سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

جمهوری آذربایجان و ارمنستان مراقب نقض حدود هوایی ایران باشند/ با پهپاد‌های متجاوز مقابله می‌کنیم..


مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز وارد خاک ایران شوند با آن‌ها مقابله می‌کنیم.


امیر سرتیپ قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران باید با راکت‌ها و پرتابه‌هایی که از سمت شمال غرب به خاکش می‌آید چگونه برخورد کند، اظهار کرد: تحولاتی که در کشور‌های همسایه رخ می‌دهد، تبعاتی را برای کشور‌های همجوار آن ها در پی دارد و مسئله غیر معمول و غیر طبیعی نیست؛ بنابراین هنگامی که جنگ و یا رزمایشی در کشور‌های مختلف رخ می‌دهد، کشور‌های همسایه نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار می‌دهند.  

وی ادامه داد: ما پیش از این هم درباره مسئله قره باغ مشکلات مشابهی را داشتیم که موشک‌هایی به مناطق ایرانی برخورد می‌کرد. البته غالب آن‌ها بر اثر خطای محاسباتی رخ می‌داد که کم تر جنبه تعمدی دارد. باید به این نکته هم توجه کرد که ما اشتراکات مختلفی با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسائل دیرینه و تاریخی داریم و طبعا حساسیت‌هایی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاریخی داریم و تعلقات خاطر دو ملت به ایران بزرگ مثال زدنی است.  

امیر سرتیپ فراوان گفت: مسئولان رسمی حتما در مورد ورود پهپادهای متجاوز به کشورمان و سقوط آن‌ها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را خواهند داد. 

وی با بیان اینکه پرنده‌های حاضر در منطقه توسط رادارهای ایرانی پایش می شوند، تصریح کرد: امکانات مستقر و موجود ما در حوزه راداری و پدافندی در منطقه برای دیدن انواع پرنده‌ها همچون پهپاد‌ها دور از دسترس نیست و ما به راحتی این قبیل پرنده‌ها را از فاصله‌های دور دست رصد کنیم. البته ما طبق قوانین بین الملل به این کشور‌ها تذکر داده ایم چراکه نمی‌توانیم نسبت به مسائل امنیتی مردم بی تفاوت باشیم و توانایی انهدام آن‌ها را داریم که در صورت لزوم این کار انجام می‌شود. البته این کار بستگی به نوع دریافت اخطار‌هایی است که این کشور‌ها باید رعایت کنند.  

مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز در عمق قابل توجهی وارد خاک ایران شوند باید با آن‌ها مقابله کنیم. عبور بیش از ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری را نمی‌توان خطای محاسباتی قلمداد کرد البته ممکن است که این پهپاد‌ها دچار نقص فنی هم شده باشند و ارتباط آن‌ها با مرکز کنترل خود قطع شده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل مرزی قاطعانه برخورد می‌کند و حتما در مقابل هرگونه از این خطا‌ها برخورد لازم را خواهد داشت. امیدواریم که همسایگان ما از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند. البته ایران نیز تا کنون با توجه حسن همجواری با این کشور‌ها از وقوع این خطا‌ها چشم پوشی کرده است. اما در عین حال در مورد مرز‌های خود حساسیت لازم را خواهیم داشت.  

امیر حیدری: توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم




فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم.


امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیرو‌ها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیرو‌های جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است. فرمانده نیروی زمینی ارتش، دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت بیان کرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

انتهای پیام/

چرا افراد مسن باید زیاد آب بنوشند؟

 

پژوهشگران معتقدند هر قدر که عمر و سن افزایش می‌یابد، نیاز بدن ما به آب هم افزایش می‌یابد.

پژوهشگران دانشگاه اوتاوا می‌گویند که مرطوب نگهداشتن بدن برای تنظیم دمای آن و کمک به مقابله با برخی مشکلات پزشکی امری ضروری است. این پژوهشگران تاکید کرده اند که کم آبی آنگونه که در مورد جوانان صدق می‌کند، دمای بدن افراد مسن را هنگام ورزش نمی‌کاهد، کما اینکه موجب افزایش آن هم نمی‌شود.

این یعنی وقتی افراد مسن ورزش می‌کنند بدن آن‌ها میانگین عرق از دست رفته را تعدیل نمی‌کند تا از کم آبی جلوگیر کند،   این مسئله موجب افزایش ضربان قلب و استرس آن می‌شود.

دلیل نیاز بیشتر افراد مسن به نوشیدن آب

نودرا جاناس مدیر مرکز پزشکی The Upper East Side Rehabitation and Nerding در نیویورک می‌گوید: افراد مسن و کهنسال باید برخی نکات را مدنظر داشته باشند. هنگامی که پا به سن می‌گذاریم مرکز تشنگی که در غده هیپوفیز قرار دارد دیگر مانند گذشته فعال نخواهد بود؛ در نتیجه مغز ما دیگر احساس تشنگی را مخابره نمی‌کند، بنابراین باید همیشه حواسمان باشد که آیا افراد مسن اطرافمان به مقدار کافی آب می‌نوشند یا خیر، چه احساس تشنگی داشته باشند چه نداشته باشند.

او افزود: اگر یک فرد مسن به کم آبی مبتلا شود اولین عضوی که آسیب می‌بیند کلیه است که می‌تواند به ایجاد مشکل حاد کلیوی منجر شود. همچنین یکی دیگر از عوارض کم آبی بدن بروز اختلال کشنده الکترولیک است.

نیکل اوینا استاد علم اعصاب در یکی از دانشگاه‌های نیویورک نیز می‌گوید: کم آبی‌ می‌تواند مشکلات دیگری مانند خستگی و ضعف عضلانی را به دنبال داشته باشد. برای اینکه بدن ما همیشه مرطوب باشد بهترین راه نوشیدن مقداری کافی از آب است.

او گفت: وقتی انسان برخی نوشیدنی‌های گاز دار و حاوی غیر آب را می‌نوشد بدن باید این مواد را جذب و تجزیه کند، در حالیکه آب معمولی بهترین را برای مرطوب نگهداشتن بدن است، زیرا نیازی به هضم و دفع مواد قندی و عناصر مضر ندارد.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟



او را ایستاده تا گردن در خاک فرو می‌کنند و با مالیدن مایع شیرین به سر و صورت، رهایش می‌کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روز‌های انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت.  

