سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

مسافرت

سلام دوستان عزیز با عرض معذرت به علت مسافرت مدتی در خدمت شما نخواهم بود

انشاا... پس از بازگشت با  مطالب ناب و اخبار درخدمت شما خواهم بود .


اجازه بازدید آمریکایی‌ها را از مراکز نظامی ایران نمی‌دهیم

علی اکبر ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به هیچ وجه به آمریکایی ها اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران داده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه مراسم استقبال از کاروان رباتیک ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به این پرسش که آمریکا می خواهد از مراکز نظامی ایران بازدید کند، مواضع ایران در این باره باید چگونه باشد؟ گفت: نه به آنها اجازه داده می شود که چنین کاری کنند و نه جرأت می کنند به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه آمریکایی ها چنین حقی ندارند، افزود: کسانی که این سخنان را می گویند انسان را به یاد رُمان "دون کیشوت" نوشته سر وانتس می اندازند.

ولایتی ادامه داد: آنهایی که زمانی فکر می کردند قدرت برتر دنیا هستند به تدریج با گذشت زمان و شکست های متوالی آن ها در عراق، افغانستان، ویتنام و جاهای دیگر نشان داد این ادعاها بی پشتوانه است و جرأت نمی کنند به سمت ایران بیایند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به هیچ وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت، اضافه کرد: این مراکز جزو حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولایتی گفت: آمریکایی ها از بیهوده گویی و گزافه گویی ها نتیجه ای نمی گیرند جز اینکه آبروی خود را در صحنه بین المللی می برند.

مقدار اضافه‌وزن در سال :

چاقی و لاغری

معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به جزئیات اضافه‌وزن جایز برای افراد در طول ۳۶۵ روز سال پرداخت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، شیرین حسنی رنجبر با اشاره به اینکه برای یک انسان در سال اضافه‌وزن به‌مقدار 200 گرم طبیعی است، اظهار داشت: ولی افراد غالباً در سال، دو کیلو اضافه وزن پیدا می‌کنند که طی 5 سال برابر با 10 کیلو اضافه‌وزن و در نهایت باعث چاقی می‌شود.

رنجبر با اشاره به اینکه عوامل چاقی شامل مباحث ژنتیکی، عوامل محیطی، کم خوردن میوه و سبزیجات، مصرف فست‌فودها، وعده‌های غذایی نامناسب، زیاد نشستن مقابل تلویزیون و استفاده بیش از اندازه از بازیهای رایانه‌ای و روش‌های غلط تغذیه‌ای  است، توضیح داد: مثلاً مصرف فقط یک وعده غذای پُرحجم در یک روز درست نیست.

این متخصص غدد با اشاره به تحقیقی درباره مصرف فقط یک شکلات کوچک در استرالیا که در یک سال همان شکلات کوچک باعث اضافه‌وزن 4کیلویی شد، تصریح کرد: 80 درصد مبتلایان به دیابت، چاق هستند، همچنین هم‌اکنون در دنیا 500 تا 700 میلیون چاق زندگی می‌کنند.

تفاوت اضافه‌وزن با چاقی

گفتنی است، اضافه‌وزن به 10٪ وزن اضافه بر وزن سلامت و چاقی به 20٪ وزن اضافه بر وزن سلامت گفته می‌شود. هرچه وزن بالاتر باشد، خطر آن برای سلامت بیشتر است.

اهتزاز پرچم سبز بر فراز گنبد طلای امام رضا(ع)

تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا (ع)

مراسم تعویض پرچم و پوش ضریح حرم رضوی صبح امروز همزمان با خجسته میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم باحضور  تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و جمعی از خادمان، علما، طلاب حوزه علمیه و زائران بارگاه رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار شد.
 

در این مراسم طی آیینی خادمان بارگاه رضوی گرداگرد بخشی از صحن در قسمت پنحره فولاد قرار گرفتند، ابتدا قرآن تلاوت و با مدیحه‌سرایی مداحان، پرچم توسط 8 خادم به پشت‌بام روضه منوره منتقل شد و تعدادی از خادمان پوش ضریح را عوض کردند.

