سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند
سرزمین من ایران

سرزمین من ایران

ایران سربلند

شهر خلاق ،گنبدکاووس

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: قرار است که شهرستان گنبدکاووس به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شود.
 

به گزارش  سرزمین من ایران  ، نبی‌الله آخوندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که از شهرستان گنبدکاووس توسط نمایندگان وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در سال 1396 انجام گرفت قرار شد که این شهرستان به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شود.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در روزهای 25 و 26 اردیبهشت‌ماه سال 1396 میزبان نمایندگان وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور در شهرستان گنبدکاووس بودیم که از نزدیک توانمندی‌های این شهرستان را بازدید کردند و در نهایت مورد تایید آنها قرار گرفت.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس با بیان اینکه امیدواریم شهرستان گنبدکاووس به عنوان شهر خلاق در یونسکو به ثبت برسد،  ابراز کرد: وزارت‌ کشور اکنون قرار است در اردیبهشت ماه جاری در شهر یزد مراسمی برگزار کنند و در این مراسم نیز مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و  این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با توجه به توانایی‌هایی که شهرستان گنبدکاووس دارد بتواند در سازمان جهانی یونسکو ثبت شود.

آخوندی با بیان اینکه پارک خانواده در شهرستان گنبدکاووس اجرایی می‌شود، اذعان کرد: در گذشته پروژه‌ای به عنوان پروژه پارک خانواده در شهرستان گنبدکاووس داشتیم که اکنون عقد قرارداد آن با بخش خصوصی بسته شده است که انشاالله به همین زودی این پارک در مرکز شهرستان گنبدکاووس ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارک خانواده در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: علاوه بر پارک خانواده به فکر ایجاد پارک مخصوص بانوان در شهرستان گنبدکاووس هستیم که این پارک مجهز به پیست پیاده‌روی و وسایل ورزشی است و همچنین از فضای بازی برای کودکان برخوردار باشد تا همزمان کودکان نیز بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در خصوص اجرایی شدن پارک بانوان در این شهرستان خاطرنشان کرد: چند وقت پیش در راستای پروژه پارک بانوان به تهران سفر کردم و با شرکت رفاه در زمینه احداث پارک بانوان در شهرستان گنبدکاووس صحبت کردیم و آنها اعلام آمادگی کردند که با شهرداری گنبدکاووس عقد قرارداد ببندند تا بتوانند این پارک را آماده کنند.

آخوندی با بیان اینکه پارک بانوان با همت شرکت رفاه راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که بخش خصوصی در این زمینه آمادگی خود را اعلام کند ما آماده هستیم که پارک بانوان را با همت شرکت رفاه راه‌اندازی کنیم در غیر اینصورت این قول را به شهروندان می‌دهم که پارک بانوان با همکاری شهردار شهرستان گنبدکاووس در محل تعیین شده اجرایی شود.

منبع: فارس 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.