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

هوانیروز ارتش به عنوان یگان پشتیبانی از نیرو‌های زمینی که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش به عنوان بزرگ ترین یگان هوانیروز در غرب آسیا تشکیل شده بود یکی از نیرو‌هایی بود که در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب نقش موثری ایفا کرد؛ یکی از این صحنه‌ها ایثار و رشادت‌های خلبانان شجاع هوانیروز در مبارزه با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب نمود داشت.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

نقش امام خمینی (ره) در حفظ ارتش چه بود؟

انقلاب اسلامی که در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، توطئه‌های بدخواهان مردم  و انقلاب آغاز شد. سازمان ارتش مناسب نبود و از هم پاشیده شده بود. در همان روزها شایعه شد که ممکن است دیگر حقوقی داده نشود. وضعیت نظم و انضباط نیز خوب نبود حتی به برخی از افسران ارشد ارتش هم اجازه ورود به پادگان‌ها داده نمی‌شد. این موقع بود که امام خمینی (ره) که از اهمیت وجود ارتش و فعالیت آن در حفظ کشور آگاه بودند پس از مشورت با مشاوران خود از جمله آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محکم و استوار به این تصمیم رسیدند که ارتش باید باقی بماند.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

حضرت امام راحل در روز ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ فرمانی صادر کردند که این فرمان در روزنامه‌های آن زمان چاپ شد و بزرگ نوشته بود که امام فرمودند «۲۹ فروردین روز ارتش اسلامی است. مردم! برادران! از سربازان خود حمایت کنید». امام خمینی (ره) دستور دادند که ارتش به وظایف خود عمل کرده و با ساز و برگ خود در شهر‌ها رژه بروند. پس از آن بود که شعار «ارتش فدای ملت، ملت فدای ارتش» در سطح کشور طنین انداز شد. روز بعد پادگان‌ها هر چند که استعداد قبلی را نداشتند، اما با آن استعدادی که داشتند رژه رفتند. حضرت امام خمینی (ره) با این فرمان، بزرگ ترین حرکت را انجام دادند و ارتش هم با ایثار، ایستادگی و فداکاری، تا همین امروز در حال حفظ دستاورد‌های انقلاب و با ولایتمداری کامل، است.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

در این اوضاع که دشمنان از توطئه خود در انحلال ارتش ناامید شده بودند، تلاش کردند تا با ایجاد و تحریک گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی جدایی طلب علاوه بر ایجاد آشوب در کشورمان بخش هایی مانند کردستان، خوزستان، گنبد و آذربایجان را از کشورمان جدا کنند. اینجا بود که ارتش وارد میدان شد و با نیروهای زمینی و هوایی خود به جنگ با ضد انقلاب در مناطق ذکر شده رفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان یک نیروی تازه تاسیس با بسیج مردم به یاری ارتش آمد تا بخشی از باری که روی دوش ارتش بود را بردارد. هوانیروز یکی از یگان هایی بود که با پشتیبانی از یگان های پیاده نیروی زمینی  نقش موثری در مبارزه با ضد انقلاب داشت. هوانیروز در این راه شهدایی هم تقدیم انقلاب و کشورمان کرده است که یکی از این شهدا به شهید ایستاده هوانیروز معروف شده است.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟

شهید محسن درخشان یکی از شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که ۱۵ دی ماه سال ۱۳۳۴ در یک خانواده مذهبی در شهرستان قصر شیرین در استان کرمانشاه به دنیا آمد، او فرزند ارشد خانواده خود بود. چهار ساله بود که به همراه خانواده از شهر مرزی قصرشیرین، به شهر باختران رفت و در وکیل آقا، منزلی اجاره کردند. او پس از اتمام دوران دبستان و دبیرستان، تا سوم متوسطه در هنرستان صنعتی شهر کرمانشاه تحصیل کرد و در رشته ماشین افزار دیپلم فنی گرفت. شهید درخشان پس از اخذ دیپلم به همراه پسر عموی خود مجتبی درخشان به تهران اعزام شد تا وارد هوانیروز شود. او دروس مقدماتی را در تهران گذراند و برای طی تحصیلات تکمیلی به پایگاه شهید وطن پور اصفهان اعزام و در سال ۱۳۵۶ فارغ التحصیل شد.   

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

دوران جوانی محسن با مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی مصادف شده بود و او هم با علاقه به امام خمینی و انقلاب فعالیت‌های بسیاری را در این زمینه داشت. وی از اثرگذارترین نیرو‌های پیرو خط امام در جریان پیروزی انقلاب بود و به گواه خانواده، دوستان و آشنایانش در نشر عقاید و پیام بنیانگذار کبیر انقلاب در دوران حکومت ستمشاهی نقش کلیدی و مهمی را ایفا کرد.

شهید درخشان قبل از انقلاب در اصفهان با آیت الله طاهری تماس مستقیم داشت و در خیلی موارد از ایشان کسب تکلیف می‌کرد، از جمله ماندن در پادگان. وی شب‌ها اعلامیه‌های ضد رژیم و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را تکثیر و پخش می‌کرد و به خاطر همین فعالیت هایش از طرف ضد اطلاعات پایگاه مورد بازخواست قرار گرفت. وی افراد پادگان را تشویق کرد که با لباس ارتش به صف تظاهر کنندگان ملحق شوند و خود که افسر نگهبان پاسدارخانه بود بدون ترس از دستور فرماندهان که از خارج شدن پرسنل پایگاه جلوگیری می‌کردند به دل مردم زد.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

نقش هوانیروز ارتش در مقابله با ضد انقلاب در کردستان چه بود؟

هوانیروز ارتش همان طور که گفته شد یکی از یگان‌های اصلی مقابله کننده با ضد انقلاب در کردستان بود و پیوسته علیه این مزدوران عملیات انجام می‌داد. شهید درخشان یکی از این خلبانان بود که پس از اخذ گواهینامه خلبانی بالگرد تهاجمی کبرا با درجه ستوان سومی به پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه اعزام شده بود تا در آن جا خدمت کند.  انقلاب اسلامی که پیروز شد،  ضد انقلاب قصد داشت تا علیه کشورمان توطئه‌های گوناگونی همچون تجزیه بخش‌هایی از سرزمین ایران را اجرایی کند که با پاسخ مردم و ارتش روبرو شد.  

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

شهید درخشان که از همرزمان شهید شیرودی و شهید کشوری بود، چندین بار به مأموریت‌های محوله در کردستان رفت تا ضد انقلابیونی که خود را طرفدار خلق کُرد می‌نامیدند و در حقیقت، هدفی جز نابودی خلق و تجزیه ایران اسلامی نداشتند، سرکوب کند. او به قدری دامنه فعالیت هایش را گسترده کرد که دیگر زندگی و ازدواج را به فراموشی سپرد. همیشه توصیه می‌کرد: «اگر در این موقعیت حساس که ملت مسلمان ایران با دادن بیش از صد هزار شهید، انقلاب اسلامی را زنده کرده اند، ما آن را مفت از دست بدهیم در برابر خدا مسئول هستیم و من این ننگ را تحمل نخواهم کرد».

