروهای ارتش با تجمع در محل حادثه در حال خواندن آواز علیه شیعیان هستند.
نظامیان به شیخ زکزاکی دستور داده‌اند که هرچه زودتر خود را تسلیم کند، در غیر این صورت ممکن است کشته شود.
چندتن از همراهان شیخ زاکی زاکی تا این لحظه با مقاومت مقابل نیروهای امنیتی جهت شهادت شیخ به شهادت رسیدند.
این یورش به تحریک عربستان و آمریکا از ترس نفوذ شیعه در آفریقا رخ داده
شیخ زاکی زاکی طی 20 سال ، بیش از 10 میلیون نفر از مردم نیجریه را به مذهب شیعه درآورده است.

نقد و نظر:
درحالیکه از صبح به منزل شیخ زکزاکی معروف به زاکی زاکی حمله شده و همه ی رسانه های ارزشی آنرا پوشش داده اند، وزارت خارجه ی کشورمان طبق معمول منفعل برخورد کرده است، در صورتیکه می شد با رایزنی و فشار به دولت نیجریه این وحشی گری نظامیان را کنترل و خاتمه داد.  
شیخ زکزاکی امسال اربعین باشکوهی را مظلومانه و غریب تحت فشار تکفیری ها در نیجریه برگزار کرد که تن دشمنان الله را لرزاند، چندی پیش پسران شیخ زکزاکی نیز توسط ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
 ضروری است همین لحظه علما و مردم دست بکار شوند. جان شیخ به شدت درخطر است.

شش غذای منتخب ایران از نگاه خبر نگار غربی:

برنگار کهنه کار و مدیر اجرایی کنونی سایت اقتصادی "کوارتز" در سفر به ایران، شش غذای لذیذ کشورمان را معرفی کرد.
به گزارش سرزمین من ایران  به نقل از کوارتز؛ "بابی گاش،" ویراستار اسبق مجله تایم و مدیر اجرایی کنونی سایت اقتصادی کوارتز به تازگی سفری به ایران انجام داد و آنچه بیش از همه او را جذب کرد، تنوع غذایی و طعم دلپذیر غذاهای ایران بود.

بابی گاش در گزارش خود از ایران نوشت: نکته قابل توجه درباره غذاهای متنوع ایران این است که طعم آنها هنگام پخت در خانه بسیار لذیذتر پخت در رستوران است. هرکس را در تهران دیدم به من اطمینان داد اگر تحقیقات خود را درباره طعم و مزه غذاهای ایرانی به رستوران‌ها محدود کنم، بدون شک تحقیقاتم محکوم به شکست خواهد بود. وی در ادامه افسوس خورد کسی برای خوردن غذاهای ایرانی او را به خانه‌اش دعوت نکرد تا بتواند طعم غذای خانگی را با آنچه در رستوران‌ها عرضه می‌شود مقایسه کند.
بابی گاش در ادامه گزارش خود نوشت: در ایران بهتر از هر کشور دیگری به ویژه در خاورمیانه، خوب غذا خوردم. این شش انتخاب من از بهترین غذاهای ایران است:

کشک بادمجان در تهران: این غذا را در رستوران هانی خوردم. رستورانی که در ابتدا تصور می‌کردم یک بوفه باشد؛ اما غذایی که به من ارائه داد دیدگاهم را به کلی تغییر داد. به حدی از خوردن کشک بادمجان لذت بردم که دستور پخت آن را از مسئولان رستوران گرفتم تا در نیویورک هم این غذا را درست کنم.

دیزی در تهران:  این غذا نام دیگری هم دارد که به آن آبگوشت هم می‌گویند. در تهیه این غذای ساده اما خوشمزه از گوشت گوسفند، نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، لیمو عمانی، گوجه فرنگی و زردچوبه استفاده می‌شود. قسمت‌های سخت غذا جدا می‌شود و با کوبیدن گوشت و نخود، غذای دیگری به نام کوبیده خواهید داشت.

زیتون پرورده در اصفهان: زمانیکه به اصفهان سفر کرده بودم برای اولین بار زیتون پرورده خوردم. در 15 سال سفری که به کشورهای مختلف خاورمیانه داشتم، هرگز زیتون با این طعم لذیذ را تجربه نکرده بودم. زیتون در رب انار، گردوی خرد شده، سیر و مجموعه‌ای از گیاهان مخلوط می‌شود. در هر رستورانی زیتون پرورده خوردم دارای طعمی عالی و بی‌نظیر بود.

