سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

متن شبهه:


" ..به.گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است. این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است. سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار آن را به صورت عمومی منتشر می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار این سند را به صورت عمومی منتشر می‌کند "خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."بنا بر این سند، پیام حدود ۱۰ روز قبل از سفر لئونید برژنف، رهبر شوروی به ایران توسط یک روحانی به ظاهر غیرسیاسی به نام حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای به سفارت آمریکا در تهران می‌رسد... "

 در پاسخ به شبهه
"ادعای BBC در مورد ارتباط و همراهی امام خمینی(ره) با آمریکا !!" :


1- در گزارشهای طبقه بندی نشده سال ۱۹۸۰ CIA و در سایت "کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر"، گزارشی "۸۱" صفحه ای با نام "اسلام در ایران" یافت نشد!


2- سند ادعایی فاقد نشانه ای از اسناد CIA بوده و شبیه یک جریده است! متن انگلیسی نیز با ترجمه آن تفاوت دارد! سند : «ایشان مخالف منافع امریکا در ایران نیستند» اما ترجمه : «...او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند»!
3- با فرض وجود این گزارش و ساختگی نبودن آن، چطور آمریکا در تمام این سالها از آن برای تهدید یا تخریب وجهه بزرگترین دشمن خود در جهان و الگوی استکبارستیزان عالم، استفاده نکرد؟!
4- برخلاف ادعای شبهه، در کنار امام(ره) اکثریت علما با "انقلاب سفید" مخالفت کردند! حق رای زنان که برای استفاده ابزاری از آنها و استحاله جامعه مطرح شد، تنها یکی از سه مشکل این قانون در کنار "حذف شرط مسلمانی" و "تبدیل سوگند به کتب آسمانی به جای قرآن" بود!

5- امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳خرداد ۴۲ که منجر به دستگیری ایشان شد، از آمریکا بعنوان مملکت اجنبى مهاجم به ایران، قبضه گر امور، تلف کننده و هتک کننده اموال و نوامیس مردم نام بردند!

6-ایشان از چند ماه قبل از این سخنرانی، در ۲۲اسفند ۱۳۴۱ در بیانات خود، صراحتا به نقش و خوی استعماری آمریکا اشاره می کردند!

7- آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای عالمی برجسته، از منادیان وحدت اسلامی و شخصیتی جهانی بود که چنین واسطه گری ای دور از شان وی بود!

8- امام تحت فشار افکار عمومی آزاد شد، نه در نتیجه سازش! ادعای سازش امام در مقاله سفارشی ساواک در روزنامه اطلاعات ۱۸ فروردین ۴۳ با عنوان "اتحاد مقدس" و محتوای تفاهم روحانیون با دولت در اجرای "انقلاب سفید" مطرح شد!
9- بیانات امام در سخنرانی ۲۱ فروردین ۴۳، ادعای سازش ایشان را با عبارات زیر نقش برآب کرد: "...خمینی تفاهم نخواهد کرد.
خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمی‌شود اصلاحات کرد..." و "... من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم...".

10-در این ایام نه تنها امام منزوی نبود و از سوی مردم حمایت می شد، بلکه علما و روحانیون نیز از جایجای کشور و بلاد اسلامی با ایشان ارتباط داشتند!

11- امام پیام شخصی برای کارتر نفرستاد بلکه این کارتر بود که پیام فرستاد و امام به پیام او جواب داد! مبادله این پیام‌ها برای اولین بار توسط گاری سیک، عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت کارتر انجام شد!
12- آنچه‏ در گزارش بی‌بی‌سی آمده، خلاصه ناقصی از پنجمین و آخرین پیام مبادله شده است! درمتن اصلی پیام آمده: «ما با "مردم" آمریکا هیچ دشمنی خاصی نداریم….» نه با دولت آمریکا .
شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان دیروز خود در حرم مطهر امام راحل این اسناد را جعلی معرفی نمودند .

155نفر از تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر تجلیل شدند..


همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر 155نفر از تکاوران مدافع خرشهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شدند.

 

همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت عملیات بیت المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر 155نفر از تکاوران مدافع خرشهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ششمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش ویژه تکاوران مدافع خرمشهر نیروی دریای ارتش صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم 155 تن از تکاوران و خانواده های شهدای مدافع خرمشهر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان عقیدتی سیاسی آجا تجلیل شدند.

 

زندگی مانند درست کردن چای می ماند...