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

شهید محسن درخشان یکی از این شهدا بود که با آغاز فعالیت‌های ضد انقلاب، به سرعت و داوطلبانه به سوی دشمن تروریست و ضد انقلاب می‌تاخت و آن‌ها را تار و مار می‌کرد. او به همراه همرزمش احمد پیشگاه هادیان با بالگرد کبرا در یکی از پرواز‌هایی که برای شکستن حصر سنندج انجام می‌دادند تا به بالگرد‌های ترابری کمک کنند مردم را نجات دهند مورد اصابت قرار گرفت و خلبان پیشگاه هادیان مجبور به فرود اضطراری در اطراف شهر می شود. خلبان هادیان نجات پیدامی کند، اما خلبان درخشان به‌وسیله اشرار اسیر می‌شود.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

او را ایستاده تا گردن در خاک فرو می‌کنند و با مالیدن مایع شیرین به سر و صورت رهایش می‌کنند. فردا که برای نتیجه شکنجه به سراغش می‌آیند هنوز اندک رمقی در سر و صورت متلاشی شده از هجوم حشرات در چهره‌اش وجود داشته که با گلوله‌ای او را خلاص و در حالیکه ۲۴ سال بیشتر نداشت در تاریخ سوم اردیبهشت سال ۵۹ به شهادت می‌رسانند.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

شهید محسن درخشان در کلام خانواده

خواهر شهید درخشان پیرامون نحوه شهادت برادرش می‌گوید: محسن وقتی با اشرار درگیر می‌شود به دلیل تیراندازی ضدانقلاب به سوی هلیکوپترش مجروح شده و در نهایت مجبور به فرود می شود و پس از فرود نیز با آن وضعیت به سمت ضدانقلاب تیراندازی می‌کند، اما در نهایت کمک خلبان موفق م یشود از مهلکه نجات یابد و محسن نیز توسط تعدادی از اهالی منطقه به بیمارستانی در سنندج منتقل می‌شود.

یکی از بستگان شهید درخشان نیز در این رابطه گفت: آن زمان من ۱۴ سال داشتم که خبر مفقود الاثر شدن پسرعمویم را شنیدم، همسر دختر عمویم به اتفاق چند تن از نیرو‌های هوانیروز برای یافتن نشانی از شهید درخشان به کردستان رفته و همه جا را به امید یافتن نشانی از او جست و جو کردند تا اینکه محسن را در یک سیاه چال در گورستانی دسته جمعی در حالی که با سیم خاردار بسته شده بود و بر صورتش عسل مالیده بودند، یافتند. ضدانقلاب کوردل پس از اینکه محسن برای درمان جراحتش به بیمارستان انتقال یافته بود به بیمارستان یورش برده و پرستار بخش را به شهادت رساندند و محسن را با خود بردند و روز‌ها او را شکنجه و آزار کردند و در نهایت به صورتش عسل مالیده و در کمال مظلومیت شهید کردند.

اعمال ماه ربیع الاول..

اعمال مستحب در ماه ربیع الاول که هر روز و شب آن پر برکت است را در این گزارش بخوانید.

اعمال ماه ربیع الاول

پس از پشت سر گذاشتن ماه های غم و اندوه و عزاداری سیدالشهدا (ع)، ماه ربیع‌الاول به معنای بهار اول، از جمله ماه‌های پربرکتی است که هر روز و یا شب آن مبارک و پر فضیلت است.

در ادامه می‌توانید اعمال مهمی که انجام آن در ربیع الاول سفارش شده است را مشاهده کنید.

در نخستین شب ربیع الاول، لیله المبیت اتفاق افتاد. در شبی که پیامبر از گزند دشمنان گریخت و به مکه هجرت کرد، امام علی (ع) به جای رسول اکرم (ص) در بستر ایشان خوابیدند. به این مناسبت دو عمل برای این روز ذکر شده است.

۱- روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمۆمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏ الاول.

۲- خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) در این روز.

مرحوم «سیّد بن طاووس»، دعایى را براى این روز در کتاب اقبال نقل کرده است.

اللهم لا اله إلا انت، یا ذا الطول والقوه، والحول والعزه، سبحانک ما أعظم وحدانیتک، وأقدم صمدیتک، وأوحد إلهیتک، وأبین ربوبیتک، وأظهر جلالک، وأشرف بهاء آلائک وأبهى کمال صنائعک (۱)، وأعظمک فی کبریائک، وأقدمک فی سلطانک، وأنورک فی أرض، وسمائک، وأقدم ملکت، وأدوم عزک، وأکرم عفوک، وأوسع حلمک، وأغمض علمک، وأنفذ قدرتک، وأحوط قربک. أسألک بنورک القدیم، وأسمائک التی کونت بها کل شئ، أن تصلی.

برای دوازدهمین روز از این ماه، خواندن دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اوّل بعد از حمد، سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.

روز هفدهم ربیع الاول، مطابق نظر مشهور علماى امامیّه، روز ولادت رسول خدا (ص) و همچنین میلاد امام صادق (ع) است و روز بسیار مبارکى است که داراى اعمال زیر است:

۱) غسل؛ به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.

۲) روزه؛ که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین (علیهم السلام) آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.

۳) صدقه دادن، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.

۴) زیارت رسول خدا (صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک؛ در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).

۵) زیارت امیر مؤمنان، على (علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق (علیه السلام) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت (علیه السلام) وى را زیارت کرد. (این زیارت در بخش زیارات، صفحه ۳۰۱ آمده است).

۶) تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز برای ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم (صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار کرده است.

در کتاب «المختصر من المنتخب» دعایی برای نخستین روز این ماه دعایی ذکر شده که در ادامه می خوانید: 

فِی غُرَّهِ رَبِیعٍ الْأَوَّلِ تَقُولُ

«دعای اول ماه ربیع الاول به این صورت است:

اللَّهُمَّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ وَ الْقُوَّهِ وَ الْحَوْلِ وَ الْعِزَّهِ

خداوندا، معبودی جز تو نیست،‌ای بخشنده و نیرومند و دگرگون کننده و سربلند.

سُبْحَانَکَ مَا أَعْظَمَ وَحْدَانِیَّتَکَ وَ أَقْدَمَ صَمَدَانِیَّتَکَ وَ أَوْحَدَ إِلَهِیَّتَکَ

پاکی تو و یگانگی تو عظیم و بی نیازی ات دیرینه و معبودیتت یگانه.

وَ أَبْیَنَ رُبُوبِیَّتَکَ وَ أَظْهَرَ جَلَالَکَ وَ أَشْرَفَ بَهَاءَ آلَائِکَ وَ أَبْهَی کَمَالَ صَنَائِعِکَ [کرم بها صنائعک‏]وَ أَعْظَمَکَ فِی کِبْرِیَائِکَ

و پروردگاری ات روشن و جلالت آشکار و زیبایی نعمت هایت والا و کمال ساخته‌های تو زیبا [ارزشمند]و بزرگمنشی ات باعظمت.

وَ أَقْدَمَکَ فِی سُلْطَانِکَ وَ أَنْوَرَکَ فِی أَرْضِکَ وَ سَمَائِکَ وَ أَقْدَمَ مُلْکَکَ وَ أَدْوَمَ عِزِّکَ

و سلطه ات دیرینه است و چقدر در زمین و آسمان نورانی هستی و فرمانروایی ات دیرینه و عزتت جاودانه.

وَ أَکْرَمَ عَفْوَکَ وَ أَوْسَعَ حِلْمَکَ وَ أَغْمَضَ عِلْمَکَ وَ أَنْفَذَ قُدْرَتَکَ وَ أَحْوَطَ قُرْبَکَ

و گذشتت کریمانه و بردباری ات گسترده و دانشت همراه با اغماض و قدرتت نافذ و نزدیکی ات محیط و فراگیر است!