شیشلیک در تهران:  مردم روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هرکدام شیشلیک را غذایی متعلق به تاریخ خود می‌دانند و من نیز تلاش نکردم میان آنها قضاوت کنم و صاحب اصلی شیشلیک را بیابم. فقط اجازه دهید بگویم آنچه در رستوران شاندیز تهران به عنوان شیشلیک خوردم دارای طعمی فوق العاده و استثنایی از گوسفند بود.

کباب برگ در تهران: کباب برگ جزئی جدا نشدنی از منوی غذایی رستوران‌های ایران است. این غذا را یک بار در رستوران پرسپولیس در شرق نیویورک خورده بودم و از طعم آن لذت بردم؛ اما کباب برگی که در رستوران نائب تهران خوردم نیز به همان اندازه خوشمزه بود.

کله پاچه در تهران: این غذای عجیب با استفاده از سر و پاچه‌های گوسفند تهیه می‌شود. رستوران‌هایی که کله پاچه عرضه می‌کنند، ویژه هستند و قسمتهای مختلف سر گوسفند مانند چشم‌ها، زبان، بناگوشت و... را به مشتری می‌فروشند. یک بشقاب کله پاچه اصلا قیافه مطبوعی ندارد؛ اما اگر به ماهیت آنچه می‌خورید فکر نکنید، بدون شک از طعم لذیذ آن نهایت لذت را می‌برید.

سید علی خمینی نوه امام راحل:

سید علی خمینی نوه امام راحل، به تلویحی واضح تر از تصریح، مسیر خویش را از بیت امام جدا کرد
و تلویحا از سیری که بیت امام در آن فرو افتاده و تبدیل به ملعبه دشمنان انقلاب شده انتقاد کرد !!
 وی در سخنانی که به دلایلی آن را مهمترین خبر روزهای اخیر میدانم گفت : بیت امام به خوبی می دانند که اگر محبتی نسبت به ایشان صورت می گیرد به برکت امام است !!
 همه ی ما صفرهایی هستیم که با عدد وجودی امام ره ارزش
و احترام پیدا می کنیم و هر قدر از راه و رسم و اندیشه ی امام
فاصله بگیریم به همان اندازه از چشم مردم می افتیم !!
 امیدواریم که نتیجه دو انتخابات پیش رو مجالسی باشد
که در راه تقویت و تایید نظام و رهبری معظم انقلاب و سایر ارکان نظام گام بردارد، چرا که به جد معتقدیم که نام امام ره با نظام و ولایت فقیه گره خورده و تضعیف ارکان نظام تضعیف امام راحل خواهد بود !!

گسترش تروریسم در عراق و سوریه ...

 

نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی در کلیسای قدیمی «سانتا ماریا این کوزمدین» شهر رم قرائت شد.

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از شبکه خبر، شرکت کنندگان در این نشست که جمعی از اندیشمندان مسلمان و مسیحی بودند، فعالیت های گروه های  تروریستی به ویژه داعش را محکوم کردند.

حجت الاسلام محمد علی شمالی، رییس مرکز اسلامی لندن و نماینده ولی فقیه در انگلیس به عنوان نخستین سخنران این نشست بر این مسئله که فعالیت های تروریستی ارتباط و جایگاهی در هیچ یک از دین های توحیدی ندارد، گفت: متاسفانه به نام دین اقدامات تروریستی صورت می گیرد که هم موجب قربانی شدن انسان ها می شود و هم جنایاتی علیه دین است به همین دلیل باید تمام متدینین عالم  برای مقابله با آن، با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: اکنون دو چالش در مقابل ماست که یکی از آنها جریان های الحادی و مادی گرایی است که می خواهند بی بند و باری و لیبرالیسم را ترویح کنند و دیگری جریانهای تندرو و افراطی است که حاضر به تحمل کوچکترین اختلافی نیستند.

کشیش «حداد متانوس» مسئول این کلیسا نیز با متهم کردن برخی از دولتهای غربی و عربی به ویژه امریکا و عربستان سعودی در گسترش تروریسم در عراق و سوریه گفت: تا سال 2011 میلادی تمام پیروان ادیان در سوریه با دوستی در کنار یگدیگر زندگی می کردند اما بیش از چهار سال است که این کشور در آتش بحرانی که توسط قدرت‌های استکباری و متحدین منطقه‌ای آنها شعله‌ور شده می سوزد.

داعش و هر گروهک تروریستی در حدی نیست .....