زندگی مانند درست کردن چای می ماند...
خودبینی ات را بجوشان
نگرانیهایت را تبخیرکن
غمهایت را رقیق کن
اشتباهاتت را از صافی بگذران

و آنوقت طعم خوشبختی را بچش...

خرمشهرها در پیش است؛ .....


خرمشهرها در پیش است؛ در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز(دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام‌حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنان مهمی به تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییر هویت نظام اسلامی، گفتند:

مهمترین وظیفه‌ کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیز از اقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده»، و «تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول 38 سال گذشته» است.

  ادامه مطلب ...

مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان" .....


آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم

آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم

 

مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان" و با حمله هوایی نیروهای مهاجم آغاز شد.

دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 با حضور و استقرار یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، نیروهای واکنش سریع، نیروهای ویژه تیپ 65، و هوانیروز در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی وارد عمل می‌شوند.

همچنین در ادامه، بعد از اجرای عملیات هلی‌برن توسط یگان‌های نیروهای مهاجم، یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاکسازی منطقه آغاز می‌ک

پیامدهای مرگ ملا اختر منصور رهبر طالبان

هرچند برخی معتقدند ملا اختر سال گذشته کشته شده است، به هر حال مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.

 ادعای مقامات امریکایی و سپس مقامات امنیتی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور، با وجود تکذیب پاکستان و طالبان، توسط یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان طالب تایید شد.
البته گروه طالبان واکنش خاصی نشان نداده و مولوی مجاهد سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر را رد می کند، اما به نظر می رسد کشته شدن سرکرده طالبان افغان نزدیک به واقعیت باشد؛ به ویژه که شبکه های اجتماعی روز یکشنبه تصویری از جسد رهبر طالبان را منتشر کردند و وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اختر منصور در ساعات پایانی شامگاه جمعه گذشته در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین نظامیان این کشور در منطقه ای دور افتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان کشته شده، است. «عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان  نیز مدعی است که ملا اختر منصور در خاک پاکستان هدف حمله قرار گرفته است.

پیامدهای مرگ ملااختر منصور

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28 ارتش ....

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند

دعای فرج ....


اگر اهل دل باشی و منتظر، به خوبی می‌توانی صدای پای مهدی فاطمه ارواحنافداه را بشنوی و دل بسپاری به راه ولایت و رهرو راستین این میدان کارزار باشی. بنابراین شایسته است افزون بر برپایی جشن و سرور در شب باعظمت نیمۀ شعبان، از بزرگی و عظمت آن شب غافل نشده، اعمال عبادی این شب با فضیلت را به ‌دقت انجام دهیم.

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است
و بعد از این همه سال انتظار آمدنی است
به خون پاک تمام مدافعان حرم
برای امر فرج، خون به‌کار آمدنی است
تواصوا به خدا و «تواصوا بالصبر»
در ایستگاه شهادت قطار آمدنی است
به حکم «ان مع العسر یسر» فهمیدم
که حال خوش پی حال نزار آمدنی است
تو آمدی و قوانین عشق ثابت کرد
در ابتدای زمستان بهار آمدنی است

«انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که می‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد... ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای گوشه‌گیری نیست... . امروز اگر ما می‌بینیم در هر نقطه‌ دنیا ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض و زورگویی وجود دارد، اینها همان چیزهایی است که امام زمان برای مبارزه با آنها می‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را برای مبارزه با اینها آماده کنیم.»
(بیانات رهبر ی در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلای تهران1381/7/30)

پنجمین تیم قهرمان جهان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شکست روسی به پنجمین قهرمانی خود در جام جهانی کشتی فرنگی رسید.

ایران با شکست ترکیه به فینال رسیدفینال جام جهانی کشتی فرنگی بین ایران و روسیه در سالن مملو از جمعیت شهید دستغیب شیراز برگزار شد که تیم ملی ایران موفق شد مقابل روسیه به برتری برسد و قهرمان شود.

کشتی فرنگی ایران پیش از این 4 مرتبه در رقابت‌های جام جهانی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود. ایران برای نخستین بار در سال 2010 و در رقابت‌های جام جهانی ارمنستان قهرمان شد و در سال‌های 2011، 2012 و 2014 نیز جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران همچنین سابقه نایب قهرمانی در رقابت های جام جهانی 2013، سومی در 2005، 2008 و 2015، چهارمی در 1997 و پنجمی در سال 2007 را در کارنامه خود دارد.