أَسْأَلُکَ بِنُورِکَ الْقَدِیمِ وَ أَسْمَائِکَ الَّتِی کَوَّنْتَ بِهَا کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ [عَلَی‏]آلِ مُحَمَّدٍ

به نور دیرینه‌ تو و به آن اسم هایت که همه‌ اشیا را با آن پدید آوردی، از تو خواستارم که بر محمد و آل محمد درود فرستی.

کَمَا صَلَّیْتَ وَ بَارَکْتَ وَ رَحِمْتَ وَ تَرَحَّمْتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ عَلَی آلِ إِبْرَاهِیمَ

چنان که درود، برکت، رحمت و مهربانی خود را بر حضرت ابراهیم و خاندان او فرستادی.

إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ وَ أَنْ تَأْخُذَ بِنَاصِیَتِی إِلَی مُوَافَقَتِکَ وَ تَنْظُرَ إِلَیَّ بِرَأْفَتِکَ وَ رَحْمَتِکَ

به راستی که تو ستوده و بلندپایه‌ای و این که [موی]پیشانی مرا بگیری و به سوی موافقت با خود بکشانی و با نظر رأفت و رحمت به من بنگری.

‏وَ تَرْزُقَنِی الْحَجَّ إِلَی بَیْتِکَ الْحَرَامِ وَ أَنْ تَجْمَعَ بَیْنَ رُوحِی وَ أَرْوَاحِ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ

و حج خانه‌ محترمت را روزی ام کنی و روح من و ارواح پیامبران و فرستادگانت را در یکجا گرد هم آوری.

وَ تُوصِلَ الْمِنَّهَ بِالْمِنَّهِ وَ الْمَزِیدَ بِالْمَزِیدِ وَ الْخَیْرَ بِالْبَرَکَاتِ وَ الْإِحْسَانَ بِالْإِحْسَانِ

و بخشش خود را به بخشش دیگر و افزونی ات را به افزونی دیگر و خیرت را به برکاتت و نیکی ات را به نیکی دیگر بپیوندی.

کَمَا تَفَرَّدْتَ بِخَلْقِ مَا صَنَعْتَ وَ عَلَی مَا ابْتَدَعْتَ وَ حَکَمْتَ وَ رَحِمْتَ

چنان که ساخته هایت را به تنهایی و براساس نوآفرینی، حکمت و رحمتت خلق کردی.

فَأَنْتَ الَّذِی لَا تُنَازَعُ فِی الْمَقْدُورِ وَ أَنْتَ مَالِکُ الْعِزِّ وَ النُّورِ

بنابراین، تویی خدایی که کسی نمی‌تواند در آنچه تقدیر کرده ای، با تو ستیزه کند و تویی مالک عزت و نور.

(وَسِعْتَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ رَحْمَهً وَ عِلْماً [۱]) وَ أَنْتَ الْقَائِمُ الدَّائِمُ الْمُهَیْمِنُ الْقَدِیرُ

که رحمت و آگاهی ات همه‌ اشیا را فراگرفته است و تویی خداوند پایدار، جاودانه، نگاه بان چیره و توانمند.

إِلَهِی لَمْ أَزَلْ سَائِلًا مِسْکِیناً فَقِیراً إِلَیْکَ

معبودا، من همواره درخواست کننده، بیچاره و نیازمند درگاه تو بوده ام.

فَاجْعَلْ جَمِیعَ أمری [أُمُورِی‏]مَوْصُولًا بِثِقَهِ الِاعْتِمَادِ عَلَیْکَ وَ حُسْنِ الرُّجُوعِ إِلَیْکَ

پس همه‌ امورم را به اطمینان اعتماد بر خود و بازگشت نیک به درگاهت.

وَ الرِّضَا بِقَدَرِکَ وَ الْیَقِینِ بِکَ وَ التَّفْوِیضِ إِلَیْکَ‏

و خشنودی به مقدراتت و یقین به خود و واگذاری امور بر خود، بپیوند.

(سُبْحانَکَ لا عِلْمَ لَنا إِلَّا ما عَلَّمْتَنا إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ [۲]‏)

«پاکی تو و جز آنچه را که به ما آموخته‌ای نمی‌دانیم و تو آگاه و حکیمی.»،

(سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ کُلٌّ لَهُ قانِتُونَ [۳]‏)

«پاکا خدا، آری همه‌ آنچه در آسمان‌ها و زمین هستند، فرمانبر اویند.»،

(سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ [۴]) (سُبْحانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ [۵]‏)

«پاکی تو‌ای خدا، پس ما را از عذاب آتش جهنم نگاه دار.»، «پاکی تو و من به درگاهت توبه نمودم و اولین مؤمن هستم.»،

(سُبْحانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنا مِنْ دُونِهِمْ‏ [۶]) (سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ [۷]‏)

«پاکی تو‌ای خدا و تو خود سرپرست ما از میان همه‌ آنان [آفریده ها]هستی.»، «پاکا خدا پروردگار جهانیان.»،

(سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ‏ [۸]) (سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ [۹])

«پاکا خدا و من هرگز از مشرکان نیستم.»، «پاکا خدا از آنچه شریک او قرار می‌دهند.»،

(سُبْحانَ الَّذِی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی

«پاکا خدایی که بنده‌ خود را شبانه از مسجد الحرام به مسجد الاقصی-

الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ [۱۰])

که پیرامون آن را خجسته گردانیدیم-سیر داد تا برخی از نشانه‌های خود را به او ارائه دهد، به راستی که او شنوا و بینا است.»،

(سُبْحَانَ‏ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ

«پاکا خدا هنگامی که شام و صبح می‌کنید و ستایش خدا را در آسمان‌ها و زمین

وَ عَشِیًّا وَ حِینَ تُظْهِرُونَ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ

و به هنگام شامگاه و آنگاه که ظهر می‌کنید. زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می‌کشد.

وَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ کَذلِکَ تُخْرَجُونَ‏ [۱۱]) (سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یُشْرِکُونَ‏ [۱۲])

و زمین را بعد از مرگ، زنده می‌گرداند و شما نیز [در قیامت]این چنین بیرون آورده می‌شوید.»، «خداوند پاک و متعالی است از آنچه شریک او قرار می‌دهند.»،

(سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یَقُولُونَ عُلُوًّا کَبِیراً [۱۳])

«پاک و بسیار منزه و متعالی است خدا از آنچه درباره‌ او می‌گویند.»،

(سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا [۱۴]) (سُبْحَانَ‏ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ‏ [۱۵])

«پاکا پروردگار ما و وعده‌ی او حتما به وقوع خواهد پیوست.»، «پاکا خدایی که ملکوت هر چیز به دست او است و شما به سوی او بازگردانده می‌شوید.»،

(سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُکْرَمُونَ‏ [۱۶]) (سُبْحانَهُ هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ [۱۷])

«پاکا خدا و [فرشتگان]بندگان گرامی هستند.»، «پاکا خدای یگانه و چیره.»،

(سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا کُنَّا ظالِمِینَ‏ [۱۸]) (سُبْحانَ رَبِّکَ رَبِّ الْعِزَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ

«پاکا پروردگار ما و به راستی که ما ستم نمودیم.»، «پاکا پروردگار تو، پروردگار صاحب عزت از آنچه او را بدان توصیف می‌کنند.