این مراسم طی سال به صورت رسمی سه بار برگزار می‌شود، قبل از فرارسیدن ماه محرم پرچم گنبد به رنگ سیاه و سه روز پس از پایان ماه صفر و در ابتدای ماه ربیع‌الاول و میلاد امام رضا(ع) به رنگ سبز درمی‌آید.

زمینه پرچم به رنگ سبز است و بر روی پرچم سبزرنگ گنبد کلمه «لا اله الا الله» و آیه مبارکه «نصر من الله و فتح قریب» نقش بسته است، زمینه پرچم سبز است و این دو جمله و حاشیه پرچم به رنگ زرد نوشته شدند.

همه ساله این آیین در نهمین روز از دهه کرامت برگزار می‌شد ‌و تنها امسال مراسم تعویض پرچم همزمان با روز ولادت حضرت رضا(ع) برگزار شد.

همچنین به منظور تعویض پوش ضریح حضرت، روضه منوره به روی زائران بسته می‌شود این پوش حدود ۴.۵ متر طول ۳.۵ متر عرض دارد و از تعویض آن امکان تصویربرداری وجود ندارد.

میلاد هشتمین پیشوای شیعیان جهان مبارک باد

تاریخ ولادت امام رضا 96 , تاریخ تولد امام رضا 96 , تاریخ میلاد امام رضا در سال 96 , تاریخ ولادت حضرت رضا (ع)

تاریخ ولادت امام رضا (ع) در سال 96

به گزارش دلاوران ایران زمین  امام علی بن موسی الرضا علیه‌ السلام هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال 148 هـجری قمری،(برابر با جمعه 13 مرداد ماه 1396) در مدینه منوره به دنیا آمد. پدر گرامی شان امام موسی‌ کاظم علیه‌ السلام امام هفتم شیعیان و مادر گرامی شان نجمه خاتون است.

 میلاد امام رضا (ع)

میلاد هشتمین پیشوای شیعیان جهان، خورشید درخشان خاوران، حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام مبارک باد. 

نمایشگاه تصاویر شهید بابایی در گلزار شهدای قزوین برپا می‌شود

بابایی خلبان شهید

فردا، به مناسبت سالروز شهادت سرلشگر خلبان شهید بابایی، نمایشگاه تصاویر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهر قزوین برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، به مناسبت سی‌امین سالروز عروج جاودانه سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی،نمایشگاه تصاویر این شهید بزرگوار و شهدای خلبان استان در گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 32 تصویر از سیر زندگی شهید عباس بابایی به‌ ویژه حضور ایشان در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته‌شده است.

همچنین در نمایشگاه یادشده تصاویر شهدای خلبان استان قزوین به نمایش گذاشته‌شده تا علاقه‌مندان با این شهیدان آشنا شوند.

شناساندن سیره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی و معرفی شخصیت ایشان به قشرهای مختلف مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ازجمله اهداف نمایشگاه است.

این نمایشگاه فردا، پنج‌شنبه، دوازدهم مردادماه سال جاری، به مدت یک هفته در گلزار شهدای قزوین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح و بعدازظهر از این تصاویر بازدید کنند.

ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش در صلاله عمان پهلو گرفت

چهل و هفتمین ناوگروه اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش اعزامی به آبهای آزاد و بین المللی پس از 52 روز دریانوردی صبح امروز در بندر صلاله کشور عمان پهلو گرفت.

 بر اساس این گزارش، ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بوشهر و ناوشکن رزمی البرز ضمن ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تاکنون توانسته است مأموریت های از پیش تعیین شده خود را با موفقیت به انجام رساند.