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: داعش و هر گروهک تروریستی در حدی نیست که ما بخواهیم عمده برنامه‌های‌مان را روی آن صرف کنیم.
، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم اهخرید دای احکام روسای هیئت‌های ورزشی این نیرو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری رزمایش‌های ارتش گفت: پایان این ماه یا ماه آینده یک رزمایش ضدتروریستی و رهایی گروگان را خواهیم داشت. 
 
وی افزود: این رزمایش مرتبط با تهدیدهای داعش و هر گروهک تروریستی دیگری است که بخواهند در مرزهای ما و یا در داخل کشور اخلال ایجاد کنند.  

اعترافات داعش در مورد کمک مالی کشورهای عربی منطقه .....

بر اساس اعترافات این سرکرده داعشی میزان دلارهای ارسالی از سوی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس برای گروه تروریستی داعش به این شرح است:

حکومت قطر : 120 میلیون دلار

آل سعود : 50 میلیون دلار

شیخ نشین امارات: 35 میلیون دلار

حکومت بحرین: 12 میلیون دلار

کویت :یک میلیون و 850 هزار دلار

مبالغ فوق از طریق تجار این کشورها در اختیار گروهک تکفیری داعش قرار می‌گیرد.
بنا به اعتراف این سرکرده داعشی، برخی منابع مالی داعش از سوی برخی دولت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی تامین می‌شود.
اعترافات همدست ابوبکرالبغدادی نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های عضو گروهک تکفیری داعش، حدود 52 هزار نفر است


ده اثر شگفت انگیز خیار:

اگر دوست دارید رژیم غذایی خود را سالم تر کرده و سبزیجات را به آن اضافه کنید خیار گزینه ی خوبی است. خیار برای سلامت شما خواص متعددی دارد.


فواید خیار

بدنتان پرآب بماند

95.2 درصد از خیار از آب تشکیل‌شده است. این یعنی 140گرم خیار 150 میلی‌لیتر آب دارد. این 26 درصد از نیاز شما به آب است.

  سلامت قلب

خیار دارای پتاسیم ( 152 میلی‌گرم در هر پیمانه ) است که می‌تواند فشارخون را کم کند. مصرف زیاد خیار احتمال سکته را کم کرده و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

حفاظت مغز از بیماری‌های عصبی

ماده‌ای به نام فیستین در خیار نیز مانند گوجه‌فرنگی و انگور وجود دارد که نقش مهمی در سلامت مغز دارد. این ماده توانایی کاهش اثر بیماری‌های عصبی در عملکرد مغز را دارد.

  حفاظت از پوست در مقابل پیری

خیار ماده‌ای مؤثر به‌عنوان یک ضد چروک در محصولات آرایشی است که از پیری پوست ما محافظت می‌کند.

  مبارزه با التهاب و کاهش خطر سرطان

خیار می‌تواند به کاهش واکنش التهابی در بدن کمک کند. خیار دارای پلی فنول هایی به نام لیگنان است که به‌طور بالقوه‌ای خطر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

  کاهش درد

فلاونوئیدهای موجود در خیار موادی ضدالتهاب هستند. تانیس نیز ماده‌ای است که نشان داده‌شده است می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را محدود کرده و درد را کاهش دهد.

  کاهش نفس‌های بدبو

بوی بد دهان اغلب به دلیل باکتری‌های موجود در دهان است. سبزیجات دارای آب و فیبر مانند خیار می‌توانند تولید بزاق در دهان را زیاد کنند. این تغییر باعث می‌شود باکتری‌هایی که باعث بوی بد دهان شده‌اند از بین بروند.

  مراقبت از استخوان‌ها

خیار منبع خوبی از ویتامین k است. یک پیمانه خیار 22 درصد از میزان پیشنهادی دریافت ویتامین k برای بدن را شامل می‌شود. این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. کمبود ویتامین k در بدن با احتمال بیشتر شکستگی استخوان مرتبط می‌باشد.

  پیشگیری از یبوست

خیار آب زیادی دارد و پوست آن دارای فیبر غیرقابل‌حل است. آب و فیبر هردو کمک می‌کنند غذا راحت‌تر و سریع‌تر در دستگاه گوارشی حرکت کرده و به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

  داشتن وزن مناسب

خیار کالری کمی داشته ( 16 کالری در هر پیمانه ) و در پوست خود فیبر دارد. مواد غذایی دارای فیبر می‌توانند به حفظ وزن ایده آل کمک کنند.

 

نامه دوم رهبر به جوانان غرب:

پس از گذشت چند روز از حملات تروریستی پاریس، دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب با محوریت «تروریسم» انتشار پیدا کرد؛
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
به عموم جوانان در کشورهای غربی‌
حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است. 
ادامه مطلب ...