وَ سَلامٌ عَلَی الْمُرْسَلِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ [۱۹]‏)

و درود بر فرستاده شدگان و ستایش خدا را که پروردگار جهانیان است.»

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَرِّفْنَا بَرَکَهَ هَذَا الشَّهْرِ وَ یُمْنَهُ وَ ارْزُقْنَا خَیْرَهُ

خداوندا، بر محمد و آل محمد درود فرست و ما را با برکت و فرخندگی این ماه آشنا گردان و خیر آن را روزی مان کن.

وَ اصْرِفْ عَنَّا شَرَّهُ وَ اجْعَلْنَا فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‏

و از شرّ آن بازدار و از رستگاران در آن قرار ده، به رحمتت‌ای مهربان‌ترین مهربانان.

بانک مرکزی..

تکذیب شد..


 سقف کارت‌به‌کارت کماکان ۶ میلیون تومان است

 روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر 'افزایش سقف کارت به کارت تا ۱۰ میلیون تومان' به آگاهی می‌رساند سقف مبلغ کارت به کارت کماکان ۶ میلیون تومان است.

۱۲

۹ راز برای ماندگاری در ذهن دیگران...

ماندگاری در اذهان دیگران کاری دشوار، اما امکان پذیر است که باید راه و روش مناسب آن را بدانید.

به گزارش  سرزمین من ایران به نقل ازخبرنگار جوان ، اگر می‌خواهید هرگز از حافظه کسی پاک نشوید، باید به شما بگوییم این کار بسیار دشوار، اما ممکن است. راز موفقیت در این کار درون کلماتی نهفته که از دهان شما خارج می‌شود. پس با ما در ادامه این گزارش همراه شوید تا راه و روش ماندگاری در اذهان را با شما در میان بگذاریم.

حرف بزنید تا تأثیرگذار باشید

شما می‌توانید در یک جمع ساکت بنشینید و اجازه دهید بحث پیرامون شما بچرخد، اما سکوت تصویر ماندگاری از شما در ذهن دیگران ثبت نمی‌کند. حرفتان را قاطعانه بزنید، بدون آن که اجازه دهید ترس و خجالت بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. سوالاتی که ذهن شما را مشغول کرده بپرسید، حتی اگر پیش پا افتاده باشند و همچنین حرف‌های دل خود را به راحتی بیان کنید.

جسور باشید یا حتی جنجال برانگیز

اکثر مردم از ترس اینکه حرمتشان با شنیدن حرفی مخالف نظر آن‌ها بشکند از مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز و جنجالی اجتناب می‌کنند، اما یکی از راز‌های فراموش نشدن، جسارت در صحبت درباره موضوعات بحث برانگیز بدون توهین به دیگران است.

ابتکار یا سنت شکنی در مواردی خاص

گاهی سنت شکنی‌های هر چند ساده و کوچک می‌تواند تصویر شما را در ذهن دیگران ثبت کند، مثلا می‌توان به سوالات کلیشه‌ای مانند "حال شما چطور است یا الان چکار می‌کنی" به جای پاسخ‌های تکراری که تاکنون هزار بار شنیده‌ایم کمی خلاقیت به خرج دهید و با یک جواب طنز و متفاوت طرف مقابل را غافلگیر کنید. یادآور می‌شویم که در کنار روحیه طنازی خود، ادب را حتما رعایت کنید تا به جای یک خاطره خوش لحظاتی تلخ به بار نیاورید.

اعتماد به نفس و زبان بدن

پایندی به چند اصل در قانون زبان بدن می‌تواند موفقیت شما را در جاودان ماندن یاد و خاطره تان تضمین کند. رفتارهایی چون محکم دست دادن، صاف ایستادن و تماس‌های چشمی هنگام صحبت یا گوش دادن از این موارد مهم است.

برانگیختن احساسات

مردم شاید حرف یا کاری که شما با آن‌ها کرده‌اید را فراموش کنند، اما احساسی که در دلشان ایجاد کرده‌اید را هرگز. تعریف یک داستان تأثیرگذار از زندگی خودتان، خنداندن طرف مقابل یا عذرخواهی از صمیم قلب بابت یک اشتباه می‌تواند در این باره موثر باشد.

هنر گوش دادن و تعامل

این کار کمی سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد خواهد بود، زیرا اکثر مردم حین گوش دادن به حرف‌های دیگران، جای تمرکز به صحبت‌های طرف مقابل در فکر آماده کردن نظرات بعدی خود در ذهنشان هستند تا در فرصتی مناسب ضمن قطع کردن نطق شخص نظر خود را بیان کنند؛ بنابراین اگر شما این گونه عمل نکنید، در ذهن او باقی خواهید ماند.

تأثیر جادویی یک لبخند

شما می‌توانید با یک لبخند در اولین ملاقات با دیگران موجی از احساسات خوب را روانه ذهن آن‌ها کنید و همچنین این کار موجب می‌شود تا افراد حاضر در آن جمع نیز با روی گشاده از شما استقابل کنند که این کلید همان تأثیر ماندگاری است که درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

سوال بپرسید

اگر بتوانید طرف مقابل را ترغیب به بیان ابعاد گوناگون شخصیتش کنید، به شما اطمینان می‌دهیم که هرگز فراموش نخواهید شد. شما باید با هوشمندی سوالاتی را بیان کنید که پاسخ آن‌ها تنها یک بله یا خیر نباشد. باید به او نشان دهید که به آگاهی از زوایای پنهان شخصیتش علاقمند هستید.

از نام طرف مقابل استفاده کنید

شما هم اگر نام خود را از زبان شخصی بشنوید، احتمالا با خود می‌گویید حتما برایش بسیار مهم هستم که اسم مرا به خاطر سپرده است، مخصوصا اگر او فقط یک بار با شما ملاقات کرده باشد. در حقیقت همه مردم چنین حسی دارند و این موضوع برایشان خوشایند است.


سامانه های هوای..


سه هدف پروازی در نبرد نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان عصر روز جمعه در مناطق ساحلی رود ارس ساقط شد


فرمانده نیروی هوافضای سپاه: نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور است



سردار حاجی زاده تأکید کرد: با نگاه انقلابی، مجاهدت، استقامت و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و سیاسی سپاه از نمایشگاه دائمی دستاورد‌ها و توانمندی‌های این نیرو با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن اهمیت و نسخه تکیه بر توان داخلی و اعتماد به ظرفیت داخلی و جوانان و نخبگان کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه نشان داد که چگونه می‌توان مسیر‌های پیشرفت برای عزت و جایگاه جهانی ایران عزیز را با اعتماد به توانمندی‌های بومی و داخلی طی کرد و درحوزه دفاعی و بازدارندگی با عبور از تحریم‌ها به خودکفایی و اقتدار در عرصه فن آوری در سامانه‌های نظامی رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از روش‌های سنتی در تحلیل‌ها و تبیین‌ها و به صحنه آوردن ظرفیت‌ها و الگو‌های جدید تصریح کرد: در حوزه تحلیل، تبیین و اقناع باید با روزآمدسازی روش‌ها و ابزار‌ها با نسل جوان و نخبه کشور ارتباط برقرار شود تا فرآیند انتقال و درک حقایق بهتر و موفق‌تر انجام پذیرد.