ناخدایکم جعفر تذکر فرمانده ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: این ناوگروه در طول مدت دریانوردی تا امروز بیش از 1715 فروند شناور تجاری و نفتکش و تعداد 314 یگان شناور و پروازی نظامی سایر کشورها را رصد و رهگیری کرده است

وی افزود: انجام مأموریت در شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی از موارد حائز اهمیت در این دریانوردی به شمار می رود به نحوی که در پاره ای از اوقات سرعت باد بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت را تجربه کردیم که در آن وضعیت ارتفاع موج بین 4 تا 5 متر بود.

21 تیپ متحرک هجومی در ساختار نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد که در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا، 21 تیپ متحرک هجومی در ساختار نزاجا ایجاد شده است.
ایجاد 21تیپ متحرک هجومی در ساختار نیروی زمینی

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از  دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در ستاد نزاجا برگزار شد، با اشاره به این که یک تحول بزرگ در نیروی زمینی جاری و ساری شده است، اظهار داشت: براساس اوامر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) که در حکم بنده بر دو قید تهاجم و تحرک در رابطه با فعالیت‌های نیروی زمینی تاکید فرمودند، در نیروی زمینی تعداد 21 تیپ متحرک هجومی ایجاد شده و دیگر تیپ پیاده به معنا و مفهوم قدیم آن وجود ندارد بلکه تمامی تیپ‌ها هجومی و متحرک شده‌اند.





 
ادامه مطلب ...

افزایش قابلیت های ناوشکن های نیروی دریایی ارتش

ناوشکن الوند در سالهای اخیر یکی از پرکاربردترین ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در پشتیبانی کشتیهای تجاری و تامین خطوط مواصلاتی محسوب می شود. این ناوشکن رکوردار بیشترین دریانوردی در عرصه آبهای بین‌المللی و آزاد است.
 
به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از  دفاع پرس، ناوشکن الوند یکی از ناوشکن‌های نیمه سنگین نیروی دریایی ارتش ایران محسوب می شود که در سال 52 طی سفارش قبلی که به کارخانه واسپر انگلیسی داده شده بود از این کشور تحویل گرفته و وارد چرخه عملیاتی نیروی دریایی ارتش شد.
 
طراحی این مدل ناوشکن ها به دوره میانی ده 60 میلادی باز می‌گردد. این موشک‌ها از همان دوره به 9 موشک پدافندی و 5 موشک آفندی ضد کشتی مجهز بوده که بر قابلیت‌های رزمی آن می افزاید. ناوشکن الوند در سالهای اخیر یکی از پرکاربردترین ناوشکن‌های  نیروی دریایی ارتش در پشتیبانی کشتیهای تجاری و تامین خطوط مواصلاتی محسوب می شود. این ناوشکن جزو ناوشکن هایی است که بیشترین دریانوردی را در عرصه آبهای بین المللی و آزاد داشته است.
 
ادامه مطلب ...

دختران در فرهنگ ملی و دینی

دختران در فرهنگ ملی و دینی ما از گذشته تا به امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ دخترانی که در آینده مادران جامعه ما خواهند بود و نقش مهمی در تربیت نسل آینده ایفا خواهند کرد.
روزی برای دختران سرزمینم

به گزارش دلاوران ایران زمین به نقل از دفاع پرس، دختران در فرهنگ ملی و دینی ما از گذشته تا به امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ دخترانی که در آینده مادران جامعه ما خواهند بود و نقش مهمی در تربیت فرزندان کشورمان ایران اسلامی بر عهده خواهند گرفت.  

شناخت نیازهای دختران امروز که در واقع مادران فردای این سرزمین هستند، بسیار ضروری است. 33 مردادماه مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) خواهر بزرگوار  امام رضا(ع) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است. این نامگذاری بیانگر ارزش والای دختران و نقش مهم آنها در تربیت نسل آینده است.

به مناسبت این روز به سراغ جمع چهار نفری رفتیم که در آینده مادران سرزمین ما خواهند بود و با آنها در مورد موضوعات مختلف به گفت‌وگو پرداختیم، که در ادامه مشروح این گفت‌وگو از منظر مخاطبان می‌گذرد: 


 
ادامه مطلب ...