سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

ده اثر شگفت انگیز خیار:

اگر دوست دارید رژیم غذایی خود را سالم تر کرده و سبزیجات را به آن اضافه کنید خیار گزینه ی خوبی است. خیار برای سلامت شما خواص متعددی دارد.


فواید خیار

بدنتان پرآب بماند

95.2 درصد از خیار از آب تشکیل‌شده است. این یعنی 140گرم خیار 150 میلی‌لیتر آب دارد. این 26 درصد از نیاز شما به آب است.

  سلامت قلب

خیار دارای پتاسیم ( 152 میلی‌گرم در هر پیمانه ) است که می‌تواند فشارخون را کم کند. مصرف زیاد خیار احتمال سکته را کم کرده و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

حفاظت مغز از بیماری‌های عصبی

ماده‌ای به نام فیستین در خیار نیز مانند گوجه‌فرنگی و انگور وجود دارد که نقش مهمی در سلامت مغز دارد. این ماده توانایی کاهش اثر بیماری‌های عصبی در عملکرد مغز را دارد.

  حفاظت از پوست در مقابل پیری

خیار ماده‌ای مؤثر به‌عنوان یک ضد چروک در محصولات آرایشی است که از پیری پوست ما محافظت می‌کند.

  مبارزه با التهاب و کاهش خطر سرطان

خیار می‌تواند به کاهش واکنش التهابی در بدن کمک کند. خیار دارای پلی فنول هایی به نام لیگنان است که به‌طور بالقوه‌ای خطر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

  کاهش درد

فلاونوئیدهای موجود در خیار موادی ضدالتهاب هستند. تانیس نیز ماده‌ای است که نشان داده‌شده است می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را محدود کرده و درد را کاهش دهد.

  کاهش نفس‌های بدبو

بوی بد دهان اغلب به دلیل باکتری‌های موجود در دهان است. سبزیجات دارای آب و فیبر مانند خیار می‌توانند تولید بزاق در دهان را زیاد کنند. این تغییر باعث می‌شود باکتری‌هایی که باعث بوی بد دهان شده‌اند از بین بروند.

  مراقبت از استخوان‌ها

خیار منبع خوبی از ویتامین k است. یک پیمانه خیار 22 درصد از میزان پیشنهادی دریافت ویتامین k برای بدن را شامل می‌شود. این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. کمبود ویتامین k در بدن با احتمال بیشتر شکستگی استخوان مرتبط می‌باشد.

  پیشگیری از یبوست

خیار آب زیادی دارد و پوست آن دارای فیبر غیرقابل‌حل است. آب و فیبر هردو کمک می‌کنند غذا راحت‌تر و سریع‌تر در دستگاه گوارشی حرکت کرده و به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

  داشتن وزن مناسب

خیار کالری کمی داشته ( 16 کالری در هر پیمانه ) و در پوست خود فیبر دارد. مواد غذایی دارای فیبر می‌توانند به حفظ وزن ایده آل کمک کنند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 17:21

سلام
عالی خانم محترم وب خوبی دارید ولی مطالبتان با وبلاگ همخانی ندارد بهتر است شما مطالب وبتان را دسته بندی کنید و هر روز به یک موضوع اختصاص دهید تا مطالب منسجم تری داشته باشید .
یک روز آشپزی ، خیاطی ، بهداشت و ...در لابلای این کار ها مطالب سیاسی خود را قرار دهید تا مخاطبین زیادتری داشه باشید و همچنین بازدید کننده جذب وبلاگ شود همچنی با دیگر وبلاگ ها تبادل لینک کنید تا وب پربار و بازدید کننده ای داشته باشید .
موفق باشید . خیلی عالی بود .

سلام ممنون از راهنمای تون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.