سردار حاجی زاده در پایان تأکید کرد: جوانان و نخبگان کشور باید به این باور برسند که نگاه انقلابی و نسخه داخلی ضامن حل مشکلات کشور بوده و با مجاهدت و استقامت و مدیریت جهادی نه تنها می‌توان بر مشکلات فائق آمد بلکه می‌توان جایگاه خود را با پیشرفت تا کشور‌های تراز اول جهان ارتقا بخشید.

با این خوراکی‌ها کودکانی باهوش داشته باشید...

یک متخصص اطفال گفت: مصرف برخی مواد غذایی ساده و در دسترس می‌تواند موجب افزایش هوش در کودکان شود.

به گزارش سرزمین من ب ایران به نقل از خبرنگاران جوان ؛ درباره مواد غذایی مفید برای رشد مغز در کودکان اظهار داشت: با توجه به اینکه سنین قبل از بلوغ مهمترین مرحله از رشد و یادگیری در کودکان محسوب می‌شود، لذا توجه به رژیم غذایی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی در سنین رشد کودکان علاوه بر اینکه برای بدن آن‌ها مفید است به رشد مغزی و افزایش هوش نیز کمک شایانی می کند. 

ابریشمی بیان کرد: مصرف ماهی خصوصا قزل‎آلا و گردو به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین امگا 3 برای کودکان ضروری است.

وی افزود: تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئینی به شمار می‌رود و مصرف حداقل 3 تخم مرغ در هفته برای کودکان توصیه می‌شود که بهتر است مادران از دوران بارداری در رژیم غذایی خود از این ماده مفید بهره ببرند. 

این متخصص اطفال ادامه داد: مصرف سبزیجات تازه خصوصا سبزیجات سبز نقش مهم و موثری در رشد مغزی کودکان دارند و از آنجا که همواره در دسترس هستند، به عنوان یک منبع ارزان قیمت به کمک والدین می‌آید.

وی با بیان اینکه مصرف میوه‌های دارای ویتامین ث به هر صورت برای کودکان مفید است، اظهار کرد: غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس منابع غنی و سرشار از ویتامین ب و مواد معدنی هستند و از مهمترین منابع در تقویت حافظه کودک به شمار می‌آیند. 

ابریشمی به والدین توصیه کرد: مصرف لبنیات به ویژه شیر و ماست از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به صورت روزانه مصرف شود.

وی افزود: گوشت قرمز نیز منبع غنی آهن و زینک است و در تقویت حافظه نقش بسزایی دارد.

این متخصص اطفال بیان کرد: مصرف شکلات‌های تلخ، زیتون و روغن آن و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، می‌توانند در رشد مغز و تقویت حافظه کودکان موثر باشند.

چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد با داعش..


تیام به قدری قدرتمند است که همچون چشمان تیزبین نیرو‌های ایرانی در میدان‌های نبرد است.

تانک‌ها یکی از ادواتی هستند که در نبرد‌های کلاسیک زمینی جزو تجهیزات و تسلیحات تاثیرگذار هستند، تسلیحاتی که جرقه ساخت آن در سال‌های جنگ جهانی اول زده شد و تا امروز هم انواع مختلفی از آن‌ها تولید شده است.  

یکی از تانک‌هایی که از سال‌ها قبل در ساختار ارتش ایران وجود داشت و هنوز هم به صورت عملیاتی استفاده می‌شود، تانک ام ۴۷ پاتون است. این تانک در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از آمریکا خریداری شد و بیشتر در لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه فعال بود.

وقتی ام ۴۷ آمریکایی به تیام ایرانی تبدیل می‌شود

تانک‌ها و تمام قوای تجهیزاتی و تسلیحاتی ایران که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند برای اینکه امکان استفاده مجدد را داشته باشند باید اورهال و بازآماد می‌شدند. ایران بخشی از تجهیزات خود مانند جنگنده‌ها و تجهیزات زرهی را اورهال کرد، اما متخصصان صنایع دفاعی ایران به این فکر افتادند که با استفاده از تجربه خود در اورهال تجهیزات نظامی و تسلیحات، تجهیزات نظامی جدیدی را طراحی کنند و یا اینکه تجهیزات قدیمی را به کلاس تجهیزات جدید ارتقا دهند.  

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

تانک ام ۴۷ به عنوان یکی از تجهیزات در اختیار نیروی زمینی ارتش همواره نقش مهمی در تامین نیاز زرهی ایران در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن ایفا کرده است. اما نیاز بود تا به علت قدمت و فرسوده شدن و همچنین تکنولوژی قدیمی، این تانک در همه بخش‌ها به خصوص در تسلیحات و سامانه کنترل آتش به روز رسانی شده و ارتقا پیدا کند.

سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از نهاد‌های مسئول در حوزه ارتقا و بهینه سازی تجهیزات مورد استفاده در نزاجا مسئولیت مطالعه و طراحی طرح‌های بهینه سازی در تمامی حوزه‌های مورد نیاز را بر عهده دارد. طرح‌های زرهی پس از تایید در مرکز مطالعات و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به مرکز بهینه سازی شهید زرهرن ارسال شده و در آن جا به صورت عملیاتی پیاده سازی می‌شوند.

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

نیروی زمینی ارتش برای ام ۴۷ به عنوان یکی از تانک‌های موجود در سازمان رزم خود دو ارتقا و یا بهینه سازی را ارائه کرده است. تانک‌های سبلان و تیام دو نمونه از بهینه سازی‌ها و طرح‌های جدید اجرا شده بر روی تانک ام ۴۷ است.  

تانک تیام چگونه متولد شد؟

نیروی زمینی ارتش یک بهینه سازی و یا تانک جدید به عنوان نمونه ارتقا یافته تانک ام ۴۷ به نام تانک سبلان را طراحی و رونمایی کرد، نمونه جدید با تغییرات متفاوت خود نسبت به تانک سبلان نیز تفاوت هایی را نشان می دهد.

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

تانک تیام به عنوان یک نمونه ارتقایافته نسبت به دو تانک ام ۴۷ و سبلان، تغییرات مهمی را در ساختار خود تجربه کرده است. نخستین تغییر را می‌توان در برجک تانک مشاهده کرد که برجک جدید با طراحی نوین و مشابه با تانک‌های روسی طراحی و نصب شده است. تغییرات در بخش حفاظت از زره این تانک نیز تفاوت‌های مشخصی را نشان می‌دهد. برجک تانک تیام نسبت به تانک سبلان کوچک‌تر بوده و با زره‌های واکنش‌گر انفجاری و مهمات ضد زره نیز پوشیده شده است. مهمات ضد زره به این گونه عمل می‌کند که در صورت برخورد گلوله به بدنه تانک این مهمات منفجر شده و ترکش‌های حاصل از این انفجار باعث می‌شود تا گلوله‌ها یا موشک‌های ضد تانک به این تجهیزات برخورد نکنند.

موتور تانک تیام چه قدرتی دارد؟

موتور و پیشران تانک تیام با تانک ام ۴۷ تقریبا یکسان است، چرا که می‌تواند با استفاده از سوخت بنزین، قدرت ۸۱۰ اسب بخاری این تانک را به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نگهداری و تعمیرات این موتور در داخل کشور به صورت کاملا خودکفا و بومی وجود دارد.

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

یکی از نکاتی که در قسمت برجک این تانک خودنمایی می کند، قرار گرفتن زره‌های واکنش‌گر بر بالای برجک تانک تیام است؛ چرا که علاوه بر تعبیه زره‌های واکنش‌گر در قسمت بدنه، این زره ها بر بالای برجک تانک تیام نیز نصب شده است. طبق استانداردهای نظامی اصولی که در حفاظت از تانک ها اهمیت دارد، قسمت قرار گرفتن خدمه و برجک تانک  است، به همین خاطر هم زره‌های واکنش‌گر در بالای برجک این تانک قرار دارد. 

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

تعبیه کردن زره‌های واکنش‌گر بر بالای برجک حاصل تجربه حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه در نبرد با گروهک های تروریستی همچون النصره و داعش است، آن هم به این دلیل که موشک های تاو به عنوان مهمات اصلی ضد تانک نقش مهم در نابودی تانک های سوریه از قسمت برجک داشتند. چرا که تانک های ارتش سوریه در نبرد با نیروهای تروریستی در سوریه بیشترین آسیب را از قسمت برجک متحمل شدند. 

تانک تیام و سلاح‌های نابودگر آن، رمز تار و مار کردن تروریست‌ها

سلاح اصلی تانک ام ۴۷ آمریکایی، توپ ۹۰ میلی متری بود که نقش مهم و اصلی را در میدان‌های نبرد ایفا می‌کرد. اما این توپ دیگر کارایی لازم را نداشت و به همین دلیل در تانک‌های سبلان و تیام با توپ ۱۰۵ میلی متری تعویض شده تا قدرت تخریب تانک تیام افزایش پیدا کند.  

سه تانک سبلان، تیام و صمصام از یک نوع توپ یعنی همان توپ ۱۰۵ میلی متری استفاده می‌کنند که یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع توپ در هنگام نبرد سهولت در پشتیبانی و تامین مهمات مورد نیاز این تانک هاست.  

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

مسلسل سنگین دوشکا با کالیبر ۱۲/۷ میلی متری دیگر سلاح تانک تیام است که قابلیت درگیری با اهداف نزدیک را برای این تانک فراهم می‌کند.

تانک تیام با کدام تجهیزات دیده‌بانی می‌کند؟

در تانک تیام برای دیده‌بانی و شناسایی از یک پریسکوب بومی، مشابه آن چیزی که در سایر تانک های ایرانی و بومی مانند سبلان و صمصام استفاده شده استفاده می شود و دلیل همسان سازی پریسکوب این تانک ها نیز همان سهولت در پشتیبانی از آن‌هاست. 

تانکی که چشم تیزبین ایران در میدان‌های نبرد فرامنطقه‌ای است + تصاویر

کارشناسان درباره تانک تیام چه می‌گویند؟

پایگاه خبری ARMY RECOGNITION در گزارشی که ۱۴ آوریل ۲۰۱۶ از تانک تیام منتشر کرده آن را یک تانک اصلی میدان نبرد و یک محصول بومی دانسته است. در این گزارش علاوه بر استفاده از تصاویر مربوط به روز نمایی تانک تیام مشخصات فنی آن نیز تحلیل و بررسی شده است.

پایگاه خبری GLOBAL SECURITY نیز تانک تیام را نمونه پیشرفته و ارتقایافته تانک سبلان معرفی کرده است.  

فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد: جایگاه مطلوب نخبگان در نیروی زمینی ارتش..


حیدری گفت: نخبگان علمی که طرح های مختلفی در حوزه ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش ارائه می کنند در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه، گفت: امروز خوشایند سازی محیط سربازی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا است و نخبگان علمی که طرح‌هایی در جهت بالارفتن ارتقای آمادگی رزمی نزاجا ارائه کنند از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش بر سه اصل ولایت محوری، شایسته سالاری و عدالت محوری استوار است، افزود: تعریف عملیاتی از ولایت محوری یعنی تمام سرمایه ها، اعتبارات، توانمندی‌های مادی و معتوی در نزاجا باید در مسیر‌ی هزینه شود که آن برنامه و هدف ریشه در یکی از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشد و گرنه حرام است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به منویات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تعریف فرماندهی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: در فرماندهی جوهره رهبری وجود دارد، نباید فکر کنیم که کار ما صرف نظامی گری است، شما فرماندهان علاوه برآموزش فعالیت نظامی باید هدایت گری کنید، یعنی به زیر مجموعه خود کاملا اشراف داشته و آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نخبه‌های علمی کشور که جوانان آینده ساز کشور عزیز ایران اسلامی هستند در طول سال برای طی دوره‌ی سربازی به مرکز آموزش ۰۱ اختصاص پیدا می‌کنند که ما در نیروی زمینی ارتش از نخبگان علمی در جهت ارتقای سطح علمی و رزمی استفاده خواهیم کرد و این عزیزان در نیروی زمینی ارتش از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

گفتنی است فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از طرح‌های برخی از نخبگان که طرح آن‌ها در حوزه ارتقائ آمادگی رزمی بود ضمن قدر از آنها، از نخبگان خواست تا با تکمیل طرح، آنرا در نیروی زمینی ارتش استفاده کنند.

سیاری در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا: ارتش همچون گذشته و با توان بیشتر در خدمت مردم شریفمان خواهد بود..



رئیس ستاد ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی در خدمت مردم خواهد بود تا کم‌ترین آسیب را در زمینه کرونا داشته باشیم.

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیرو‌های مسلح به صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیرو‌های مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه ریزی جدید و متناسب با افزایش نیاز‌ها در خدمت به مردم به کار گیرند.

وی افزود: در اسفندماه سال ۹۸ نیز پس از شیوع بیماری کرونا، فرماندهی معظم کل قوا تدابیر جدیدی به ستادکل نیرو‌های مسلح ابلاغ فرمودند که قرارگاهی در سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شود و خدمات نیرو‌های مسلح را به مردم توسعه دهند و اقدامات لازم را به عمل آورند، بر مبنای این تدبیر امکانات بهداشتی نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور گسترش فوق‌العاده‌ای پیدا کرد به طوری که ۳۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی ارتش در خدمت مردم شریفمان قرار گرفت و صد‌ها تیم پزشکی سیار برای کنترل بیماری و بیماریابی شکل گرفت.

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: نقاهتگاه‌های بزرگ و کوچک در سطح کشور در استان‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در آنجا مستقر است شکل گرفت و دیدیم که یک نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی در کمترین زمان ممکن در تهران شکل گرفت. رفع آلودگی در شهر‌ها به ویژه قسمت‌هایی که شیوع بیماری بیشتر بود در سطح وسیعی انجام شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: تاکنون هم برابر همان دستور قبلی امکانات بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا علیه السلام ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام ماموریت است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تاکید کرد: این قرارگاه همزمان با دغدغه خدمت به مردم شریفمان، حفظ سلامتی و مصونیت تمامی کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی از ابتلا به بیماری کرونا را نیز مد نظر دارد چرا که توان دفاعی ما به هیچ عنوان نباید ضعیف شود که الحمدالله در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: ارائه خدمات به مردم در سطح جامعه نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل انجام شده که البته با فرمان اخیر حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) با توان بیشتر و با هماهنگی قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) ستاد کل نیرو‌های مسلح، یار و یاور وزارت بهداشت وخدمتگزار مردم عزیزمان خواهیم بود.

دریادار سیاری با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی ما آمادگی لحظه‌ای دارند که هر جا لازم شود برپا شوند افزود: از آنجایی که نقاهتگاه‌ها در یک مقطع زمانی مورد استفاده قرار نگرفت برخی از آن‌ها برابر درخواست سامانه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های استان‌ها جمع شد، اما این آمادگی وجود دارد که هر جا لازم باشد در مقیاس کوچکتر که کاربر بیشتری داشته باشد با سرعت بیشتری نقاهتگاه شکل بگیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ویژگی نیرو‌های مسلح، آمادگی لحظه‌ای است و ما هم این آمادگی را داریم که در کمترین زمان ممکن، امکانات بهداشتی و درمانی خود را گسترش دهیم و خدمات لازم را به مردم شریف کشور ارائه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بهداشتی پادگان‌ها در سطح ارتش گفت: از اسفندماه سال گذشته و از بدو شیوع ویروس کرونا، وضعیت پادگان‌های ما از نظر کنترل بیماری کرونا مطلوب‌ترین وضعیت را داشت و این را اعلام می‌کنیم که با توجه به اقدامات شایسته‌ای که مبادی بهداشت و درمان ارتش فراهم آورده‌اند امروز هم بهترین وضعیت را از نظر بهداشتی و کمترین آسیب را در زمینه بیماری کرونا داریم و هدف ما همین است که به بهترین نحو ممکن این بیماری را کنترل کنیم تا ضمن کمک به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و محور، توان رزمی ما نیز حفظ شود.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد: باز هم تاکید می‌کنیم؛ پادگان‌ها قطعا بهترین مکان برای کنترل بیماری کرونا هستند.

دستور رهبر انقلاب برای تخصیص ظرفیت درمانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی,..


رهبر انقلاب به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح دستور دادند تا ظرفیت درمانی بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.


ستادکل نیرو‌های مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در ۸ ماه گذشته توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیرو‌های مسلح، پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیرو‌های مسلح در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ کلیه مراکزدرمانی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح با حداکثر ظرفیت دراختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنگام پخت سیب زمینی هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید!

هنگام پخت سیب زمینی هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید!

به گزارش سرزمین من به نقل از خبرنگاران جوان ، به نقل از العهد نیوز، پخت سیب زمینی کار بسیار ساده‌ای است، اما اغلب ما حین انجام این کار مرتکب خطای بزرگی می‌شویم که نتیجه‌اش از دست رفتن عمده مواد مغذی آن است. خطایی که از آن صحبت می‌کنیم انداختن سیب زمینی‌ها در آب سرد و انتظار برای جوشیدن آب و پختن آنهاست. سالم‌ترین روش برای این کار انداختن سیب‌زمینی‌ها به صورت خام در آب جوش آمده است و فقط باید هنگام نرم شدنشان، کمی نمک به آن‌ها اضافه کنیم.

سیب زمینی‌های کوچک و تازه باید خوب پوست گرفته و شسته شوند و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط درون آب جوش آمده بمانند. اما سیب زمینی‌های کهنه‌تر باید با پوست در آب جوشانده شوند، زیرا پوست آن‌ها سرشار از مواد مغذی است. اگر هم قصد پوست کندن آن را دارید باید تا حد امکان لایه نازکی از روی آن برداشته شود.

فراموش نکنید که سیب زمینی جزو گیاهان ریشه‌ای است که از منابع عالی برای ویتامین سی، منیزم، کلسیم، آهن، منگنز، ید، سدیم و گوگرد محسوب می‌شود.

تشریح خصوصیات نخستین ناوبندر ایرانی از زبان امیر خانزادی/ ناوبندر خلیج فارس چه ویژگی‌هایی دارد؟


فرمانده نیروی دریایی ارتش ویژگی‌ها و قابلیت‌های نخستین ناوبندر ایرانی را تشریح کرد.

امیردریادار خانزادی ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر نداجا در بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه نیروی دریایی یک مجموعه پویاست و بناست تا در هر دوره‌ای ظرفیت‌های رزمی بیشتری را پای کار بیاورد تا آنجایی که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در دریا‌ها مظهر اقتدار باشد.

وی افزود: ما هر ساله ظرفیت‌هایی از توان رزم را که کاملا بومی هستند تولید می‌کنیم و تا ماه‌های آینده حتما شاهد رونمایی از مجموعه‌ای از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی هستیم که یکی از آن‌ها ناوشکن دناست. ناوشکنی کاملا بومی که بخشی از آرایه دفاعی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت دریانوردی اقیانوسی است.

مین‌روب ساخت داخل رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از رونمایی اولین شناور مین‌روب نیروی دریایی در آذرماه امسال خبر داد و گفت: این شناور ظرفیت جدیدی برای مقابله با تهدیدات از جنس مین در دریا و سواحل است.

اولین ناوبندر ایران با نام خلیج فارس در آذرماه به آب انداخته می‌شود

امیردریادار خانزادی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا اولین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران که قابلیت حمل بالگرد و پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه دارد، در آذرماه امسال به آب بیاندازیم.

وی افزود: این ناوبندر با نام «خلیج فارس» با یک بار سوخت‌گیری قابلیت ۳ بار دور زدن دور کره زمین را دارد که می‌تواند برای مدت‌های طولانی در اقیانوس‌ها باقی بماند و یک پایداری دفاعی و امنیتی در منطقه خلق خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این تجهیزات به نفع برقراری امنیت در دریا برای کشور‌های منطقه و جهان است.

سرلشکر موسوی: رادار قدیر نقش مهمی در ارتقاء قدرت دفاعی کشورمان ایفا می‌کند


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: سامانه پدافندی قدیر نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاورد‌های بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.


 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، ضمن قدردانی از نیرو‌های فنی و عملیاتی هوافضای سپاه، اظهار کرد: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است.

وی افزود: بابت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می‌کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه با اشاره به اهمیت دستاورد‌های نظامی کشور، گفت: با راه‌اندازی چنین رادارهایی، قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش‌های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه با بیان این‌که حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتادند، تصریح کرد: امروز جوانان نخبه و ولایت‌مدار ایرانی توانایی ساخت رادار‌های پیشرفته را دارند که جای شکر و سپاسگذاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاورد‌های بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.